To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - ! SREBRNA SIGMA ze Wschodu !

wojtas - 13-02-2014, 22:53

Instrukcje jak to zrobić masz w dziale technicznym sigma/diamante.
marycjusz - 15-02-2014, 14:36

Panowie, mam chwilę tylko żeby zajrzeć na to forum w związku z czym nie mam czasu żeby czegokolwiek poszukać -będę znów mógł tu zajrzeć wieczorem i mam nadzieję że coś poradzicie w międzyczasie.

Jak jeżdżę swoją sigmą już prawie 3 tyg. to nic takiego się nie działo, ale wczoraj zajechałem sobie do brata , zgasiłem sigmę (wszystko było ok) , pogadaliśmy z pół godzinki, czas wracać do domu, wsiadam do sigmy, chcę odpalić a tu nic :( prąd jest, rozrusznik kręci ale sigma nie odpala (benzynka w baku jest). brat (mechanik) wczoraj sprawdził wszystko co mógł ale nie możemy dojść co się stało. Na pewno nie ma iskry bo to sprawdził w pierwszej kolejności. cała reszta w jak najlepszym porządku. Podpowiecie coś ? bo wczoraj już nic nie wymyśliliśmy a dwie godziny sigmę reanimowaliśmy i nic :( Dzisiaj wieczorem znowu podejmujemy temat, ale właśnie nie mam czasu szukać na forum bo muszę inne sprawy pozałatwiać dlatego liczę trochę na was, że coś podpowiecie :) Z góry dzięki.

P.S żeby błędy wymrygać, sigma musi być odpalona ? czy wystarczy sam zapłon aby check się palił ? (może ktoś ewentualnie podać linka gdzie są kody błędów wypisane, bo instrukcję jak wymrygać mam, ale opisu kodów nie)

wojtas - 15-02-2014, 17:17

http://forum.mitsumaniaki...1279841#1279841
szpala85 - 15-02-2014, 19:27

moduł zapłonowy ? :wink:
marycjusz - 15-02-2014, 19:55

Kurka wodna, jest jeszcze taki motyw, że od kupna mi się stacyjka przycinała, tzn żeby zapalić auto musiałem takim "mykiem" to robić i teraz się zastanawiam czy może w pierwszej kolejności nie wymienić tej stacyjki całej ? I tu pytanie od razu : stacyjka w sigmie 24v i 12v taka sama jest jakbym miał szukać ?
A jak jest w sigmie z immobiliserem? , jest jakiś fabryczny założony? i może właśnie gdzieś w stacyjce to siedzi ? bo chyba jedyne co nam przychodzi do głowy to wygląda jakby właśnie jakiś immobiliser odcinał iskrę i tak dumam żeby w pierwszej kolejności stacyjkę całą wymienić bo i tak miałem taki zamiar.

wojtas - 15-02-2014, 22:57

Fabrycznego nie było, jedynie dokładany przez dilera, zazwyczaj w Niemczech. Jeśli nie masz pestki przy kuczykach to raczej go nie masz. Szpala dobrze prawi, ale pewności nie ma, sprawdzałeś błędy?
racenty - 16-02-2014, 09:14

Bębenek stacyjki można oddać do regeneracji tam gdzie dorabiają kluczyki samochodowe. Z tego co rozumiem musisz kombinować z kluczykiem aby przekręcić go? Też tak miałem i pomogło.
marycjusz - 16-02-2014, 11:53

racenty napisał/a:
Z tego co rozumiem musisz kombinować z kluczykiem aby przekręcić go?
tak, żeby auto zapaliło musiałem kluczyk za każdym razem mocno docisnąć i go tak lekko do góry unieść - tzn opanowałem ten "myk" i zapalałem bez problemu :) i teraz sie zastanawiam czy coś w stacyjce się nie pochrzaniło właśnie
Bizi78 - 16-02-2014, 12:11

Tak jak napisał powyżej racenty, podjedź do fachowca* od autozamków, niech rozbierze, wyczyści i będzie pewnie jeszcze długo służyć :D .
Przerabiałem to w moim MSS, w Czewie kosztowało mnie to 50-80zł i jak dobrze pamiętam od 2-3 lat śmiga bez problemów :wink: .

*oczywiście mowa o punkcie naprawy i awaryjnego otwierania aut, który ma odpowiednią licencję na takie naprawy.

marycjusz - 17-02-2014, 23:44

ok, dzisiaj sprawdziliśmy wszystko dokładnie. Na początek nie mogliśmy dojść ładu, bo się okazało, że jest iskra, ale tylko po pierwszym przekręceniu rozrusznika, potem iskra ginęła, i tak za każdym razem - przekręcam kluczyk rozrusznik kręci i jest dosłownie jedna iskra i potem nic. W dodatku jest ta jedna iskra ale tylko z jednej cewki .... Ok no to szukamy dalej i próbujemy. W międzyczasie wymontowujemy moduł zapłonu, dziwne bo ciepły w jednym rogu (prawie gorący) no i ma połamaną wtyczkę. Ok, zamontowaliśmy go z powrotem , przekręcam kluczyk, próbujemy uruchomić, a tu nagle z modułu leci dymek :( zjarał się , chyba na to wygląda że zjarał się po prostu do końca.
W takim razie sprawny moduł poszukiwany :shaking:

Wszyc - 17-02-2014, 23:48

pozytywnie wam ze szpalą wyszły te przesiadki z E5 :P nie żebym się czepiał czy coś :P
szpala85 - 18-02-2014, 08:16

haha póki co mam jeszcze galanta hehe :mrgreen: (bo nikt nie chce go kupić hehehe )

tak myślałem że moduł ci padł :wink: .... miałem tak kiedyś w colcie C53A .... :wink:

btw. dzisiaj odbieram prawidłowe panewki :twisted: i wieczorem montuje :twisted: sigma bedzie śmigać :mrgreen:

marycjusz - 18-02-2014, 10:01

hehe Wszyc, ja tam się nastawiałem od razu na tego typu niespodzianki :) Trza Sigmę dobrze poznać i będzie ok ;)
lukasz12 - 18-02-2014, 13:31

Wszyc napisał/a:
pozytywnie wam ze szpalą wyszły te przesiadki z E5 :P nie żebym się czepiał czy coś :P


Wyczuwam ironię ;)
Są przypadki w drugą stronę tzn. z E5 na Sigmę i to poczucie ulgi że nie ma zawieszenia wielowahaczowego z przodu ;)

marycjusz - 18-02-2014, 13:40

lukasz12 napisał/a:
to poczucie ulgi że nie ma zawieszenia wielowahaczowego z przodu ;)
hehe, dokładnie , ja bym dodał jeszcze spalanie gazu - u mnie wychodzi podobnie jak w galancie, ale 200 koni a 150 to jednak się czuje ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group