[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast
swinks_UK - 23-03-2013, 09:43
m6riano napisał/a: | ... czy coś..;-) |
Bardzo precyzyjne, nie ma co
[ Dodano: 23-03-2013, 08:52 ]
sveno napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | Kto już przerabiał płytke obrotomierza z vr4 na zwykła v6 | przecież sam mi sprzedałeś takie zegary
|
Taa, zgadza się, nawet robiłem 2 takie adaptacje, ale rozpisek sobie nie zostawiłem, a pamięć mnie już zawodzi.
O co mi chodzi?
By ułatwić życie ludziom, myślę, że dobrze byłoby zrobić rozpiskę konwersji obrotomierza w zależności od stosowanego swapu, czyli:
1. klasyczne v6 > HC z L4 czyli czterorzędówek (4G63 i 4G64GDI)
2. klasyczne z L4 > HC z v6
3. klasyczne z L4> HC z vr4
4. klasyczne z v6 > HC z vr4
Do tego potrzebowałbym danych (zdjęcia obu stron płytki obrotomierza) typu druk, wartości elementów, to może bym zrobił rozpiskę i schematy.
Na razie mam jedynie rozpiskę z zegarów klasyków od L4 i HC od v6. Od biedy mogę wyciągnąć zegary z mojego vr4 i zrobić rozpiskę z vr4.
Brakuje mi tylko HC z L4.
Bart3z - 30-03-2013, 01:19
Witam
Dorwałem zegary HC z 2.4 GDI z tiptronikiem i próbuje je umieścić w 2.0 z tiptronikiem. Bez żadnych przeróbek po podłączeniu nie miałem tylko kontrolki poziomu oleju, natomiast po połączeniu 4 i 5 na kostce A oraz przełożeniu pina z 5 do 11 brakuje mi kontrolki ładowania i poziomu oleju. Gdy poprzestawiam wszystko w kostce tak jak było, na starych zegarach wszystkie kontrolki się świecą chociaż coś zaśmierdziało. Rano sprawdzę czy nie usmażyłem regulatora, powiedzcie proszę co robię źle.
Smilli - 30-03-2013, 18:43
Witam,
Czy do galanta z 97r. gdzie mam licznik analogowy, da się jakoś wmontować licznik z nowszych modeli gdzie licznik jest cyfrowy?
pozdrawiam
major - 30-03-2013, 18:49
Smilli napisał/a: | Witam,
Czy do galanta z 97r. gdzie mam licznik analogowy, da się jakoś wmontować licznik z nowszych modeli gdzie licznik jest cyfrowy?
pozdrawiam |
o tym jest ten temat
Bart3z - 06-05-2013, 21:36 Temat postu: Poszukiwany właściciel Galanta z HC w okolicach Gliwic Witam
Niedawno podjąłem się przekładki zegarów w Galu, grzebiąc oczywiście musiałem coś zepsuć. Po przekładce nie mam kontrolki ładowania i poziomu oleju, regulator napięcia sprawdzony i reguluje Byłem u kilku lokalnych elektryków ale rozłożyli ręce i lipa :/ Więc szukam jakiegoś chętnego klubowicza w okolicach Gliwic, który podpiąłby u siebie moje zegary by sprawdzić czy wina leży po ich stronie czy jednak czai się gdzieś głębiej w instalacji miśka.
swinks_UK - 07-05-2013, 15:12 Temat postu: Re: Poszukiwany właściciel Galanta z HC w okolicach Gliwic
Bart3z napisał/a: | Witam
Niedawno podjąłem się przekładki zegarów w Galu, grzebiąc oczywiście musiałem coś zepsuć. |
Podmieniałeś piny w kostce czy mieszałeś w druku?
Bart3z - 07-05-2013, 18:54
zmostkowałem piny 4 i 5 żeby było napięcie na podświetlenie oraz zamieniłem piny w kostce zgodnie z tym co wyczytałem na początku tematu
EDIT:
zresztą tak jak pisałem 2 posty powyżej
swinks_UK - 07-05-2013, 20:29
Bart3z napisał/a: | zmostkowałem piny 4 i 5 żeby było napięcie na podświetlenie oraz zamieniłem piny w kostce zgodnie z tym co wyczytałem na początku tematu
EDIT:
zresztą tak jak pisałem 2 posty powyżej |
Heh...
Jescze raz ktoś zrobi konwersję metodą "mieszania" w kostce to osobiście do dupy nakopię!
Wnosząc z ilości postów tutaj, otrzymanych PW i maili, to jest najlepsza metoda na upalenie czujnika, zegarów lub regulatora napięcia.
Przyczyna - różne wersje zegarów i rozmieszczenia kontrolek. Podmianka pinów na ślepo bez zastanowienia, do tego bezmyślne podawanie +12V na pin 5 bez sprawdzenia do czego ten pin jest w zegarach standardowych.
Jeszcze raz instrukcja obsługi:
Cały problem z przeróbką zegarów polega na tym, że na pinie 5 w klasycznych zegarach wisi jakaś kontrolka: poziom oleju, poziom spryskiwacza, lub aku. Podając +12V z mostka z pinu 4 ryzykujesz upaleniem zegarów, regulatora napięcia, lub czujnika. Stąd bezpieczniejszą metodą od zamiany pinów we wtyczce jest ta poniżej.
Krótka instrukcja
1. Trzeba wykapować jaka ikonka jest podłaczona do pinu 5 w zegarach klasycznych.
2. Odkręcić osłone panelu sterowania neonówką z tyłu zegarów HC, biały panel. Przykręcona na 4 wkręty w rogach. Wygląd po zdjęciu panelu.
