To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Silnik 2.2 D-ID - filtr cząstek stałych

jacekk - 12-07-2018, 10:45

Rocznik 2015 jest przecież na 5-letniej gwarancji. Jak samochód nie nadaje się do jazdy to dzwonić do assistance.
sla - 12-07-2018, 14:18

jacekk napisał/a:
Rocznik 2015 jest przecież na 5-letniej gwarancji
W tej sytuacji to nie widzę problemu.
wojtkow - 23-07-2018, 13:36

Mam gwarancję, w 2015 dawali już 5 lat gwarancji.
Problem jest tylko z dostępnością ASO, od kupna przeprowadziłem się a ASO Mitsubishi są równie częste jak uczciwi politycy i do najbliższego mam 100 km.
Jednakże pojechałem do niego i okazało się, że to jakaś wada fabryczna i nie tylko mojego egzemplarza. Pęka jakaś rurka łącząca DPF z intecoolerem (nie mam pojęcia po co ona) i DPF się zapycha.
Oczywiście Mitsubishi nie dysponuje zapasem takich części w Polsce i już drugi tydzień czekam na sprowadzenie jej z zagranicy. Sama kuźwa radość.

siuchol - 20-12-2018, 21:20

takie pytanko, dzisiaj wywalilo mi blad DPF system sprawdzić, zniklo jak dodalem gazu, po chwili strachu, stwierdzilem ze przepedze go na autostradzie, więc dalem okolo 3.1 obrotow 4 bieg i tak przejechalem 30km na tempomacie, po czym mw druga strone dalem mu syto zjesc przy predkoscia 180 190 ( tak mam odcinek autostrady bez ogarniczen 500m od domu.)

czy to wystarczylo zeby go oczyscic?
mam się bać?
mam przebiegu 95 tysiecy.

sla - 21-12-2018, 08:15

siuchol napisał/a:
mam odcinek autostrady bez ogarniczen 500m od domu.
Nie słyszałem żeby w Polsce były autostrady bez ograniczeń. Takie cuda to tylko w Niemczech.
rumburaque - 21-10-2019, 11:34

Podbijam temat.
Zapalił mi się komunikat dpf servis koloru żółtego. Pierwszy raz w sierpniu na wakacjach, przegoniłem zgasł. Następnie wczoraj znowu się pojawił, przegoniłem po autostradzie, zgasł i dzisiaj znowu się pojawił. Nie wrzuca go w tryb serwisowy, jeździ jak zawsze, poziom oleju nie wzrasta. Czy jest to komunikat a wypalaniu czy że filtr jest zapchany. Dzwoniłem do warsztatu który czyści dpf-y dają dwuletnią gwarancję, tylko pan powiedział że zaadoptować filtr musi ASO? Auto to outlander 2.2 did 150 kucyków ten nie PSA już.

masacre - 22-11-2021, 21:32

Podbijam . Mi też pojawił się komunikat i zgasł po dłuższej trasie. Minął dzień i znowu wyskoczył. Auto jeździ normalnie. Co robić ? Czy w outku jest czujnik ciśnienia spalin który dokonuje pomiaru i aktywuje alarm ?
jacekk - 01-09-2022, 08:45

Przez 150 tys. nie wiedziałem co to DPF. W tym czasie w ogółe raz udało się zauważyć wypalanie DPF. Natomiast od dwóch tygodni mam wrażenie, że wypala się co 50 km albo nawet częściej, a spalanie wzrosło o 1.5-2 l/100 km. Sprawdziłem olej był podwyższony (w połowie między max a X). Pojechałem do serwisu sprawdzili, błędów nie ma, wymienili olej. Wróciłem do domu wszystko było działało po staremu. Ale pojechałem do Gdańska, zjechałem z obwodnicy w miasto a DPF się znowu wypala (zaczął się wypalać już na obwodnicy ale tam nie sposób to zauważyć). Czyli częstotliwość wypalania co 50 km jest utrzymana.
Jakieś pomysły jak zdiagnozować przyczynę i kto umie to zrobić w Trójmieście?
EDIT: Przyczyna znaleziona pęknięta rura do intecoolera.

To masz - 07-11-2022, 00:19

Film obrazujący w które miejsce wpiąć się z pianką do czyszczenia filtra, gdyby ktoś chciał dodatkowo zadbać o swój egzemplarz po kilku latach eksplatacji.
https://youtu.be/3aoyQR0DqyM

Edit: podmieniłem link, bo dotyczył OII. Aktualny przedstawia skuteczne czyszczenie poprzez aplikację preparatu wężykiem od czujnika różnicy ciśnień.

benicjusz - 15-11-2022, 16:25

Jedynym sposobem na pozbycie się problemów z DPF jest jego wycięcie (dokładnie nawiercenie).

