To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wspomaganie kierownicy - nie działa

robertdg - 27-02-2010, 18:49

DigitalNinja, jezeli nie spuszczales plynu z maglownicy to powinno byc OK, pojemność calkowita układu to około 0.9l
DigitalNinja - 28-02-2010, 17:56

No to okejka :mrgreen:

Maglownicy się nie tykałem :]

Remik - 06-03-2010, 16:23

Witam! U mnie jest niewielkie pęknięcie w gumie przy drążku kierowniczym. Tamtędy wycieka mi płyn. Czy oprócz wymiany samej gumy jest możliwość zatkania tego wycieku?
evil04 - 27-12-2012, 18:38

Wiem, że trochę stary temat ale muszę podbić bo siada mi wspomaganie i nie wiem co z tym zrobić. Dodam, że jestem laikiem w kwestii mechaniki i dlatego pogubiłem się nieco czytając ten wątek. Mam nadzieję, że znajdzie się jakaś dobra dusza, która mi pomoże. Otóż mam Galant 2000 rok z silnikiem benzynowym 2.0 16V. I właśnie problem jest z wspomaganiem. Normalnie działa bez problemu aż ni stąd ni zowąd na zakręcie wyłącza się wspomaganie by za chwilę na następnym zakręcie działać bez zarzutu. Czym to może być spowodowane. Sprawdzałem poziom płynu i jest w porządku nie zauważyłem, żeby coś ubyło. Czy wymiana płynu pomoże, czy trzeba gdzie indziej kombinować ?
komarsnk - 27-12-2012, 19:03

evil04, pasek Ci się ślizga na pompie. Niech ktoś kumaty sprawdzi jego naprężenie, jeśli jest luźny to zmień pasek bo z tego to już nic dobrego nie będzie i trzeba go napiąć zgodnie z manualem (lub doświadczeniem mechanika).
evil04 - 27-12-2012, 20:21

Dzięki komarsnk A co jeśli jest dobrze napięty ? A orientujesz się może jaki jest koszt wymiany tego paska ? I jeszcze jedno pytanie do wszystkich, Obecnie mieszkam w Warszawie, i gdzie w okolicy warto jechać z takimi drobnymi usterkami ?
komarsnk - 27-12-2012, 22:57

evil04 napisał/a:
Dzięki komarsnk A co jeśli jest dobrze napięty ? A orientujesz się może jaki jest koszt wymiany tego paska ? I jeszcze jedno pytanie do wszystkich, Obecnie mieszkam w Warszawie, i gdzie w okolicy warto jechać z takimi drobnymi usterkami ?

O to pytaj w dziale regionalnym :)

abdul - 10-05-2014, 17:09

u mnie po wymianie płynu przestało dzialac wspomaganie :evil: odpowietrzalem uklad krecac kierownica w lewo i prawo na max chyba z 10 min i nic... ani teraz ani wczesniej nie bylo slychac zadnych szumow ani piskow z okolic pompy. czyzby pompa powiedziala papa tak nagle czy uklad moze byc dalej zapowietrzony?

[ Dodano: 10-05-2014, 22:32 ]
dodam jeszcze ze plyn zaczalem spuszczac bezposrednio z pompy wspomagania a dokladnie z czujnika ktory jest w pompie poniewaz musialem go wykrecic bo urwal mi sie kabelek ktory idzie do tego czujnika i musialem go przylutowac... moglo to miec jakis wplyw na to ze wspomaganie przestalo dzialac? :roll:

milo - 10-05-2014, 23:05

abdul napisał/a:
dodam jeszcze ze plyn zaczalem spuszczac bezposrednio z pompy wspomagania a dokladnie z czujnika ktory jest w pompie

Zalej pompę olejem , jaki masz teraz olej ??

abdul - 11-05-2014, 01:04

pompa jest zalana na full bo sprawdzalem. Olej jaki zalalem to najzwyklejszy Hipol ATF 2D
milo - 11-05-2014, 09:19

abdul napisał/a:
Olej jaki zalalem to najzwyklejszy Hipol ATF 2D

To chyba masz odpowiedz hipolem zalewać :shock: nigdy

pipi_ja - 11-05-2014, 20:32

Chcesz powiedzieć,że nie działa bo zalane hipolem? bez jaj.
Jeżdżę na hipolu od ponad roku i u mnie działa bez problemu.
Tutaj prawdopodobnie podczas spuszczania oleju z pompy dostał się jakiś brud i zablokował zaworek sterujący w pompie.
Wykrec krociec z pompy i zobaczy czy zaworek suwa się bez problemu.

abdul - 11-05-2014, 20:59

pipi_ja napisał/a:
Tutaj prawdopodobnie podczas spuszczania oleju z pompy dostał się jakiś brud i zablokował zaworek sterujący w pompie.
Wykrec krociec z pompy i zobaczy czy zaworek suwa się bez problemu.

szczerze mowiac to nie mam pojecia o jaki krociec i jaki zaworek chodzi? :oops: moze jakis dokladniejszy opis gdzie ten krociec i zaworek sie znajduje albo jakies zdjecie :o

pipi_ja - 11-05-2014, 22:23

Nie wiem jak jest przy 2.0 ale przy mojej pompie jest krociec na który zaklada się rurke wspomagania zakończona czymś w rodzaju oczka. Właśnie pod tym kroccem jest zaworek.Kiedy jest zatarty wspomaganie nie działa.
Skoro do wymiany było wszystko ok to niemożliwe żeby hipol nagle uszkodził pompę.Jak pisałem wcześniej najprawdopodobniej dostał się jakiś syf i spowodował to zamieszanie.
Mam nadzieję,że w miarę zrozimiale napisałem bo jestem padniety ;)

abdul - 12-05-2014, 20:07

a wiec tak zmienilem olej na Mobil ATF 220 i zadnej roznicy nie zauwazylem :? Pompa wg mnie dziala bo krecac kolami poziom plynu w zbiorniczku podnosi sie i opada. Rozmawialem z mechanikiem i mowil zeby pojezdzic 2-3 dni i uklad powinien sie calkowicie odpowietrzyc i powinno byc ok

[ Dodano: 12-05-2014, 20:09 ]
jeszcze pytanie od czego jest ten czujnik ktory jest na pompie? moze to jego wina?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group