[02-06]Lancer CS0 - check engine KOD P0421 pomocy !!!
zbychu74 - 07-01-2019, 23:06
Z tą dziurą w wydechu to dobrze kombinujesz.Ja miałem dziurę w plecionce i check nie wyskakiwał na dechę dopiero jak pospawałem check zawitał na stałe.
Ja się do tego światełka przyzwyczaiłem i nie zwracam no to uwagi,jedynie co jakiś czas sprawdzam co się dzieje w ecu.
MitsuGo - 07-01-2019, 23:16
Ooo to ciekawe. Czyli powietrze się nie dostaje na drugą sonde a masz jednak check.
Zakladając, że katalizator masz sprawny i nie ma tlenu w spalinach za katem to wychodzi, że możesz mieć uszkodzoną drugą sondę. Nawet uszkodzenie tylko grzałki może powodować checka bo sonda może źle zbierać próbki i wystawiać fałszywe napięcie do ECU. Grzałkę pewnie łatwo sprawdzić, tylko trzeba znać jej oporność. Ciekawe czy jest taka sama jak pierwszej.
Bzyk_R1 - 07-01-2019, 23:28
Oczywiście doświadczenia prowadziłem na sondzie diagnostycznej. Z tym tlenem to racja, ja nie mam typowego emulatora tylko tuleje przyspawaną na ślepo do kwasiaka. Dostęp tlenu zerowy, i brak jakichkolwiek błędów. Co do sporadycznego zapalania CE to wiem na 100% że sprawdzanie obwodu grzałki następuje co drugie odpalenie silnika. Więc możesz zrobić i 1000km lub więcej i nie zapali się a za drugim odpaleniem od razu.
MitsuGo - 07-01-2019, 23:47
Bzyk_R1 napisał/a: | Oczywiście doświadczenia prowadziłem na sondzie diagnostycznej. Z tym tlenem to racja, ja nie mam typowego emulatora tylko tuleje przyspawaną na ślepo do kwasiaka. Dostęp tlenu zerowy, i brak jakichkolwiek błędów. Co do sporadycznego zapalania CE to wiem na 100% że sprawdzanie obwodu grzałki następuje co drugie odpalenie silnika. Więc możesz zrobić i 1000km lub więcej i nie zapali się a za drugim odpaleniem od razu. |
Na ślepo czyli zatkany jest wlot do czujnika sondy całkowicie - bardzo sprytnie.
Ewentualnie w razie uszkodzonego obwodu grzałki emulować ją można rezystorem o odpowiedniej mocy. Można by doświadczalnie sprawdzić większe rezystancje aby zmiejszyć pobieraną moc, być może ECU będzie dobrze testował obwód grzałki 2 sondy i przy 50R a takie rezystory są nawet w obudowach podobnych do tranzystorów, które przykręca się do radiatora.
Ta informacja, że na 100% sprawdzanie obwodu grzałki następuje co drugie odpalenie silnika jest bardzo cenna.
Dzięki Panowie za dzisiejszą pogawędkę i masę nowej wiedzy.
Bzyk_R1 - 08-01-2019, 09:05
Miło pogadać z ludźmi na poziomie.
Opornik 50R będzie już sporo ważył i zajmował trochę miejsca. Tzn tak mi się wydaje po moich 10R. Chyba że są inne rodzaje. A kabelka od sondy jest niewiele i miejsca na umocowanie opornika też mało bez jakiegoś druciarstwa.
Bizi78 - 08-01-2019, 09:51
MitsuGo napisał/a: | przy 50R a takie rezystory są |
Bzyk_R1 napisał/a: | Opornik 50R |
Tak z ciekawości spytam co to za jednostka R .
Bzyk_R1 - 08-01-2019, 11:44
Bizi78, rezystancja to wielkość fizyczna, a jej jednostką jest Om. Oznacza się ją zwyczajowo literą R. Poczytaj sobie
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Rezystancja
Bizi78 - 08-01-2019, 12:57
Jakbyście napisali R=50 to ok ale jak piszecie wartość to piszcie 50Ω lub po Polskiemu ohm .
MitsuGo - 08-01-2019, 20:02
Bizi78 oznaczenie oporności 50 Ohm jak 50R jest powszechnie stosowane w elektronice. Na schematach taki opis przy elemencie zajmuje mało miejsca.
Np. rezystor 100 Ohm można opisać na kilka sposobów jako:
100 Ohm, 100Ω, 100R, k10 i każdy opis jest prawidłowy a najkrótszy jak widac k10
Bzyk_R1 są rezystory na spore moce a nie koniecznie bardzo duże wymiarami, mają na ogół obudowę umożliwiajacą przykręcenie do metalowego raditora odprowadzającego ciepło.
Przykład opornika 10R/25W o wymiarach 28x27x14mm więc nie jest jakiś monstrualny. Ma nawet własny radiator i otwory do mocowania na konstrukcji.
Naturanie nie ma co porównywać jego wymiarów do rezystorów o mocy 0,125W.
Wiele rezystorów mocy znajdziecie np. na tej stronie
Przyklad opornika 24R/20W w obudowie TO126 - koniecznie stosować radiator dla mocy 20 Watów
rezystor
Tu przykład opornika w obudowie TO-220 - tylko jako ciekawostka gdyż oporność ma
poniżej pół Ohma - 0,22R/20W
opornik
Bizi78 - 08-01-2019, 20:50
MitsuGo napisał/a: | 100R, k10 |
To mnie jakoś inaczej w szkole elektrycznej uczyli, ale ja do szkoły dość dawno uczęszczałem, może coś się obecnie zmieniło .
Koniec OT .
spirosun - 18-08-2019, 16:45
Podbijam temat aczkolwiek u mnie inny model auta ale rowniez zmagam sie z P0421 - katalizator ponizej progu sprawnosci i zastanawiam sie czy mozliwe ze kat padl przy 115 tys? 2 sonda sprawdzilem w torq i niby cos tam pracuje ale czy dobrze to nie wiem. A CE zapala sie czasem po 500km a czasem po 1000km a czasem nawet wiecej.
|
|
|