To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica

Owczar - 09-04-2012, 23:31

http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=15

Generalnie to już bardziej elektronika niż elektryka. Jeśli masz wiedzę w tej dziedzinie to możesz powalczyć.

Zhan - 02-05-2012, 17:28

Od jakiegoś czasu obserwuję w moim climatroniku dziwny objaw. Zmiana ustawienia temperatury na wyższą nie ma wpływu na odczuwalną temperaturę powietrza wylatującego z kratek. Jeszcze kilka tygodni temu było tak, że chcąc się trochę dogrzać (moje standardowe ustawienie temp to 22-23st) podkręcałem temp na 25-26 stopni i z nawiewu zaczynało lecieć powietrze odczuwalne jako ciepłe. Kilka dni temu jadąc w pewien chłodny wieczór autem wykonałem taki manewr ale temperatura się nie zmieniała albo zmieniła się tak nieznacznie, że tego nie poczułem, ogólnie powietrze nie było ciepłe. Ciepłe powietrze zaczynało lecieć jak ustawiłem temp powyżej 30 stopni. Następnego dnia zobaczyłem, że mam pusty zbiorniczek wyrównawczy a co gorsza na jego dnie jest tak ze 2cm rdzawego szlamu. Kojarząc fakty doszedłem do wniosku, że zapchała się nagrzewnica. Przeczyściłem i przepłukałem układ ale niestety niewiele to zmieniło. Tyle tylko, że teraz jak ustawie temp na 32 st to powietrze jest tak gorące, że nie da się trzymać ręki przy kratce czyli nagrzewnica raczej nie jest zapchana. Na dziś wygląda to tak, jadę sobie z temp 22 st, podkręcam powoli do 31,5 i albo nic się nie zmienia (muszę to jeszcze pomierzyć termometrem) albo zmienia nieznacznie, natomiast jak ustawie 32 stopnie to za chwile mam piekarnik w aucie. I nie wiem czy coś się zepsuło czy to po prostu efekt wyższej temperatury otoczenia. Niestety mam sklerozę i nie pamiętam czy po wcześniejszych zimach też coś takiego było :-) . Jakieś sugestie?
Owczar - 02-05-2012, 23:58

A rurka od climatronica nie spadła?
Zhan - 03-05-2012, 00:03

Owczar napisał/a:
A rurka od climatronica nie spadła?

Nie sprawdzałem ale pamiętam, że jak kiedyś sprawdzałem to siedziała tak ciasno, że trudno ją było zdjąć więc raczej nie podejrzewam... ale pewnie zobaczę jutro

Owczar - 03-05-2012, 00:11

Jeśli to nie rurka to możliwa awaria jednego z czujników. Sprawdź też czy kostki są dobrze wpięte. Dobrze wyświetla temp zewnętrzną? Jak miałem źle wpiętą kostkę to były podobne objawy. Rurka klimatronika też daje podobne symptomy.
Na skrajnych ustawieniach działa bez odczytów z czujników. Wszystkie pozostałe pozycje działają na podstawie zbieranych danych.

major - 03-05-2012, 10:45

a ja mam takie pytanie na jakiej temperaturze jeździcie z włączoną klimą? u siebie muszę ustawić jakieś 26.5 żeby nie było strasznej lodówki.

W innych autach ustawia się 20 i jest ok. Ciekawy jestem czy mam coś skopane czy po prostu tak jest :shock:

swinks_UK - 03-05-2012, 12:06

Zhan, częśto nagrzewające sie radio które jest pod panelem klimatronika powoduje zakłócenia odczytu czujnika temperatury kabinowej (schowany za pokrętłem klimatronika).
Dobrze jest wstawić kawał folii z gabką (stosowanej do izolacji kominków i innych elementów grzewczych w budownictwie)między radio a klimatronic, czyli okleić od spodu. Z doświadczenia wiem, ze niektóre radia mogą się nagrzewać sporo i robić za dodatkowy grzejnik.

major, coś masz nie tak. U mnie wystarczy 19C by klima robiła swoje bez extremy w zimne dni. Pamiętaj byś miał klimatronic w pozycji "Auto"

Hugo - 03-05-2012, 15:52

swinks_UK napisał/a:
major, coś masz nie tak. U mnie wystarczy 19C by klima robiła swoje bez extremy w zimne dni
U mnie również.
mar111cin - 03-05-2012, 16:08

ja ustawiam w granicach 25-26, żeby klima nie zrobiła lodówki w aucie
Zhan - 05-05-2012, 22:21

Sprawdziłem rurkę i niestety siedzi na dwóch końcach jak trzeba, kostki też siedzą dobrze. Temperaturę zewnętrzną mierzy dobrze, co jeszcze można sprawdzić?
A tak przy okazji, macie jakieś patenty na wyczyszczenie wymiennika od klimy? Mam strasznie zasyfiony i żadna pianka od klimy ani odkurzacz tego nie rusza. W efekcie zbierająca się tam wilgoć bardzo długo się osusza... Myślałem żeby napsikać tam jakiegoś cilit bangu i później wypłukać wodą pod sporym ciśnieniem ale może jest coś lepszego?

deejay - 05-05-2012, 22:33

Zhan napisał/a:
A tak przy okazji, macie jakieś patenty na wyczyszczenie wymiennika od klimy?


Najlepiej to tylko zdemontowac cały parownik ( 20 min roboty ) i wymyć goracą wodą i środkiem chemicznym .
Dogadaj się z firma co obsługuje klimatyzacje aby ściągneli gaz , abys potem nie płacił za nabicie i następnie zdemontuj parownik ( 3 sruby i dwa węze od klimy :wink: )

Zhan - 05-05-2012, 22:41

deejay, a jak go wyjąć z obudowy plastikowej? Kiedyś próbowałem ale nie dałem rady rozkręcić tych plastików.
deejay - 05-05-2012, 22:46

Wychodzi kpl parownik z obudową , jest montowany na trzy srubki klucz 12 , plus dwa przewody od klimy przy scianie grodziowej.

Tu w moim temacie mała sciąga .
http://forum.mitsumaniaki...=asc&start=1155

Owczar - 06-05-2012, 02:30

Zhan, skoro rurka siedzi, to warto sprawdzić rezystancję czujnika temp wewnętrznej i temp dmuchanego powietrza. W nabiału powinna być rozpiska pinów.
Zhan - 06-05-2012, 18:28

Owczar, A ten czujnik dmuchanego powietrza gdzie się znajduje? Mam jeszcze drugi panel climatronika, może w wolnej chwili podmienię i zobaczę co się zmieni...

deejay, czy te 3 śruby i węże to tak prosto jest po zdjęciu deski czy bez ;-) Czy obudowę wentylatora też da się wyjąć w całości? Bo mam wrażenie, że odkręcenie jej uniemożliwiają kanały doprowadzające powietrze do prawej kratki...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group