| 
				
					| Carisma - FAQ - [Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów
 
 Bazz - 11-02-2013, 05:34
 
 tak, to też wina tulejek. zwykle jest problem ze skrajnymi biegami, ale 2 i 4 też się zdaża. ogólnie ten mechanizm jest trefny i lubi płatać figle...
 demise - 19-02-2013, 20:18
 
 Dość ciężko chodzi lewarek biegów ale biegi wskakują idealnie czy coś sknociłem przy zmianie tulejek ??(tulejki z brązu)
 scoratir - 19-02-2013, 23:16
 
 Ostatnio pomagałem znajomemu zmieniać tulejki. Z tym że on zakładał tulejki teflonowe zamienniki, a zamienniki były na tyle kiepskie że miały nadlewy w środku co powodowało ścieśnienie środkowej tulejki. Ściesnienie to powodowało ciężką praće lewarka, ale po podczyszczeniu wszystko lekko chodzi. Z tulejkami z brązu może być ten problem że mogą być zbyt dobrze spasowane
  . Tulejka stalowa lekko obracała się w tulejce z brązu? jeśli lekko to wina jest w zbyt mocnym skreceniu śruby na tulejce. Jeśli ciężko się obracała stalowa w tulejce z brazu to należy delikatnie tulejkę z brązu przejechać drobnym papierem sciernym, tak żeby wszystko luźno się obracało. demise - 21-02-2013, 18:01
 
 Dzięki jutro zaglądnę co tam się dzieje.
 kamilowski0072 - 08-03-2013, 07:54
 
 Witam wszystkich. Jestem tu nowy. Również mam problem z biegami. Przymierzam się do wymiany tulejek i kieruje do Was pytanie odnośnie zakupu nowych. Zauważyłem że tulejki do volvo  są dużo tańsze niż do mitsu. Czy te tulejki od volvo bedą pasować do mitsu? Bo widzę różnice w komplecie tulejek dedykowanych do mitsu. Zamiast tych teflonowyh są metalowe. Czy te metalowe są niezbędne aby wszystko potem grało? Bo czytałem wcześniejsze posty i wiem że w zestawie mają być również te metalowe.
 
 tulejki volvo
 
 http://allegro.pl/tulejki...3081786446.html
 
 tulejki mitsu
 
 http://allegro.pl/mitsubi...3046760405.html
 scoratir - 08-03-2013, 08:14
 
 potrzebne będą Ci tulejki z drugiej aukcji, bo te metalowe często są skorodowane. Z całego zestawu obowiązkowo trzeba wymienić takie tulejki:
 
   Reszta jest opcjonalna - można wymienić ale jeśli stare są dobre to nie wymieniać, bo można tylko zepsuć.
 kamilowski0072 - 08-03-2013, 08:18
 
 Dzięki wielkie
   Rob600 - 27-03-2013, 18:52
 
 Witam, dziś wymieniłem komplet na przód i tył ale pojawił się drobny problem:wsteczny wchodzi bez podniesienia lewarka czyli tak jak jedynka
  coś za mocno przykręciłem ?? oczywiście użyłem smaru a komplet tulejek kupiłem w salonie Volvo cena niestety 136 pln M@teusz607 - 27-03-2013, 19:22
 
 Rob600, ten drążek który idzie od lewarka do skrzyni można obracać na łączeniu. Kombinuj z nim. Tak swoją drogą to wymianę tulejek można tym sposobem co najmniej opóźnić
   scoratir - 27-03-2013, 21:47
 
 Rob600, z tego co ja rozumiem to problem jest inny. Biegi wszystkie wchodzą tylko przy wstecznym nie trzeba podnosić zabezpieczenia? Jeśli tak to prawdopodobnie spadło to zabezpieczenie... z tego co pamiętam można się do niego zabrać od góry podnosząc mieszek.
 
 PS drążka radził bym nie rozkręcać na tym łączniu jak wszystko jest w porządku.
 Rob600 - 28-03-2013, 11:36
 
 No i zgłupiałem teraz wszystko działa jak należy może się samo jakoś poustawiało ??
 Zabezpieczenie jest skręcone więc "czeski film"
   
 Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
 rogal133 - 04-04-2013, 21:27
 
 http://allegro.pl/tulejki...3081786446.html  mam pytanie po co ca te czarne tulejki gumowe wie ktos gdzie sie je montuje??
 smolec - 31-05-2013, 19:52
 
 Witam, dziś wyjąłem i przeczyściłem tulejki, bieg 1 wchodzi lepiej ale wsteczny troszke gorzej. Chciałem się tylko zapytać co dokładnie trzeba nasmarować tzn. wszystko rezem z tym otworem co wchodzą tulejki teflonowe czy tylko tą tulejke metalową. Bo ja nasmarowałem tylko tą metalową. A i jeszcze jedno jak sprawdzić czy mam luzy na lewarku bo może też przez to źle to działa.
 Anonymous - 01-06-2013, 20:07
 
 powiem ci tak: ja kupiłem teflonowe założyłem bez zadnego smarowania i czasem jedynke musze wrzucać z którymś razem
 CariTSK - 08-06-2013, 14:01
 
 I ja jako lamer w naprawach mojej carismy dzieki temu tematowi wymienilem sam sobie tulejki gdyz nie bylo 5 a lewarek cały latał i serdecznie DZIEKUJE wszystkim ktorzy udzielili sie w tym temacie
   Po wymianie lewarek sztywno , biegi tez elegancko 1,2,3,4,5 , nie ma problemów z redukowaniem czy szybka zmiana nie ma zgrzytów natomiast zgrzyta mi wsteczny kiedy probuje go szybko właczyc , ruch lewarka jest plynny i bieg sie włancza bez zgrzytu jesli robie to powoli . Tak jak by to była wina sprzegla. Moje pytanie brzmi czy cos rozregulowałem z wstecznym zmieniajac tulejki , czy tarcza konczy juz swoj zywot ,czy wysprzeglik nawala a moze wystarczy tylko troche podciagnac sprzegło jesli jest taka mozliwosc ? Jestem w posiadaniu cari od paru dni czy to moze byc wina starego oleju który i tak nalezy wymienic.
 
 carisma 1.9 98r   z góry dziekuje za odpowiedz
 
 |  | 
 |  |