To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Temperatura silnika w trakcie jazdy

lutekwwl - 14-06-2015, 22:51
Temat postu: [EA2A]
Dobry wieczór wszystkim.

Od dwóch dni zauważyłem, że temperatura silnika dziwnie szaleje, tzn do tej pory zawsze kreska była prawie poziomo, minimalnie niżej niż poziom. Od dwóch dni kreska podnosi się ok cm, ale nie dotyka czerwonego pola (tzn brakuje jej też ok cm). Podczas jednostajnej jazdy ok 100km.h temp wzrasta, a podczas postoju na światłach maleje do poziomu. Przy dodawaniu gazu na biegu jałowym kreska się się podnosi troszkę, i przy opadaniu obrotów wraca do poziomu. Dodam, że nigdy nie doszło do czerwonego pola. Do tej pory zawsze temp była stała. Czy ktoś miał podobny problem?

Tomaszowski - 20-06-2015, 12:57

Rozumiem że wiatraki chłodnicy sie załączaja i płynu jest wystarczająco?
Może się przycinać termostat, może byc walnięty czujnik-chociaz to mniej prawdopodobne.
Pompa wody była wymieniana z rozrządem? Możliwe że przy większych obrotach zamiast pompować "mieli" płyn.
Ale na początku sprrawdź termostat. Najłatwiej to sprawdzić włączając zimny silnik-powinny być zimne węże, następnie jak temp będzie dochodziła do środka skali termostat się otwiera i węże oraz chłodnica robią się ciepłe/gorące. Nastepnie zalącza się wiatrak chlodnicy.

szwagierr - 20-06-2015, 14:56

Podłącz woltomierz do instalacji. Sprawdź, czy wskazywane zmiany temperatury nie są proporcjonalne do zmian napięcia w instalacji.
lutekwwl - 29-06-2015, 17:00

Przewody robia sie cieple i zaczyna chodzic wiatrak
Rojapb - 25-07-2016, 19:52

Witam.
Wczoraj jadąc swoim galantem nagle zapalił się bład po czym temperatura zaczęła rosnąć, odciął sie gaz i zapalily sie pozostałe kontrolki. Po chwli temp urosła na maksa, samochód zgasł i zaczęło się kopcić spod pokrywy oleju. Po podniesieniu maski część silnika przy akumulatorze była zachlapana olejem. Silnik nieco ostygł ruszyłem dalej i za pare kim znow to samo. Poznej dotarłem jakos nim do domu. z rana temp sie ustabilizowała i bład sie zgasił. Czy to coś konkretnego czy jednorazowy wybryk? Poziom płynu chłodniczego był w normie. Help me :)

Owczar - 26-07-2016, 12:17

Wygląda na śmierć pompy wody. Będzie cud jak nie uszkodziłeś silnika....
Rojapb - 25-08-2016, 14:40

na "szczęscie" była to tylko śmierć chłodnicy. Nic więcej nie poszło;)
Owczar - 25-08-2016, 17:56

To w jaki sposób ona umarła?
i7Piotrek - 30-08-2016, 18:52

Ja mam taki dziwny objaw co parę dni w zbiorniczku wyrównawczym nie ma płynu, raz jak było gorąco to trzymał poziom przez 3 tyg a jak upały odleciały to co2 dzień musze dolewać praktycznie cały zbiornik wyrównawczy i pytanie gdzie to spierdziela bo ani na zimnym ani na ciepłym nigdzie nie kapie...
Z tym płynem to jest loteriada...

Krzyzak - 30-08-2016, 22:42

Sprawdź wszystkie przewody - u mnie w sedanie uciekało przy górnym wężu prowadzącym do nagrzewnicy natomiast w kombi uciekał płyn przez wężyk ogrzewający przepustnicę. Bardzo często też cieknie przez oringi w miejscu, gdzie króćce od węży prowadzących do nagrzewnicy wchodzą w okolice termostatu, tak na lewo pod aparatem zapłonowym.
fergul11 - 31-08-2016, 00:03

Tak z pół roku temu , tknęło mnie i sprawdziłem poziom płynu , zbiornik pusty :shock:
Dolałem na max i przez miesiąc było ok , ale zaczęło ubywać .
w tydzień wysychał cały zbiorniczek , po kolejnych dolewkach proces "wysychania" przyspieszył i ubywało już na koniec codziennie .
Żona ma około 10km do pracy autostradą , czyli po 20km zbiorniczek był pusty , a chłodnica pełna na szczęście .
wyciek do zlokalizowania był trudny , bo mikro pęknięcie powstało w chłodnicy na spodzie , musi być w układzie spore ciśnienie bo unosiła się mgiełka i połowa komory silnika była mokra , a nie kapało z chłodnicy .
ps nowa chłodnica , 150€ od 3 miesięcy poziom płynu jest stały .

Marcino - 31-08-2016, 07:25

fergul11 napisał/a:
czyli po 20km zbiorniczek był pusty , a chłodnica pełna na szczęście .
wyciek do zlokalizowania był trudny , bo mikro pęknięcie powstało w chłodnicy na spodzie , musi być w układzie spore ciśnienie

I tak jest. ja też miałem nieszczelną chłodnicę i podobne objawy tylko mi uciekało wolniej bo jeżdizłem po 7km w jedną stronę.

i7Piotrek,
Ja bym sprawdził węże a jak nie to raczej napewno chłodnica

Hugo - 31-08-2016, 08:08

fergul11 napisał/a:
nowa chłodnica , 150€ od 3 miesięcy poziom płynu jest stały .
Dokładnie. Wszyscy piszą (i sam tak kiedyś myślałem), że w Galu jest to normalne, że po pewnym przebiegu zbiorniczek wyrównawczy robi się pusty albo płyn jest tylko na samym dnie. Do czasu aż założyłem nową chłodnicę. Stan płynu od 0,5 roku nie zmienił się ani o milimetr. Na zimnym silniku jest w ok. 2/3 poziomu między MIN a MAX, a po nagrzaniu jest idealnie na MAX.
Wniosek: jak po jakimś przebiegu znika płyn ze zbiorniczka wyrównawczego to znaczy, ze gdzieś jest nieszczelność w układzie chłodzenia, w zależności jak szybko ubywa, mniejsza lub większa. W 99% przypadków nieszczelność jest w chłodnicy.

Marcino - 31-08-2016, 11:34

Hugo,
AMEN!!!!

Krzyzak - 01-09-2016, 00:01

Fakt, zapomniałem, że najczęściej leci też chłodnica. Często po 12-15 latach jest do wymiany, czy inaczej mówiąc - już :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group