To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Montaż dodatkowego gniazdka 12V, gniazdka zasilającego z USB

Yorii - 06-07-2015, 11:30

Witam
Świetny temat wiec się dopnę i opisze swój pomysł.
Interesuje mnie zasilanie usb w samochodzie więc wymyśliłem sobie żeby wkleić jakiś rozdzielacz aktywny usb pod przednia szybę plus w podłokietniku jakiś drugi. Ale że jestem elektryczny cykor chce mieć wszystko wyłączane i w pełni demontowane bez śladów. I znalazłem urządzenia CTP inwertery samochodowe podające 5v 3 A i korzystające ze zwykłego akku czyli prąd 14,x powinny znieść i teraz mijając wszelkie układy auta muszę ciągnąc kabla z akumulatora (2x0,75) do przycisku on off który będzie w tej zaślepce gdzie w wyższych wersjach jest podgrzewanie pośladów i tam odrazu chciałbym umieścić 2 inwertery i potem kabelkiem do szybki przedniej i drugim kawałeczkiem do podłokietnika.
I pytanie czy pod plastiki koło tych kostek co to wy się podpinaliście zmieszczę 2x kostki o wymiarach 5 x3 x 2cm ?

---
Wiem że pojawi się pytanie po co mi ciągnąć kabel z akku jak jest prąd w kostkach pod tunelem.
Problem w tym ze chce mieć (po zgaszeniu pojazdu i wyciągnięciu kluczyka) zasilanie w usb portach.
Parkuje na parkingu gdzie co chwile ktoś kogoś zarysuje i ucieknie albo kradną zaślepki haków holowniczych. Działającą kamerka na własnym zasilaniu nawet w trybie czuwania nie pociągnie 8h.

plecho1 - 06-07-2015, 19:19

Zasilania nie trzeba ciągnąć od akumulatora, nie zanikające znajdziesz w skrzynce bezpiecznikowej i przy stacyjce.
tokyo - 07-07-2015, 02:28

Witam
lub w lewej wiazce kolor kabla czerwony/niebieski /zielony. Kolo aku w lewym blotniku wychodzi kostka z 2 kablami czerwony i zielony ok 2,5mm kwadrat i je mozna podlaczyc po aku

Drapichrust - 17-09-2015, 12:30

Niech mi ktoś wytłumaczy jak wyjąć ten tunel. Obok lewarka wyciągnąłem ten mały schowek, potem otworzyłem podłokietnik i wykręciłem dwie śruby. Od tyłu się podnosi natomiast z przodu trzyma mocno na zaciskach a ja boje się ruszyć mocniej żeby nie uszkodzić czegoś.

[ Dodano: 03-10-2015, 12:16 ]
Tunel wyciągnięty. Chciałem sprawdzić żarówką bieguny i przypadkim musiałem coś zewrzeć. Nie mam teraz napięcia we wtyczce. Zacząłem szukać bezpiecznika i nie mam w ogóle pozycji 26. Bezpieczniki kończa się na 25. Dojście do nich jest mega utrudnione ale te co odpowiadają za grzanie foteli.( poz. 25 30A) jest sprawny.
Gdzie go szukać?

mazin - 03-10-2015, 23:23

Drapichrust napisał/a:
Chciałem sprawdzić żarówką bieguny i przypadkim musiałem coś zewrzeć. Nie mam teraz napięcia we wtyczce. Zacząłem szukać bezpiecznika i nie mam w ogóle pozycji 26. Bezpieczniki kończa się na 25. Dojście do nich jest mega utrudnione ale te co odpowiadają za grzanie foteli.( poz. 25 30A) jest sprawny.
Gdzie go szukać?


