To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów

Bazz - 11-02-2013, 05:34

tak, to też wina tulejek. zwykle jest problem ze skrajnymi biegami, ale 2 i 4 też się zdaża. ogólnie ten mechanizm jest trefny i lubi płatać figle...
demise - 19-02-2013, 20:18

Dość ciężko chodzi lewarek biegów ale biegi wskakują idealnie czy coś sknociłem przy zmianie tulejek ??(tulejki z brązu)
scoratir - 19-02-2013, 23:16

Ostatnio pomagałem znajomemu zmieniać tulejki. Z tym że on zakładał tulejki teflonowe zamienniki, a zamienniki były na tyle kiepskie że miały nadlewy w środku co powodowało ścieśnienie środkowej tulejki. Ściesnienie to powodowało ciężką praće lewarka, ale po podczyszczeniu wszystko lekko chodzi. Z tulejkami z brązu może być ten problem że mogą być zbyt dobrze spasowane ;) . Tulejka stalowa lekko obracała się w tulejce z brązu? jeśli lekko to wina jest w zbyt mocnym skreceniu śruby na tulejce. Jeśli ciężko się obracała stalowa w tulejce z brazu to należy delikatnie tulejkę z brązu przejechać drobnym papierem sciernym, tak żeby wszystko luźno się obracało.
demise - 21-02-2013, 18:01

Dzięki jutro zaglądnę co tam się dzieje.
kamilowski0072 - 08-03-2013, 07:54

Witam wszystkich. Jestem tu nowy. Również mam problem z biegami. Przymierzam się do wymiany tulejek i kieruje do Was pytanie odnośnie zakupu nowych. Zauważyłem że tulejki do volvo są dużo tańsze niż do mitsu. Czy te tulejki od volvo bedą pasować do mitsu? Bo widzę różnice w komplecie tulejek dedykowanych do mitsu. Zamiast tych teflonowyh są metalowe. Czy te metalowe są niezbędne aby wszystko potem grało? Bo czytałem wcześniejsze posty i wiem że w zestawie mają być również te metalowe.

tulejki volvo

http://allegro.pl/tulejki...3081786446.html

tulejki mitsu

http://allegro.pl/mitsubi...3046760405.html

scoratir - 08-03-2013, 08:14

potrzebne będą Ci tulejki z drugiej aukcji, bo te metalowe często są skorodowane. Z całego zestawu obowiązkowo trzeba wymienić takie tulejki:

Reszta jest opcjonalna - można wymienić ale jeśli stare są dobre to nie wymieniać, bo można tylko zepsuć.

kamilowski0072 - 08-03-2013, 08:18

Dzięki wielkie :)
Rob600 - 27-03-2013, 18:52

Witam, dziś wymieniłem komplet na przód i tył ale pojawił się drobny problem:wsteczny wchodzi bez podniesienia lewarka czyli tak jak jedynka :( coś za mocno przykręciłem ?? oczywiście użyłem smaru a komplet tulejek kupiłem w salonie Volvo cena niestety 136 pln
M@teusz607 - 27-03-2013, 19:22

Rob600, ten drążek który idzie od lewarka do skrzyni można obracać na łączeniu. Kombinuj z nim. Tak swoją drogą to wymianę tulejek można tym sposobem co najmniej opóźnić :wink:
scoratir - 27-03-2013, 21:47

Rob600, z tego co ja rozumiem to problem jest inny. Biegi wszystkie wchodzą tylko przy wstecznym nie trzeba podnosić zabezpieczenia? Jeśli tak to prawdopodobnie spadło to zabezpieczenie... z tego co pamiętam można się do niego zabrać od góry podnosząc mieszek.

PS drążka radził bym nie rozkręcać na tym łączniu jak wszystko jest w porządku.

Rob600 - 28-03-2013, 11:36

No i zgłupiałem teraz wszystko działa jak należy może się samo jakoś poustawiało ??
Zabezpieczenie jest skręcone więc "czeski film" ;)

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

rogal133 - 04-04-2013, 22:27

http://allegro.pl/tulejki...3081786446.html mam pytanie po co ca te czarne tulejki gumowe wie ktos gdzie sie je montuje??
smolec - 31-05-2013, 20:52

Witam, dziś wyjąłem i przeczyściłem tulejki, bieg 1 wchodzi lepiej ale wsteczny troszke gorzej. Chciałem się tylko zapytać co dokładnie trzeba nasmarować tzn. wszystko rezem z tym otworem co wchodzą tulejki teflonowe czy tylko tą tulejke metalową. Bo ja nasmarowałem tylko tą metalową. A i jeszcze jedno jak sprawdzić czy mam luzy na lewarku bo może też przez to źle to działa.
Anonymous - 01-06-2013, 21:07

powiem ci tak: ja kupiłem teflonowe założyłem bez zadnego smarowania i czasem jedynke musze wrzucać z którymś razem
CariTSK - 08-06-2013, 15:01

I ja jako lamer w naprawach mojej carismy dzieki temu tematowi wymienilem sam sobie tulejki gdyz nie bylo 5 a lewarek cały latał i serdecznie DZIEKUJE wszystkim ktorzy udzielili sie w tym temacie :D
Po wymianie lewarek sztywno , biegi tez elegancko 1,2,3,4,5 , nie ma problemów z redukowaniem czy szybka zmiana nie ma zgrzytów natomiast zgrzyta mi wsteczny kiedy probuje go szybko właczyc , ruch lewarka jest plynny i bieg sie włancza bez zgrzytu jesli robie to powoli . Tak jak by to była wina sprzegla. Moje pytanie brzmi czy cos rozregulowałem z wstecznym zmieniajac tulejki , czy tarcza konczy juz swoj zywot ,czy wysprzeglik nawala a moze wystarczy tylko troche podciagnac sprzegło jesli jest taka mozliwosc ? Jestem w posiadaniu cari od paru dni czy to moze byc wina starego oleju który i tak nalezy wymienic.

carisma 1.9 98r z góry dziekuje za odpowiedz



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group