To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów

Dlugih7 - 20-04-2012, 19:51

a napisze ktoś gdzie na pomorzu podejmie się tej wymiany, jakiś zakład lub serwis w którym wymienialiście te tulejki? cały komplet zamówie z allegro tylko nie mam gdzie zmienic?oczywiście też w rozsądnej cenie...
smolec - 08-05-2012, 08:58

Witam, chciałbym tylko zapytać czy ten zestaw mi wystarczy, żeby lepiej wchodziła jedynka i wsteczny

http://allegro.pl/volvo-v...2292892659.html

I ile mniej więcej bierze mechanik za ich wymiane

scoratir - 08-05-2012, 13:39

Tak ten zestaw wystarczy. Zobacz sobie ostatni post na poprzedniej stronie. To są te 4 tulejki teflonowe i 2 stalowe + oringi. Wymiana bajecznie prosta, odkręcasz 2 śrubki, czyścisz i zakładasz nowe. Jeśli sam nie chcesz tego robić to myślę że mechanik weźmie 20-30zł.
sylmak - 08-05-2012, 19:17

Ostatnim razem jak kupowałem tulejki a było to gdzieś półtora roku temu, to na allegro znalazłem zestaw tylko do samego wybieraka bez zbędnych dodatkowych tulejek tj 4 teflonowe 4 oringi i dwie metalowe za co zapłaciłem 44 zł teraz ze świeczką szukać takiego zestawu :?
smolec jeśli masz kanał to spokojnie dasz radę sam to zrobić tak jak napisał scoratir "bajecznie prosta" sprawa, aha nie zapominamy oczywiście o smarowaniu.

smolec - 09-05-2012, 07:57

Czyli te też wystarczą http://allegro.pl/volvo-v...2309875096.html a są tańsze

No chyba, że coś takiego http://allegro.pl/volvo-v...2326658890.html <<<< te chyba nie ba za mało tego bo Wy piszecie że ma być 4szt tulejek + oringi a tu nie ma czegoś takiego

A i dzięki za szybkie odpowiedzi

scoratir - 09-05-2012, 12:02

Te zestawy które teraz podałeś raczej nie będą. Zauważ że w pierwszym nie ma tulejek stalowych a w drugim tych teflonowych - a to jest najważniejsze.
Ten który podałeś wczoraj będzie najlepszy. Na poprzedniej stronie widać te tulejki zużyte - te stalowe są dosyć mocno skorodowane, przez co obowiązkowo trzeba je wymienić. Dziwne że teraz nie ma zestawów jakie podał sylmak (2 stalowe, 4 teflonowe, 4 oringi).

smolec - 09-05-2012, 12:53

Czyli te także będą dobre http://allegro.pl/volvo-v...2307217679.html bo tu już jest wszystko
scoratir - 09-05-2012, 14:02

Tak, te też będą dobre.
sylmak - 09-05-2012, 20:31

Jeśli ktoś ma konto na świstaku to tam są w niższej cenie http://www.swistak.pl/a24...-SPACESTAR.html
scoratir - 10-05-2012, 00:04

Powiem Ci tak: ja kupiełem po 99 zł same tulejki z brązu + reszta, nie bój się zapłacić kilka złotych. Zapłać po prostu i miej porządne biegi.
sylmak - 10-05-2012, 14:16

Kiedy wymieniałeś tulejki i jak ci chodzą biegi na tych z brązu bo słyszałem, że są głośniejsze.
scoratir - 11-05-2012, 00:52

Nie rozumiem trochę. Tulejki wymieniałem jakieś 6k km temu, ale że są głośniejsze? Jakim cudem ja się pytam? :D Przecież te tulejki się nie obracają praktycznie wcale. One działają na zasadzie łożyska ciernego i mają dosłownie po kilkanaście stopni obrotu. Tłuc to nie wiem kiedy sie mogą... jak mają luzu po 1mm i więcej chyba - a wtedy i tak są do wymiany.
Powiem tak: po kilku tysiącach kilometrów tulejki dalej zachowują się jak nowe, biegi wchodzą naprawdę precyzyjnie i bez zgrzytów, czy niepewności czy bieg wskoczył. Niedługo będę prawdopodobnie ściągał skrzynie to oglądnę te tulejki czy się zużyły coś... Wiem jedno: wyczyszczę je i na nowo posmaruję smarem grafitowym. To podstawa... ogólnie nie podoba mi się ten sposób zmiany biegów. Przecież na ten drążek działają wszystkie niekorzystne warunki atmosferyczne: sól, piasek, woda; a przecież te tulejki praktycznie wcale nie są osłonięte - jedynie smar.

wichura1 - 12-05-2012, 00:40

Są głośniejsze, przenoszą stuki, wyraźnie słychać wrzucenie biegu na postoju 1, czy wstecznego. Dlatego producent dał teflonowe tulejki, one tłumią dźwięk wrzucenia biegu. Mimo tego wolę mieć brązowe wymieniłem je w listopadzie 2010 roku i nie ma żadnego problemu z wrzucaniem biegów. Wchodzą delikatnie bez zgrzytów, wymiana tulejek zajmuje około 20 minut. Trzeba pamiętać, żeby nie skręcić ich za mocno (moment jest podany w serwisówce, najlepiej zstosować środek do sklejania gwintów Loctite) i trzeba posmarować tulejki, oraz przegub kulowy dźwigni (przy skrzyni) smarem miedzianym.
maroch - 16-05-2012, 19:43

witam!
sorki pewnie już pisane ale nie mogę się dogrzebać, jestem w posiadaniu charyzmy od tygodnia, zresztą forumowe, walczę ze skrzynią. Wymieniłem tuleje przód i tył, całkowicie zniknął wsteczny po 200km jazdy. Jednak raz wchodzą dobrze raz trzeba im trochę pomóc. Raz, po wymianie, małżonce udało się znowu zlikwidować wsteczny, na luzie pchnięty do tyłu i okazało się że to pomogło, co jeszcze mogę wymienić ?

gdzie idą takie tuleje ? wymienie je sam ?
http://allegro.pl/tulejka...2341882327.html

wielkie dzięki

ppycka - 17-05-2012, 13:22

Witam,

Może ktoś mi pomoże, mam Carisme 1,6 z 98 i problem ze zmianą biegów.
Żeby wrzucić bieg muszę użyć dość dużej siły.
Problem jest z biegiem 2,3 i czasami z 4.
Wymieniłem wszystkie tuleje wybieraka, zmieniłem olej w skrzyni, nic nie pomogło.

Jedynka, wsteczny i piątka wchodzą dobrze.
Gdy chcę zredukować bieg, przeważnie przed skrętem, na 2
to jest wyczuwalny opór, przy użyciu siły bieg wejdzie ale boje się, że któregoś dnia coś padnie.
Dodam, że nie ma różnicy czy ciepła skrzynia czy zimna.

Ktoś z czcigodnego grona miał taki problem?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group