Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI
Anonymous - 17-04-2008, 18:43
No może i tak ale warto spróbowac
Anonymous - 17-04-2008, 19:24
Ale po co ,silniki mitsubishi maja specyficzny system smarowania układu rozrządu,stąd te "klekoty"myśle że jak ktoś nie może sie przestawić to tylko golf już pozostaje,tam dopiero jest cicho i Heniek z Józkiem w każdym garażu sobie poradzi pod warunkiem że ma dobry młotek.Przepraszam z góry za drobna złośliwość.
emfranc - 17-04-2008, 20:31
Mój GDI klekocze jak jest zimny. Spróbowałem ceramizera wystarczył na 2kkm. Teraz klepie jak przed ceramizerem Jednak na jakieś 500-700km przed ostatnią wymianą (i przed zalaniem ceramizera) zauważyłem, że pracuje o wiele ciszej. Zastanawiam się teraz nad zmianą syntetyka na połówke. Może na gęstszym oleju będzie trochę cichszy. Czy ktoś z Was spotkał się z pdobną sytuacją w swoim autku??
Anonymous - 17-04-2008, 20:41
Firma zaleca 10w30 wiec leję olej o podobnej lepkości czyli 10w 40 i jest OK "ten klekot" nie jest wcale dokuczliwy.
Morfi - 18-04-2008, 11:23
Po zmianie oleju z Mobila1 na Motul6100 oczywiście 10W40 "klekot stał sie troszke głosniejszy i mniej równomierny"
Ale za to spalanie spadło o jakies 0,3l oraz jakby dynamiczniejszy był silnik
Musze posłuchac innego GDI bo może przewrażliwiony jestem
Anonymous - 19-04-2008, 12:48
Jak to w końcu jest z tym olejem????
Czytam tutaj że wszyscy leją 10W40 lub 5W30.Przywiozłem swoje GDI z niemiec, ma przejechane 138000km, wszystkie przeglądy w serwisie,ostatni po 132000km.
W mojej Cari od nowości był lany 0w40,("kupa" naklejek z wymian), teraz też jest taki (MOBIL 1 FULL SYNTETYK 0W40).Dodam że nic nie klekocze.
To w końcu jaki ten olej jest zalecany?????????
Anonymous - 19-04-2008, 12:53
Lej taki jaki miales lany wczesniej a na pewno sobie nie zaszkodzisz
XL - 19-04-2008, 17:53
Pepino, nie kombinuj i trzymaj się 0W40. Mitsubishi zalecało do silników GDI olej 10W30 Shella. Olej o takim oznaczeniu produkowany był jako półsyntetyk i syntetyk. Oba te oleje cechowała niska lepkość kinetyczna, czyli upraszczając były „rzadkie”. Dziś są trudne do zdobycia i paskudnie drogie. A szukać ich nie warto, bo można je spokojnie zastąpić olejami o minimalnie większej gęstości 5W30. Te oleje też są dosyć drogie, ale przynajmniej są dostępne. Ja od niedawna używam Castrola Edge 5W30 i jestem z niego zadowolony (zaznaczam, że mój silnik nie należał do głośnych). Olej 0W40 ma jeszcze większą lepkość kinetyczną, ale jest bliski zalecanemu i tańszy od 5W30. Wprawdzie jestem zwolennikiem eksperymentowania, ale 0W40 warto się trzymać.
Jeśli chcesz porównać lepkości różnych olei, dane znajdziesz TUTAJ na stronie, którą wynykał Morfi.
Pozdrawiam, XL
Anonymous - 30-04-2008, 14:07 Temat postu: ??? wlalem mobil1 5w50 i po 2tys km zaczela mi sie palic kontrolka od cisnienia oleju. zapala sie tylko na wolnych obrotach, przy nagrzanym silniku- i to nie zawsze... czy moze byc to wina slabego ladowania od akumulatora???
Moomin - 30-04-2008, 19:09 Temat postu: Re: ???
joukipauki napisał/a: | wlalem mobil1 5w50 i po 2tys km zaczela mi sie palic kontrolka od cisnienia oleju. zapala sie tylko na wolnych obrotach, przy nagrzanym silniku- i to nie zawsze... czy moze byc to wina slabego ladowania od akumulatora??? |
Nie sądzę. Akumulator a ciśnienie oleju nie mają ze sobą nic wspólnego. Albo ten olej jest za rzadki dla Twojego silnika, albo niedomaga pompa olejowa. Pewnie to drugie bo wiele osób jeździ na tym oleju i takich problemów nie mają, ale spróbuj zmienić najpierw na jakiś półsyntetyk 10W30 lub 10W40.
XL - 30-04-2008, 21:31
Cytat: | spróbuj zmienić najpierw na jakiś półsyntetyk 10W30 lub 10W40. |
NIEEE!!! Tylko narobisz sobie kosztów. Oba te oleje mają mniejszą lepkość (są "rzadsze") od 5W50, a zatem niepokojące Cię objawy jeszcze się nasilą. Radziłbym kontrolę układu smarowania (pompa, zawór redukcyjny, pomiar ciśnienia oleju itp.). Myślę, że zaufany mechanik może to zrobić za nieduże pieniądze. Zastosowanie oleju o dużo większej gęstości to półśrodek, mający sens przy znacznym zużyciu silnika, odwlekający jego remont.
Pozdrawiam, XL
Moomin - 30-04-2008, 21:51
XL napisał/a: | Cytat: | spróbuj zmienić najpierw na jakiś półsyntetyk 10W30 lub 10W40. |
NIEEE!!! Tylko narobisz sobie kosztów. Oba te oleje mają mniejszą lepkość (są "rzadsze") od 5W50, a zatem niepokojące Cię objawy jeszcze się nasilą. Radziłbym kontrolę układu smarowania (pompa, zawór redukcyjny, pomiar ciśnienia oleju itp.). Myślę, że zaufany mechanik może to zrobić za nieduże pieniądze. Zastosowanie oleju o dużo większej gęstości to półśrodek, mający sens przy znacznym zużyciu silnika, odwlekający jego remont.
Pozdrawiam, XL |
10W30 jest rzadszy od 5W50? To co minerał 20W40 jest jeszcze rzadszy?!
XL - 30-04-2008, 22:12
Mobil 1 5W50 - 17,5/104,9 mm2/s
Mobil Super 10W40 - 14,5/96 mm2/s
Dla innych producentów jest podobnie.
Polecam TĄ STRONĘ Masz tu większość dostępnych na rynku olei, wraz z ich podstawowymi parametrami.
Pozdrawiam, XL
saphire - 30-04-2008, 22:20
A już miałem napisać by nie sugerować się oznaczeniami nnWmm bo te maja sens tylko dla oleju danej klasy danego producenta - między różnymi producentami rzeczywiste lepkości mogą się dla tego samego "W" dość mocno różnić.
Anonymous - 06-05-2008, 10:16
Ja nabyłem i wlałem Castrol Magnatec 10W40 (mam nadzieję, bo kupiony przez internet) i niestety przy rozruchu klepie, potem już mniej, ale na poprzednim silniku nie było tego efektu wogóle. Niestety nie wiem jaki olej był wlany wcześniej
|
|
|