To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Buczenie podczas jazdy w każdym Outlanderze?

Anonymous - 16-12-2017, 11:03

A tak przy okazji... Mógłby ktoś przypomnieć co ile wymieniać rozrząd w wolnossącym O1?
Ostatnio robiłem przy 175 kkm (2 lata temu), obecnie mam 240kkm. Myślicie, że to już czas? Z tego co pamiętam to ktoś kiedyś pisał że co 80 kkm, lae nie mogę odnaleźć tego wątku...

past - 12-04-2018, 21:02

Ja bym wymieniał :)

Panowie, wracam z tematem buczenia, skrzynie naprawiłem, tłumiki sprawdzone, plecionka wymieniona, a ten dziad wciąż buczy. Buczenie w zakresie 3-4 tyś. obrotów, między 100-120km/h. Mam wrażenie, że to silnik, ale co tu zrobić żeby nie buczał...


Edit:
Dotyczy tylko 5 biegu, buczenie w zakreske 3-4 tys i jest rytmiczne 2-3x/sek. Ręce opadają...

pzdr.
Paweł

jaroo0 - 13-04-2018, 23:30

Nie znam tematu Twojego ale pytanie czy u Ciebie ten walek balansujacy zostal zablokowany mimo znaków na kółku?
past - 14-04-2018, 01:05

Nie mam zielonego pojęcia, ale z informacji które dotychczas otrzymałem na forum, to blednie założony pasek balansowy powodowalby jakies wibracje, w moim przypadku ich nie ma.
Bzyk_R1 - 14-04-2018, 22:13

Nie chodzi o błędnie założony pasek tylko o błędnie ustawiony wałek balansowy.
past - 11-05-2018, 08:25

I tutaj panowie mieliście racje, źle ustawiony wałek balansowy i ogólnie źle założony rozrząd... pozdrawiam łódzkich mechaników.
Tiamat - 01-07-2018, 16:31
Temat postu: a może wałek balansowy?
Witam,
po zakupie 1OT w ramach pakietu startowego wymieniłem m.in. rozrząd. Auto nie szarpie, nie przerywa, nie drży, równo pracuje, ale przy 6000rpm rezonuje/brzęczy/wyje i mam wrażenie, że od 5500rpm nie bardzo chce jechać. Nie wiem czy 1OT powinien jechać górą, ale pewien jestem, że nie powinien wydawać tego rodzaju dźwięków. Miałem kiedyś podobny problem w eclipse 4g63, z tym że tam było to 3 i 6 tys obrotów i właśnie źle ustawiony rozrząd ( chyba wałek od pompy ). Wrażenie jest takie, że "coś go trzyma". Źródło tej anomalii znajduje się gdzieś między fotelami przednimi w podłodze. Może ktoś miał ogarnął podobny temat? Ewentualnie jak sprawdzić czy balans jest dobrze ustawiony? Jutro podjadę do warsztatu, gdzie był składany i zainteresuję Panów tematem. Wszelkie rady pomocne.
ps. był pomysł, że to jakaś osłona, mocowanie wydechu, albo, że wydech gdzieś o budę dotyka w tym zakresie obrotów, ale mój nos podpowiada mi balans.

EDIT
Kontynuuj proszę istniejące tematy. Jeżeli chodzi o wałek balansu to wszystko zostało już napisane. Objawy pasują więc scalam do odpowiedniego tematu.

spooner25 - 12-08-2018, 17:44
Temat postu: Dziwny odgłos Outlandera przy 80 km/h
Panowie, mam pytanie. Nie wiem czy coś sobie wkręciłem a może było tak zawsze.

Jadąc Outlanderem po gładkim asfaldzie na 4-5 biegu i tylko przy prędkości 70-80 km/h słychać

cichy delikatny odgłos. Przy większej i mniejszej prędkości odgłosu brak.

Odgłos to jakby delikatne buczenie, szum, wycie ? nie wiem jak to dokładnie określić.

Ostatnio (5 tyś km) robiłem takie rzeczy:
- kompletny rozrząd,
- nowe sprzęgło Exedy,
- nowy olej w reduktorze,
- sprawdzony olej w sprzyni.

Jest jakiś problem czy dać sobie spokój ?

