To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Rozrząd O1 i O1T temat zbiorczy

Krzyzak - 06-03-2016, 22:06

elektryk napisał/a:
A ustawia się co 3 obroty
??? może niech Bartek pomoże, bo ja już prościej nie umiem; pompa oleju ustawia się co 3 obroty wału a nie wałek balansowy
elektryk - 06-03-2016, 22:33

qlka2 napisał/a:
Czy zwykły śmiertelnik posiadający narzędzia jest w stanie sam wymienić i ustawić taki rozrząd?
Myślę że tak, sam wymieniałem pompę wody 2 razy, co wiązało się ze zdejmowanie głównego paska. Ominęła mnie przyjemność regulacji naciągu, ale według instrukcji w serwisówce nie jest to rocket-science. Co do specyficznych kluczy to potrzebny jeden długi cienki chyba 10 albo 12 to przełożenia przez belkę żeby odkręcić kółko pompy wody, resztę się załatwia nasadkami i grzechotką. Przy zakładaniu dobrze mieć takie klipsy do papieru jak w serwisówce, albo więcej kluczy płaskich żeby zablokować koła wałków rozrządu, ale to jest opcja dodatkowa dla własnej pewności. Ja kluczami napinałem sprężyny i przywiązywałem gdzieś do silnika kawałkiem drutu. Dobrze mieć długą grzechotkę z końcówką 1/2" do pokręcenia wałem. Dodatkowy hint, stań prawym kołem na krawędzi kanału, tak żeby dało się machać swobodnie kluczami w pionie i żeby podłoga garażu nie blokowała roboty.

qlka2 napisał/a:
Chodzi mi o jakieś momenty dokręcania czy ewentualne pomyłki przy montażu (zakładam że pomyłki przy ustawieniu nie będzie).
Momenty śrub są w serwisówce, kolejność rozbierania i składania też. Poza pompą wody nie trzeba pilnować żadnych uszczelniaczy.

qlka2 napisał/a:
Czy pompa wody wyjdzie bez problemu czy będzie trzeba coś kombinować?
Pompa wyjdzie bez problemu, trzeba tylko ją równo zakładać bo inaczej oring może się przesunąć i chłodziwo będzie uciekać. Uszczelkę papierową można przykleić delikatnie na silikon lub chłodziwo, wtedy przypadkiem nie odpadnie przy celowaniu.

Krzyzak napisał/a:
elektryk napisał/a:
A ustawia się co 3 obroty
??? może niech Bartek pomoże, bo ja już prościej nie umiem; pompa oleju ustawia się co 3 obroty wału a nie wałek balansowy
Chyba mówimy o przełożeniu dwóch różnych przekładni, ale jakoś nie czuję potrzeby kruszenia kopii w tym sporze. Przyjmuję do wiadomości że mogę nie mieć racji. Jeśli w przyszłości tam będę grzebać i kręcić, mogę sobie zweryfikować, na potrzebę pomocy koledze to nic nie wnosi.
miron - 10-05-2016, 21:28

Jaki kompletny zestaw rozrzadu polecacie. Uszczelniacz wałka wymieniać?
ms1234 - 06-01-2018, 11:55
Temat postu: 4g63t rozrząd.Kolizyjny czy niekolizyjny
Witam. Dziś miałem nieprzyjemny przypadek. :cry: W czasie jazdy zerwał mi nie pasek rozrządu outlander 2.0 Turbo 2006r. Może ktoś wie czy ten silnik jest kolizyjny? Chodzi mi czy opłaca się naprawiać czy czeka mnie wymiana silnika. Dziękuję za konkretną odpowiedź.
Jaro1974 - 06-01-2018, 12:29

4G63T jest silnikiem kolizyjnym. Do sprawdzenia głowica z zaworami (podejrzewam że któregoś na bank pokrzywiło). Nie wiem jak z tłokami i korbami ale one też mogą ucierpieć. Podejrzewam że lepiej i taniej będzie szukać drugiego serca.

