To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód

gumis - 23-10-2012, 20:37

fabryka24 napisał/a:
piasta do zwrotnicy jest przecież przykręcona 4 śrubami ,po ich odkręceniu parę razy młotkiem i po robocie .


Też tak myślałem...
Śruby odkręcone i chcę całą piastę, razem z łożyskiem zbic.
Musiał byś to widziec ,słyszec jakie słowa wypowiadałem podczas próby demontażu. Pewnie piasty jeszcze z 1-go montażu.
Poważnie ,katastrofa ,żeby to zbic...
Pożyczyłem ściągacz od zaprzyjaznionego mechaniora, on też mówił ,że ma czasami problemy i rozgląda się za ściągaczem hydraulicznym do takich spraw.
Uspokoiłeś mnie z tym przegubem, jutro cięcie :x
Kupię sobie 4-ro paka ,paczkę tarcz 1mm i jazda, innej opcji nie widzę , SERIO piszę :o

nikiniko - 23-10-2012, 21:04

gumis napisał/a:
Macie jakiś hiper zajebis.. sposób na ściągnięcie tej piasty?


Ostatnio znajomy miał podobny problem w Hyundaiu. Dwa dni wali młotem i nic.
Mechanik mu poradził dobrze spryskać dobrym odrdzewiaczem i odczekać 24H.
Na drugi dzień wybił :shock: Zaznaczę że nie wierzył w powodzenie z odrdzewiaczem, aż tu....

fabryka24 - 23-10-2012, 21:11

Chyba wiem ,co cię spotkało , ja parę dni temu to samo robiłem ,tyle że z tyłu ,jak masz taki hardkor , to wyciągaj całą zwrotnice na zewnątrz ,ja pół dnia zmarnowałem ,a i tak nie dałem rady , dopiero na zewnątrz młotkiem i dopasowanym wałkiem wybiłem piastę ,nie było łatwo ,a łożysko wyszło dopiero na prasie ,nacisk na zegarze pokazywał 8 ton ,jak dopiero pusciło , Wątpię żeby cięcie ci pomogło ,piaste odetniesz ale łożysko i tak zostanie w zwrotnicy,a przy waleniu młotkiem cała zwrotnica lata na wahaczach ,i tak jakby amortyzuje uderzenia ,musiał byś ja jakoś na sztywno zablokować , może wtedy , ale szczerze wątpię , moja rada wyciągnij zwrotnicę , będzie ci łatwiej , a i przy okazji sprawdzisz luz na wahaczach ,pozdro , .
gumis - 23-10-2012, 21:21

nikiniko napisał/a:

Ostatnio znajomy miał podobny problem w Hyundaiu. Dwa dni wali młotem i nic.
Mechanik mu poradził dobrze spryskać dobrym odrdzewiaczem i odczekać 24H.
Na drugi dzień wybił :shock: Zaznaczę że nie wierzył w powodzenie z odrdzewiaczem, aż tu....


W sumie to też zdrowo nawaliłem różnych detergentów, zobaczymy, może jutro puści :shock:
Wymyśliłem też drugą opcję: :D
Uwalę przegub zaraz za piastą i wtedy wymienię i piastę i przegub, w sumie gwint i nakrętka nie ma za ciekawego gwintu... :? ( ktoś to już chyba próbował ściągac...)

Macie jakieś przeguby polecic do 2.5 V6 EA5W? ,mogą byc z Alledrogo

[ Dodano: 23-10-2012, 21:23 ]
fabryka24 napisał/a:
moja rada wyciągnij zwrotnicę , będzie ci łatwiej , a i przy okazji sprawdzisz luz na wahaczach ,pozdro , .


Właśnie mam taki hardcore!
Nie uśmiecha mi się demontowac całej zwrotnicy, bo luzów i stuków nie ma i nie chcę ruszac gów.. jak nie śmierdzi ,ale zawsze jakaś opcja jest, dzięki :D

Krzyzak - 23-10-2012, 21:38

po co ciąć?
jak przegub zewn. się wypiął, to zdejmij osłonę i z całą zwrotnicą (raptem 4 śruby na 4 sworzniach) jedź na prasę 20 ton
będzie szybciej

w drugą stronę już pójdzie łatwiej, bo przegub - jak piszesz - trzyma się na zawleczce

marcinzam - 24-10-2012, 09:26

gumis napisał/a:
nikiniko napisał/a:

Ostatnio znajomy miał podobny problem w Hyundaiu. Dwa dni wali młotem i nic.
Mechanik mu poradził dobrze spryskać dobrym odrdzewiaczem i odczekać 24H.
Na drugi dzień wybił :shock: Zaznaczę że nie wierzył w powodzenie z odrdzewiaczem, aż tu....


W sumie to też zdrowo nawaliłem różnych detergentów, zobaczymy, może jutro puści :shock:
Wymyśliłem też drugą opcję: :D
Uwalę przegub zaraz za piastą i wtedy wymienię i piastę i przegub, w sumie gwint i nakrętka nie ma za ciekawego gwintu... :? ( ktoś to już chyba próbował ściągac...)

