To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E32A 1.8] Kilka pytań od nowego użytkownika

Krzyzak - 21-11-2010, 19:32

niekoniecznie do mechanika, ale na kanał warto wskoczyć - bo od dołu lepiej widać 2 poduszki silnika na belce
pozostałe 2 są łatwo dostępne od góry(jedna przy skrzyni ciut gorzej)
koszty są nieznane, ale raczej ciężko znaleźć te poduchy - chyba mam takie w garażu zapasowe, ale niechętnie się ich pozbędę :)
generalnie stawiam jednak albo na koła albo bardziej na przeguby wewnętrzne

wtryski to sobie sam zmienisz - 2 śrubki do wykręcenia i 4 wtyczki - praca śmiesznie prosta

żarówki w zegarach się rzadko przepalają - u mnie po 20 latach żadna nie padła :)
w sumie tylko H4 zmieniam i raz H1

wyjąć zegary jest prosto - górna obudowa jest na 2 śrubki, potem zegary ciągniesz mocno do siebie i wychodzą
a żarówki są najróżniejsze - kilka W5W, kilka W3W są też W1.2W i inne

Pyra20 - 21-11-2010, 19:38

masz jakies foto jak te przeguby wewnetrznę wygladaja ?


Wtryski wykręcę i wkręcę ale na sprawdzeni9e gdzieś będę już musiał je zanieść....

Krzyzak - 21-11-2010, 20:37

Proszzzz :)


Uploaded with ImageShack.us
wystaje ze skrzyni biegów

Zysiuu - 21-11-2010, 21:37

Wtryski też można samemu sprawdzić. Ja miałem jedna wtyczkę do wtrysków (gdzieś w używanych częściach znalazłem) zalewałem wtrysk od góry benzyną za pomocą strzykawki i potem przykładałem kable od wtyczki do akumulatora. Jak wtrysk robił mgiełkę to było ok, jak nie podawał nic lub się z niego sączyły krople benzyny to był do wymiany. Przy wyjmowaniu i wkładaniu wtrysków uważaj na oringi. Jak krzywo wsadzisz wtrysk tak, że przyciśniesz uszczelkę to będziesz miał wyciek benzyny z nad wtrysku.
Pyra20 - 22-11-2010, 20:17

Panowie dzięki za pomoc, cierpliwość i ciągłą pomoc.
Nie miałem dziś z czasu na majstrowa, jedynie rano odpaliłem samochód zdjąłem kable po kolei z świec w celu zobaczenia co się stanie. Zawsze reakcja była taka sama, była widoczna różnica w pracy silnika. Ale w sumie nie wielka - w drugim samochodzie w domu jak zrobi się coś takiego to widać dużo większa różnice i samochód prawie gaśnie tu jest to jakieś łagodniejsze. Ale wniosku że kable, świece, kopułka są ok.


Druga sprawa jest taka że dalej jest coś nie halo z obrotami. Po cało nocnym postoju odpala autko (nie dodaje gazu, samochód na luzie, zaciągnięty ręczny) obroty wchodzą lekko na ponad 1000 zaraz spadają na 600 i włącza się ssanie i przez jakiś czas aż silnik się trochę zagrzeje są na poziomie ok 1200 a potem jest idealnie 900 tak jak ustawiłem. Poza tym nie ma z nimi żadnych problemów... gdzie szukać przyczyny ?


Jutro wymienię żarówki w liczniku to napisze jak mi poszło ;D


Co do drgań jeszcze dziś zauważyłem że mam lekko krzywo kierownice. Pojadę ustawić zbieżność i wyważyć koła - może to jest przyczyna tego. Jeżeli to nie pomoże to pojadę do mechanika żeby sprawdził poduszki bo nie mam kanału.


Krzyżak - ta fotka co dałaś to pokazuje ten przegub w skrzyni i żeby to sprawdzić trzeba ja zdemontować ?

Ostatnia rzecz - nie mogę znaleźć tego zaworu EGR - szukam koło filtra paliwa, koło przegrody czegoś co wygląda tak:

chyba że to wygląda jakoś całkiem inaczej ?

