To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia

szuwar - 04-10-2012, 10:02

SnowDevil napisał/a:
mam "standardowy" objaw po 200 tkm czyli terkocze mi coś na luzie, jak wciskam sprzęgło to jest cisza, jak delikatnie popuszcze to jest w miare cicho ale jak zachamuje na światłach i zrzuce bieg na luz to stojąc potrafi to całkiem głośno terkotać. Z tego co się dowiedziałem na spotach itp to mam któreś łożysko do wymiany ale po mechanior powiedział, że to może tak zostać nawet po wymianie odpowiednich łożysk. no i zgłupiałem. Wymieniać te łożysko/a czy nie? czy może tylko olej w skrzyni wymienić na razie?


Owczar napisał/a:
Dokładnie, nic nie powinno terkotać.


to proszę o listę potencjalnych przyczyn, bo niebawem przymierzam się do tego zabiegu, niby nic się nie dzieje ale to terkotanie baaardzo denerwuje.

Chciałbym się przyszykować na wszystkie ewentualności, tym bardziej, że za wyjęcie i włożenie skrzyni wraz z wymianami części zaśpiewano mi 500pln.

sampler - 04-10-2012, 10:07

na pewno do wymiany beda lozyska na walku sprzeglowym 2 szt + podkowa trzymajaca lozysko nowa lub splanujesz stara. Moze tez byc padniete lozysko oporowe. Lozyska dyfra i walka posredniego nie koniecznie moga byc do wymiany to bedziesz wiedzial po rozkreceniu skrzyni
m6riano - 04-10-2012, 15:55

Prawdopodobnie do wymiany synchro jedynki i dwójki..zacznij od wymiany oleju..
bbandi - 04-10-2012, 16:16

m6riano napisał/a:
..zacznij od wymiany oleju..


Chciałbym jeszcze dodać że jak zmienialiśmy olej to starego wyleciało ponad 3L! wygląda jakby skrzynia była "przelana" olejem, teraz naprawdę czuć poprawę, Texaco faktycznie wydaje się być dobrym olejem.

Tylko jak firma oferująca naprawy skrzyń może takie błędy popełniać :shock: , zalewali ją w pionie czy co...

Owczar - 04-10-2012, 16:19

Ale po co wymieniać? Żeby wyrzucić kasę w błoto? Ten olej nie będzie się do niczego nadawał.
zloty - 04-10-2012, 16:21

Owczar napisał/a:
Łożyska oczywiście nowe, ale synchronizatory mogą być używane od skrzyni benzynowej. Niedawno wymieniałem synchro w takiej skrzyni. Można je też regenerować, ale jak są bardzo zużyte to nie ma sensu.

Dobra teraz pytanie, gdzie mogę dostać synchronizatory?? Dzwoniłem do "normalnego" sklepu motoryzacyjnego i mi pan powiedział, że u nich się nic takiego nie kupi (mówię o nówce). Domyślam się że w serwisie dostanę... Ale nie wiem czy będzie mnie na to stać :P Ma ktoś jakieś namiary (nr tel, strona www) gdzie można dostać używki??

Owczar - 04-10-2012, 16:25

Japaneze ma nówki, ale ceny dość wysokie. Dostaniesz też u niego łożyska.

Używane synchro dostaniesz na allegro u użytkownika: CzesciGalant. Sam kupowałem i dostałem synchro w idealnym stanie.

zloty - 04-10-2012, 16:41

W serwisie 313 zł :) Na allegro używka 199. Tylko ja się nie zabiorę za wymianę, bo nie mam gdzie :/ (zresztą nie wiem jak) Czy wymiana synchronizatorów jest bardzo czasochłonna?? I ile może kosztować robocizna?? I czy da się tak jak teraz jeździć przez jakiś czas?? Nie chciałbym sobie większych wydatków zrobić...
Owczar - 04-10-2012, 17:04

zloty, 313 za kompletne synchro? Pamiętaj, że synchro nie jest jednoczęściowe. Składa się z dwóch elementów, które u Japaneze kosztują coś koło 500zł za drugi bieg. Pierwszy jest trochę tańszy.

Pracy trochę jest- wyjęcie skrzyni, rozkręcenie, wymiana łożysk, synchro, potem prawidłowe złożenie i włożenie skrzyni.

Dla kogoś kto to robił i się zna to bułka z masłem, dla osoby, która tego nie robiła to już nie takie łatwe.

Jeździć możesz, ale to ani przyjemne, ani bezpieczne.

Robocizna za całość to myślę, że koło 500-700zł. Ale musisz znaleźć kogoś kto wie co robi. Złożyć może każdy, dobrze złożyć już niewielu....

zloty - 04-10-2012, 17:18

Nie dopytałem czy kompletne... Mam znajomego mechanika, ale nie wiem czy się tego podejmie. Kurcze nieświadomość była fajna :P No nic, będę musiał się rozejrzeć za częściami itd... Na chwilę obecną muszę zimówki kupić i zamontować głośniki, które już 2 tygodnie w aucie jeżdżą i proszą się o granie ;) W przyszłym tygodniu zapytam znajomego czy da radę to ogarnąć.
Dzięki za pomoc.

Kamil_Ziomek - 05-10-2012, 10:50

Na aukcji użytkownika CzesciGalant jest pokazany synchronizator który składa się z trzech części. Raz wysyłałem zapytanie do serwisu o synchronizator kompletny to cena była 750zł (jak dobrze pamiętam) a właściwie to tu jest odpowiedź
Kod:
MD747707-    426,00ZŁ BRUTTO
MD747313 -    22,00
MD717670 -   180,00   
MD700207- 2526A001  -  426,00
Synchronizator drugiego biegu,- MD770149    730,00
Łożysko dociskowe sprzęgła,   - MD749998    250,00 

keleron - 10-10-2012, 13:35

Mam do Was pytanie o ta podkowę podtrzymującą łożyska wałka sprzęgłowego...a konkretnie o co chodzi z tym planowaniem (po co sie to robi w tym konkretnym przypadku...
druga sprawa ma sie do podkładek regulacyjnych przy łozyskach mechanizmu różnicowego (skąd je zdobyć i jakie czynności tzreba wykonać aby wiedzieć czy stara podkładka wystarczy czy trzeba dołożyć wiecej (lub odjąć )
W poniedziałek szykuje sie do remontu skrzyni prosze o jakies dobre rady nie chce aby sie okazało że jak to chłopaki poskładaja to nic sie nie zmieni z tym terkotaniem . :roll:

Owczar - 10-10-2012, 13:47

Podkowa:
http://forum.mitsumaniaki...54f191f812ed839

W service manualu od skrzyni jest opisana procedura spasowywania podkładki mechanizmu różnicowego. Powinien też tam być numer OEM. Pewnie tylko w ASO lub Japaneze. Service manual do ściągnięcia z działu download. W tej chwili nie mam do tego dostępu więc konkretnej strony nie wskażę.

keleron - 10-10-2012, 14:14

Owczar, Szacun ! Dzieki za pomoc o to chodziło :) Powiedz tylko jeszcze jedno czy da sie starą podkowę oddać do przetoczenia czy dzwonic od razu do Japaneze ?
Edit
Chodzi mi o to czy zbyt cienka wtedy nie będzie?

Owczar - 10-10-2012, 14:15

Spokojnie. Ta od Japaneze była cieńsza od mojej i widać było ślady planowania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group