To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast

swinks_UK - 23-03-2013, 09:43

m6riano napisał/a:
... czy coś..;-)

Bardzo precyzyjne, nie ma co :roll:

[ Dodano: 23-03-2013, 08:52 ]
sveno napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
Kto już przerabiał płytke obrotomierza z vr4 na zwykła v6
przecież sam mi sprzedałeś takie zegary :)

Taa, zgadza się, nawet robiłem 2 takie adaptacje, ale rozpisek sobie nie zostawiłem, a pamięć mnie już zawodzi. :mrgreen:

O co mi chodzi?
By ułatwić życie ludziom, myślę, że dobrze byłoby zrobić rozpiskę konwersji obrotomierza w zależności od stosowanego swapu, czyli:
1. klasyczne v6 > HC z L4 czyli czterorzędówek (4G63 i 4G64GDI)
2. klasyczne z L4 > HC z v6
3. klasyczne z L4> HC z vr4
4. klasyczne z v6 > HC z vr4

Do tego potrzebowałbym danych (zdjęcia obu stron płytki obrotomierza) typu druk, wartości elementów, to może bym zrobił rozpiskę i schematy.
Na razie mam jedynie rozpiskę z zegarów klasyków od L4 i HC od v6. Od biedy mogę wyciągnąć zegary z mojego vr4 i zrobić rozpiskę z vr4.
Brakuje mi tylko HC z L4.

Bart3z - 30-03-2013, 01:19

Witam
Dorwałem zegary HC z 2.4 GDI z tiptronikiem i próbuje je umieścić w 2.0 z tiptronikiem. Bez żadnych przeróbek po podłączeniu nie miałem tylko kontrolki poziomu oleju, natomiast po połączeniu 4 i 5 na kostce A oraz przełożeniu pina z 5 do 11 brakuje mi kontrolki ładowania i poziomu oleju. Gdy poprzestawiam wszystko w kostce tak jak było, na starych zegarach wszystkie kontrolki się świecą chociaż coś zaśmierdziało. Rano sprawdzę czy nie usmażyłem regulatora, powiedzcie proszę co robię źle.

Smilli - 30-03-2013, 18:43

Witam,
Czy do galanta z 97r. gdzie mam licznik analogowy, da się jakoś wmontować licznik z nowszych modeli gdzie licznik jest cyfrowy?
pozdrawiam

major - 30-03-2013, 18:49

Smilli napisał/a:
Witam,
Czy do galanta z 97r. gdzie mam licznik analogowy, da się jakoś wmontować licznik z nowszych modeli gdzie licznik jest cyfrowy?
pozdrawiam


o tym jest ten temat

Bart3z - 06-05-2013, 21:36
Temat postu: Poszukiwany właściciel Galanta z HC w okolicach Gliwic
Witam
Niedawno podjąłem się przekładki zegarów w Galu, grzebiąc oczywiście musiałem coś zepsuć. Po przekładce nie mam kontrolki ładowania i poziomu oleju, regulator napięcia sprawdzony i reguluje :) Byłem u kilku lokalnych elektryków ale rozłożyli ręce i lipa :/ Więc szukam jakiegoś chętnego klubowicza w okolicach Gliwic, który podpiąłby u siebie moje zegary by sprawdzić czy wina leży po ich stronie czy jednak czai się gdzieś głębiej w instalacji miśka.

swinks_UK - 07-05-2013, 15:12
Temat postu: Re: Poszukiwany właściciel Galanta z HC w okolicach Gliwic
Bart3z napisał/a:
Witam
Niedawno podjąłem się przekładki zegarów w Galu, grzebiąc oczywiście musiałem coś zepsuć.

Podmieniałeś piny w kostce czy mieszałeś w druku?

Bart3z - 07-05-2013, 18:54

zmostkowałem piny 4 i 5 żeby było napięcie na podświetlenie oraz zamieniłem piny w kostce zgodnie z tym co wyczytałem na początku tematu
EDIT:
zresztą tak jak pisałem 2 posty powyżej :)

swinks_UK - 07-05-2013, 20:29

Bart3z napisał/a:
zmostkowałem piny 4 i 5 żeby było napięcie na podświetlenie oraz zamieniłem piny w kostce zgodnie z tym co wyczytałem na początku tematu
EDIT:
zresztą tak jak pisałem 2 posty powyżej :)

Heh... :doubt:

:axe:

Jescze raz ktoś zrobi konwersję metodą "mieszania" w kostce to osobiście do dupy nakopię!
Wnosząc z ilości postów tutaj, otrzymanych PW i maili, to jest najlepsza metoda na upalenie czujnika, zegarów lub regulatora napięcia.
Przyczyna - różne wersje zegarów i rozmieszczenia kontrolek. Podmianka pinów na ślepo bez zastanowienia, do tego bezmyślne podawanie +12V na pin 5 bez sprawdzenia do czego ten pin jest w zegarach standardowych.

Jeszcze raz instrukcja obsługi:
Cały problem z przeróbką zegarów polega na tym, że na pinie 5 w klasycznych zegarach wisi jakaś kontrolka: poziom oleju, poziom spryskiwacza, lub aku. Podając +12V z mostka z pinu 4 ryzykujesz upaleniem zegarów, regulatora napięcia, lub czujnika. Stąd bezpieczniejszą metodą od zamiany pinów we wtyczce jest ta poniżej.

Krótka instrukcja
1. Trzeba wykapować jaka ikonka jest podłaczona do pinu 5 w zegarach klasycznych.

2. Odkręcić osłone panelu sterowania neonówką z tyłu zegarów HC, biały panel. Przykręcona na 4 wkręty w rogach. Wygląd po zdjęciu panelu.


