To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wspomaganie - wyciek

Krzyzak - 14-12-2015, 20:35

W niemal każdym Galancie EA wyciek wspomagania jest w okolicach zaznaczonych na zdjęciu (z rurki przymocowanej do podłużnicy).
Możesz zawsze dolać płynu, odpalić silnik i obserwować skąd cieknie.

gms - 14-12-2015, 20:45

Sęk w tym że moje oczy widzą wyciek z łączenia znajdującego się poniżej strzałki, i nie mogę rozebrać tych wszystkich łączeń ...

Ponawiam pytanie, czy można bez konsekwencji zrobić obejście i wyeliminować chłodnicę z układu?

Jeśli nie - co muszę rozebrać i jak aby dostać się bez problemu do wszystkich mocowań układu chłodzenia płynu wspomagania.

P.S. Jak dostać się do tego łączenia zaznaczonego strzałką? Nie wiem jak dojść do łapy od zbiorniczka płynu chłodzącego :(

Hugo - 14-12-2015, 21:09

gms napisał/a:
Nie wiem jak dojść do łapy od zbiorniczka płynu chłodzącego
Zbiorniczek wyszarpujesz do góry i już masz jego uchwyt na wierzchu. 2 śruby na klucz 12 i odkręcony.
gms - 16-12-2015, 19:33

Sprawa ma się następująco.

Obszedłem układ chłodzący i bezpośrednio połączyłem wyjście ze zbiorniczka do przewodu idącego w stronę grodzi.

Zaznaczone łączenie na zdj jest szczelne, skorodował tylko uchwyt trzymający przewód do podłużnicy.

Układ odpowietrzyłem robiąc małe w koło komina kręcąc na maxa kilkukrotnie kierownicą (lewo-prawo), ale mam dziwne dźwięki - wysokie tony ale nie piski. Płynu jest ok. Teraz pytania bo mam obawy:
- układ jeszcze musi się odpowietrzyć co potrawa trochę (jak piszą na forum)
- zajechałem pompę jeżdżąc 1,5 dnia bez płynu w układzie

Krzyzak - 17-12-2015, 22:22

gms napisał/a:
Teraz pytania
to gdzie te pytania?
gms - 18-12-2015, 06:53

Teraz pytania bo mam obawy:

- układ jeszcze musi się odpowietrzyć co potrawa trochę (jak piszą na forum)?
czy
- zajechałem pompę jeżdżąc 1,5 dnia bez płynu w układzie?

robertdg - 18-12-2015, 08:05

Płyn musi być klarowny, bordowy, jezeli jest spieniony lub ma zaburzony przepływ - to jest gdzies problem na zasilaniu lub pompie.
gms - 18-12-2015, 13:22

Płyn zalałem świeży, początkowo był jakby spieniony ale pewnie przez to że po odpaleniu silnika pompa zaciągnęła całą zawartość zbiorniczka. Dolałem i teraz mam stan między min, a max.

Muszę dzisiaj sprawdzić stan w zbiorniczku.

Jaki wpływ może mieć na przeływ płynu wyłączenie z obiegu odcinka zbiornik - chłodnica?

Immortal lity - 29-03-2016, 14:25

Moze ktos wie gdzie moge kupic taki przewod hydrauliczny do wspomagania do galanta 2.5 avance sedan ? Bede wdzieczny jak sie znajdzie ktos pomocny 8)

[ Dodano: 29-03-2016, 14:34 ]
Lub jakis dobry sposob zeby to zrobic bo ciezko mi dostac taka rurke tym bardziej ze jestem za granica ..Wyciek jest na laczeniu rurki gumowej z aluminiowa przy zbiorniczku od plynu wspomagania .

Marcino - 29-03-2016, 16:30

Może zakleić???
Ja zakleiłem rurkę aluminiową.

robertdg - 29-03-2016, 19:57

Immortal lity napisał/a:
Wyciek jest na laczeniu rurki gumowej z aluminiowa przy zbiorniczku od plynu wspomagania .
Może wystarczy zmienić opaske, bo fabrycznie są spręzynowe które z wiekiem przestaja trzymać, najlepszym rozwiazniem jest jednak nowa rurka, ja placiłem około 2zł za metr bieżacy rurki
Immortal lity - 30-03-2016, 09:29

Zmienilem opaski zalozylem dwie skrecane na srube i nic to samo, a wyciek jest na przez ten wlasnie gumowy waz ktory nachodzi na aluminiowa rurke wlasnie na laczeniu koncowce weza.. i problem w tym ze niemoge nigdzie znalezc tego przewodu gumowego .
Krzyzak - 30-03-2016, 10:11

Bo ten przewód pęka wzdłuż od środka. Jak go zdejmiesz, to zobaczysz spękania.
Metr dobrego przewodu 10mm kosztuje parę zł - musi być odporny na olej i zbrojony, taki do wysokich ciśnień.
Np.: http://allegro.pl/waz-gum...6087844112.html

Immortal lity - 30-03-2016, 10:55

No dobra ok to bylby najlepszy pomysl a zna moze ktos jakie wymiary bedzie mial ten waz bo niemam pojecia jak to sprawdzic ?
Michał94 - 30-05-2016, 21:00

Ja proszę o pomoc ponieważ nie wiem jak wymontować pompę wspomagania, zdjąłem pasek, odkręciłem śruby pod kołem pasowym pompy oraz śrubę z tej metalowej rurki od dołu. Pompa już się rusza, ale ten sztywny przewód nadal ją trzyma i nie wiem jak ją wyciągnąć.
I jaki najlepiej zalać płyn?

Pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group