Jeśli szukasz bezpiecznika zasilania gniazda zapalniczki - bo tak zrozumiałem - to kiedyś wpadła mi moneta do gniazda zapalniczki i tego nie zauważyłem. Kiedy po przekręceniu kluczyka pojawiło się napięcie, spalił się bezpiecznik po lewej stronie kierownicy, pod klapką. Nie pamiętam dokładnej lokalizacji, ale czwarty albo trzeci rząd od dołu i chyba drugi od prawej. W każdym razie, niebieski na 15A. Zresztą na klapce jest oznaczenie, więc łatwo znajdziesz. Wnęka jest dość wąska, ja mam duże łapska, więc namęczyłem się. Generalnie robota o charakterze ginekologicznym, to znaczy jak już wsadzisz łapę, to nic nie widzisz, ale palcami go raczej nie wyjmiesz (ja praktycznie nie mam pazurów, to znaczy max 0,5 mm), trzeba użyć plastikowych szczypczyków, co tym bardziej utrudnia sprawę. Wsadzać należy łapą,b trafić na ślepo szczypczykami jest jeszcze trudniej. Ale da się zrobić ;-)

No chyba, że chodzi o napięcie we wtyczce ze stałym napięciem, pod tunelem, to tu nie pomogę i sorry za niezrozumienie problemu ;-)

po.miras - 04-10-2015, 15:11

mazin napisał/a:
Wnęka jest dość wąska, ja mam duże łapska, więc namęczyłem się. Generalnie robota o charakterze ginekologicznym, to znaczy jak już wsadzisz łapę, to nic nie widzisz, ale palcami go raczej nie wyjmiesz (ja praktycznie nie mam pazurów, to znaczy max 0,5 mm), trzeba użyć plastikowych szczypczyków, co tym bardziej utrudnia sprawę. Wsadzać należy łapą,b trafić na ślepo szczypczykami jest jeszcze trudniej. Ale da się zrobić


W skrócie. Ostatnio też miałem problem z bezpiecznikiem zapalniczki.
Dużo łatwiej jest się do niego dostać poprzez wypięcie 4 spinek i wyjęcie tej "filcowej" osłonki koło pedałów i kolumny kierowniczej. Natomiast przez w/w klapkę obserwujemy pole działania.
Możecie wierzyć lub nie, ale wymiana bezpiecznika tym sposobem zajmuje 1,5 minuty :lol:

Drapichrust - 10-10-2015, 12:17

mazin napisał/a:
Jeśli szukasz bezpiecznika zasilania gniazda zapalniczki - bo tak zrozumiałem - to kiedyś wpadła mi moneta do gniazda zapalniczki i tego nie zauważyłem. Kiedy po przekręceniu kluczyka pojawiło się napięcie, spalił się bezpiecznik po lewej stronie kierownicy, pod klapką. Nie pamiętam dokładnej lokalizacji, ale czwarty albo trzeci rząd od dołu i chyba drugi od prawej. W każdym razie, niebieski na 15A. Zresztą na klapce jest oznaczenie, więc łatwo znajdziesz. Wnęka jest dość wąska, ja mam duże łapska, więc namęczyłem się. Generalnie robota o charakterze ginekologicznym, to znaczy jak już wsadzisz łapę, to nic nie widzisz, ale palcami go raczej nie wyjmiesz (ja praktycznie nie mam pazurów, to znaczy max 0,5 mm), trzeba użyć plastikowych szczypczyków, co tym bardziej utrudnia sprawę. Wsadzać należy łapą,b trafić na ślepo szczypczykami jest jeszcze trudniej. Ale da się zrobić ;-)

No chyba, że chodzi o napięcie we wtyczce ze stałym napięciem, pod tunelem, to tu nie pomogę i sorry za niezrozumienie problemu ;-)


Chodzi mi o ten wspominany kilka postów wcześniej bezpiecznik 26.
Nie mam teraz zasilania na tej kości a nie wiem który to bezpiecznik.

po.miras napisał/a:
W skrócie. Ostatnio też miałem problem z bezpiecznikiem zapalniczki.
Dużo łatwiej jest się do niego dostać poprzez wypięcie 4 spinek i wyjęcie tej "filcowej" osłonki koło pedałów i kolumny kierowniczej. Natomiast przez w/w klapkę obserwujemy pole działania.
Możecie wierzyć lub nie, ale wymiana bezpiecznika tym sposobem zajmuje 1,5 minuty :lol:


Jak wypiąć te spinki tak aby ich nie uszkodzić?

po.miras - 12-10-2015, 00:41

Drapichrust napisał/a:
Jak wypiąć te spinki tak aby ich nie uszkodzić?