Znajomy w O2 2.2 walczył 3 lata, dwa razy mycie, kilka razy serwisowo wypalał i za każdym razem nowy oleju i filtr, kilka razy oleju ponad stan i automatycznie wymiana oleju z filtrem.

Po wycięciu stwierdził, iż o 7 lat za późno.

Nie dymi, rura czysta, spalanie spadło nawet o 0,7 litra, dziennie dojeżdża 23 km, na drugi koniec miasta.

To masz - 07-01-2023, 19:39

Pomocna okazuje się aplikacja informująca o temperaturze katalizatora, który po rozgrzaniu silnika, w trakcie jazdy ze stałą prędkością utrzymuje 350- 430 stopni Celsjusza.
Rozpoczęcie procedury wiąże się z gwałtownym wzrostem temperatury do 500-550 stopni, która w moim przypadku utrzymywała się przez około 15 minut jazdy z prędkością 80-90 km/h. W ostatniej minucie wypalania, bez zmiany stylu jazdy katalizator osiągnał 608 stopnie, wypalanie zakończyło się, a po minucie gwałtownego spadku temperatura wróciła w zakres początkowy 300- 350 stopni.
W trakcie odpuszczenia pedału przyspieszenia, poniżej prędkości około 60 km/h spalanie chwilowe oscyluje w zakresie 4-5 l/100 km.
W trakcie odpuszczenia pedału przyspieszenia, powyżej prędkości około 60 km/h komputer podlewa mniej paliwa i spalanie oscyluje w zakresie 1-2 l/100 km.
Takie są moje obserwacje 8)

[ Dodano: 07-01-2023, 20:03 ]
Temperatura katalizatora- rozpoczęcie i podtrzymywanie procedury:

Temperatura katalizatora- ostatnia minuta wypalania:

Temperatura katalizatora- minuta po zakończonym wypalaniu:


[ Dodano: 07-01-2023, 20:07 ]
Temperatura zewnętrzna wynosiła -3 stopnie, więc w lato podane przeze mnie zakresy mogą się przesunąć.

rajan - 10-01-2023, 10:16

To masz napisał/a:
Pomocna okazuje się aplikacja informująca o temperaturze katalizatora


Jaka to aplikacja?

To masz napisał/a:
Temperatura zewnętrzna wynosiła -3 stopnie, więc w lato podane przeze mnie zakresy mogą się przesunąć.


Nie powinny - temperatura jest utrzymywana przez komputer (podobnie jak temperatura pracy silnika nie zmienia się niezależnie od pory roku).

To masz - 10-01-2023, 13:52

Temperaturę katalizatora łącznie z podstawowymi danymi takimi jak obroty silnika, temperaturę w dolocie itp. pokazuje większość darmowych aplikacji. Powyższe screeny to Torque, dodatkowe to np. Car Scanner, Piston.
Wydaje mi się, że Car Scanner w wersji podstawowej pokazuje temperaturę oleju w skrzyni automatycznej.

[ Dodano: 14-01-2023, 17:37 ]
Ściągamy aplikację Car Scanner, opłacamy wersję PRO i korzystamy z wskaźnika DPF Regen.
0- nie wypala, 1- wypala. Prościej się nie da ;)
Pierwsze zdjęcie poniżej ukazuje przerwany proces, dlatego mimo wskazania 0- nie wypala, temperatura może świadczyć o wypalaniu. Stało się tak ponieważ wjechałem w zator na ekspresówce i zatrzymałem się, proces został przerwany, temperatura spadła do 491,1 stopni(zdjęcie), a po ruszeniu wypalanie włączyło się ponownie.



