Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 2.2 D-ID - filtr cząstek stałych
Autor Wiadomość
Jaad 
Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 130
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-10-2014, 19:00   Silnik 2.2 D-ID - filtr cząstek stałych

Proszę o opinie (z autopsji i ze słyszenia) jakie potencjalne kłopoty może przysporzyć osławiony filtr cząstek stałych przy jeździe głównie poza miastem.

Dzięki z góry.
_________________
Pozdrowionka !
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2014, 19:04   

Jaad napisał/a:
Proszę o opinie (z autopsji i ze słyszenia) jakie potencjalne kłopoty może przysporzyć osławiony filtr cząstek stałych przy jeździe głównie poza miastem.

Żadnych.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Jaad 
Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 130
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-10-2014, 20:47   

Żadnych ? To super info, aczkolwiek będę dalej drążył:

a. co jakiś czas potrzeba jest wypalania sadzy, a co za tym idzie, niezakłóconej jazdy przez 20-30 min. ze stałymi obrotami; jeśli to prawda, to jak często ?

b. czy proces wypalania jest sygnalizowany (zwłaszcza jego koniec) ? słyszałem, że najbardziej zapycha filtr przerwanie procesu zbyt wcześnie;

c. po jakim przebiegu filtr jest do wymiany ?
_________________
Pozdrowionka !
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 16-10-2014, 21:28   

Mam Outlandera w benzynie ale miałem auto z DPF przez 3 lata. W sumie nie działo się nic ale co jakiś czas musi się wypróżnic co widać po spalaniu (ok 40 litrów na 100) . Czas wyprozniania to ok 4-5 minut.
NIE polecam auta z DPF do miasta a tym bardziej jeśli masz do pracy kilka - kilkanaście km - problemy z DPF murowane.
Jeśli jeździsz poza miastem i czasami (powiedzmy raz w miesiącu) robisz trasę gdzie będziesz jechał "żwawo" to bierz diesla w dpf. Ja mieszkam w mieście i diesla w swoim życiu już nie kupię. ..

Trwałość filtra ,zakładając, że będzie regularnie i bez przerywania wypróżniany jest wysoka , min 250 000 km bez problemu robią u mnie w firmie Fiaty z DPF.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-10-2014, 21:38   Re: Silnik 2.2 D-ID - filtr cząstek stałych

Jaad napisał/a:
Proszę o opinie (z autopsji i ze słyszenia) jakie potencjalne kłopoty może przysporzyć osławiony filtr cząstek stałych przy jeździe głównie poza miastem.
Dzięki z góry.
filtr - żadnych, o ile nie będziesz zbyt dużo jeździć 60km/h na 6 ;) Jak jeszcze ostudzisz turbinę po szybkiej jeździe i nie będziesz butować na zimnym silniku to będziesz jeździć, jeździć, jeździć....
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2014, 22:09   

losdamianos napisał/a:
NIE polecam auta z DPF do miasta a tym bardziej jeśli masz do pracy kilka - kilkanaście km - problemy z DPF murowane.

Potwierdzam, DPF wykrywa zapchanie i próbuje wypalić, ale jeżeli nie osiągnie 200 stopni C to ECU próbuje podlewając paliwem spowodowac wzrost jego temperatury i w rezultacie rozrzedza olej w silniku. Alarm na wyświetlaczu, że poziom oleju wymaga sprawdzenia oznacza koniecznośc podpięcia do MUT III, wymiany oleju i wymuszonego przez MUT wypalenia DPF - ostatnio ćwiczyłem coś takiego na samochodzie Klienta.
Z kolei dziś dzwonił do mnie człowiek z ASX po usunięciu DPFa... CE na stałe, tryb awaryjny na stałe, może uda się to w jakiś sposób naprawić tyle, że kłopoty sam sobie wywołał, jeżdżąc z odpięta wtyczką od DPFa... Masakra...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 17-10-2014, 18:27   

Hubeeert napisał/a:
kłopoty sam sobie wywołał, jeżdżąc z odpięta wtyczką od DPFa... Masakra...