Miła niespodzianka to spalanie - puki co na 31l zrobione 360km + w sumie 50 min stał samochód na wolnych obrotach + jest jeszcze coś w baku - łapka dopiero dwa razy się zaświeciła. Wyjedzie pewnie poniżej 7 :D

Krzyzak - 22-11-2010, 20:55

EGR tak wygląda jak na moim zdjęciu :) które zamieściłeś. Jest dokładnie POD przepustnicą - pisałem tylko, że kluczem dojdziesz od filtra paliwa :)

Przegubu demontować nie musisz - dobrze tylko by auto było na podnośniku.

Jak się pijak dopiero zapala i mruga, to masz jeszcze jakieś 10 litrów w baku :) - osobiście niemal zawsze tankuję do pełna i tylko taki pomiar jest miarodajny. Ale spalanie rzędu 7 w tym silniku jest raczej normalne :)

Pyra20 - 23-11-2010, 15:36

wyjąłem dziś zegary i żarówka od kontrolki otwartych drzwi była ok, profilaktycznie kupiłem nowa i zamontowałem - nic to nie dało.

Krańcówka w drzwiach tez jest ok, bo jak wcisnę wystający bolec to gaśnie czerwone światełko na dole drzwi a jak puszcze to się świeci - więc tu wszystko jest ok.

Gdzie jeszcze szukać problemu ? Bo jedyne co mi przychodzi do głowy to bezpiecznik ale jak wyjmuje wszystkie po kolei (bo nie wiem który jest do tego ;p) to wszystkie wydają się ok.



Panowie chce zmienić żarówki podświetlenia przycisków/zegarów z zielonych na niebieskie.
W liczniku siedzi takie cudo: to jest 12V 5W ? bo nic na niej nie pisze.. tylko od spodu tego plastiku w który wtyka się żarówkę pisze Toshiba V-2


czy takie coś pasuje żeby ja zastąpić:
http://allegro.pl/zarowka...1326941980.html
????
http://allegro.pl/zarowki...1292859666.html


i jak zdemontować ten środkowy panel z pokrętłami od nawiewu. Jak wstępnie to oglądając to widziałem tylko śruby w miejscu gdzie jest popielniczka. Są gdzieś jeszcze ?
Te przyciski obok kierownicy są tylko na zatrzaski ?

Andrew - 23-11-2010, 17:26

Cytat:
Krańcówka w drzwiach tez jest ok, bo jak wcisnę wystający bolec to gaśnie czerwone światełko na dole drzwi a jak puszcze to się świeci - więc tu wszystko jest ok.
Z tego co pamiętam w moim galu poprzednim też tak miałem, że świeciły się żarówki w drzwiach, a światło w środku i kontrolka otwartych drzwi się nie świeciła. Rozebrałem wtedy krańcówki, przeczyściłem i działało :)
Pyra20 napisał/a:
i jak zdemontować ten środkowy panel z pokrętłami od nawiewu
Odkręcasz dwie śrubki u góry nad pokrętłami oraz śrubki, które zobaczysz jak wyciągniesz popielniczkę. Zdejmujesz plastiki z tych dwóch suwaków i ściągasz panel
Pyra20 napisał/a:
Te przyciski obok kierownicy są tylko na zatrzaski ?
Tak delikatnie odważając wyciągasz je na wierzch.
Zysiuu - 23-11-2010, 17:30

Bezpiecznik od światła w kabinie to chyba prawy na dole w samym rogu(chyba, teraz nie jestem pewien).

Idź z tą żarówką do sklepu elektronicznego i dobierz taką samą tylko niebieską.
Diody nie wsadzaj bo w zegarach wygląda to strasznie (świeci punktowo, a nie po całych zegarach).

Pokrętła ściągasz ciągnąc do siebie tak samo to od obiegu zamknięty/otwarty i lewo/prawo.
Są 4 śruby dwie na samej górze plastiku i dwie w popielniczce.
Całość wyciągasz lekko pociągając w swoją stronę (uważaj na zapalniczkę mi się blokowała)

Przyciski musisz czymś podważyć, są tak jak powiedziałeś na zatrzaski.
W przyciskach są już trochę inne żarówki, coś tego typu
http://allegro.pl/zarowki...1301725539.html

a tutaj masz te większe do zegarów i do sterowania nawiewu
http://allegro.pl/kolorow...1326398918.html
potrzebne jest kilka sztuk R10 i R5 masz je w linku powyżej.