[ Dodano: 19-01-2023, 00:01 ]
Zlokalizowanie za pomocą dymiarki dwóch nieszczelności w układzie dolotowym, których efektem była praca silnika na bogatej mieszance, a tym samym zapychanie filtra DPF.
https://www.youtube.com/w...MechanicalOakey

[ Dodano: 07-02-2023, 21:53 ]
Silnik uruchomiony w temperaturze -5 stopni po 24h postoju. Wypalanie rozpoczęło się po 20 minutach jazdy i trwało 18 km. Jest możliwość ustawienia sygnałów dźwiękowych informujących o rozpoczęciu i zakończeniu procedury, więc aplikacja może być zminimalizowana i nie musi zajmować ekranu smartfona.
https://youtu.be/904E-RQLjzg
Wskaźnik pokazuje temperaturę przed katalizatorem, więc za nim, czyli w filtrze DPF temperatura jest w przedziale 600- 700 stopni C.

marekgon - 07-05-2023, 22:55
Temat postu: Silnik 4N14 i problem DPF
Jestem nowy na forum więc witam wszystkich serdecznie.
Nie jestem mechanikiem samochodowym, a raczej amatorem zafascynowanym techniką
samochodową , mam garaż z kanałem ,więc mając możliwości coś próbuję zrobić.
Moje autko to mitsubishi Outlander 3 , 2014 r , silnik, 4N14, 4WD, wersja GF6W.
Mitsu kupiłem 3 lata temu z 222 000 przebiegu.
Okazało się że ma problemy z DPF- em.
Oto co zrobiłem :
1. Wymiana filtrów i oleju - brak efektu .
2. Czyszczenie dolotu i EGR oraz sprawdzenie szczelności - brak efektu.
3. Oddanie DPF-u po wymontowaniu do czyszczenia - brak efektu.
4. Wymiana czujnika różnicy ciśnienia - bez zmian.
5. Wymiana czujnik MAP i MAF -bez zmian.
6. Zaślepiłem EGR, poprawa przebiegu do 580 km (Od 380 do 580 km z interwałem po 20 do 30km),
niestety jest alarm check engine, i intensywny zapach niedopalonego paliwa. Następnie Przydławiłem egr-a zaślepką z otworem fi 10 mm - już bez alarmu niestety zapach pozostał
7. Regeneracja Turbo - bez zmian.
8. Regeneracja wtrysków (dwa były do naprawy) - brak zmian, kodowanie z programu NMPS diag po kablu z ELM (warto czytać instrukcję - niestety po rosyjsku) program może przeprowadzić : kodowanie wtrysków, nauka wtrysku ,nauka kontroli wycieku , nauka wymiany pompy itd . wg instrukcji.
Dodatkowo regulacja luzów zaworowych wg. instrukcji .
9. Wymiana DPF na zamiennik z allegro za 2000 zł. - bez zmian
Po wszystkich czynnościach były przeprowadzone adaptacje prze OBD.
Adaptacje były przeprowadzone programem NPS diag (na androida trzeba kupić i jest tani), oraz Maxi- Ecu ,jest drogi ok. 500 zł (pod windows, wielu adaptacji nie dało się zrobić ,za to ma rewelacyjny zapis pracy silnika i eksportuje go do pliku xml. odczyt w excel-u).
Mam też interfejs Mini-VCI Toyota Open Port za ok 100 zł (Chiński zamiennik-tutaj trzeba uważać bo ma błąd wewnętrzny i nie wolno nim wgrywać jakiegokolwiek oprogramowania (informacja z forum)
TYLKO ORYGINALNY TETRIX za ok 160 USD. pozwala na pełen dostęp i wykonanie funkcji programu MUT3 LITE) z programem MUT3-LITE oraz zakupiony mostek programowy który jest niezbędny do połączenia interfejsu z MUT3 (Vehicle CI bridge , wersja okrojona tzn. bez obsług linii K za 70 USD).
MUT 3 : odczytuje alarmy, robi adaptacje ,reset oleju, podaje ilość kluczy przypisanych.
Dalej nie sprawdzałem.
Przeprowadziłem rozmowę telefoniczną z Tokyo .
Problemy:
Interwał wypalania spadał o 20 km schodząc do 330 km - komunikat : odległość 2
Zasugerował wyczyszczenie tłumika środkowego, tutaj przeprowadziłem inspekcję kamerką po kablu USB od strony DPF w kierunku tłumika -brak jakiegokolwiek osadzenia sadzy .Przy wymianie DPF rura z DPF-u i kierunku tłumika środkowego czysta -dosłownie zero sadzy .
Polecił również wymianę oleju i stosowną adaptację
Po wymianie oleju interwał rośnie o 20 km , czyli było 350 , teraz jest 370, dalej zobaczymy.
Tutaj ważna uwaga : wg. TOKYO przy starym oleju ECU będzie obniżało przebieg wypalania aż do 60 km. U mnie było to 11 tys. km ( zszedł do 330 km)
Chciałem podziękować TOKYO za chwilę poświęconego czasu i cenne uwagi nie znane wszystkim użytkownikom silnika 4n14 w zawiłości oprogramowania ECU.
Niestety problem sadzy w DPF-e występuje dalej.
Przyrost sadzy jest na poziomie 1,2 g na 100 km przy poruszaniu się drogami wiejskimi ,EGR przydławiony na fi 10 mm ,bez przydławienia tylko więcej na poziomie 1,6 do 2,1 g na 100 km
na autostradzie spada ,ale co na autostradzie spadnie to na drogach miejskich i wiejskich zaraz odda.
Nie zrobiłem jeszcze kompresji cylindrów.
Zrezygnowany i w akcie desperacji skróciłem sztangę Turbo o 4 (dosłownie) obroty, będąc świadomy że mogę turbinę przeładować .

