To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

Brikston - 13-12-2006, 10:46

Dzieki za pocieszenie... Ale nadal mnie martwia te okresy kiedy mi delikatnie stuka juz na rozgrzanym silniku. Czy to moze sie tak zachowywac :?: :? Zauwazylem ze stukanie znika po mocnym daniu w palnik albo przegazowaniu po prostu.
Anonymous - 13-12-2006, 15:13

... zalałem Mobila 1 5W-50 i wszystko działa jak należy (nie slychac stukajacych zaworów). :D

POZDRAWIAM

kris471 - 16-12-2006, 08:18

WITAM.
Panowie mam problem odnośnie oleju,mam zalany mobil 10w-40 przejechałem około 1tys chciałbym zmienić na syntetyk czy ktoś spodkał się z przypadkiem rozszczelnienia silnika po takiej operacji,ponoc jest to możliwe.Wydaje mi sie ze mojej cari nie słuzy mobil 10w-40 dymi, zawory walą, pali 9,8.
Dzieki,Pozdrawiam

Juiceman - 16-12-2006, 10:13

No a u mnie taki obiaw. Pod maska stuka jak w diselu co sie dziala na bank popychacze. No to chyc wymiana popychaczy obiwa nie zanikl!! I jest to doslownie klekotanie jak w sarym mercedesie. A cykanie to mam zawsze jak przekrece kluczyc w stacyjce bez odpalania jak odpale to przestaje cykac.
Brikston - 16-12-2006, 12:51

Moze po prostu ten typ tak ma :) a moze trzeba sprobowac z roznymi olejami. Skoro po wymianie popychaczy na nowe nadal stuka jak stukalo to teraz moze zmien olej. Mi to pomoglo, ale czasem na rozgrzanym silniku nadal mi stuka cicho... tzn. czasem to znika, a czasem jest. Z pewnoscia nie stuka mi tak jak zazaz po odpaleniu.
Moze powinienem sprobowac innego oleju? teraz mam Mobil1 5W50. Czekam na zdania specjalistow czy mozna z tym jezdzic :?:
Pozdrawiam :)

mlun - 16-12-2006, 16:13

9,8 i to jest dużo? Dla mnie jest ok no chyba że to w trasie:P
turek61 - 16-12-2006, 16:58

Ja wiedząc, że w Holandi w Mitsubishi zalali silnik mojej Cari olejem 10W40 przy 135 tys. to i ja przy 150 tys wlałem Elfa 10W40(półsyntetyk).Wybrałem ten olej po namowach mojego mechanika i po wielu godz. spędzonych w internecie.Dodatkowym atutem tego oleju było to, że jest szczególnie polecany do silników zasilanych LPG.
Wcześniej nie słyszałem cykających zaworów i teraz też nie słyszę.Prawdę mówiąc to nie wiem jaki to dźwięk :wink:

P.S.
Średnie spalanie a jeżdżę tylko narazie po mieście komputer wskazuje 8.9 l.(benzyna i LPG)

mlun - 16-12-2006, 17:27

No ja tez mam 10W40 i słychać tylko na moment przy rozrucu na zimnym silniku a potem nic.
Brikston - 16-12-2006, 18:30

mlun napisał/a:
No ja tez mam 10W40 i słychać tylko na moment przy rozrucu na zimnym silniku a potem nic.


a jakiej firmy ten olej 10W40? bo moze moja tez by go bardziej polubila...
Pozdr

kris471 - 17-12-2006, 11:25

No to jak mi poradzicie mam jezdzić na polsyntetyku czy przejśc na syntetyk (nie majac pewności jaki wczesniej był zalany),czy jest to prawda że polsyntetyk gorzej wpływa na prace GDI i szybciej zużywa elementy(jezeli tak to jakie)

Brikston pytanko do ciebie:jak wyczytałem to ty przechodziłes z polsyntetyka na syntetyk,czy masz jakieś wycieki,bierze ci olej czy wszystko jest ok?

Juiceman - 17-12-2006, 12:02

Nie no umnie olej tez bym zmieniony na syntetyk.I to nic nie pomoglo nadal mam disla:(I stuka makabrycznie nawet Kolega Tanpit powie:)
Brikston - 17-12-2006, 12:27

kris471 napisał/a:
Brikston pytanko do ciebie:jak wyczytałem to ty przechodziłes z polsyntetyka na syntetyk,czy masz jakieś wycieki,bierze ci olej czy wszystko jest ok?


Tak dokladnie zrobilem. Nie zanotowalem zadnych wyciekow, choc dopiero przejechalem okolo 1500 km moze mniej. Bagnet sprawdzalem kilka razy i jak bylo tak jest... czyli tuz przy kreska max.
Ponadto mi mechanik poradzil tuz przed wymiana dolac takiego zielnego plynu (nazwe zapomnialem ale wiem ze zielony) do wyczyszczenia silnika. musialem to wlac, zapalic auto na 10 min i potem od razu wymiana oleju. i efekty takie mam jak napisalem w moich watkach powyzej.
Pozdr

mlun - 17-12-2006, 13:16

Ja mam Mobila zalanego. Żałuje że półsyntetyk troche ale taki był zalany a nie chciałem lać syntetyka bo nie wiadomo czy nic sie nie stanie i keidy był ten półsytnetyk wlany.A co do tego diesla to chyba każda GDI tak chodzi z tego co czytam,słychac z pod maski taki charakterystyczny pomrók dla tego silnika(pamiętam jak samochodu szukaliśmy to inne też tak pracowały).A co do innych stuków to mówie tylko na zimnym silniku przez sekunde słychać a potem cisza.
kris471 - 17-12-2006, 13:56

Dzięki za odpowiedz Brikston o to właśnie mi chodziło.
Jak kupiłem auto dzwoniłem do kilkunastu salonów odnośnie oleju. 3/4 poradziło mi wymiane na syntetyk właśnie ze względu na popychacze i zawory czasem słyszałem odpowiedż że polsyntetyk może być. Mnie nie zadowala odp. to lub tamto tylko co jest lepsze.Inni twierdzili że polsyntetyk brudzi przepustnice,inni że niema z tym nic wspólnego to zależy tylko od paliwa.To kto ma lepiej wiedzieć jak nie fachowcy z salonów?Tylko dlaczego mają tak różne zdanie.

Anonymous - 17-12-2006, 18:04

Ja wlalem mobil 1 10W-40 pół syntetyk ,mam przejechane 130 tyś i też mi bierze olej.Ogólnie nie jestem za bardzo zadowolony z tego gdi strasznie "kapryśny"


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group