To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód

m6riano - 02-10-2012, 00:42

Hugo, jaka cena?
Hugo - 02-10-2012, 07:47

m6riano napisał/a:
Hugo, jaka cena?
http://allegro.pl/piasta-...2675577053.html
kubasiw - 02-10-2012, 09:04

calops napisał/a:

Więc, mam zamiar wymienić komplet piasta + łożysko na przodzie, odkręciłem to co miałem odkręcić i teraz mam problem z wyjęciem piasty, śruby są od strony wewnętrznej i nijak niemogę do nich podejść od strony półosi i teraz czy mam całe to ustrojstro wyciągać ze sworzni i następnie z półosi czy odwrotnie, najlepiej byłbym wdzięczny za szybkie łopatologiczne rozpatrzenie problemu, i jeszcze jedno pytanie ściągacz do sworzni jakiego rozmiaru jest potrzebny


Zwykłym płaskim nie dojdziesz. Potrzebujesz zagiętego klucza jak na tym zdjęciu w dolnym lewym rogu + sporo pary. Ja miałem ten klucz dosyć krótki (mała dźwignia), i dopiero jak się zaparłem plecami o ścianę i stanąłem na nim to ledwo śruba odpuściła. W sumie te 4 śruby chyba z 1,5 godziny odkręcałem na kilka podejść :)

https://lh6.googleusercontent.com/-bgNtYL1zrjQ/T9jpYDRFxdI/AAAAAAAAG6U/l-YH1HC6awk/s512/2012-06-13_18-55-03_299.jpg

Wcześniej w ogóle się upewnij czy jesteś w stanie ruszyć końcówkę półosi na starej piaście bo jeśli nie to w domowych warunkach możesz tego nie ogarnąć.

Hugo napisał/a:
Jeździ ktoś na piaście przedniego koła firmy WBK? Mateusz Hanżek sprzedaje je na alle..., podobno japońskie i jakieś wzmacniane (cokolwiek to znaczy). A cena bardziej niż korzystna i 2 lata gwarancji.


Ja właśnie kupowałem od niego ten zestaw. Niestety od zmiany w czerwcu przejechałem może z 2000 km więc ciężko coś więcej powiedzieć niż to, że wszystko ok. Jeśli te co sprzedaje teraz też są na koyo to chyba będzie cieżko znaleźć coś lepszego w równie dobrej cenie (ta obecna cena jest wyjątkowo atrakcyjna, jak bym mógł to bym kilka na zapas wziął :D )

z bliska:
https://lh6.googleusercontent.com/-wsFeS4ScvYg/T9jpoVzc7xI/AAAAAAAAG6c/Eq1c-rj1BtA/s640/2012-06-13_19-02-40_913.jpg

cartoon - 02-10-2012, 10:35

Co do piast - nie kupujcie nigdy tanich zamienników - zrobiłem ten błąd i po 15 tys km przednie piasty się wysypały... (a nie były najtańsze - Japan Line - 150 zł sztuka - pełna piasta). Musiałem kupić nowe piasty (tym razem KOYO) i na początku tego roku płaciłem 230 zł za sztukę (tzw. mała piasta - bez flanszy do której przykręca się koło).

Tak samo z tyłem... Japan Line padły po 20 tys... Nowe KOYO po 180 zł sztuka (także sama piasta bez flanszy).

Także na komplet piast wydałem 1500 zamiast 850...

Aby wymienić same piasty to trzeba mieć prasę, ale nie 2 tonową tylko conajmniej 10 tonową... flansza siedzi bardzo mocno w piaście. Może jeszcze pojawić się problem z wyjęciem przedniej piasty ze zwrotnicy (po odkręceniu wszystkich śrub). Jeśli nigdy nie było to robione to można się wściec przy wyciąganiu... oczywiście mówię tu o sytuacji kiedy zwrotnica siedzi na samochodzie. Jeśli zwrotnicę mamy w rękach to na prasie jest to minuta roboty.

