[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - SWAP hamulców z Outlandera II/Lancer X Ralliart do Lancera X
grzesiopol - 15-06-2015, 19:46
krzychu napisał/a: | Oczywiście, ale Twoje założenie, że ma gorsze jest tylko wróżeniem z fusów... | ale chociaz mam fusy i mam z czego wróżyć... ty również wróżysz tylko w drugą stronę.... Spoko...
krzychu napisał/a: | Ale znajdź mi jeden przykład zwichrowanej tarczy w ASX... | musisz zajrzeć na inne fora, zauważ, ze każdy lubi się żalić że cos jest nie tak ale, jak jest normalnie to tego nikt nie pisze lub po prostu nie zwracamy na to uwagi, zresztą Ouatlander II jest obecny na rynku od 2006 a ASX od 2010, poczekaj jeszcze chwilę a zobaczysz na forach zwichrowane ASXy. Może częściowo chodzi tu o jakość części. Oj zdziwiłbyś się jak SUVy i Crossovery zapitalają, rzecz jasna że nie wszyscy ale prawie wszyscy
[ Dodano: 15-06-2015, 19:58 ]
kabar napisał/a: | Były w niektórych 3000GT. | montowane w napędzie na 4wd, bo przedni napęd miał zwykłe akebono. Ale wiesz co raczej wątpię by pasowały P&P, za dużo zachodu. I trzeba by było najpierw zakupić a potem przymierzać a tak wszystko pomierzone bez wychodzenia z domu i P&P
kabar - 15-06-2015, 20:21
grzesiopol napisał/a: | kabar napisał/a:
Były w niektórych 3000GT.
montowane w napędzie na 4wd, bo przedni napęd miał zwykłe akebono. Ale wiesz co raczej wątpię by pasowały P&P, za dużo zachodu. I trzeba by było najpierw zakupić a potem przymierzać a tak wszystko pomierzone bez wychodzenia z domu i P&P |
Zgadza się. Na razie mierzyłem na zwrotnice i rozstaw jest identyczny. Problem jest tylko z gwintem, a raczej jego brakiem.
Teraz kolej na zakup tarcz i ich przymiarkę.
krzychu - 15-06-2015, 20:42
kabar - znalazłem tego posta:
madź napisał/a: | 3000GT VR4 1991-1993/ GTO 1990-1993/ GTO TT 1990-1993 przód 295mm 4 tłoczki, tył +/- 283mm 1 tłoczek
3000GT VR4 1994-1999/ GTO 1993-2001/ GTO TT 1993-2001 przód 313mm 4 tłoczki, tył 296mm 2 tłoczki
3000GT SL / 3000GT Base 275mm przód 2 tłoczki, tył 265mm 1 tłoczek |
http://forum.mitsumaniaki...1348887#1348887
Trzeba uważać, bo zaciski nie są kompatybilne i trzeba jakieś adaptery.
kabar - 15-06-2015, 21:15
krzychu napisał/a: | kabar - znalazłem tego posta:
madź napisał/a: | 3000GT VR4 1991-1993/ GTO 1990-1993/ GTO TT 1990-1993 przód 295mm 4 tłoczki, tył +/- 283mm 1 tłoczek
3000GT VR4 1994-1999/ GTO 1993-2001/ GTO TT 1993-2001 przód 313mm 4 tłoczki, tył 296mm 2 tłoczki
3000GT SL / 3000GT Base 275mm przód 2 tłoczki, tył 265mm 1 tłoczek |
http://forum.mitsumaniaki...1348887#1348887
Trzeba uważać, bo zaciski nie są kompatybilne i trzeba jakieś adaptery. |
Tak, kojarzę. Ja mam te "przedliftowe". Przede wszystkim chciałbym zostawić oryginalne felgi z VR4 (16tki) dlatego będę mierzył wersję z 295 mm.
