To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Alternator

Owczar - 25-06-2017, 15:48

Wyjmujesz alternator, rozkrecasz kilka srubek. Trzeba lutowac jeśli dobrze pamiętam. Przy okazji wymień łożyska. Żeby zmienić oba potrzeba odkręcić koło pasowe. Z tym bywa problem.
bialyjayz - 25-06-2017, 20:03

Owczar napisał/a:
Przy okazji wymień łożyska

jakji to koszt?
Owczar napisał/a:
Z tym bywa problem.

z czym dokładniej?

Owczar - 25-06-2017, 21:09

Koszt koło 50zl za dwa.

Że zblokowaniem wirnika. Klucz pneumatyczny mile widziany.

robertdg - 25-06-2017, 21:49

Elekromechanik za robocizne przy regeneracji alternatora bierze średnio 40zł (takie ceny w woj. ślaskim), nie wiem czy jest sens samemu sie w to babarac nie majac odpowiednich narzedzi do tego
Owczar - 25-06-2017, 22:03

Robert, oczywiście masz rację :)

Choć znam osoby, które nie wiedzą po co jest i jak działa rozrząd, a sami się podejmują naprawy... A potem na holu ciągną auto do mechanika.

Krzyzak - 25-06-2017, 23:41

Owczar napisał/a:
Że zblokowaniem wirnika.
ja robię jak podaje manual - wsadzam wirnik za żebra do imadła - śruba zawsze puszcza
Owczar - 26-06-2017, 11:32

Niestety ja się zabrałem za to pod blokiem bo nie miałem czasu jechać do brata, a imadła nie miałem ;)
gawron - 26-06-2017, 12:41

regulator firmy UNIPOINT pomyliłem się ale mobiletron tez chodzi bez problemu:) Do wyjęcia regulatora trzeba odkręcić 4 śruby trzymające obudowy, dwie od regulatora i odlutować regulator od mostka prostowniczego a więc potrzebna dobra lutownica i cyna.
bialyjayz - 27-06-2017, 20:16

Owczar napisał/a:
Niestety ja się zabrałem za to pod blokiem bo nie miałem czasu jechać do brata, a imadła nie miałem

to od góry czy lepiej z pozycji kanału go wyciągać?

Mariomati - 27-06-2017, 20:23

Cześć

Ostatnio mi padł alternator. Niestety w oddalonym mieście (wstyd mitsu na holu w centrum miasta :( ). Zostawilem tam u mechanika który zregenerował mi alternator wymienil szczotki lozyska i regulator. Dziś wróciłem nim do domu i niestety jest problem. Po przekreceniu kluczykiem ikonki olejarki i aku są lekko przygaszone. Po odpaleniu silnika na wolnych obrotach pali mi się ikona aku i zoltej olejarki. I nie ładuje na wysokich ładuje normlanie. Co to może być? Z góry dzieki za pomoc!

bialyjayz - 27-06-2017, 20:41

Mariomati napisał/a:
I nie ładuje na wysokich ładuje normlanie. Co to może być? Z góry dzieki za pomoc!

to chyba to samo co u mnie.regulator napięcia

Mariomati - 27-06-2017, 20:51

Tez masz przygaśnięte ikony aku i olejarki po przekręceniu kluczyka(bez odpalania silnika)? Myśle, że to może kogoś naprowadzić na problem. Możliwe, że mechanik po prostu zapomniał podłączyć jakiegoś kabelka związanego z ładowaniem na wolnych obrotach?
Owczar - 27-06-2017, 22:04

Nie, to regulator.
tresorex - 27-06-2017, 22:47

bialyjayz napisał/a:
Owczar napisał/a:
Niestety ja się zabrałem za to pod blokiem bo nie miałem czasu jechać do brata, a imadła nie miałem

to od góry czy lepiej z pozycji kanału go wyciągać?


http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99507

Chyba najlepiej w górę, ale i tak trzeba wejść pod auto żeby np odkręcić dolną śrubę. Ja robiłem na podwórku ale na trochę podniesionym aucie.

Hugo - 27-06-2017, 23:23

tresorex napisał/a:
trzeba wejść pod auto żeby np odkręcić dolną śrubę
No co Ty. Nakrętka jest od strony prawego koła, więc wystarczy je zdjąć oraz boczną osłonę silnika. Na drugim końcu śruby mocującej altek jest kwadrat, więc nawet nie trzeba kontrować. Po odkręceniu nakrętki wypychamy śrubę i już.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group