 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Brak iskry |
Autor |
Wiadomość |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-02-2014, 14:35 Brak iskry
|
|
|
Panowie, mam chwilę tylko żeby zajrzeć na to forum w związku z czym nie mam czasu żeby czegokolwiek poszukać -będę znów mógł tu zajrzeć wieczorem i mam nadzieję że coś poradzicie w międzyczasie.
Jak jeżdżę swoją sigmą już prawie 3 tyg. to nic takiego się nie działo, ale wczoraj zajechałem sobie do brata , zgasiłem sigmę (wszystko było ok) , pogadaliśmy z pół godzinki, czas wracać do domu, wsiadam do sigmy, chcę odpalić a tu nic prąd jest, rozrusznik kręci ale sigma nie odpala (benzynka w baku jest). brat (mechanik) wczoraj sprawdził wszystko co mógł ale nie możemy dojść co się stało. Na pewno nie ma iskry bo to sprawdził w pierwszej kolejności. cała reszta w jak najlepszym porządku. Podpowiecie coś ? bo wczoraj już nic nie wymyśliliśmy a dwie godziny sigmę reanimowaliśmy i nic Dzisiaj wieczorem znowu podejmujemy temat, ale właśnie nie mam czasu szukać na forum bo muszę inne sprawy pozałatwiać dlatego liczę trochę na was, że coś podpowiecie Z góry dzięki.
P.S żeby błędy wymrygać, sigma musi być odpalona ? czy wystarczy sam zapłon aby check się palił ? (może ktoś ewentualnie podać linka gdzie są kody błędów wypisane, bo instrukcję jak wymrygać mam, ale opisu kodów nie) |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 15-02-2014, 16:13
|
|
|
marycjusz napisał/a: | żeby błędy wymrygać, sigma musi być odpalona |
nie
marycjusz napisał/a: | wystarczy sam zapłon |
 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 16-02-2014, 09:14
|
|
|
Wojtku, można by od razu dodać kody błędów pod temat odczytywania. Jako, że Ty wkleiłeś to czyń honory |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-02-2014, 11:07
|
|
|
Sprawdźcie moduł zapłonowy. Jest przykręcony na dole przedniej głowyc po lewej stronie - poniżej cewek zapłonowych (2 wtyczki). Zdarza się że pada, ale zwykle pada jeden z 3 kanałów sterujących cewkami i wtedy 2 cylindry nie palą).
A czy ECU na pewno działa? - po przekręceniu stacyjki na pozycję ON lampka CHECK ENGINE powinna się zapalić i zgasnąć po kilku sekundach, ewentualnie pozostanie włączona jeśli jest jakiś błąd "bieżący" (np. odpięty jakiś czujnik typu przepływomierz)
[ Dodano: 16-02-2014, 11:09 ]
angelos napisał/a: | Wojtku, można by od razu dodać kody błędów pod temat odczytywania. Jako, że Ty wkleiłeś to czyń honory |
Tylko że ja jako jedyny mam uprawnienia do edycji wątków na podforum, bo nie możemy się doczekać przyznania uprawnień moda Wojtkowi do naszego działu od "góry". |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 16-02-2014, 11:49
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | po przekręceniu stacyjki na pozycję ON lampka CHECK ENGINE powinna się zapalić i zgasnąć po kilku sekundach, ewentualnie pozostanie włączona jeśli jest jakiś błąd "bieżący" |
Działa, bo check po przekręceniu stacyjki się pali, ale nie pamiętam teraz czy gaśnie (dzisiaj sprawdzę to)
Powiedzcie mi, czy ten moduł zapłonowy - gdybym miał takowy wymienić, pasuje od sigmy 12V ? czy tylko szukać od 24V ? (Tak samo jeżeli chodzi o całą stacyjkę ?) Bo wypatrzyłem na allegro taki zestaw :
http://allegro.pl/kompute...3954699728.html
jako że stacyjkę i tak muszę wymienić to wziąłbym ten cały zestaw tylko powiedzcie czy te elementy sigmy 12V i 24 V są takie same ? |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 16-02-2014, 14:50
