To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów

Laciek - 20-06-2013, 02:27

Ja jestem świeżo po wymianie tulejek (przód i tył). Wrażenia z jazdy genialne, wszystko wchodzi idealnie, acz drobne luzy pozostały. koszt 127 + wysyłka w mitcarze w wawie.

kupując te tulejki facet wcisnął mi jakąś tulejkę półksiężycową (tak to nazwał) za dodatkowe 35 PLN w której obraca się wodzik, bo niby też się wyciera. teraz widzę że nie było to potrzebne, jednak skoro już kupiłem, warto by wymienić. I tu moje pytanie: Jak się do tego zabrać? Próbowałem jakoś to wyciągnąć, ale w żaden sposób nie umiem, a nie chcę uszkodzić wodzika ani skrzyni.

I kolejne pytanie: Skoro już 3/4 ruchomych elementów zakupiłem, to czy nie dobrze byłoby pójść jeszcze o krok dalej i też wymienić tulejki na lewarku (te widoczne po zdjęciu mieszku wajchy)? Czy zlikwidowałoby resztę luzów na lewarku?
Dodam, że sam mechanizm skrzyni wbija biegi idealnie. Luzy jeśli jakieś są, powstają między lewarkiem a samą skrzynią.
Pozdrawiam o/

Couguar27 - 23-06-2013, 21:35

Witam.

Ja jestem właśnie świeżo po wymianie tych tulejek w mojej Cari 1.6. Powiem tak odkręcenie tulejki od strony lewarka jakieś 3 min i już tulejka wymieniona. Problemy zaczęły się z tulejką przy skrzyni biegów, owszem nakrętka śruby odkręciła się bez problemu i na tym koniec. Za chiny nie mogłem wyciągnąć śruby z tulejki, jak się później okazało zapiekła się śruba z tą tulejką metalową na amen nie pomógł ściągacz , młotek. Z racji trudnego dostępu nie można było nawet dojść do tego gumówką wieć mozolnie włożyłem blatek do metalu i 3 godzinne cięcie ręczne na leżąco bez kanału(nie polecam :) ).Cięłem ostrożnie po tym teflonie co wystaje nad oczkiem które wchodzi do skrzyni biegów. śrubę z dołu już udało mi się ściąć miniszlifierką. Całe szczęście juz po robocie i tulejki wymienione swoją drogą strasznie ciasno wchodzą te przy skrzyni.

Pozdrawiam.

Dymkul - 09-08-2013, 16:38

Witam mogę prosić o pomoc w wyszukaniu odpowiednich tulejek na allegro ?

Prosił bym o opcję z wstecznym i jedynką.
A także z wszystkimi biegami. Bo chciałbym porównać cenę.

Na różnych aukcjach są inne komplety i raz są te metalowe tulejki i raz nie.

Z góry dziękuje.

Jaro1974 - 09-08-2013, 17:46

Dymkul, nie ma czegoś takiego że są z opcją jedynki i wstecznego lub do wszystkich biegów. Ja zalecałbym wymianę wszystkich tulejek dlatego że jedna robota a spokój na dłuższy czas.
glina - 09-08-2013, 21:04

Bierz od Volvo, będzie taniej.
spider993 - 06-09-2013, 10:43

Witam jestem tu nowy i mam problemy z tulejkami w mojej carismie. Mam również problem z zakupem tuylejek ponieważ nie do końca wiem jakie. Więc moje pytanie brzmi czy ktoś może mi powiedzieć jakie kupic albo dać link z allegro. Ja znalazłem taki zestaw i nie wiem czy to bedzie dobre

http://allegro.pl/mitsubi...3475186036.html

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam :) )

glina - 06-09-2013, 11:00

bedzie pasowac - pozostaje tylko pytanie czy potrzebne sa rowniez metalowe tulejki, itp.
jesli tylko plastiki sa zjechane to nie ma co przeplacac.

grzesiopol - 06-09-2013, 17:40

Ja proponuje cały zestaw, na pewno dłużej ci posłuży niż tylko wymiana plastików. Wiem bo wymieniałem, najpierw plastiki, potem plastiki i tulejki a potem jeszcze raz plastiki i tulejki a potem to już cały komplet. I też brałem u multiline.
spider993 - 10-09-2013, 22:18