[ Dodano: 06-01-2018, 12:37 ]
Bzyczku przerzuć temat do technicznego bo tam jego miejsce ;-)

ms1234 - 06-01-2018, 12:56

Dziękuję za odpowiedź.Tak podejrzewałem. Łudzilem sie nadzieją że ta 16 jest wyjątkiem. A przypadkiem nie macie instrukcji ustawienia rozrządu do tego modelu? Ułatwiło to by mi pracę.dziekuje
Jaro1974 - 06-01-2018, 12:58

Dział "download" tam masz do praktycznie każdego modelu manuale do ściągnięcia i tam znajdziesz ;-)

[ Dodano: 06-01-2018, 12:59 ]
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33519

Bzyk_R1 - 06-01-2018, 15:35

Wiem że są problemy z wyszukiwarką ale proszę poszukajcie trochę zwłaszcza że temat wisi na pierwszej stronie. Przenoszę temat w odpowiednie miejsce i dorzucam schemat od siebie:



ms1234 - 06-01-2018, 20:10

Dziękuję.Taka książka to prawdziwy skarb,wart wszystkich pieniędzy.Jak dobiore się do rozrządu to pochwalę się swoją porażką.
robertdg - 07-01-2018, 02:01

Ten silnik ani nie jest tani w zakupie ani w remoncie, dlatego ważne by dobrze ocenić straty, bo czasem lepiej wyladowac 3tyś za fanty do silnika, niż za silnik z nieznanym pochodzeniem do którego trzeba tez zakupić pewien pakiet startowy, także rozebrac głowice, zweryfikowac reszte silnika i sumowac rachunki ;-)
radek79 - 07-01-2018, 14:06

ms1234 napisał/a:
Dziękuję.Taka książka to prawdziwy skarb,wart wszystkich pieniędzy.Jak dobiore się do rozrządu to pochwalę się swoją porażką.

ja mam program diagnostyczny Wuth WoW i tam też jest identycznie opisane kropka w kropkę

flash - 07-01-2018, 19:14

W przyszły weekend oddaję swojego Miśka do mechanika na wymianę rozrządu + pompa wody + napinacz hydrauliczny. Pompę wprawdzie zmieniałem przy poprzedniej wymianie (65 tys km temu), a mówią żeby to robić co drugą zmianę, jednak wolę chyba dmuchać na zimne. To samo jeśli chodzi o napinacz. Czytałem, że jak przechodzi "test na imadle" (sic!), to żeby zostawić. Nie przekonuje mnie to jednak.

Wybrałem taki zestaw:

- rozrząd Mitsuboshi 329 zł
http://allegro.pl/mitsubi...7083294438.html

- pompa GMB 225 zł
http://allegro.pl/mitsubi...6973873930.html

- napinacz Japan Line 207 zł
http://allegro.pl/napinac...6636829836.html

- robota 300 zł

Macie może jakieś doświadczenia z częściami tych producentów? Zależy mi na dobrej jakości części. Może ktoś poleciłby coś lepszego? Silnik 2.0 bez turbo.

radek79 - 07-01-2018, 20:04

w intercarcie jest zestaw SKF za 650zł bez pompy wody,ja taki kupiłem do siebie,paski z allegro dobrej firmy rolki to nie wiem
Bzyk_R1 - 07-01-2018, 20:22

flash, ja brałem wszystko od jednego sprzedawcy z allegro, polecił mi go Jaro. Moje paski były w niebieskich kartonach, rolki też NTN brałem, a napinacz wszyscy polecają Aisina i taki mam, nie wiem co to za firma tego co podałeś. Pompę też GMB wybrałem, ale nie założyłem jeszcze.
Jaro1974 - 07-01-2018, 21:19

Ja pompy też jeszcze nie zakładałem ale leży na półce i czeka na swój czas :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group