[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Brak Ogrzewania
Owczar - 26-01-2010, 08:53
hans_1972, no właśnie się dziwię że zamarzł, bo ostatnio otworzyłem korek od chłodnicy na ciepłym silniku i do tej pory jest płyn na błotniku, który nie zamarza...
Ale doleję dziś 1l koncentratu, bo też widzę to jako jedyną przyczynę.
hans_1972 - 26-01-2010, 11:43
u mnie w chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym też nie zamarzło, nawet rano, na zimnym silniku.... ale w wężach od nagrzewnicy już przyłapało...
OBERST - 06-12-2010, 19:59
Witam
Z tego co wyczytałem to wszyscy mają problem z brakiem ogrzewania !!!
Mój problem polega na tym że grzeje przy ustawieniu 20 jak by grzał na 32 .
Rano jak odpalam samochód to ustawiam na 32 , autko bez problemu łapie temperaturę i grzeje jak trzeba .
Jednak gdy zmniejszę na 22/20 to dalej grzeje jak by 32 było ustawione , dopiero po przejechaniu jakichś 15 km zaczyna grzać słabiej .
Może jakiś czujnik walnięty
Czy ktoś spotkał się już z czymś takim ?
Anonymous - 06-12-2010, 20:06
Wyjmij schowek. Włóż rękę za konsolę. Z tyłu klimatronika powinien wychodzić karbowany wąż średnicy jakichś 2 cm. Jak spadł to go załóż na miejsce (będzie sobie dyndał). Jeśli jest na miejscy to nie wiem, spróbuj ręką przekierować ciepłe powietrze do tych otworów przy pokrętle temperatury. Jak po chwili zacznie zwalniać wentylator to czujnik masz dobry.
OBERST - 06-12-2010, 20:21
Ajsi napisał/a: | Wyjmij schowek. Włóż rękę za konsolę. Z tyłu klimatronika powinien wychodzić karbowany wąż średnicy jakichś 2 cm. Jak spadł to go załóż na miejsce (będzie sobie dyndał). Jeśli jest na miejscy to nie wiem, spróbuj ręką przekierować ciepłe powietrze do tych otworów przy pokrętle temperatury. Jak po chwili zacznie zwalniać wentylator to czujnik masz dobry. |
Dzięki Ajsi
Jutro sprawdzę
pipi_ja - 07-12-2010, 22:13
U mnie jest tak samo i wg mnie jest to normalne zjawisko. Klimatronik stara się jak najszybciej doprowadzić do zadanej temperatury(w tym przypadku 20stopni) dlatego cały czas podaje ciepłem na max. Dopiero jak temperatura w kabinie osiąga zadany poziom spadają obroty dmuchawy i leci chłodniejsze powietrze. Analogicznie jest latem z chłodzeniem.
No chyba, że w środku masz już ciepło a on nadal grzeje wtedy sprawdź wąż jak pisał ktoś wcześniej
alkoos - 10-09-2011, 15:34
Dzięki waszym poradom naprawiłem ogrzewanie we wczoraj zakupionym Galancie.
Ważne!
Zobaczylem jak działa mechanizm otwierania nagrzewnicy. Okazuje się że gdy mamy climatronic ustawiony w skrajnym położeniu (chyba 17st i 33st), na silniczek jest podawane napiecie i "chce sie krecic", ale skrajne położenie klapy nagrzewnicy unieruchamia trybiki ktore stawiają opór i blokują silniczek. Nie jest on slaby wiec meczy plastik trybikow az do ulamania. Proponuję ustawiać klime "prawie na min" i "prawie na max" - (17.5-32.5st) - wtedy silniczek pracuje na czujniku położenia i dostaje sygnał "stop", nie ma oporu na tych trybikach.
fefiks - 17-10-2011, 14:07
ok teraz ja się podzielę problemem z ogrzewaniem. Więc tak problem wygląda następująco ogrzewanie jest ale słabe różnica pomiędzy 25 a 32 stopnie jest ledwie wyczuwalna. Dla temperatury 32 nie jest ono zadowalające.
Sprawdziłem niemal wszystko o czym pisane było powyżej:
-ząbki w silniczku całe
-filtr nowy
-płyn chłodniczy w odpowiednim poziomie
-układ odpowietrzony
-temperatura silnika w normie nagrzewa się prawidłowo
Moje spostrzeżenia:
-Mam założony gaz na trójniku przewody do grodzi są trochę mniej gorące od tych wychodzących pod reduktor gazu
-przy żwawej jeździe wkręcając silnik na wyższe obroty temperatura z nawiewów lekko wzrasta
-przy ostrych skrętach w prawą stronę wyraźniej cieplej dmucha!!!!!??? jest to dla mnie ogromną zagadka...