Witam. Jestem świeżo po wymianie tulejek i powiem że nie jestem zadowolony z efektów. Przyznaje racje że wymiana tulejek na drążku jest bardzo łatwa i szybka ale z wymiana tulejek zaraz przy lewarku męczyłem się cały dzień. To znaczy wymiana nie była ciężka ale samo wyciągniecie tego mechanizmu z auta zajęło mi dużo czasu. Ale tak jak już mówiłem tulejki udało mi się wymienić. Wcześniej mój problem polegał na tym że luz na lewarku był bardzo duży, można powiedzieć że latał jak chciał. Przed wymianą nie dało się również wbić piątki. Teraz, po cało dniowej walce z wymiana tulejek, luz na lewarku jest o wiele mniejszy a piątkę można wbić lecz potrzeba do tego trochę siły. Liczyłem ze efekt wymiany tulejek będzie znacznie lepszy, myślałem że piątka będzie wchodziła tak dobrze jak inne biegi. Dlatego też moje pytanie brzmi czy coś zrobiłem nie tak, a może problem leży gdzie indziej

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

plecho1 - 10-09-2013, 23:03

Być może poprzedni właściciel rozpiął i źle ustawił drążek łączący lewarek ze skrzynią w miejscu w który da się zmienić długość drążka i położenie względem mocowania do drążka i skrzyni.

grzesiopol - 11-09-2013, 17:02

A ten plastik na dźwigni wybieraka też wymieniałeś, a może pomyliłeś plastiki :?: lub coś za mocno skręciłeś, jak ja wymieniałem cały komplet to wszystko było OK.
spider993 - 16-09-2013, 16:21

Raczej pomylić nie mogłem ponieważ to co wyciągałem poprostu zamieniałem na nowe oczywiście smarując przed złożeniem. Nie wydaje mi sie żebym za mocno skrecił, te tuleje pod autem starałem sie tak na wyczucie nie za mocno i nie za lekko, natomiast te zaraz przy lewarku skrecałem troche mocniej.


grzesiopol napisał/a:
A ten plastik na dźwigni wybieraka też wymieniałeś ?


O który dokładnie Ci chodzi ? Jak możesz to podaj numer albo coś.

http://img694.imageshack....342/tulejki.jpg

grzesiopol - 18-09-2013, 18:02

Na zdjęciu tego niema, jak masz workshopa Carismy to strona 22-5 pierwszy obrazek lub tutaj masz obrazek, miejsce zaznaczone kółkiem

Jak brałes ten zestaw http://allegro.pl/mitsubi...3475186036.html to jest to ten plastik na pierścieniem segera w dolnym lewym rogu obok metalowej tulejki a zakłada sie to na to coś co jest w tym zestawie http://allegro.pl/mitsubi...html?source=mlt w dolnym prawym rogu.
Ewentualnie sprawdź czy te ograniczniki nr 30 i 31 z twojego zdjęcia ustawiłeś w tych samych miejscach.

lfanek - 05-10-2013, 09:18

Mam Cari MSX. Cięzko wchodzi 5 bieg oraz ostatnio 1 i czasem zamiast wstecznego tez wbija 1. Ogolnie drazek ma straszne luzy. Zmieniac wszystko czy pojedyncze od biegow? Tuleki w MSX sa takie same jak w innych Cari czy moze jakies reno(ponoc w MSX skrzynia jest od reno)?
mwitek - 12-10-2013, 13:57

Czytam ten temat czytam i nie mogę wywnioskować jak się zabrać za te wymianę.

Doszedłem do tego, że na problemy z jedynką mógłbym dokonać wymiany od strony nie wymagającej kanału. Tylko błagam powiedzcie mi gdzie to jest!!!

Nie mam doświadczenia jeśli chodzi o mechanikę samochodową, to moje pierwsze auto więc muszę sie dopiero wszystkiego nauczyć.

Mam szukać tych tulejek pod maską? Czy przy drążku w kabinie?

Pomocy!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group