Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS9 2.0DOHC] Problem po wymianie rozrzadu w 4G63
Autor Wiadomość
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 11-05-2013, 16:26   [CS9 2.0DOHC] Problem po wymianie rozrzadu w 4G63

Witam
jestem po wymianie rozrzadu w CSO, silnik 4G63 135km
wymieniony zostal kompletny rozrzad, wraz z pompą wody i napinaczem hydraulicznym

po odebraniu auta od mechanika, niepokojace objawy

-silnik powyzej 3 tys pod obciazeniem zaczyna coraz glosniej buczec/wyc
-ma odczuwalnie mniejsza moc
-gorzej wkreca sie na obroty, ma problemy zeby osiagnac odcinke
-powyzej 120km/h buczy juz bardzo glosno

poza tym odpala normalnie, trzyma obroty na biegu jalowym

mechanik upiera sie ze ustawil wszystko na znakach, 2 razy sprawdzal i oddal auto po raz wtory, mowiac ze jest dobrze zrobione

oto moje zdjecia po wymianie, prosze o opinie




rowek na kole pasowym walu pokrywa sie ze znaczkiem T na obudowie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-05-2013, 18:18   

A ustawiał ukryty drugi wałek balansowy?
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 11-05-2013, 20:12   

w zestawie byla tylko jedna rolka napinająca pasek balansowy, wyjasnij krzychu cos wiecej na temat ?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-05-2013, 20:19   

Z tego co pamiętam od wału na prawo do góry jest pompa oleju (ona ma znak do ustawiania i to nie jest problem), ale wewnątrz już w bloku ta pompa napędza też wałek balansowy (drugi) i on ma przekładnie 1:3 więc jak pokręcił tym kołem od pompy oleju to ma 33% szans na ustawienie poprawnie. Żeby to ustawić trzeba od strony kolektora wydechowe wykręcić śrubkę, wsadzić śrubokręt (lub coś podobnego o średnicy chyba 6mm) i pokręcić tym wałkiem tak żeby śrubokręt wszedł jakieś 6-8cm (wtedy wałek jest zblokowany) wtedy na znaki rozrząd i musi być dobrze.

Tylko, że jakby ten wałek był źle ustawiony to raczej były by spore wibracje w pewnych przedziałach obrotów (3 i 6 tys), na luzie tez powinien być wyczuwalne wibracje. To jest podstawowy objaw złego ustawienia balansu.

Gdzieś w warsztacie jest temat gdzie są dokumentacje od eclipse. Problematyczne jest też ustawienie wstępnego napięcia rozrządu bo tam trzeba zrobić 2 obroty poczekać 15 minut i zmierzyć wysunięcie napinacza... A tolerancja coś około 1mm z tego co pamiętam. Można też sprawdzać czy zawleczka wchodzi i też jest wtedy mniej więcej ok. Najlepiej jakby była w górnym położeniu (ona ma lekki luz). To takie doświadczenia i przemyślenia z mojej wymiany. A jak mechanik nie miał dokumentacji lub miał ale patrzył tylko na obrazki to na 99% nie wiedział o tym wałku, a dodatkowo jak chciał fachowo sprawdzić luzy na pompie oleju kręcąc ją to złe ustawienie balansu murowane.

Dlatego niestety z 4G63 trzeba iść do kogoś kto z tym robił już lub będzie patrzył i czytał dokumentacje... "Fachowcy" w 66% dają ciała z tym wałkiem...
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 11-05-2013, 20:46   

juz raz ci fachowcy zmieniali mi rozrzad wiec pojechalem bo dali rade
tym razem polegli i nie widza problemu, wydaje im sie ze skoro kolka i wal sa na znakach to rozrzad jest zrobiony dobrze
poczytalem forum i rozumiem ze chodzi o ustawienie pompy oleju na znaki i ten nieszczesny srubokret


[ Dodano: 11-05-2013, 20:56 ]
tylko gdzie jest ta zawleczka ktora trzeba sciagnac zeby wlozyc srubokret ? pomoze ktos z jakims foto ?
Ostatnio zmieniony przez puntspusy 12-05-2013, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-05-2013, 06:16   



