To że lepszy przepływ powietrza przez przepływkę niekoniecznie ma dobry wpływ może świadczyć wynik deejay-a.
Piszesz o zlotowym dyno??
Proszę cie, tylko nie to, bo na zlocie to raczej był pokaz jak nie należy hamować aut.
Wynik deejaya zupełnie nie kalkulował strat na konwerterze...
Radek (automat) miał wynik podobny do Deejaya, a KN tam nie ma
dodać fakt, że to automat, więc nie ma jak tego odnosić do auta MKV
zresztą pisanie, że KN wpłynęło na zaniżenie mocy u MKV to jest najdziwniejsza rzecz jaką można wymyślić, IMHO
jakoś nikt nie zgłaszał empirycznych problemów z mocą po zamontowaniu KN
jeśli ktoś coś komentował to raczej na plus (ale bez hamowni, to można gdybać, tak czy tak powiesz, że to tylko autosugestia)
kontynuując, uczepiliście się tego, że na LPG powinien mieć lepszy wynik i że przyczyna słabej mocy na LPG i PB jest taka sama, ale na to "powinien" nie ma argumentu
poza tym nie od dziś wiadomo, że najpierw auto musi chodzić na PB, żeby dopiero potem porównywać LPG do tego
MKV, przed założeniem tego tematu powinieneś najpierw może doprowadzić auto do "serii", potem dopiero kombinować
to takie moje prywatne zdanie
[ Dodano: 23-10-2012, 14:20 ]
Owczar napisał/a:
No właśnie, my sobie tutaj piszemy i piszemy, a nikt się za ten tuning nie zabrał Gdziekolwiek się nie zapytam, to mi piszą, że to bez sensu. Bo mając możliwość swapu na VR-4 pewnie tak jest, ale chodzi o satysfakcję, że coś się zrobiło innego
no i właśnie w takich kategoriach można to rozpatrywać
jak weźmiesz koszta/efekt, to jedynym słusznym będzie pewnie VR4
z drugiej strony, jakby tylko porównywać koszta/efekt to wszyscy jeździlibyśmy Fiatem Panda 1.2, i to wiele razy powtarzałem
w twoim przypadku, jak najbardziej Ci kibicuje, ale bardziej w aspekcie
Owczar napisał/a:
chodzi o satysfakcję, że coś się zrobiło innego
swinks_UK - 23-10-2012, 14:34
Owczar napisał/a:
Zgodzę się, że wyniki nie muszą mieć wiele z rzeczywistością, ale jako kryterium porównawcze dwóch takich samych aut już mogą służyć.
Dlatego jak hamownia jest z to jedyny porównywalny wynik to "traction effort", następnie moment i moc na kołach. Problem ze zlotem był taki, ze facet nawet nie pokusił się o zmierzenie ciśnienia w oponach i wyrównanie go do standardu (a co by było jakby ktoś wjechał z za dyużym ciśnieniem - strach pomyśleć ), nawet nie pofatygował się o wprowadzenie rozmiaru koła jako zmiennej
A ktokolwiek dostał wyniki "obciążenia trakcji" czy jak to będzie po polsku? Są tacy? Nikt!
Więc pi razy oko mozna sobie porównać ATW i niutony (które i tak źle były mierzone - szkolny błąd pomiaru zapinania konwertera w a/t).
I dodałbym jeszcze wiele innych hecy.
Zdaje się, ze tylko Maretzky85 i ja czegoś tam wymagaliśmy ale ignorancja gościa była powalajaca.
Owczar napisał/a:
Ale czy uważasz, że wyjęcie filtra doda jakieś KM? :> Z ciekawości w wolnej chwili zaloguję odczyty przepływki przy wyjętym filtrze
I tu tkwi diabeł w szczegółach, sama wymiana wkładki nie przełoży się na bewzględnie zmierzalną różnicę, do tego wymagane byłoby profi dyno, które mierzy temp w dolocie, ciśnienie itd.
Pierwsze zauważalne zmiany to zmiany w momencie obrotowym.
Jednak wkładka plus pozytwyne dłubnięcie w wydechu przełoży się już na istotne pomierzalne zmiany.
To jak naczynia połączone, zmiana w jednym punkcie niewiele pomoże jeśli gdzie indziej mamy wąskie gardło.