Macie pomysł gdzie jeszcze szukać??
komarsnk - 17-10-2011, 14:22
fefiks napisał/a: | ok teraz ja się podzielę problemem z ogrzewaniem. Więc tak problem wygląda następująco ogrzewanie jest ale słabe różnica pomiędzy 25 a 32 stopnie jest ledwie wyczuwalna. Dla temperatury 32 nie jest ono zadowalające.
Sprawdziłem niemal wszystko o czym pisane było powyżej:
-ząbki w silniczku całe
-filtr nowy
-płyn chłodniczy w odpowiednim poziomie
-układ odpowietrzony
-temperatura silnika w normie nagrzewa się prawidłowo
Moje spostrzeżenia:
-Mam założony gaz na trójniku przewody do grodzi są trochę mniej gorące od tych wychodzących pod reduktor gazu
-przy żwawej jeździe wkręcając silnik na wyższe obroty temperatura z nawiewów lekko wzrasta
-przy ostrych skrętach w prawą stronę wyraźniej cieplej dmucha!!!!!??? jest to dla mnie ogromną zagadka...
Macie pomysł gdzie jeszcze szukać?? |
A rurka od tyłu panela climatronica jest założona?
Hugo - 17-10-2011, 14:25
fefiks napisał/a: | -przy ostrych skrętach w prawą stronę wyraźniej cieplej dmucha!!!!!??? | Normalne.
Owczar - 17-10-2011, 14:35
fefiks napisał/a: | Moje spostrzeżenia:
-Mam założony gaz na trójniku przewody do grodzi są trochę mniej gorące od tych wychodzących pod reduktor gazu
-przy żwawej jeździe wkręcając silnik na wyższe obroty temperatura z nawiewów lekko wzrasta
|
Zamienić wyjścia w trójniku wejściowym. Wejście podłączyć pod jeden z tych na wprost, a nagrzewnicę pod ten drugi na wprost. Reduktor do wyjścia bocznego. Nagrzewnica stawia większy opór, a w tej konfiguracji wszystko działa jak należy nawet z dwoma reduktorami i jeszcze szeregowym webasto.
fefiks - 17-10-2011, 14:47
rurka założona
bardzo mnie dziwi efekt dogrzewania przy skręcaniu, ale skoro to normalne nie ma czym sie dziwić
tak też mam węże pozakładane
Owczar - 17-10-2011, 14:53
Też mnie to dziwiło, ale podejrzewam, że po prostu klapa musi się odchylać.. Ciężko powiedzieć co to powoduje.
No to skoro tak, to coś musi być nie tak z nagrzewnicą. Ja miałem kiedyś taki problem i odwróciłem obieg płynu na jakiś czas. Problem ustąpił.
Inny sposób to dławik na obwodzie reduktora. Spróbuj ścisnąć lub załamać przewód do reduktora i zobacz czy będzie zmiana jakaś.
Rafal_Szczecin - 28-12-2012, 13:59
mam problem
dzisiaj wsiadajac do samochodu i odpalajac nawiew zauwazylem, ze na maxymalnej mocy prawie nie wieje ( dzial tak jak gdybysmy uzywali nawiewu na 2-3 stopniu jeszcze wczoraj bylo wszystko ok ) . do tego nawiew w ogole nie dziala na wlaczonym zaplonie, po odpleniu silnika tak jak wyzej bardzo delikatnie dmucha. filtr kabinowy ok
przejrzalem forum, i raczej nikt nie mial takiego problemu jak ja .
jakies podpowiedzi od czego zaczac i dlaczego nawiew nie dziala na zaplonie ?
Owczar - 28-12-2012, 14:03
Włącz zapłon na wyłączonej dmuchawie. Sprawdź napięcie na aku na wyłączonym nawiewie. Potem włącz nawiew i ponownie sprawdź. Jeśli napięcie spadnie, to dmuchawa do wyjęcia. Do czyszczenia wałek wirnika i smarowanie łożysk po wcześniejszym odrdzewieniu. Te dmuchawy mają to do siebie, że zbiera się tam woda. Po czasie dmuchawa powoli staje. Jeśli moja diagnoza się sprawdzi to wyłącz jak najszybciej dmuchawę, bo upalisz tyrystor. Identyczny problem był u cezara.
|
|
|