|
|
|
marycjusz napisał/a: | lukasz12 napisał/a: | po przekręceniu stacyjki na pozycję ON lampka CHECK ENGINE powinna się zapalić i zgasnąć po kilku sekundach, ewentualnie pozostanie włączona jeśli jest jakiś błąd "bieżący" |
Działa, bo check po przekręceniu stacyjki się pali, ale nie pamiętam teraz czy gaśnie (dzisiaj sprawdzę to)
Powiedzcie mi, czy ten moduł zapłonowy - gdybym miał takowy wymienić, pasuje od sigmy 12V ? czy tylko szukać od 24V ? (Tak samo jeżeli chodzi o całą stacyjkę ?) Bo wypatrzyłem na allegro taki zestaw :
http://allegro.pl/kompute...3954699728.html
jako że stacyjkę i tak muszę wymienić to wziąłbym ten cały zestaw tylko powiedzcie czy te elementy sigmy 12V i 24 V są takie same ? |
Moduł zapłonowyw 12v i 24 jest inny. Jak skorzystasz z tego co Łukasz napisal powyżej to go znajdziesz i zobaczysz jak wygląda. Na tym zdjęciu z aukcji allegro nie widać czy zestaw jest z 12v czy z 24v(chociaż chyba widze tam komp TCLu ale nie jestem pewien), a po drugie nie ma tam modułu zapłonowego do 24v.Najlepiej mieć nr części wtedy jesteś pewny na 100% czy będzie pasowało.
tak wyglada od 24v http://allegro.pl/modul-z...3972985843.html |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-02-2014, 20:14
|
|
|
To jest od 12V. 24V ma 2 wtyczki i jest sporo większy
 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 16-02-2014, 20:30
|
|
|
lukasz12 napisał/a: |
To jest od 12V. 24V ma 2 wtyczki i jest sporo większy
Obrazek |
Mój błąd. Dobrze, że ma kto poprawiać |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-02-2014, 10:55
|
|
|
Słuchajcie, znalazłem na allegro taki moduł właśnie jak pokazaliście, i taki jak siedzi mojej sigmie, jest tu
http://allegro.pl/cewka-m...3983766301.html
Ale tu jest napisane że on od galanta ??? Prawda to ? Bo numer J723T jest identyczny jak na moim module. Kurde, brać ten moduł ?? |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 18-02-2014, 10:56
|
|
|
marycjusz napisał/a: | Słuchajcie, znalazłem na allegro taki moduł właśnie jak pokazaliście, i taki jak siedzi mojej sigmie, jest tu
http://allegro.pl/cewka-m...3983766301.html
Ale tu jest napisane że on od galanta ??? Prawda to ? Bo numer J723T jest identyczny jak na moim module. Kurde, brać ten moduł ?? |
Galant 2.0 V6 ma taki sam układ zapłonowy. Jeśli sprawny to można wziąć.
A sprawdziłeś czy jest iskra w Twoim samochodzie?? Odepnij kabel od cewki i zobacz czy przeskakuje. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-02-2014, 11:27
|
|
|
Nie no, ale pech, 3 minuty temu ktoś kupił mi ten moduł z aukcji !:(
Co do iskry to jest tak : przekręcam kluczyk i za pierwszym strzałem iskra jest , dosłownie tylko jedna iskra i dalej nic, potem już nie ma, i tak za każdym razem - pierwszy strzał jest iskra i potem znowu nic , (w dodatku iskra jest na jednej cewce).
Ale moduł i tak muszę kupić, bo wczoraj ten mój się usmażył (najpierw się zagrzał, a potem poszedł z niego dym)
[ Dodano: 21-02-2014, 22:50 ]
Sprawdziliśmy i okazuje się, że sterownik silnika jest usmażony i w tym tkwi cały problem, także poszukuję sterownika ECU o numerach :
MD162603
E2T35784
i na bocznej ściance obudowy jest numer : 2603
[ Dodano: 23-02-2014, 21:12 ]
Ok, temat zamknięty sterownik ECU wymieniony i Sigma wróciła do życia. Dzięki panowie za wszelkie podpowiedzi |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
|
|