Owczar napisał/a:
ale chodzi o satysfakcję, że coś się zrobiło innego
Dlatego zamiast marnować życie na syzyfowe prace lepiej sobie sprawić kit-cara. Większa frajda uwierz mi (nowy projekt )
A jeśli chodzi o Gala, to współczynnik pieniadze/efekt niestety przemawia na jego niekorzyść i tyle. Lepiej kupić Merca w CDI i mieć zadowolenie z ekonomiki silnika, mocy (zakładam okolice 200 KM), i sporego momentu.Owczar - 23-10-2012, 14:37
tomek84 napisał/a:
zresztą pisanie, że KN wpłynęło na zaniżenie mocy u MKV to jest najdziwniejsza rzecz jaką można wymyślić, IMHO
Napisałem, że na niższą moc może mieć wpływ przekłamanie przepływki, a skoro MKV napisał, że ma wkładkę KN, to napisałem że ona może powodować przekłamanie. Inna sprawa, że nie napisałem że to robi, a że może.
tomek84 napisał/a:
jakoś nikt nie zgłaszał empirycznych problemów z mocą po zamontowaniu KN
jeśli ktoś coś komentował to raczej na plus
No proszę Cię, ktoś wydaje kasę na coś takiego to choćby te moc utracił to nie napisze że jest gorzej Tak jak napisałeś, autosugestia że musi być lepiej działa
tomek84 napisał/a:
kontynuując, uczepiliście się tego, że na LPG powinien mieć lepszy wynik i że przyczyna słabej mocy na LPG i PB jest taka sama, ale na to "powinien" nie ma argumentu
No jak nie ma? Na PB wypluł ileś tam koni. Na LPG wypluł trochę mniej, procentowo tyle ile statystycznie inne auta, a nawet mniej. Więc jeśli mniejsza moc na PB miałaby być spowodowana wtryskiwaczami benzyny to różnice między wykresami miałby zupełnie inną zależność, bo wtryskiwacze PB na gazie nie mają żadnego znaczenia.
tomek84 napisał/a:
MKV, przed założeniem tego tematu powinieneś najpierw może doprowadzić auto do "serii", potem dopiero kombinować
to takie moje prywatne zdanie
Z tym się zgodzę i o tym była dyskusja. O możliwych przyczynach mniejszej mocy. Jednak ja uważam, że problem nie tkwi we wtryskiwaczu i na początek warto zrobić data loging żeby porównać odczyty z innym autem. Wtedy widać odczyty z przepływki w funkcji obrotów, ew korekty itd. Do tego pomiar kompresji i będzie można coś mówić. W tej chwili wróżymy z fusów.
tomek84 napisał/a:
Radek (automat) miał wynik podobny do Deejaya, a KN tam nie ma
dodać fakt, że to automat, więc nie ma jak tego odnosić do auta MKV
Ale mi chodziło o to, że wbrew pozorom wyjęcie filtra nie dało lepszych wyników. Dodatkowo Bartek ma wyciętego głównego kata.
[ Dodano: 23-10-2012, 14:43 ]
swinks_UK napisał/a:
go do standardu (a co by było jakby ktoś wjechał z za dyużym ciśnieniem - strach pomyśleć ), nawet nie pofatygował się o wprowadzenie rozmiaru koła jako zmiennej
Pomiary masowe, byle więcej i szybciej. No i to niezabezpieczone otoczenie hamowni mroziło krew w żyłach...
Z kołami też duże zaniedbanie, bo bez tego nie ma nijak obliczyć przełożenia.
swinks_UK napisał/a:
Jednak wkładka plus pozytwyne dłubnięcie w wydechu przełoży się już na istotne pomierzalne zmiany.
To jak naczynia połączone, zmiana w jednym punkcie niewiele pomoże jeśli gdzie indziej mamy wąskie gardło.
Dokładnie, ale chyba zgodzisz się, że niektóre zmiany w jednym z elementów często nie poprawiają, a pogarszają?
