To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Wyrzucanie zapłonu

lucas100 - 16-12-2013, 21:10

nie da rady omomierzem tego wyłapać,tylko oscyloskop.Zobacz bo moze masz to samo co ja miałem
jules - 16-12-2013, 21:14

swiece sam zmienialem i dokrecilem jak powinno byc, kable tez, wszystko sprawdzone, dalem sobie czas na to, bo bylem pewny, ze w koncu sie uporam z probleiemem, no ale niestety...

tutaj niestety nie wiem gdzie moge znalezc kogos z tym oscyloskopem, ale zaloze sie ze koszt takiego pomiaru bedzie podobny do zakupu nowej cewki z polsce, a wymienic wymienie sam, tylko nadal kwestia tego czy to wina ukladu WN, czy czegos zupelnie innego

lucas100 - 16-12-2013, 21:20

Znajdz znajomego elektronika jak masz jakiegos
jules - 16-12-2013, 21:23

teraz doszlo do mnie ze moge miec problem z TPSem, bo moje objawy zniknely kiedys po wlozeniu nowego filtra powietrza, i odpaleniu auta nie ruszajac padalu gazu, gdy tylko dodalem gazu problem wrocil... moze to jest ten trop
Krzyzak - 16-12-2013, 21:24

Wyrzuciłem już 2 cewki w dwu V6 - na omomierzu idealne, ale silnik nie chciał odpalić.
Mam obecnie używany aparat zapłonowy na zapas i powiem, że niestety też nie działa do końca tak, jak powinien - czuć szarpanie/wypadanie zapłonów, najmocniej przy włączonej klimie.
Tylko całkowita wymiana cewki wyeliminowała te objawy.
Także może tak być, że cewka czasem działa. W kombi na przykład gorący silnik działał jako tako, na wolnych kiepsko na obrotach >25000 rpm nawet fajnie. A w sedanie cewka padła na środku drogi i już nie dało się jechać. Jak załapał, to przejechałem tylko ze 100m - żeby nie stać na drodze krajowej...

lucas100 - 16-12-2013, 21:29

Jak sie znasz na mierniku to posprawdzaj wszystkie sygnały z czujników co ida do kompa i takie tam
jules - 16-12-2013, 21:34

ok, zobaczymy
jutro zamowie cewke nowa, wymienie i sprawdze, jesli to nie to, to bede szukal dalej, chociaz przyznam ze mam juz dosc tego problemu...

wyderka - 16-12-2013, 21:43

Krzyzak napisał/a:
na obrotach >25000 rpm


:shock: :shock: lepiej od F1 :P

Owczar - 17-12-2013, 09:55

jules, a sprawdziłeś w ogóle jaki błąd powoduje zapalanie CE?
jules - 17-12-2013, 16:46

pod kompem jak byl podlaczony to pokazal kilka bledow, dokladnie nie pamietam jakie byly, ale wiem, ze od ABSu i cos jeszcze ale to zostaly skasowane, jednak co bylo przyczyna wywalania CE tego nie wiem.

w momencie kiedy CE sie pokazywal, nie odczuwalem zadnej roznicy podczas jazdy w zachowaniu samochodu.

Owczar - 17-12-2013, 16:51

jules napisał/a:
w momencie kiedy CE sie pokazywal, nie odczuwalem zadnej roznicy podczas jazdy w zachowaniu samochodu.


No to niekoniecznie muszą wypadać zapłony. Kiedy wypada zapłon to najpierw czuć, a potem zapala się CE.

jules - 17-12-2013, 17:03

nie wiem wlasnie, bo to jest dziwne, na jalowym jest tak jakby delikatnie wypadaly zaplony, szczegolnie przy tlumiku to slychac i widac jak nim telepie, ale podczas jazdy nie jest to az tak wyczuwalne.

piszac, ze nie odczulem roznicy gdy sie zapalalo CE podczas jazdy, chodzilo mi o to ze nie czulem roznicy w zachowaniu, ktore swiadczy ze ogolnie jest cos nie tak, a nie ze nagle sie znacznie pogorszylo, poprostu pozostaje na stalym poziomie. Ale ewidentnie go cos boli

Owczar - 17-12-2013, 17:07

Ten typ tak ma. Co ja nie robiłem ze swoim. Na biegu jałowym są skracane impulsy zapłonowe, przez co iskra jest słabsza i objawia się tym co piszesz. Dźwięk z wydechu też nie jest taki jednostajny tylko jakby impulsowy.
W zasadzie w każdym EA v6 czuć takie delikatne drgania na jałowym.

Kiedy wypadnie zapłon ECU momentalnie to łapie, a drgania są dużo silniejsze, podczas jazdy auto przerywa.

Przyczyna CE może być zupełnie inna, np uboga mieszanka na LPG. Sprawdź to koniecznie.

jules - 17-12-2013, 17:12

potrafie to zrozumiec, ze nie jest idealnie z tych v6, ale to co u mnie to jest dalekie od tego "nie jest idealnie"...

zastanawia mnie czy to TPS nie ma winy, czy moglbys potwierdzic tego rodzaju objawy do uszkodzonego TPSa?
czy to zly kierunek?

Owczar - 17-12-2013, 17:38

To zły kierunek. Czy na LPG i pb jest tak samo? Od kiedy występują objawy? Czy drgania widać na wskazowce obrotomierza?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group