3. Usunąć/podnieść panel podświetlenia. Uwaga na wtyczkę zasilajacą neonówkę w zegarach, delikatnie podnieść do góry.


4. Gotowe. Otrzymamy taki widok:



5. Najpierw, przeciąć ścieżkę z pinu #5. Na zdjęciu zaznaczona najlepsza lokalizacja. Ja użyłem ostrego nożyka modelarskiego, wycięta "dziura w folii o szerokości 2mm. Ostrożnie by nie zniszczyć folii z drukiem. "Path to cut"


6. Czas na lutowanie. Łatwo nie jest, bo zamiast płytki drukowanej jest folia. Na początek przygotowania: w miejscu lutowania zeskrobać warstwę folii pokrywajacą miedzianą ścieżkę, do lutowania użyć dużo kalafonii, nie żałować, cyna ma się rozpływać i kapać z lutownicy. Użyć najwyższej jakości kabelków, cienkich, lecz z topowej klasy miedzi. Izolację zdjąć na max. odcinku 3mm, po lutowaniu miejsce zabezpieczyć przez naklejenie "plastra" z elektrycznej taśmy izolacyjnej. Dokładnie dobierać długość kabelków na mostkowanie, by potem nic nie dyndało.

7. Można robić mostek z pinu 4 na pin 5. Wybrałem tą lokalizację. "Bridge pin 4 and 5"


8. Na koniec podłączenie odciętej kontrolki z pinu 5. Robimy mostek bezpośrednio do odpowiadającej kontrolki. Jak na zdjęciu. "Bridge to appropriate control light"


Żeby nie powtarzać 2 razy, wykorzystałem zdjęcie z mojego opisu na cvr4.
Słowniczek do opisu zdjęcia:
"Bridge pin 4 and 5" - Zmostkować pin 4 i 5
"Path to cut" - miejsce przecięcia ścieżki
"Bridge to appropriate control light" - mostkowanie do właściwej kontrolki

Bart3z - 09-05-2013, 19:27

swinks jesteś miszczem! dzięki za kolejny już poradnik, ten rozumiem jak widać do mnie trzeba łopatologicznie :) jak odbiorę auto od blacharza to będę próbował naprawić to co zepsułem.
Jeszcze raz dzięki!
PS a tyłek mi skopiesz przy jakiejś okazji :mrgreen:

fj_mike - 09-05-2013, 19:32

swinks_UK napisał/a:

Jescze raz ktoś zrobi konwersję metodą "mieszania" w kostce to osobiście do dupy nakopię!

Zgadzam się. Ale ten kto ma łeb na karku to da radę ;)

hansu1988 - 26-05-2013, 11:33

jest moze ktos z okolic lodzi kto juz sobie zalozyl takie tarcze?? bo ja niestety nie mam wielkich zdolnosci elektrotechnicznych wiec cos napewno bym "upalil" :P ???
swinks_UK - 27-05-2013, 13:27

Kończę właśnie pisanie instrukcji modyfikowania obrotomierza. Po to aby można dowolnie stosować upgrade z klasyków na HC, bez oglądania się na wersje silnikowe.
Zostało mi jeszcze dopracowanie schematu z 6A13 sohc, czyli 2.5V6. Mam nieostre zdjęcia sprzed kilku lat i nie jestem pewien co do wartości dwóch oporów, więc byłbym wdzięczny jakby koś mi podrzucił via PW, email lub tutaj dobrej jakości zdjęcia od strony druku i elementów płytki obrotomierza właśnie z 2.5V6. Zarówno z klasyków jak i HC.

Resztę już mam i tylko to mnie stopuje, a nie chcę wrzucać babola z błędnym opisem. :wink:

sveno - 27-05-2013, 15:29

swinks_UK, a te masz:




swinks_UK - 28-05-2013, 18:07

Sławek, jesteś wielki! =D>

Teraz rozkoduj mi wartości 2 oporów na płytce "analogów" z twojego zdjęcia, tych po lewej stronie mechanizmu. Zdjęcia trochę nieostre. Nie jestem pewien czy tam jest 43k i 33k czy inaczej.
Druga sprawa to wartość kondensatora tego w środku w całej grupie. To jest 153J czy 103J ? Póki co dzięki twoim zdjęciom, rozwiałem pewien mit, i poczyniłem ciekawe spostrzeżenie.

Otóż, Mitsubishi stosowało 2 rózne typy układów obrotomierza. Zmiany dotyczyły zasilania i filtrowania sygnału. Tak więc mamy:
- TYPE 1, układ z diodą
- TYPE 2, układ bez diody.
Do tej pory byłem przekonany, ze obwody z diodą są zegarów "klasycznych" a bez diody są z H-C. Zdjęcia Sławka (sveno) i właśnie rozebrany kolejny obrotomierz z VR4) przeczą tej regule. Również nie ma znaczenia pfl czy fl.
Cóż, ciągle się czegoś nowego człowiek uczy... :mrgreen:

sveno - 28-05-2013, 18:46

swinks_UK napisał/a:
Teraz rozkoduj mi wartości 2 oporów na płytce "analogów" z twojego zdjęcia, tych po lewej stronie mechanizmu. Zdjęcia trochę nieostre. Nie jestem pewien czy tam jest 43k i 33k czy inaczej.
Druga sprawa to wartość kondensatora tego w środku w całej grupie. To jest 153J czy 103J ?
tymczasowo niewykonalne, bo zegary analogowe są 200km ode mnie :( a ze zdjęć widzę tyle co Ty.

http://serwis-tv.com/opornik.html mi też wyszło 43k i 33k :) sprawdzę jak będę na wsi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group