Wartość doładowania wg instrukcji to 235-265 kpa na drugim biegu w zakresie 2000 - 3000 ob/s
Efekt: zadymienie spadło do 0.6 g na ( w mojej ocenie to dalej dużo )100 km przy jazdach wiejskich ,wzrosła moc i przyśpieszenie (subiektywnie) .Doładowanie wzrosło do ok. 290 kpa
Myślę że ktoś na szanownym forum będzie miał jakieś sugestie do rozwiązania problemu dławienia się DPF-u to chętnie przeczytam, i zastosuję .
I jeszcze taki smaczek:
Po zakupie samochodu EGR wydał 3 odgłosy zamykania.( wg serwisu czyli instrukcji napraw tak ma być ) to odłączeniu akumulatora wydaje 5 odgłosów zamykania. Dlaczego 5 , co jest nie tak ?.

Liczę ze może TOKYO wypowie się w tej kwestii .
Ze względu na obowiązki zawodowe niestety na forum bywam nie często.
Raz na tydzień może dwa.
I teraz dodatek dla mitsumaniaków .niestety ru . :-(
Przydatne linki:
http://mmc-manuals.ru/man...13/index_M4.htm
http://mmc-manuals.ru/Main_Page
https://www.ilcats.ru/mitsubishi&language=en/ Katalog części
Tu już nie ru. :-)
https://cardiagn.com/ Strona z instrukcjami serwisowymi .
Tutaj programy: " marekgon " na Chomiku.

Mostek Vechicle-Ci bridge V obsługuje bez rejestracji silniki ( tylko silniki i nic więcej ! )
Pozdrawiam .
marekgon@wp.pl

Edit
Tutaj uwaga do obsługi programu Vehicle Ci Can 05. Jest to mostek programowy łączący interfejs z
Oprogramowaniem MUT 3
Niestety program ma pochodzenie chińsko rosyjskie i antywirusy mogą się odezwać.
Ja używam go na izolowanym od internetu laptopie . Mam Windows 7 na Win 10 też działa.
Robi swoją robotę i łączy Openport 2 z programem MUT3. Ja mam wersję MUT3 – 21061.
Wersja nie zarejestrowana ( TRIAL )obsługuje tylko ECU silnika, resztę blokuje.
Ja ten program kupiłem za 70 USD i zarejestrowałem ,jest to wersja z ograniczoną
funkcjonalnością –nie obsługuje linii K. Pełna wersja kosztuje coś około160 USD.
Do pełnej wersji trzeba mieć koniecznie oryginalny Tetrix Openport za około 170 USD

Bartek - 08-05-2023, 09:34

Cześć
Widzę, że nie tylko doktorat, ale i habilitacja zrobione :) - doceniam i podziwiam upór.

Zdefiniuj proszę pojęcie "problemu z DPF" na początku i w obecnej sytuacji.

Na własnym przykładzie (w 2020 roku auto z 2014 przebieg 113 kkm udokumentowany do bólu - ostatnie 13 kkm jeżdżony chyba tylko w mieście) zaczynałem z poziomu 30-50 km między wypalaniami i błąd poziomu oleju po 1000-1500 km - doszedłem (dzięki Piworowi :) - jego rękami) do Twojego pkt. 3 + pkt. 7 i teraz mam od ok. 250 km (głównie miasto) do ok. 400 km między wypalaniami (autostrada przy prędkości średniej 120 km/h, trasa 3600 km, średnie spalanie 6.4) i uznałem, że TTTM (ten typ tak ma). Błędów poziomu oleju brak (choć jak po wymianie oleju w pośpiechu nie skasowana ilość ON w oleju, błąd wywaliło po ok. 2000 km)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group