To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Carisma MSX

Anonymous - 11-10-2011, 18:34

Kuba6432, tak jak pisze mkm, przy następnej wymianie zrób płukankę i jeżeli silnik nie ma z zewnątrz żadnych wycieków, oraz tego 15w50 Ci nie ubywa, to przesiadł bym się chociaż na 10w40 oczywiście również Valvoline.
Fragu - 11-10-2011, 18:35

Kuba6432, co do luzu w kolumnie - miałem to samo w Colcie, luz między krzyżakami, lekkie postukiwanie lewo prawo. Suma sumarum nie zrobiłem tego, polowałem na całą kolumne w lepszym stanie, ale nie wyszło. Jednak kiedyś rozmawiałem z mechaniorem w ASO mitsu i mówił, że w prywatnym warsztacie robili już to kilka razy w miśkach. Naprtawa miała polegać na baaardzo delikatnym przecięciu cieniutkim brzeszczotem tej rurki między krzyżakami. Następnie zaciśnięcie jej z wyczuciem obejmami.

Ja nie zdążyłem tego przetestować, ale może jest to jakiś sposób. :wink:

Kuba6432 - 11-10-2011, 18:57

Powiedziano mi, że płukanie silników z dużym przebiegiem jest niezalecane z obawy przed rozszczelnieniem, a interesowałem się nad zmianą na markowy, dobry olej chociażby ze względu na to, że wiem jak mój silnik jest wrażliwy na oliwę :wink: znam to z autopsji właśnie po zmianie z shella na valvoline, kompensatory chodzą wyraźnie ciszej i wyciszają się całkowicie dużo wcześniej aniżeli nawet na świerzym shellu który zmieniałem zaraz po kupnie niecały rok temu.

kisian napisał/a:
Co do zmiany oleju to jeżeli na "gorszym" oleju silnik chodził powiedzmy jeden interwał między wymianowy to raczej nic mu nie grozi po powrocie do lepszej oliwy


Obawiam się, że nie był to jeden interwał.. Ręce mi opadły jak usłyszałem, że ojciec osoby od której kupowałem samochód w ogóle nie zmienia oleju a jego astra dalej jeździ więc nie zamierza wydawać pieniędzy na marne.. Więc jego syn a poprzedni właściciel jak wymieniał w ogóle, to na pewno nie zadał sobie trudu na kupowanie dobrego oleju.

Wydaje mi się, że wybrałem najmniejsze zło, wybierając niestety mineralny, ale dobrej marki o dobrych parametrach. Carisma właśnie jest w rękach mechaników którzy walczą z zawieszeniem i innymi niedomaganiami :wink:

Fragu, świetny pomysł! Jutro koniecznie do nich zajrzę i powiem o Twojej sugestii! Dziękuję! :wink:

Derpin, nie kopci mi, przy normalnej jeździe nie bierze oleju, niewielki wyciek był pod pokrywą zaworów, ale przy malowaniu założyłem nową uszczelke, jedynie gdzieś co widziałem to koło miski, musiał bym ją umyć i obserwować, ale jak się żwawo jeździ i wykorzystuje tą moc to poziom się jednak obniża, i stąd te obawy o rozszczelnienie..

Anonymous - 11-10-2011, 19:39

z tego co piszesz silnik nie jest zarznięty więc ja bym zaryzykował, ale żeby nie było potem że moja wina :P 10w40 valvo max life dla aut z przebiegiem powyżej 100tysi nie powinien mu zaszkodzić, no i popychacze powinny się uspokoić.
Fragu - 11-10-2011, 20:47

Wg mnie spokojnie przynajmniej półsyntetyk !
m6riano - 13-10-2011, 11:35

Ja mam 362tkm i przy 365 zamierzam zrobić płukanke i zalać SYNTETYKIEM 5W40..zobaczymy co z tego wyjdzie..
Kuba6432 - 14-10-2011, 08:44

Kurcze i jest problem..

Nie mogę dostać tulei do swojego zawieszenia.. Części mój mechanik bierze z kilku hurtowni i żadna nie ma właściwych mimo, że telefonicznie się zarzekają to ta na bank i guzik..



Pierwsza od lewej to tuleja przedniego wahacza tylna - potrzebuje sztuk 2

Środkowa ma wymiary 40mm średnicy x 50mm długości - potrzebuje sztuk 2

Od prawej ma wymiary 40mm średnicy x 45mm długości - potrzebuje sztuk 4

O ile się nie mylę są to tuleje wahaczy tylnych poprzecznych

Ma ktoś pomysł gdzie mogę je dostać? Sklepy w Końskich rozkładają ręce. Hurtownia do nich była z Piotrkowa i też nie mają..

harpagan - 14-10-2011, 08:57

Próbuj tu
Japaneze Marek Malik telefon: (042) 215 44 02. GSM: 602 224 584
lub tu
All-Parts Mateusz Hanżek : 608480212

rosomak1983 - 14-10-2011, 11:08

Derpin napisał/a:
na valvo nie powinny :P

cudów nie ma, nawet jesli nie bedzie słychac na poczatku to je zabije

niezle do takiego auta lelesz minerała... :shock: tym bardziej ze MSX rzadkie jest ten silnik by kazdy własciciel CJotki chciał miec...
Pozatym nie chciałbym byc tym silnikiem w chwili zimnego startu :? :? :?

