[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia
Krzysek - 16-07-2012, 22:58
Ewidentnie mam rozwalone łozysko na wałku sprzęgłowym, ale jak pomysle o wyjmowaniu tej skrzyni to mam zamiar wszystkie łożyska wymienić .
Owczar - 16-07-2012, 23:00
Te łożyska na różnicowym są trwałe. Ale jeśli już bardzo chcesz... Tylko pamiętaj, że do nowych łożysk musisz prawidłowo dobrać podkładkę. Żeby nie miały za ciasno bo momentalnie polecą.
Krzysek - 16-07-2012, 23:09
Tak do końca to nie chcę wymieniać, bieżnie mają ładną i objawów ich zużycia nie było. Mam całą listę części do wymiany jak finansowo dam radę to je bym też wymienił.
Ceny łożysk:
W Olsztynie znalazłem firmę, która sprzedaje łożyska i znalazłem coś do naszych Galantów : firma Albeco, Olsztyn.
Wałek sprzęgłowy:
B25-139 C3 NSK brak ,ale jest B25-139D-2RSV TVB już wiem,że jest to chińczyk,więc zakup odpada, z Poznania ktoś 4łożyska wykupił , 25x68x18 Łożysko kulkowe proste jednorzędowe Cena netto 40zł
6206.ETN9.C3 SKF [ 30x62x16 Łożysko kulkowe proste jednorzędowe CENA netto 91zł
Wałek zdawczy:
6306.NR KOYO 30x72x19 Łożysko kulkowe proste jednorzędowe CENA netto 90zł
70591 KOYO 30x70x18 Łożysko walcowe jednorzędowe CENA netto 360ZŁ
Firma MTM Rombor Warszawa
Wałek sprzęgłowy:
1.NSK B25-139 - 1 szt w cenie brutto 73 zł
2.NSK TM206U1 1 szt zamiennik prod.FAG (koreaniec - miałem to cudo w skrzyni) w cenie brutto 24 zł.
Wałek zdawczy:
3.KOYO 70591 - 1 szt w cenie netto 360 zł
4. 30TMO5 -1 szt zamiennnik prod.KOYO w cenie netto 45 zł.
U Marka Malika - Japaneze 42 215 44 02 . Łożyska na wałek sprzęgłowy i zdawczy ( 4sztuki) 570zł.
Zna ktos wymiary łożysk lub ich oznaczenia na mechanizm róznicowy?
Jak na razie czekam na łożyska , a w między czasie zabieram się za rudego w komorze silnikowej .
marcinzam - 11-09-2012, 23:30
Czyli przy regeneracji skrzyni wymieniamy 2 na wałku sprzęgłowym oraz ewentualnie 2 na wałku zdawczym , a co z tymi łożyskami ?
Owczar - 11-09-2012, 23:33
To są łożyska, które nie przenoszą obciążeń wzdłużnych, tylko poprzeczne, a jak widać, są do tego bardzo dobrze przygotowane
Żeby padły, to skrzynia musiałaby chyba jeździć na kujawskim
SnowDevil - 24-09-2012, 17:49
mam "standardowy" objaw po 200 tkm czyli terkocze mi coś na luzie, jak wciskam sprzęgło to jest cisza, jak delikatnie popuszcze to jest w miare cicho ale jak zachamuje na światłach i zrzuce bieg na luz to stojąc potrafi to całkiem głośno terkotać. Z tego co się dowiedziałem na spotach itp to mam któreś łożysko do wymiany ale po mechanior powiedział, że to może tak zostać nawet po wymianie odpowiednich łożysk. no i zgłupiałem. Wymieniać te łożysko/a czy nie? czy może tylko olej w skrzyni wymienić na razie?
komarsnk - 24-09-2012, 19:18
SnowDevil napisał/a: | mechanior powiedział, że to może tak zostać nawet po wymianie odpowiednich łożysk |
Ja miałem zmieniane oba łożyska na wałku sprzęgłowym i zakładane nowe sprzęgło Exedy i dalej terkocze na biegu jałowym. Robił mi to małopolski mechanik klubowy i ostrzegł mnie o tym również, że może dalej terkotać ale to będą luźne sprężynki na tarczy. Generalnie mam to gdzieś skoro działa i nie ma to "wpływu na moc silnika"
sampler - 24-09-2012, 19:47
nie ma prawa terkotac. Jezeli tak jest to naprawa zostala zrobiona po lebkach
Owczar - 25-09-2012, 00:41
Dokładnie, nic nie powinno terkotać.
bbandi - 02-10-2012, 13:18
Kupiłem 2L Texaco MTF 94 ponieważ mam zamiar wymienić olej w skrzyni, czy jeżeli wleje te 2 litry (a niektórym jak pisza wchodzi 2.2L) i się nie przeleje to czy mogę spokojnie jeździć czy muszę dolać jak najprędzej?, wydaje mi się że powinno wystarczyć....
Krzysek - 02-10-2012, 14:26
Ja bym dolał .
Ja jak u siebie wymieniałem ( jeszcze przed naprawą skrzyni) to prawie 2,2 weszło, tak 2,15 .
bbandi - 03-10-2012, 10:53
Weszło 2L na styk
Na razie za wcześnie na jakieś konkrety ale 1 i 2 wchodzą łagodniej...
zloty - 03-10-2012, 20:36
Mam małe zapytanie odnośnie skrzyni, nie wiem czy tak powinno być, czy może to ja źle jeżdżę autem... Mam dieselka i chodzi o to, że czasami jak dojadę do krzyżówki (światła, czy cokolwiek), zatrzymam się, to mam trudności z wbiciem jedynki... Czasami muszę ruszyć troszkę (nawet na luz i kilka cm przejechać) ponownie zahamować i dopiero wchodzi jedynka... Często też podczas redukcji jest problem z wbiciem dwójki (najpierw muszę lekko pchnąć drążek w stronę jedynki, a dopiero w dół)... Ale najgorsze jest z tą jedynką... Czasami jest tak, że siłuje się z nią kilka sec i nie mogę jej wbić. Muszę ruszyć z dwójki... Czy ma ktoś jakieś pomysły ??
Dodam tylko, że nie jest tak zawsze, czasami działa jak należy. Z innymi biegami nie ma problemu.
Z góry dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi.
Krzyzak - 04-10-2012, 09:29
nie jest to normalne - skrzynia jest już zużyta i tak niestety pracuje
(wymiana łożysk i synchronizatora 1-2 biegu)
Owczar - 04-10-2012, 09:52
Łożyska oczywiście nowe, ale synchronizatory mogą być używane od skrzyni benzynowej. Niedawno wymieniałem synchro w takiej skrzyni. Można je też regenerować, ale jak są bardzo zużyte to nie ma sensu.
|
|
|