Pyra20 - 23-11-2010, 17:50

bardzo dziękuje za pomoc, środkowy panel udało się ściągnąć ale nie mogę sobie poradzić z wydobyciem dwóch żaróweczek w zapalniczce i kolo popielniczki a właściwie w jej górnej części. Jak się do tego dobrać ?

W przyciskach rozwaliłem tą jedną diote, wyslałem że ona się wyciąga, a z niej wychodziły dwa druciki i urwałem jeden :doubt: mam nadzieje że uda się to naprawić.


oooo ta aukcja jest gitara
http://allegro.pl/kolorow...1326398918.html

dziękuję ! te pierwsze są w przełączniku od ściemniania/rozjaśniania, drugie są w środkowym panelu a 3 w zegarach.
Musze jeszcze jakoś wydobyć te 2 kolo zapalniczki i koło popielniczki.
Proszę o jakąś podpowiedź.



Co do kontrolki od otwartych drzwi nie działa ona jak są otwarte drzwi kierowcy, w pozostałych drzwiach działa - gdzie szukać przyczyny ? przetarty kabel ?

Zysiuu - 23-11-2010, 18:06

Jaki tam masz problem?
Wyciągasz sobie cały panel, wisi sobie na kablu od zapalniczki a Ty wymieniasz żarówki, dojście jest banalne.
Żarówki się lekko przekręca i wyciąga.

Tam gdzie urwałeś jeden drucik to musisz kupić nową żarówkę ;) .

Problem kontrolki to krańcówka przy drzwiach kierowcy. Musisz ją dokładnie oczyścić.
Jeżeli nie to może rzeczywiście Ci się kabel przetarł, ale w to wątpię.

[ Dodano: 23-11-2010, 18:10 ]
Co do żarówek to w zegarach też masz chyba dwie te drugiego typu (5mm).
Te z drucikami są tęż w innych przyciskach takich jak podgrzewanie szyby czy światła przeciw mgielne.

Krzyzak - 23-11-2010, 22:10

Pyra20 napisał/a:
Gdzie jeszcze szukać problemu ?

krańcówka - lampka drzwi i wnętrza to 2 różne kable (masa na obudowie)

a ta żarówka to normalne W5W
tylko zmiana na niebieskie to strasznie zły pomysł - będziesz żałował, bo zrobisz sobie dresswagena - pamiętaj zielone jest najprzyjemniejsze dla oczu!

Pyra20 - 24-11-2010, 13:54

Dobra, co podświetlenia mam jeszcze 2 pytania..

jak dobrać się do żaróweczki w schowku ? próbowałem ją delikatnie ścisnąć nożyczkami i pociągnąć ale ja rozwaiłem i jej końcówka została w wtyczce ; / i boje się że jak tak to zostawię i odpalę światła to będzie robiło jakieś zwarcie i będzie paliło bezpieczniki.


I nie wiem jak rozebrać przycisk od podgrzewania tylnej szyby bo jeszcze tam została podświetlenie zielone.

A teraz czekam na sprzęt z allegro.

Panowie, te kwadratowe bezpieczniki pod macha np. do świateł to są te:
http://allegro.pl/bezpiec...1313119567.html
?????

Crosby - 24-11-2010, 14:26

Pyra20 napisał/a:
Panowie, te kwadratowe bezpieczniki pod macha np. do świateł to są te:
http://allegro.pl/bezpiec...1313119567.html
?????


Tak to są takie bezpieczniki

Zysiuu - 24-11-2010, 15:43

Przycisk rozbierasz podobnie jak inne, wyciagasz go z tapicerki, wyciągasz wtyczkę, podważasz czymś plastik (ja nie mając przy sobie żadnych narzędzi podważyłem go płaskim bezpiecznikiem ;D ), wyciągasz wnętrze przycisku.
Zatrzaski w obudowie przycisku są dobrze widoczne.

Co do schowka to nie wiem jak się to wyciąga, ale spróbuj pociągnąć lub przekręcić i pociągnąć.

[ Dodano: 24-11-2010, 15:44 ]
Wrzuć fotki jak wygląda podświetlenie w nocy ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group