Na tył może kupię te dwutłoczkowe z nowszego 3kGT
grzesiopol - 16-06-2015, 00:39
No dobra bo zmieniamy temat i zaraz zrobi się o wszystkim i o niczym, ja ktos ma jakieś pytania, propozycje lub wnioski odnośnie tematu czyli SWAP hamulców do Lancera to zapraszam do dyskusji jak poza tematem to prosze znaleźć sobie swój temat
brylekVFR - 14-07-2015, 15:46
Widzę że z tyłem można zrobić to samo,
grzesiopol - 14-07-2015, 16:16
Prawie to samo. Z moich poszukiwań i wiedzy katalogowej wynikałoby, że musiałbyś znaleźć tył z przednio napędówki z takim samym wahaczem i przenieść całość czyli piastę i oba hamulce do swojego, tylko nie wiem jak by z linką ręcznego by wyszło. Czy mogłaby zostać ta czy adoptować z dawcy, trzeba by było fizycznie sprawdzić.
Yorii - 24-08-2015, 10:31
grzesiopol gratuluje swapa ! wygląda świetnie i nie mam wątpliwości że hamowanie polepszyło się znacznie. Osobiście uważam że wybrałeś bardzo dobrą opcje tj większe tarcze i 2 tłoczki. taki zestaw pozwoli nam na dłuższe katowanie w razie W.
Jeśli tylko zwiększymy tarcze zacisk pozostawimy 1 tłoczkowy o tej samej powierzchni:
-zwiekszy sie poj cieplna +
- klocek podczas 1 obrotu większą pokona drogę czyli hamowanko się polepszy +
a na minus klocuszka zetrzemy jak marcheweczke na tarce no chyba że ktoś ma w głowie poukładane i jeździ normalnie to nie będzie tak to odczuwalne.
Jesli wymienimy tarcze zaciski np outlander II powierzchnie:
- mamy wiesza kloca nie zedrze jej tak szybko+
- hamowanie o wiele lepsze +
- pojemność cieplna jeszcze wieksza niz w 1 przypadku
- chlodzenie jeszcze wydajniejsze nie w 1 opcji z racji na wieksze powierzchnie
Na standaradowych hamulcach w mnie jest tak:
Lancera X sedan po 2012r 1.6 117km
Przy nowych tarczach i klockach hamowanie z 200 do 0 - potrzeba było 4 przechłodzeń ok 2 sekundowych. Po 30 tyś przód klocki kończyły swój żywot zmniejszyła się znacznie pojemność ciepła hamowanie z 200 do 0, - 8 przechłodzeń w tym ze od 70 już tarcze biły z przegrzania i hamowanie to było muskanie heblem. po wymianie klocków na trw (1 nacięcie) zmieniłem od razu kapcie na 225 auto przy hamowaniu stawało dęba lecz hamulce szybciej się grzały wiec przy ostrej jeździe musiałem zmienić przyzwyczajenia jechać tak by dać czas na schłodzenie. Obecnie ponad 60 tys km przód 5 mm pozostało tył około 4 mm (tył jeszcze od nowości).
Planuje wymianę na zestaw przedstawiony od grzesiopol, plus będę potrzebował lepszego tyłu najlepiej żeby do piasty oryginalnej pasował... nie wiem jeszcze jak na to zapatruje sie gwarancja auta ... ale to jeszcze niecałe 2 lata.
Chyba że doradzicie mi jeszcze coś innego feli jakie mam 17 dotz hanzo myślę ze dają możliwość upchnięcia na zimę 16 w stali.
A jeśli chodzi o wspomaganie kierowcy przez systemy hamowania żyroskopy i inne cuda działają ...najlepiej przy 225 oponie .. na 205 można się zabić na rozgrzanym asfalcie bo się komputry gubią
Jeszcze raz grzesiopol świetna robota !
krzychu - 24-08-2015, 11:36
Yorii napisał/a: |
- mamy wiesza kloca nie zedrze jej tak szybko+
|
A jest jakaś zasadnicza różnica w wielkości? Jakieś dane? Może nawet zdjęcie.
Yorii napisał/a: |
- pojemność cieplna jeszcze wieksza niz w 1 przypadku
|
Dlaczego? Cieńsza tarcza daje większą pojemność?