Pod kolektorem wydechowym. Ja jej nie szukałem bo po prostu nie ruszaliśmy pompy oleju.
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 12-05-2013, 10:29   

dzieki krzychu, mam nadzieje ze to jest przyczyna, ze ruszyli pompe o jeden obrot i zlozyli do kupy i teraz sa jaja
 
 
A'Tom 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Intense kombi 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 18
Skąd: Pabianice
Wysłany: 12-05-2013, 14:21   

Jak poprzednim razem "fachowcy" dali radę to po porstu trafili na ślepo (szansa 1 na 3). Idę o 6-pak dobrego browarka :lol: , że właśnie w tym leży przyczyna (tj. złym ustawieniu balansu). Jeszcze tydzień temu miałem identyczne objawy (niekoniecznie drgania, ale wycie, problem z wkręcaniem się etc., a na wolnych obrotach było ok). Praktycznie pokłóciłem się z mechanikiem, który "wiedział lepiej" i uważał że wszystko jest ok i zmusiłem do rozebrania i ponownego złożenia rozrządu tym razem z ustawieniem na śrubokręt - i jak ręką odjął :) . Auto śmiga jak dawniej. Tylko ręce opadają, że ta sytuacja jest tak nagminna...
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 12-05-2013, 19:01   

wlasnie jestem po tescie "srubokreta" ... ustawilem silnik na znakach, odkrecilem srubke zabezpieczajaca i wlozylem kawalek preta fi 8mm, wszedl na jakies 2-2,5cm

wyglada wiec na to ze na 99,9% to zle ustawienie pompy oleju jak sugeruje krzychu

z tym ze, zeby wsadzic tam cokolwiek co jest dluzsze od 4-4,5cm to trzebaby odkrecic kolektor wydechowy inaczej niema ch we wsi,

licze na to ze tylko jedno ustawienie pompy oleju umozliwia wlozenie preta na głębokość wieksza niz 2,5cm
 
 
A'Tom 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Intense kombi 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 18
Skąd: Pabianice
Wysłany: 13-05-2013, 17:54   

Dobrze liczysz ;-) I to ustawienie będzie właściwe.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-05-2013, 18:10   

puntspusy, nie trzeba odkręcać kolektora (nigdy nie odkręcałem kolektora, a śrubkę odkręciłem raz, żeby potwierdzić słuszność teorii) - wystarczy elementarne myślenie i zrozumienie konstrukcji - we właściwej pozycji wałka balansowego jego masa jest na dole, więc kółko pompy samo chce stanąć na znaku, w nieprawidłowych pozycjach masa jest powyżej osi obrotu i w większości silników trzeba przytrzymać koło pompy oleju, żeby utrzymało się na znaku, bo samo chce z niego uciec.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 13-05-2013, 22:07   

to czy trzeba czy nie to juz inna inszosc, stwierdzilem jedynie fakt
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-05-2013, 23:09   

Cytat:
Tylko ręce opadają, że ta sytuacja jest tak nagminna...


Ręce opadają od czego innego - akcję uświadamiającą prowadzę od 2001 roku, wtedy dostęp do dokumentacji był na prawdę trudny - dziś o takie informaje jest łatwo, mimo to takich błędów jest wiele.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 14-05-2013, 22:23   

zeby zakonczyc temat, okazalo sie ze krzychu mial racje i akcja zwalonego rozrzadu spowodowana byla zlym ustawieniem walka balansowego, auto odebrane, jezdzi jak przed wymiana rozrzadu, dzieki krzychu
 
 
willie_coaster 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER 2.0 SPORT 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2013
Posty: 4
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 21-07-2013, 10:36   

witam!
podepnę się pod temat bo nie znalazłem jednoznaczej odpowiedzi. jestem posiadaczem świeżo zakupionego 2.0 sport wagona i jako jeden z pierwszych ruchów chciałem zabrać się za rozrząd (nie samemu). skontaktowałem się z polecanym na forum mechanikiem, też mitsumaniakiem, który doradza mi wymianę pasków, rolek i uszczelniaczy a pompy wody i napinacza nie. co o tym sądzicie?
pzdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.