To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] Falujące, nierówne obroty

Marcelinho - 02-03-2014, 15:31
Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
Fajko-cewki,tym wyeliminowałem takie objawy.
galant24 - 02-03-2014, 17:02
Temat postu: Re: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
Marcelinho napisał/a:
Fajko-cewki,tym wyeliminowałem takie objawy.


A jak je sprawdzić czy są uszkodzone?

radek79 - 02-03-2014, 17:09

galant24 napisał/a:
Podpinam się do wątku, też mam galant 2.4 i jego jedyną dolegliwością jest właśnie poszarpywanie przy jeździe ze stałą prędkością w okolicach 2000 obrotów. Co to może być?

pod przepustnicą masz zawór egr, wypnij z niego wtyczkę,jeżeli problem ustąpił masz zawór do czyszczenia

Marcelinho - 02-03-2014, 17:16
Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
radek79,raczej nie.Ja miałem objawy jak w opisie a zawór Egr jest zaślepiony.
radek79 - 02-03-2014, 17:19

Cytat:
radek79,raczej nie.Ja miałem objawy jak w opisie a zawór Egr jest zaślepiony.

to jest ten sam objaw i najłatwiej go sprawdzić

Marcelinho - 02-03-2014, 17:28
Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
Tak jak pisałem,u mnie wymiana fajko-cewek pomogła.Także nic z zaworem Egr nie miało wspólnego.
galant24 - 02-03-2014, 18:54
Temat postu: Re: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
Marcelinho napisał/a:
Tak jak pisałem,u mnie wymiana fajko-cewek pomogła.Także nic z zaworem Egr nie miało wspólnego.


Marcelinho,
a na jakiej podstawie stwierdziłeś, że fajkocewki masz do wymiany? Można je jakoś sprawdzić? Czy po prostu zrobiłeś to w ciemno?

radek79 - 02-03-2014, 20:53

galant24 napisał/a:
a na jakiej podstawie stwierdziłeś, że fajkocewki masz do wymiany? Można je jakoś sprawdzić? Czy po prostu zrobiłeś to w ciemno?

[b]Marcelinho
, trafił na dobrego mechanika który mu to stwierdził i wymienił, a fajko cewkę sprawdza się pod kontem czy ma przebicie, czy ma zaśniedziałe styki i czy jest uszkodzona mechanicznie pęknięcia itp.

Marcelinho - 02-03-2014, 21:04
Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
Wyjąłem dwie stare i wsadziłem dwie używki,poprawiło się na jakiś czas a potem znów wróciło.Wymieniłem wszystkie cztery na używki od Galanta z przebiegiem 73tyś km w papierach (wyglądały jak nowe) i przeszło.
Anonymous - 03-03-2014, 16:28
Temat postu: Re: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
Marcelinho napisał/a:
Wyjąłem dwie stare i wsadziłem dwie używki,poprawiło się na jakiś czas a potem znów wróciło.Wymieniłem wszystkie cztery na używki od Galanta z przebiegiem 73tyś km w papierach (wyglądały jak nowe) i przeszło.


Marcelinho,
a czy falowały Ci też obroty przed wymianą tych fajkocewek? Jakbyś mógł zerknąć kilka postów wyżej na mój post i kliknąć w link, gdzie jest pokazane jak to u mnie wygląda... Jakiś czas temu wymieniłem fajkocewki, ale być może, tak jak u Ciebie, te wymienione też są zużyte... Nie sądziłem, że są tak ważne i tak łatwo ulegają zniszczeniu...

Marcelinho - 03-03-2014, 23:01
Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
U mnie aż tak nie falowały,delikatne podrygi wskazówki tylko.
Anonymous - 04-03-2014, 16:53
Temat postu: Re: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
Marcelinho napisał/a:
U mnie aż tak nie falowały,delikatne podrygi wskazówki tylko.


U mnie tak falują obroty tylko po odpaleniu na zimnym silniku i to czasami, gdy silnik się nagrzeje, to też tylko delikatnie podryguje wskazówka... Czy to mogą być te cholerne fajkocewki, czy coś innego?

galant24 - 07-03-2014, 20:56

radek79 napisał/a:
galant24 napisał/a:
a na jakiej podstawie stwierdziłeś, że fajkocewki masz do wymiany? Można je jakoś sprawdzić? Czy po prostu zrobiłeś to w ciemno?

[b]Marcelinho
, trafił na dobrego mechanika który mu to stwierdził i wymienił, a fajko cewkę sprawdza się pod kontem czy ma przebicie, czy ma zaśniedziałe styki i czy jest uszkodzona mechanicznie pęknięcia itp.


Ale czy domowym sposobem można to jakoś stwierdzić, że jest przebicie? Obejrzałem wszystkie fajkocewki, wyglądają w porządku, nie są zaśniedziałe, ani popękane...

Anonymous - 09-03-2014, 12:26

kanarini0 napisał/a:

Witam,
jak już pisałem, problem dziwnego zachowania się obrotów w przedziale 3-3,8k obrotów udało się wyeliminować poprzez wymianę TPS'a, ale nadal zostaje sprawa poszarpywania podczas jazdy ze stałą prędkością i falujących obrotów zaraz po odpaleniu. Poniżej umieszczam link jak zachowują się obroty zaraz po odpaleniu, gdy auto dłużej postoi. Gdy jest nagrzane, to po odpaleniu zachowuje się normalnie.

http://youtu.be/j3Q5bTL9oR4


Zaczynam dostrzegać pewną zależność, po odpaleniu obroty falują tylko raczej w wilgotne dni. Np. dzisiaj (ciepły, słoneczny dzień) po odpaleniu silnik pracuje równiutko. Jest to więc raczej kwestia elektryczna, a nie mechaniczna. Co to może jeszcze być poza fajkocewkami w silniku GDI (świece wymienione)?

Pozdrawiam

Marcelinho - 09-03-2014, 14:59
Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
Weź taki spryskiwacz do kwiatków i idź wieczorem odpal silnik i popsikaj po cewkach i przewodach do nich.Jeśli będą skakały iskry to coś z przewodami.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group