To są spinki bardzo podobne do tych
Teraz są w pozycji odblokowanej.
Blokujemy poprzez wciśnięcie tego środkowego "grzybka"
Dziecinnie proste, naprawdę :D

Trik - 14-10-2015, 18:51

W instrukcji pokazywali ze można je wyjmować szczypcami do bezpieczników, są o ile pamiętam w skrzynce pod maską, choć to trochę uszczypliwe zajęcie, ja wyciągam je wkrętakiem płaskim, bez problemu.
okta7 - 01-02-2016, 16:28

paffci0 napisał/a:
Trik,

Czy mógł byś mi powiedzieć pod które dokładnie kable zostało podłączone gniazdo. Dziś próbowałem i niestety nie wyszło :) Poniżej fotki tych trzech wtyczek o których pisałeś i tej jednej konkretnej. Próbowałem czerwony do czerwonego i czarny do czarnego i niestety nie działa :) Może bezpiecznik jest spalony....no chyba że nie pod to się podpiąłem.

Obrazek

Obrazek


Witajcie,

Zatem kostka bliżej kierowcy to pewnie zasilanie drugiej "zapalniczki". Zatem, która kość odpowiada za ogrzewanie foteli? ( ta ukośna czy ta równoległa do tej pierwszej)?

Trik - 02-02-2016, 23:33

O ile dobrze pamiętam to kostka równoległa do fotela pasażera.
Ta pod kątem jest prawdopodobnie do klawiszy z RA o ile pamiętam coś z napędem 4x4, sonar przy cofaniu (popularnie zwąc czujnik cofania), światła przeciwmgielne lub otwieranie klapy bagażnika (taki też się zdarzał), ASF OFF.
Tu masz więcej przełączników: http://www.forum.lancer-c...0&#entry5511483

okta7 - 03-02-2016, 13:46

Dzięki.

Również zakupiłem używany tunel. Okazało się, że w schowku jest fabryczne gniazdko zapalniczki. Będę próbował je podłączyć do tego gniazda bliżej ręcznego.

Mam nadzieję, że będzie pasowało.

http://okta.pl/Lancer/zapalniczka_zasilanie.jpg

Zastanawiam się również, czy nie wykorzystać samego gniazda zapalniczki przedniego i nie podpiąć go do kolejnego zasilania (tego równoległego od strony pasażera). Tę opcję zostawiłbym ukrytą w tunelu i podłączył do niego videorejestrator. Wówczas kable od tego urządzenia byłyby ukryte. Oczywiście, przydałoby się poprowadzić się jakiś kostkowy konektor od samego gniazda zapalniczki do zasilania foteli.

kajro - 22-02-2016, 14:55

Może przeoczyłem, ale zadam jaszcze raz pytanie: czy w sedanach istnieje gotowa instalacja do założenia gniazda 12 V w bagażniku? W podróży trochę czegoś takiego brakuje.
tokyo - 29-02-2016, 23:15

Witam
Istnieje. Instalacja lancerka sklada sie z 3 czesci. Deskowa, podlogowa, tylnia. Z deskowa tj roznie, zalezy od roku i wyposazenia, podlogowa kabel jest zawsze i konczy sie na lewym nadkolu - sa tak 2 lub 3 wtyczki zaleznie od ver. Instalacja tylnia uzalezniona jest od regionu i wyposazenia pojazdu w 99 % brak kabla.
Ale mozesz wykorzystac kable od wiazki haka, mozesz wtedy miec na sztywno podlaczone 12v i ponad 120w jest tam kabel o duzej srednicy niz pozostale.
Sa tam 3 takie kable

kajro - 01-03-2016, 10:45

Dziękuję, idę szperać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group