Hugo - 02-10-2012, 18:43

kubasiw napisał/a:
Jeśli te co sprzedaje teraz też są na koyo to chyba będzie cieżko znaleźć coś lepszego w równie dobrej cenie
Chyba niemożliwe żeby było to KOYO za takie pieniądze. Ile Ty płaciłeś?
kubasiw - 02-10-2012, 23:48

Chyba około 350 zł także różnica spora.
Teraz przyjrzałem się zdjęciom na aukcji i nie widać jakichkolwiek wybitych napisów na łożysku ...

m6riano - 03-10-2012, 00:53

Hugo napisał/a:
m6riano napisał/a:
Hugo, jaka cena?
http://allegro.pl/piasta-...2675577053.html

taniej niż samo łozysko KOYO(230zł)

[ Dodano: 03-10-2012, 13:17 ]
Mejl od Mateusza:
"To jest TJB , jak sam zauważyłeś są na to 24 miech gwarancji. Jak chcesz mieć większy komfort psychiczny to mam też KOYO (długa piasta) , koszt 383,-."

calops - 04-10-2012, 19:12

Więc tak wymieniłem piasty, tarcze klocki i przegób, ale bicie dalej nie ustępóje jeśli się okaże że powichrowałem nowe tarcze to sie poprostu załame
fabryka24 - 04-10-2012, 20:51

A koła sprawdzone , czy proste,wyważone, opony bez guzów i tp .
deejay - 04-10-2012, 21:58

calops napisał/a:
Więc tak wymieniłem piasty, tarcze klocki i przegób, ale bicie dalej nie ustępóje jeśli się okaże że powichrowałem nowe tarcze to sie poprostu załame


A mierzył ktos nowe piasty i tarcze czujnikiem zegarowym czy maja bicie i sa ok . Nowe nie znaczy ze dobre .

ALEX-77 - 04-10-2012, 22:14

deejay napisał/a:
calops napisał/a:
Więc tak wymieniłem piasty, tarcze klocki i przegób, ale bicie dalej nie ustępóje jeśli się okaże że powichrowałem nowe tarcze to sie poprostu załame


A mierzył ktos nowe piasty i tarcze czujnikiem zegarowym czy maja bicie i sa ok . Nowe nie znaczy ze dobre .

Dokładnie ,sam przez taki problem przechodziłem ,po wymianie łożyska (Koyo) w piaście i założeniu nowych tarcz (Mikoda) po paru tygodniach zaczeło się bicie podczas hamowania po miesiącu tak biło że całym autem telepało ,pomierzyłem czujnikiem zegarowym tarcze i się załamałem biciem ,co sie okazało ze partacze pokrzywili mi piastę wciskając łożysko :evil: w koncu sam wymieniłem sobie piaste z łozyskiem dałem przetoczyć tarcze i od tego czasu spokój.

calops - 05-10-2012, 17:45

Tylko sprawa jest taka że lekkie bicie miałem już przed wymianą, a łożyska wymieniałem razem z flanszą, dla pewności jeszcze wymienie płyn chamulców. Co do pomiarów szczelinomierzem to niebyło sprawdzane, opony są dobre felgi są w opłakanym stanie i nadają się do wymiany ale gdyby to był problem na kołach byłoby to odczuwalne w czasie normalnej jazdy a nie tylko podczas chamowania.
deejay - 05-10-2012, 19:02

calops napisał/a:
Co do pomiarów szczelinomierzem to niebyło sprawdzane


Nie tak to sie robi , tylko potrzebny jest czujnik zegarowy . Dzięki temu bedzie sz wiedział czy piasta jest ok i wibracje pochodzą od tarczy .


gumis - 23-10-2012, 20:17

Panowie ,potrzebuję konkretnej i rzeczowej odpowiedzi.
Podczas demontazu (próby :twisted: ) przedniej ,lewej piasty, wyskoczył przegub zewnętrzny.
Jest on montowany tak jak w innych wozach? Tzn. na pierścień/zawleczkę?
Chodzi o łączenie półosi z przegubem zewnętrznym.
Piasty i tak [edit] nie udało mi się zbic ,ale martwię się na zapas ,bo czuję w łapach ,że półoś wyskoczyła z przegubu.
Czy zmontuję/wbiję to spowrotem bez problemów?

Macie jakiś hiper [edit] sposób na ściągnięcie tej piasty? Bo jutro chcę ją ciąc kątówką i wyciągac kawałek po kawałku z osi przegubu....
Grzałem już palnikiem, stosowałem dwa rodzaje ściągaczy, łapkowy i szarpak i ani drgnie... :(
Heeelllppp :shock: :shock:

fabryka24 - 23-10-2012, 20:31

Przegub zmontujesz bez problemu,a piasta do zwrotnicy jest przecież przykręcona 4 śrubami ,po ich odkręceniu parę razy młotkiem i po robocie . Ty chcesz zdjąć samą piastę zostawiając łożysko w zwrotnicy ? czy jak


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group