Stąd moje sceptycznie nastawienie do wkładek. Niestety nie widziałem żadnych sensownych pomiarów zmian, które wprowadza taka wkładka.
swinks_UK napisał/a:
Dlatego zamiast marnować życie na syzyfowe prace lepiej sobie sprawić kit-cara. Większa frajda uwierz mi (nowy projekt )
Gdybym miał garaż pod domem to już coś takiego bym składał Ale może kiedyś...
swinks_UK napisał/a:
A jeśli chodzi o Gala, to współczynnik pieniadze/efekt niestety przemawia na jego niekorzyść i tyle. Lepiej kupić Merca w CDI i mieć zadowolenie z ekonomiki silnika, mocy (zakładam okolice 200 KM), i sporego momentu.
Jednak galant to auto do którego wiele ludzi ma sentyment i chce dłubać i jeździć właśnie galantem To nie moc jest celem, tylko moc w GALANCIE Marcelinho - 23-10-2012, 17:32
Marcelinho napisał/a:
sprawdzam czy mnie poprzedni właściciel nie ściemnił z mocą (160KM i 230NM)
A na jakiej podstawie podawała taką moc? Coś zmieniał? Hamował go?[/quote]
Nie wiem,mówił że w Niemczech coś było dłubane ale nie wie co.swinks_UK - 23-10-2012, 22:56
Marcelinho napisał/a:
Nie wiem,mówił że w Niemczech coś było dłubane ale nie wie co.
Pewnie w nosie... adm78 - 24-10-2012, 16:44 Witam
Niedawno włozyłem filtr K&N, wywaliłem główny katalizator, wsadziłem od plecionki cały nowy wydech i ewidetnie widać ze sie lepiej wypróżnia. Przyrost mocy niewielki, ale ku mojej satysfakcji odczuwalny, tyle ze dopiero powyzej 3 tys.Misiek :) - 24-10-2012, 17:26
Cytat:
Witam
Niedawno włozyłem filtr K&N, wywaliłem główny katalizator, wsadziłem od plecionki cały nowy wydech i ewidetnie widać ze sie lepiej wypróżnia. Przyrost mocy niewielki, ale ku mojej satysfakcji odczuwalny, tyle ze dopiero powyzej 3 tys.
Jak wsadziłem sportowy tłumik w colcie też miałem duży wzrost mocy...
tylko szkoda, że osiągi się nie pogorszyły
Jeśli jest udokumentowana zmiana wtedy mówmy, że jest wyraźna zmiana MKV - 26-10-2012, 19:17
Owczar napisał/a:
MKV napisał/a:
Mam wkładkę K&N która jest czysta,
Osobiście podchodzę sceptycznie do tego typu wkładek.Sprawa pierwsza to konserwacja oliwką. Ta oliwka potem osiada na MAF-ie zmieniając częstotliwość rezonansową blaszek.
Coś może być w tym co mówisz, bo 2 razy w ciągu 2 dni wywaliło mi check engine i po przeskanowaniu za pomocą Torque Pro pokazało mi błąd "P0173 - Układ napędowy Fuel Trim Malfunction (Bank 2)"
ale chodzi o satysfakcję, że coś się zrobiło innego
No wreszcie ktoś rozumie
Jak już mam Swifta mocno zmodzonego to czemu by i Miśka nie zrobić w nieco wyjątkowy sposób
[ Dodano: 26-10-2012, 19:34 ]
tomek84 napisał/a:
MKV, przed założeniem tego tematu powinieneś najpierw może doprowadzić auto do "serii", potem dopiero kombinować
to takie moje prywatne zdanie
I masz absolutna rację - ja narazie zbieram tylko informacje - w przypadku Swifta zbierałem się 3 lata, żeby coś naprawdę porządnego zrobić więc w przypadku Miska wcześniej jak w przyszłym roku nic robić nie będę i oczywiście priorytetem jest najpierw doprowadzić silnik do stanu fabrycznego - to nie podlega dyskusji!
[ Dodano: 26-10-2012, 19:40 ]
Owczar napisał/a:
No proszę Cię, ktoś wydaje kasę na coś takiego to choćby te moc utracił to nie napisze że jest gorzej Tak jak napisałeś, autosugestia że musi być lepiej działa
Tak jako ciekawostkę napisze, że zrobiłem taki test kilka lat temu moim Swifte GTi na hamowni u Chojnackiego (napis na ścianie "Wy którzy tu wjeżdżacie - porzućcie wszelką nadzieję" nie dodawał otuchy na wysoki wynik )
Zmierzyłem wtedy po sobie seryjny filtr powietrza w fabrycznym air box'ie oraz dedykowany stożkowy K&N z dolotem ze zderzaka. Miałem wtedy zamontowane LPG 2 gen. ale z BLOSem zamiast zwykłego miksera (nie ma zwężki w dolocie najprościej mówiąc).