Stacho51 - 13-09-2018, 18:58

Cześć, u mnie O1 buczy przy 75-85 km/h. Mam na to sposób, jeżdżę szybciej :D
Murowaniec - 06-10-2018, 14:39

Mam nową skrzynię biegów (zrobiła ok 10-15 kkm). Przy dodawaniu gazu słychać wyraźny świst. Mechanik twierdzi że musi się dotrzeć, wtedy hałas zniknie. Czy ktoś tak juz kiedys miał?
yarekok - 14-05-2019, 11:08

Krótko.
Outka I 2.0 b+lpg kupiłem w Radomiu w sierpniu, przyjechałem do Wrocławia i postanowiłem, że nie będę nim jeździć przed wymianą rozrządu. Okazało się, że krótki pasek, balansowy mojemu mechanikowi został w ręku. Był zerwany ze starości ale auto jakos tam jechało.
Jak to mozliwe, że nic sie nie stało ? Kompletny nowy rozrząd z tłumikiem drgań został wymieniony. Buczenie w zakresie 0o 4 tys obrotów tj. ok 140 km/h na autostradach. Olej 5w-30 zmiana na 5w40. Przy katalizatorze było cos kombinowane z uchwytem, jakieś debilne stalowe tulejki , które dodatkowo dzwoniły, poszły won. Silnik dogłuszyłem specjalistycznymi materiałami we własnym zakresie od komory silnika i tam gdzie dywaniki kierowcy i pasażera od wewnątrz. Przed tymi zmianami apka na telefonie pokazywała 86 w porywach do 89 dB. Aktualnie 72 do 74 dB . To wynik po zmianie oleju na przyzwoity 5w40 wcześniej usuniecie tych tulejek i dogłuszenie ujeło 10 dB. Reasumując:
86-89 dB głosnośc poczatkowa
76-78 po dogłuszeniu i wywaleniu tych tulejek
72-74 po zmianie oleju na 5w40
teraz jest ok.
Buczenie i odgłos zdecydowanie mniejszy ale dla pewności czy Ktoś może zna jakiś pewny pod kątem rozrządu warsztat we Wrocku/okolicach ????
Bedę wdzięczny za namiary !
Pozdrawiam

[ Dodano: 16-05-2019, 08:56 ]
Witam.
Przejrzałem posty tu i tu: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=80056 odnosnie buczenia/hałasu przy większych prędkościach/obrotach.
Ucieszony, że może znalazłem przyczynę wysłałem do mojego mechanika, to zdjecie z nadzieją, że kolega pominął tę procedurę:



Niestety, mechanik ją znał i zastosował czyli wiertło o średnicy 8 mmm , weszło gdzie trzeba i na odpowiednią głębokość. To teraz klops. Trza szukać dalej, kolejni podejrzani w kolejce, to most i dyfer no i skrzynia.
A props wymienionych. Jaki jest interwał wymiany oleji w tych podzespołach i czy fakt, że były np. wymieniane daaaawno temu lub w ogóle może mieć wpływ na hałas/buczenie przy większych prędkościach, tych obrotowych też ???

Phobox - 24-09-2019, 15:00

Znacie kogoś na terenie śląska (najlepiej rejon Gliwice -> Katowice) kto jest w stanie sprawdzić ustawienie wałka i ewentualnie go ustawić.
Byłem u 3 mechaników i tłumaczę jak grochem o ścianę, pokazuje schematy, tłumacze co trzeba zrobić, ale wydaje mi się że temat ich przerasta :/

Bzyk_R1 - 24-09-2019, 16:14

Skontaktuj się z Pawel1988 on jest ze Świętochłowic i ma zrobione na tip top w swoim O1T.
Ptychol - 08-11-2019, 11:05

Witam
Odnośnie tego buczenia ja mam tak samo ("Dotyczy tylko 5 biegu, buczenie w zakresie 3-4 tys i jest rytmiczne 2-3x/sek.") i po 3 latach już przestałem się tym przejmować. Pomyślałem, że na 5-tym biegu przy 3 tys. obr./min. silnik marudzi i mówi, że jak chcesz tak jeździć to raczej innym autem :D

yarekok - 11-11-2019, 12:43

Ptychol napisał/a:
Witam
Odnośnie tego buczenia ja mam tak samo ("Dotyczy tylko 5 biegu, buczenie w zakresie 3-4 tys i jest rytmiczne 2-3x/sek.") i po 3 latach już przestałem się tym przejmować. Pomyślałem, że na 5-tym biegu przy 3 tys. obr./min. silnik marudzi i mówi, że jak chcesz tak jeździć to raczej innym autem :D



Moim zdaniem, to będzie coś ze skrzynią. Ja miałem też podobny problem, aż po wymianie oleju w skrzyni buczenie zaczęło narastać i trza było skrzynię wyciągać. Padło łożysko na wałku sprzegłowym. To jest łożysko otwarte, kulkowe i po wymianie oleju na nowy prawdopodobnie tzw brud został wypłukany i łożysko zatarło się w trybie przyspieszonym. ;-) A, tak w ogóle, to skrzynia w przeciwieństwie do pancernego silnika i bardzo dobrych napędów wydaje się być pietą achillesową tego autka.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group