To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Dymi z wydechu na zimnym i ciepłym silniku

Rdek - 05-02-2015, 20:16

Narzędzia się znajdą, trochę umiejętności też, natomiast wiedzy o tym silniku za dużej nie mam niestety.
Co masz na myśli mówiąc "pełnej regeneracji" ? :)

robertdg - 05-02-2015, 21:27

Sprawdzenie prowadnic zaworów, kontrola szczelności, docieranie zaworów, nowe uszczelniacze itd
Rdek - 05-02-2015, 21:43

To wszystko sprawadzą w miejscu gdzie oddam głowicę do planowania bo podobno kolesie dobrze się na tym znają, Co jeszcze trzeba wymienić wymieniając uszczelkę pod głowicą?
robertdg - 05-02-2015, 21:52

Rozrząd, płyn chłodniczy, olej silnikowy z filtrem, skontrolowac hydrauliczne popychacze
polaff - 05-02-2015, 22:22

robertdg, nie taniej, łatwiej i sensowniej było by silnik wymienić?
robertdg - 05-02-2015, 22:37

I tak i nie, z jednej strony zrobisz i wiesz co masz, z drugiej strony kupujesz używke i musisz przy niej wymienić chociazby rozrząd z płynami i filtrami, wymiana silnika nieco drozsza od zrzucenia głowicy, kwestia kalkulacji, przy zaoszczędzeniu przysłowiowej stówki chyba nei warto się szarpać.
polaff - 05-02-2015, 22:39

kwestia sprawdzonego źródła i zostają płyny rozrząd i przekładka :D
Ja w pajero byłem zachwycony po przekładce, ale dawca był 100% pewny :)
Mój klepie jak wściekły. Szukam silnika, stawiam a garażu na półkę i jak ten padnie to przekładkę robię be inwestowania 24*29zł :D

Rdek - 05-02-2015, 22:59

Olej i płyny to już mam i o tym wiem, rozrząd był wymieniany nie tak dawno z tego co wiem, dlaczego trzeba go też wymieniać? Co do popychaczy wydaje mi się że lekko je zaczyna być słychać może dlatego że olej nadaje się już do wymiany, z tego co zauważyłem dzisiaj sprawdzając ciśnienie to dwie uszczelki (te pod pokrywą zaworów w miejscu kanałów na świece) są do wymiany, jedna cieknie konkretnie a druga zaczyna się leciuteńko sączyć.
robertdg - 06-02-2015, 07:21

Oczywistym jest też nowy komplet uszczelek wystepujących przy wymianie uszczelki do głowicy
komarsnk - 06-02-2015, 07:25

Rdek napisał/a:
rozrząd był wymieniany nie tak dawno [...] dlaczego trzeba go też wymieniać?

Chociażby dlatego, że paska rozrządu (w teorii) nie zakłada się drugi raz.

Rdek napisał/a:
z tego co wiem

Czyli to nie Ty robiłeś ten rozrząd? :)
To musowo do zmiany...

Rdek - 08-02-2015, 23:22

A więc pasek na pewno wymienię, ale pomijając to, poszukuję kompletu uszczelek które będę potrzebował do całości, na aledrogo znalazłem coś takiego,
http://allegro.pl/komplet...5019251677.html
Warto zawracać sobie tym głowę czy lepiej kupić coś lepszej firmy? Jak by ktoś podrzucił jakiś link z uszczelkami byłbym wdzięczny :)

grzesiek_m - 09-09-2015, 13:55
Temat postu: siwy dym
Koledzy,
prośba o opnie w temacie dymiącego na siwo Galeona (EA2A).
dymienie pojawia się po kilku\kilkunasto minutowym toczeniu się w korku. Później, jak już da się jechać normalnie, przez kilka km. jeszcze dymi i w końcu przestaje.
Nie dymi przy odpalanie, czy ostrzejszej jeździe.
Na początku obstawiałem uszczelniacze, ale im dłużej o tym myślę, tym bardziej obawiam sie że to pierścienie olejowe...
Ile może kosztować naprawa w przypadku jeśli to pierścienie?
Cena to dość istotna kwestia - auto z 98r z przebiegiem 303kkm i kilkoma innymi niesprawnościami (nie wiem po prostu czy warto)...

Marcino - 09-09-2015, 14:02

To pewnie para wodna zgromadzona w wydechu. Jak robi się zimniej galanty tak mają:)
grzesiek_m - 09-09-2015, 14:17

Marcino napisał/a:
To pewnie para wodna zgromadzona w wydechu. Jak robi się zimniej galanty tak mają:)

chciałbym :)
niestety czuć olejem ten dym. dodatkowo zaczęło się tak robić jakoś 3-4msc temu, a przez 7 lat jak nim jeżdżę takich "ficzerów" nie miał.

milo - 09-09-2015, 15:32

grzesiek_m napisał/a:
Na początku obstawiałem uszczelniacze, ale im dłużej o tym myślę, tym bardziej obawiam sie że to pierścienie olejowe...

Jeżeli uszczelniacze to po odpuszczeniu gazu zadymi i przeważnie po odpaleniu jak zimny na niebiesko , sprawdz jeszcze odmę czy przypadkiem nie robi sie mgła olejowa
grzesiek_m napisał/a:
obawiam sie że to pierścienie olejowe...

Ubywa oleju ? płyn chłodniczy w normie ?
Marcino napisał/a:
To pewnie para wodna zgromadzona w wydechu. Jak robi się zimniej galanty tak mają:)

Większość aut i nie tylko jeżeli się nie rozgrzeje taki będzie efekt ciepłe spaliny i zimny tłumik



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group