3. Usunąć/podnieść panel podświetlenia. Uwaga na wtyczkę zasilajacą neonówkę w zegarach, delikatnie podnieść do góry.
4. Gotowe. Otrzymamy taki widok:
5. Najpierw, przeciąć ścieżkę z pinu #5. Na zdjęciu zaznaczona najlepsza lokalizacja. Ja użyłem ostrego nożyka modelarskiego, wycięta "dziura w folii o szerokości 2mm. Ostrożnie by nie zniszczyć folii z drukiem. "Path to cut"
6. Czas na lutowanie. Łatwo nie jest, bo zamiast płytki drukowanej jest folia. Na początek przygotowania: w miejscu lutowania zeskrobać warstwę folii pokrywajacą miedzianą ścieżkę, do lutowania użyć dużo kalafonii, nie żałować, cyna ma się rozpływać i kapać z lutownicy. Użyć najwyższej jakości kabelków, cienkich, lecz z topowej klasy miedzi. Izolację zdjąć na max. odcinku 3mm, po lutowaniu miejsce zabezpieczyć przez naklejenie "plastra" z elektrycznej taśmy izolacyjnej. Dokładnie dobierać długość kabelków na mostkowanie, by potem nic nie dyndało.
7. Można robić mostek z pinu 4 na pin 5. Wybrałem tą lokalizację. "Bridge pin 4 and 5"
8. Na koniec podłączenie odciętej kontrolki z pinu 5. Robimy mostek bezpośrednio do odpowiadającej kontrolki. Jak na zdjęciu. "Bridge to appropriate control light"
Żeby nie powtarzać 2 razy, wykorzystałem zdjęcie z mojego opisu na cvr4.
Słowniczek do opisu zdjęcia:
"Bridge pin 4 and 5" - Zmostkować pin 4 i 5
"Path to cut" - miejsce przecięcia ścieżki
"Bridge to appropriate control light" - mostkowanie do właściwej kontrolki
Bart3z - 09-05-2013, 19:27
swinks jesteś miszczem! dzięki za kolejny już poradnik, ten rozumiem jak widać do mnie trzeba łopatologicznie jak odbiorę auto od blacharza to będę próbował naprawić to co zepsułem.
Jeszcze raz dzięki!
PS a tyłek mi skopiesz przy jakiejś okazji
fj_mike - 09-05-2013, 19:32
swinks_UK napisał/a: |
Jescze raz ktoś zrobi konwersję metodą "mieszania" w kostce to osobiście do dupy nakopię! |
Zgadzam się. Ale ten kto ma łeb na karku to da radę
hansu1988 - 26-05-2013, 11:33
jest moze ktos z okolic lodzi kto juz sobie zalozyl takie tarcze?? bo ja niestety nie mam wielkich zdolnosci elektrotechnicznych wiec cos napewno bym "upalil" ???
swinks_UK - 27-05-2013, 13:27
Kończę właśnie pisanie instrukcji modyfikowania obrotomierza. Po to aby można dowolnie stosować upgrade z klasyków na HC, bez oglądania się na wersje silnikowe.
Zostało mi jeszcze dopracowanie schematu z 6A13 sohc, czyli 2.5V6. Mam nieostre zdjęcia sprzed kilku lat i nie jestem pewien co do wartości dwóch oporów, więc byłbym wdzięczny jakby koś mi podrzucił via PW, email lub tutaj dobrej jakości zdjęcia od strony druku i elementów płytki obrotomierza właśnie z 2.5V6. Zarówno z klasyków jak i HC.
Resztę już mam i tylko to mnie stopuje, a nie chcę wrzucać babola z błędnym opisem.
sveno - 27-05-2013, 15:29
swinks_UK, a te masz:
swinks_UK - 28-05-2013, 18:07
Sławek, jesteś wielki!
Teraz rozkoduj mi wartości 2 oporów na płytce "analogów" z twojego zdjęcia, tych po lewej stronie mechanizmu. Zdjęcia trochę nieostre. Nie jestem pewien czy tam jest 43k i 33k czy inaczej.
Druga sprawa to wartość kondensatora tego w środku w całej grupie. To jest 153J czy 103J ? Póki co dzięki twoim zdjęciom, rozwiałem pewien mit, i poczyniłem ciekawe spostrzeżenie.
Otóż, Mitsubishi stosowało 2 rózne typy układów obrotomierza. Zmiany dotyczyły zasilania i filtrowania sygnału. Tak więc mamy:
- TYPE 1, układ z diodą
- TYPE 2, układ bez diody.
Do tej pory byłem przekonany, ze obwody z diodą są zegarów "klasycznych" a bez diody są z H-C. Zdjęcia Sławka (sveno) i właśnie rozebrany kolejny obrotomierz z VR4) przeczą tej regule. Również nie ma znaczenia pfl czy fl.
Cóż, ciągle się czegoś nowego człowiek uczy...
sveno - 28-05-2013, 18:46
swinks_UK napisał/a: | Teraz rozkoduj mi wartości 2 oporów na płytce "analogów" z twojego zdjęcia, tych po lewej stronie mechanizmu. Zdjęcia trochę nieostre. Nie jestem pewien czy tam jest 43k i 33k czy inaczej.
Druga sprawa to wartość kondensatora tego w środku w całej grupie. To jest 153J czy 103J ? | tymczasowo niewykonalne, bo zegary analogowe są 200km ode mnie a ze zdjęć widzę tyle co Ty.
http://serwis-tv.com/opornik.html mi też wyszło 43k i 33k sprawdzę jak będę na wsi.
|
|
|