Idz w slady Krzyzaka on z minerała zaadoptował w końcu syntetyk;
płukanka połsyntetyk. potem patrzysz czy nic sie nie dzieje złego jezdzidz jakies 5 tyś km. Nie ubywa oleju za bardzo itp.
Płukanka jaka Liqy Moly i znów tym razem pełen syntetyk, na koniec mozna przykładowo dodac polskiego CERAMIZERA. Wypróbowałem ten srodek kiedys i moge polecic. U mnie w 4g92 zmiejszył konsumpcje oleju z ok 100-200ml /10tys do absolutnego zera (przez trzy kolejne zmiany oleju)

hermeth - 14-10-2011, 12:23

Kuba6432 napisał/a:
Kurcze i jest problem..

Nie mogę dostać tulei do swojego zawieszenia.. Części mój mechanik bierze z kilku hurtowni i żadna nie ma właściwych mimo, że telefonicznie się zarzekają to ta na bank i guzik..


Hehe, witaj w moim świecie :) Powodzenia w doprowadzaniu auta do ideału. Też przez to przechodziłem, tylko u mnie były to poważniejsze sprawy. Co do oleju to teraz mam full syntetyk Mobil1, ale przerzucam się na pół syntetyk. W naszym klimacie jest bardziej zalecany i ponoć lepiej ochroni popychacze.

Kuba6432 - 14-10-2011, 12:37

rosomak1983, nie dziw mi się :| każdy kogo pytałem o radę mówił że na lepszy się nie wraca jak auto ma duży przebieg bo kompresja jest z nagaru, lepszy olej wypłuka i nic z silnika nie będzie. Zacząłem się dopytywać o ceny uszczelniaczy, pierścieni, panewek itp by zrobić mały remont i zalać syntetykiem ale znowu każdy kto słyszał mówił, że póki nie zżera oleju, nie kopci nie ma sensu naprawiać to co jest dobre, jak zacznie niedomagać to dopiero. Kasę odłożoną na silnik inwestuje w zawieszenie, które już wiem jak będzie kosztowne i tak samo wymagało poprawek.

Jesteście pierwszymi którzy radzą iść inną drogą, za co Wam dziękuję :wink: przy następnej wymianie zrobię jak radzisz na razie nie mam zaplecza pieniężnego, by jak jednak na półsyntetyku by się coś działo zrobić remont, niestety.

hermeth, miałem pisać czy czasem nie wiesz coś na temat zawiechy do naszych :biggrin:

harpagan, zaraz podzwonię, dzięki! ;)

Kuba6432 - 14-10-2011, 16:11

Dzwoniłem pod numery podane przez harpagana i wiecie co się okazało? Że tylna tuleja przedniego wahacza w MSX jest do kupienia w całości jedynie w ASO.. Na całe szczęście u Japaneze na poniedziałek ma dojechać wkład, silentblock który będzie się dało wprasować w ten uchwyt. W poniedziałek wycieczka do Pabianic po wszystkie części :)

A człowiek od All-Parts miły i kompetentny, na pewno godny polecenia.

idas - 14-10-2011, 16:33

Kuba6432 napisał/a:
by jak jednak na półsyntetyku by się coś działo zrobić remont, niestety.

zalejesz motodoktor :mrgreen:
Nie no żartuję oczywiście, ale naprawdę posłuchaj kolegów, minerała to można zalać do wolnossącego diesla z lat 80...Mój lancer z 92 roku jeździ na 5W40 i nic nie muszę dolewać od wymiany do wymiany... 10W40 nic Ci nie rozszczelni, jeśli nie masz problemów z silnikiem (słabo pali itd.) to na pewno będzie dobrze.

hermeth - 22-11-2011, 11:20

I jak z tymi tulejami, udało się coś dobrać?
Kuba6432 - 16-02-2012, 12:20

Cześć.

Przyszedł czas na kolejny mały update :wink: a konkretnie doprowadzenie motoru do porządku.

Robione jest:

- szlif wału
- komplet nowych panewek
- nowe pierścienie
- honowanie cylindrów i płaszczyzna bloku
- planowanie głowicy
- uszczelniacze zaworowe
- komplet uszczelek od silnika, simmerringów itp.
- wymiana płynów ustrojowych

Silnik po rozbiorze okazał się w dobrej kondycji prócz panewek które były ewidentnie do wymiany. Wał i cylindry trzymały swoje nominalne wymiary, prócz rys, dlatego wał poszedł do szlifu a blok do honowania. W głowicy zawory nie przepuszczały ciśnienia, z uszczelniaczami nie było problemu ale jak już ma się wszystko na wierzchu to warto było zdecydować się na wymianę.

Ogółem cieszę się, bo w końcu zmienię olej na syntetyk ;) Wybór padł na Valvoline VR1 Racing 5w50 Full Synthetic.

Potrzebuje rady z kompensatorami, czy po czyszczeniu ich trzeba je przed montażem zalać jakoś olejem?












Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group