Czyli odpiął wtyczkę i jeździł ze świecącym się "check"? Świrów nie brakuje. ..
Wycięcie DPF = nowy program i tyle w temacie. W sumie chyba bardziej się opłaca zrobić jakiegoś wirusa a przy OKAZJI ogarnąć DPF...
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 20-10-2014, 17:03   Re: Silnik 2.2 D-ID - filtr cząstek stałych

Jaad napisał/a:
Proszę o opinie (z autopsji i ze słyszenia) jakie potencjalne kłopoty może przysporzyć osławiony filtr cząstek stałych...

Kłopoty z filtrami DPF i FAP zdarzają się, a powodem zapychania nie zawsze jest sadza...

Bywa, że mimo przestrzegania nakazanego przez producenta auta sposobu postępowania z filtrem DPF / FAP, układy sygnalizacyjne auta, co kilkaset kilometrów zmuszają kierowcę do kolejnej procedury wypalania. Gdy te są nieskuteczne i samochód trafia do warsztatu okazuje się, że nawet wypalanie "by force" nie pomaga, bo filtr jest nieodwracalnie zatkany.
Nowy filtr kosztuje kilka tysięcy złotych i sytuacja staje się mało komfortowa, bo dalej nie wiadomo dlaczego tak się stało, dlaczego filtr się zatkał.
Dociekania tradycyjnie koncentrują się na winie kierowcy, chociaż często sprawcą zamieszania jest... olej silnikowy a dokładniej - popiół powstający w wyniku jego spalania. Gromadzi się w mikrokanalikach filtra i w przeciwieństwie do sadzy jest nieusuwalny.

Oleje dostępne w tzw. wolnej sprzedaży, mimo że oznakowane jako "low SAPS" (o niskiej zawartości popiołów siarczanowo-fosforowych), w swoich specyfikacjach i w cenie, często daleko odbiegają od olejów wskazanych przez poszczególnych producentów aut. Niestety w naszych realiach nie zawsze wiemy, co jest wlewane do silnika...

O ile w samochodach z niewielkim przebiegiem i spalaniem oleju zagrożenie "popiołowe" jest stosunkowo małe, to w przypadku silników z większym kilometrażem i przedmuchami spalany olej może być dla filtrów DPF i FAP poważnym zagrożeniem ...chyba, że jest autentycznie niskopopiołowy.

- Pozdrawiam :wink:
 
 
Jaad 
Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 130
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-10-2014, 18:27   

W kontekście powyższego postu -- jakie oleje niskopopiołowe są szczególnie polecane -- a jakie są tradycyjnie używane w Mitsubishi ? Jakim są zalewane nowe auta ?
_________________
Pozdrowionka !
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 11-11-2014, 10:44   

do końca jeździłem na mobilu do DPF , full synt.. Sprzedając auto ( przebieg180 tyś) na diagnostyce:
turbo - igiełka
dpf - ok. 30 % zużycia
silnik w super stanie...
dodam że silnik miałem zawirusowany z 156 na 190 KM i 430 Nm , czyli nie miał lekko mój DPF...
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
Jaad 
Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 130
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-11-2014, 15:05   

A miałeś właśnie tym Mobilem zalany silnik fabrycznie ?
_________________
Pozdrowionka !
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 11-11-2014, 17:57   

nie - od 1 tyś km.
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
Jaad 
Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 130
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-11-2014, 18:36   

Ten Mobil ?

http://www.mobil.com/Pola...mula_5W-30.aspx

Dzięki za odpowiedzi 8)
_________________
Pozdrowionka !
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 11-11-2014, 18:46   

tak - ten
dodam, że olej wymieniałem co 10 tyś....
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2014, 19:18   

jmgmotocykle napisał/a:
do końca jeździłem na mobilu do DPF , full synt..


I to jest podstawa o której mało kto chce pamiętać. Oleje musza być do silnika z DPF. Tzw niskopyłowe. Zwykłe po prostu zapychają filtr....
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.