Efekt był taki, ze na benzynie przybyło 4.6KM względem fabrycznego filtra, natomiast na LPG ubyło 4KM. Pomiary były wykonane w odstępie okł 20 minut.
[ Dodano: 26-10-2012, 19:46 ]
swinks_UK napisał/a:
Owczar napisał/a:
ale chodzi o satysfakcję, że coś się zrobiło innego
Dlatego zamiast marnować życie na syzyfowe prace lepiej sobie sprawić kit-cara. Większa frajda uwierz mi (nowy projekt )
Torque Pro pokazało mi błąd "P0173 - Układ napędowy Fuel Trim Malfunction (Bank 2)"
Jeśli na jednym banku to ja bym sprawdził sondy lambda. A najlepiej zgraj elmem logi.MKV - 27-10-2012, 16:04
Owczar napisał/a:
MKV napisał/a:
Torque Pro pokazało mi błąd "P0173 - Układ napędowy Fuel Trim Malfunction (Bank 2)"
Jeśli na jednym banku to ja bym sprawdził sondy lambda. A najlepiej zgraj elmem logi.
W sensie za pomoca Torque mam je zgrac?Owczar - 29-10-2012, 09:40 Nie znam tego softu. Nie wiem jakie ma możliwości...MKV - 29-10-2012, 09:53
Owczar napisał/a:
Nie znam tego softu. Nie wiem jakie ma możliwości...
A to czym sugerowałeś, żeby to zgrać ?Owczar - 29-10-2012, 10:04 Ja używam digi moto, ale możliwe że torque też to potrafi. Chodzi o zarejestrowanie danych online z pracy silnika.
Np tak jak tutaj:
Rejestrowane za pomocą Auto Screen recorder.anwi - 30-10-2012, 18:27
swinks_UK napisał/a:
Dlatego zamiast marnować życie na syzyfowe prace lepiej sobie sprawić kit-cara. Większa frajda uwierz mi (nowy projekt )
A jeśli chodzi o Gala, to współczynnik pieniadze/efekt niestety przemawia na jego niekorzyść i tyle. Lepiej kupić Merca w CDI i mieć zadowolenie z ekonomiki silnika, mocy (zakładam okolice 200 KM), i sporego momentu.
moim zdaniem takie głupie gadanie, ludzie robią różne projekty, ważne ze dla danej osoby jest "satysfakcja". równie dobrze można by napisać ze po co budować kit-cara jak mozna sobie kupić motor który da dużo frajdy i wyjdzie dużo taniej....MKV - 30-10-2012, 20:14
fiole1 napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
Dlatego zamiast marnować życie na syzyfowe prace lepiej sobie sprawić kit-cara. Większa frajda uwierz mi (nowy projekt )
A jeśli chodzi o Gala, to współczynnik pieniadze/efekt niestety przemawia na jego niekorzyść i tyle. Lepiej kupić Merca w CDI i mieć zadowolenie z ekonomiki silnika, mocy (zakładam okolice 200 KM), i sporego momentu.
moim zdaniem takie głupie gadanie, ludzie robią różne projekty, ważne ze dla danej osoby jest "satysfakcja". równie dobrze można by napisać ze po co budować kit-cara jak mozna sobie kupić motor który da dużo frajdy i wyjdzie dużo taniej....
swinks_UK ma trochę racji - jeśli się chce zabierać za tuning sinika to najpierw najlepiej kupić najmocniejsza jego wersję i potem dalej wzmacniać - dlatego np kupiłem Swifta GTi bo miał najmocniejszy silnik wśród Swiftów. Podobnie z Galantem - 6A13TT oczywiście jest prawie 2 razy mocniejszy ale z drugiej strony 6A13 jest najmowniejszym wolnossącym silnikiem a ja jakoś lubię wolnossaki - poza tym fajnie mieć coś innego niż wszyscy, nawet jak nie będzie najszybszy to np błyskawiczna reakcja na gaz też daje kierowcy pewna satysfakcję
Moc to nie wszystko - ja wole mieć coś unikatowego