Yorii napisał/a: |
- chlodzenie jeszcze wydajniejsze nie w 1 opcji z racji na wieksze powierzchnie
|
Ale jaką powierzchnię? Taka sama przecież jest jeśli średnica jest podobna.
Jedyne co moim zdaniem jest lepsze to mocniejsze działanie przednich hamulców względem siły jaka wywrze się na hamulce (co zmniejsza skuteczność tyłu). Ktoś tam może tłumaczyć równiejszy docisk klocka co w skrajnościach może ma jakieś uzasadnienie ale moim zdaniem marginalne. Różni się chyba też sposób chłodzenia tarczy (gdzie indziej otwory doprowadzające powietrze do środka tarczy) ale brak danych na temat tego co lepiej działa.
brylekVFR - 26-08-2015, 13:10
Ja również jestem już po wymianie, na razie jestem na etapie docierania wiec o skuteczności nie napiszę, na pewno na plus kontrola hamowania,
Różnica w wielkości tarcz
grzesiopol a nie orientujesz się czy pompa hamulcowa jest ta sama w obu modelach?
krzychu - 26-08-2015, 14:08
A porównywałeś klocuszki?
brylekVFR - 26-08-2015, 16:01
Nie, klocków nie porównywałem, ale wieczorem postaram się odzyskać stary komplet jaki przeszedł mi z zaciskania. Tylko nie obiecuje
grzesiopol - 26-08-2015, 20:27
krzychu napisał/a: | A porównywałeś klocuszki? |
Ja porównywałem
Cytat: | Nie porównywałem klocków przed zakupem po prostu kupiłem wg numeru katalogowego czyli 4605A730 a przypadkowo teraz wszedłem na te ferodo FDB765 i mnie zdziwiło, że klocki jedne a są do spaca i ralliarta a przecież inne tarcze. Z tego co patrzyłem to chyba jest nie wielka różnica. Poniżej wysokość, długość, grubość przykładowe klocki ferodo aby była jedna firma
Tarcze 276 - 58, 145, 16,5
Tarcze 294 - 59, 150, 15,7
czyli przy tarczach 294 nie dość, że same tarcze są cieńsze to i klocki cieńsze |
brylekVFR napisał/a: | grzesiopol a nie orientujesz się czy pompa hamulcowa jest ta sama w obu modelach? |
Wg Mitsubishi ASA u mnie jest zamontowana taka pompa: stary numer 4625A199 - i nowy numer 4625A463. Oprócz Lancerów zwykłych (niestety brak jest tam Ralliarta) zakładane były do Outlandera CW5W i jednego CW6W. Wygooglowałem i wyszło mi że były montowane w Outlanderach nawet z silnikiem 4b12 czyli 2.4 litra.
[ Dodano: 26-08-2015, 20:36 ]
Co do tarcz to szerokość nazwijmy to "pracująca jest podobno, żeby nie nazwać identyczna ale średnice są inne przy tarczach mniejszych klocek szybciej "obleci tarczę niż przy większych. Resztę sobie dopowiedzcie bo n ie chce mi się znowu prowadzić dyskusji na temat ciplności obydwu układów.
Jednym słowem - dla mnie jest super
[ Dodano: 26-08-2015, 21:27 ]
brylekVFR napisał/a: | Ja również jestem już po wymianie | sorry zgapiłem się - gratulacje, myślę, że będziesz zadowolony zwłaszcza z takimi tarczami powinno być lepiej. A myślałeś o tyle
brylekVFR - 27-08-2015, 12:57
Sprawdzałem swoją pompę hamulcową, ze strony dekodując po VINie wyskakuje że mam 4625A199,
Obiecane fotki klocków:
Te przyrdzewiałem do klocki od Outka. Nie wyszło mi jedno zdjęcie z wysokością klocka od Outlandera ale wysokość powierzchni ciernej jest taka sama, jedynie klocek od outlandera jest o ok centymetr dłuższy,
krzychu - 31-08-2015, 08:07
brylekVFR - dzięki, bardzo fajne zdjęcia.
brylekVFR napisał/a: | wysokość powierzchni ciernej jest taka sama |
To także bardzo cenna informacja.
|
|
|