Macie jakieś przeguby polecic do 2.5 V6 EA5W? ,mogą byc z Alledrogo

[ Dodano: 23-10-2012, 21:23 ]
fabryka24 napisał/a:
moja rada wyciągnij zwrotnicę , będzie ci łatwiej , a i przy okazji sprawdzisz luz na wahaczach ,pozdro , .


Właśnie mam taki hardcore!
Nie uśmiecha mi się demontowac całej zwrotnicy, bo luzów i stuków nie ma i nie chcę ruszac gów.. jak nie śmierdzi ,ale zawsze jakaś opcja jest, dzięki :D


wystarczy temat przeczytać i po problemie ,już było pisane że bez demontażu zwrotnicy i prasy powyżej 10 ton nie idzie tego ściągnąć

gumis - 24-10-2012, 18:49

Cytat:


wystarczy temat przeczytać i po problemie ,już było pisane że bez demontażu zwrotnicy i prasy powyżej 10 ton nie idzie tego ściągnąć


A więc podaję przepis na sposób ,kiedy wogóle nie można ruszyc piasty z wieloklinu przegubu.

Bierzemy wielką kątówkę i przecinamy przegub zaraz za piastą, wszystko pięknie się rozpadnie. Potem montaż nowego przegubu ,piasty i mamy pięknie cacy wszystko powymieniane :D

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hugo - 31-10-2012, 22:35

Czy ma ktoś z Was opinię, bądź używa lub używał łożysk kół firmy MAPCO. Podobno Made in Germany, ale opinie różne. Na alle... koszuje nieco ponad 100 zł http://allegro.pl/lozysko...2700880141.html , a na zagranicznej stronie trochę mniej, ale w EURO :mrgreen: http://www.mapco.de/onlin...82a+%2826552%29
marcinzam - 01-11-2012, 09:23

Hugo napisał/a:
Czy ma ktoś z Was opinię, bądź używa lub używał łożysk kół firmy MAPCO. Podobno Made in Germany, ale opinie różne. Na alle... koszuje nieco ponad 100 zł http://allegro.pl/lozysko...2700880141.html , a na zagranicznej stronie trochę mniej, ale w EURO :mrgreen: http://www.mapco.de/onlin...82a+%2826552%29


dziwne że tyle kosztuje w de a u nas dużo taniej zazwyczaj jest cena wyższa po przeliczeniu czyli powinno kosztować u nas jakieś 400 zł

robertdg - 01-11-2012, 10:34

Hugo, Kup że Koyo/Kanaco bo tak zakładasz zamiennik po zamienniku a piasta jakoś to musi znieść.
marcinzam napisał/a:
dziwne że tyle kosztuje w de a u nas dużo taniej
może dlatego, że dokładając porzadny banknot do tego mozna zakupić oryginał ;-)
i9i - 01-11-2012, 17:23

robertdg napisał/a:
marcinzam napisał/a:
dziwne że tyle kosztuje w de a u nas dużo taniej
może dlatego, że dokładając porzadny banknot do tego mozna zakupić oryginał ;-)

i dlatego, że łożysko z allegro ma z tym z niemiec tylko zdjęcie wspólne i to jeszcze skopiowane :evil:

Kojec - 06-01-2013, 22:12

Część,

padła mi właśnie przednia lewa piasta i chcę się wziąć za jej wymiane, mam pytanie jak to zrobić z przodu?? Czy wymiana przedniej jest identyczna jak tylnej?? Proszę o pomoc, stawiam piwko za instruktarz :)

marcinzam - 06-01-2013, 22:48

Kojec napisał/a:
Część,

padła mi właśnie przednia lewa piasta i chcę się wziąć za jej wymiane, mam pytanie jak to zrobić z przodu?? Czy wymiana przedniej jest identyczna jak tylnej?? Proszę o pomoc, stawiam piwko za instruktarz :)


wydaje mi się że było pisane kilkukrotnie w tym temacie

Hugo - 06-01-2013, 22:50

Kojec napisał/a:
Czy wymiana przedniej jest identyczna jak tylnej??
No nie bardzo :wink:
1. Podnosisz przód lewy.
2. Zdejmujesz koło.
3. Wyciągasz zawleczkę na śrubie przegubu.
4. Zakładasz koło i opuszczasz auto.
5. Jedna osoba włącza 5 bieg lub P w przypadku skrzyni A/T i wciska do oporu nożny hamulec.
6. Druga osoba odkręca w/w śrubę przegubu.
7. Podnosisz auto i zdejmujesz koło.
8. Odkręcasz zacisk hamulcowy, odkręcasz jarzmo zacisku od zwrotnicy.
9. Zdejmujesz tarczę hamulcową.
10. Wybijasz ze zwrotnicy albo sworzeń wahacza dolnego prostego (ja tak zawsze robię) lub sworzeń wahacza górnego.
11. Obracasz zwrotnicę tak, że przegub wysuniesz ze zwrotnicy.
12. Odkręcasz 4 śruby mocujące piastę do zwrotnicy.
13. Wybijasz piastę.
14. Montujesz nowa i wszystko składasz w odwrotnej kolejności.

Kojec - 07-01-2013, 14:51

dzięki :) dobrze że ktoś wie co pisze :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group