Carisma - FAQ - [Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów
Dlugih7 - 20-04-2012, 19:51
a napisze ktoś gdzie na pomorzu podejmie się tej wymiany, jakiś zakład lub serwis w którym wymienialiście te tulejki? cały komplet zamówie z allegro tylko nie mam gdzie zmienic?oczywiście też w rozsądnej cenie...
smolec - 08-05-2012, 08:58
Witam, chciałbym tylko zapytać czy ten zestaw mi wystarczy, żeby lepiej wchodziła jedynka i wsteczny
http://allegro.pl/volvo-v...2292892659.html
I ile mniej więcej bierze mechanik za ich wymiane
scoratir - 08-05-2012, 13:39
Tak ten zestaw wystarczy. Zobacz sobie ostatni post na poprzedniej stronie. To są te 4 tulejki teflonowe i 2 stalowe + oringi. Wymiana bajecznie prosta, odkręcasz 2 śrubki, czyścisz i zakładasz nowe. Jeśli sam nie chcesz tego robić to myślę że mechanik weźmie 20-30zł.
sylmak - 08-05-2012, 19:17
Ostatnim razem jak kupowałem tulejki a było to gdzieś półtora roku temu, to na allegro znalazłem zestaw tylko do samego wybieraka bez zbędnych dodatkowych tulejek tj 4 teflonowe 4 oringi i dwie metalowe za co zapłaciłem 44 zł teraz ze świeczką szukać takiego zestawu
smolec jeśli masz kanał to spokojnie dasz radę sam to zrobić tak jak napisał scoratir "bajecznie prosta" sprawa, aha nie zapominamy oczywiście o smarowaniu.
smolec - 09-05-2012, 07:57
Czyli te też wystarczą http://allegro.pl/volvo-v...2309875096.html a są tańsze
No chyba, że coś takiego http://allegro.pl/volvo-v...2326658890.html <<<< te chyba nie ba za mało tego bo Wy piszecie że ma być 4szt tulejek + oringi a tu nie ma czegoś takiego
A i dzięki za szybkie odpowiedzi
scoratir - 09-05-2012, 12:02
Te zestawy które teraz podałeś raczej nie będą. Zauważ że w pierwszym nie ma tulejek stalowych a w drugim tych teflonowych - a to jest najważniejsze.
Ten który podałeś wczoraj będzie najlepszy. Na poprzedniej stronie widać te tulejki zużyte - te stalowe są dosyć mocno skorodowane, przez co obowiązkowo trzeba je wymienić. Dziwne że teraz nie ma zestawów jakie podał sylmak (2 stalowe, 4 teflonowe, 4 oringi).
smolec - 09-05-2012, 12:53
Czyli te także będą dobre http://allegro.pl/volvo-v...2307217679.html bo tu już jest wszystko
scoratir - 09-05-2012, 14:02
Tak, te też będą dobre.
sylmak - 09-05-2012, 20:31
Jeśli ktoś ma konto na świstaku to tam są w niższej cenie http://www.swistak.pl/a24...-SPACESTAR.html
scoratir - 10-05-2012, 00:04
Powiem Ci tak: ja kupiełem po 99 zł same tulejki z brązu + reszta, nie bój się zapłacić kilka złotych. Zapłać po prostu i miej porządne biegi.
sylmak - 10-05-2012, 14:16
Kiedy wymieniałeś tulejki i jak ci chodzą biegi na tych z brązu bo słyszałem, że są głośniejsze.
scoratir - 11-05-2012, 00:52
Nie rozumiem trochę. Tulejki wymieniałem jakieś 6k km temu, ale że są głośniejsze? Jakim cudem ja się pytam? Przecież te tulejki się nie obracają praktycznie wcale. One działają na zasadzie łożyska ciernego i mają dosłownie po kilkanaście stopni obrotu. Tłuc to nie wiem kiedy sie mogą... jak mają luzu po 1mm i więcej chyba - a wtedy i tak są do wymiany.
Powiem tak: po kilku tysiącach kilometrów tulejki dalej zachowują się jak nowe, biegi wchodzą naprawdę precyzyjnie i bez zgrzytów, czy niepewności czy bieg wskoczył. Niedługo będę prawdopodobnie ściągał skrzynie to oglądnę te tulejki czy się zużyły coś... Wiem jedno: wyczyszczę je i na nowo posmaruję smarem grafitowym. To podstawa... ogólnie nie podoba mi się ten sposób zmiany biegów. Przecież na ten drążek działają wszystkie niekorzystne warunki atmosferyczne: sól, piasek, woda; a przecież te tulejki praktycznie wcale nie są osłonięte - jedynie smar.
wichura1 - 12-05-2012, 00:40
Są głośniejsze, przenoszą stuki, wyraźnie słychać wrzucenie biegu na postoju 1, czy wstecznego. Dlatego producent dał teflonowe tulejki, one tłumią dźwięk wrzucenia biegu. Mimo tego wolę mieć brązowe wymieniłem je w listopadzie 2010 roku i nie ma żadnego problemu z wrzucaniem biegów. Wchodzą delikatnie bez zgrzytów, wymiana tulejek zajmuje około 20 minut. Trzeba pamiętać, żeby nie skręcić ich za mocno (moment jest podany w serwisówce, najlepiej zstosować środek do sklejania gwintów Loctite) i trzeba posmarować tulejki, oraz przegub kulowy dźwigni (przy skrzyni) smarem miedzianym.
maroch - 16-05-2012, 19:43
witam!
sorki pewnie już pisane ale nie mogę się dogrzebać, jestem w posiadaniu charyzmy od tygodnia, zresztą forumowe, walczę ze skrzynią. Wymieniłem tuleje przód i tył, całkowicie zniknął wsteczny po 200km jazdy. Jednak raz wchodzą dobrze raz trzeba im trochę pomóc. Raz, po wymianie, małżonce udało się znowu zlikwidować wsteczny, na luzie pchnięty do tyłu i okazało się że to pomogło, co jeszcze mogę wymienić ?
gdzie idą takie tuleje ? wymienie je sam ?
http://allegro.pl/tulejka...2341882327.html
wielkie dzięki
ppycka - 17-05-2012, 13:22
Witam,
Może ktoś mi pomoże, mam Carisme 1,6 z 98 i problem ze zmianą biegów.
Żeby wrzucić bieg muszę użyć dość dużej siły.
Problem jest z biegiem 2,3 i czasami z 4.
Wymieniłem wszystkie tuleje wybieraka, zmieniłem olej w skrzyni, nic nie pomogło.
Jedynka, wsteczny i piątka wchodzą dobrze.
Gdy chcę zredukować bieg, przeważnie przed skrętem, na 2
to jest wyczuwalny opór, przy użyciu siły bieg wejdzie ale boje się, że któregoś dnia coś padnie.
Dodam, że nie ma różnicy czy ciepła skrzynia czy zimna.
Ktoś z czcigodnego grona miał taki problem?
|
|
|