To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia

keleron - 10-10-2012, 14:15

Hehe ubiegłeś mnie jeszcze raz dzieki !
Owczar - 10-10-2012, 14:17

No i skrzynia po złożeniu śmiga jak należy :)
Krzysek - 10-10-2012, 16:29

Ja za splanowanie owej podkowy ( 0,3mm) zapłaciłem 20zł.
zloty - 16-10-2012, 01:56

Wychodzi na to, że taniej będzie poszukać innej skrzyni :P Nie znam się zbytnio na tym dlatego pytam:
Czy skrzynia od benzyny i diesla różni się?? Czy można do diesla wsadzić taką z benzyniaka?? Z góry dzięki za odp :)

robertdg - 16-10-2012, 08:51

zloty napisał/a:
Wychodzi na to, że taniej będzie poszukać innej skrzyni :P Nie znam się zbytnio na tym dlatego pytam:
Czy skrzynia od benzyny i diesla różni się?? Czy można do diesla wsadzić taką z benzyniaka?? Z góry dzięki za odp :)
2.0Pb do 2.0TD zaadoptujesz
Owczar - 16-10-2012, 09:26

zloty napisał/a:
Wychodzi na to, że taniej będzie poszukać innej skrzyni :P


W takim samym stanie jak Twoja :) Łożyska wytrzymują średnio 200-220kkm.

Skrzynia z PB podejdzie ale do wymiany koło 5 biegu. W benzynie jest inne przełożenie.

zloty - 16-10-2012, 12:49

Czyli chcąc, nie chcąc, muszę rozebrać skrzynie i w niej pogrzebać... Słyszałem, że są warsztaty zajmujące się regeneracją skrzyń. Czy opłaca się podrzucic skrzynię do takiego warsztatu ?? Czy lepiej samemu się za to zabrać ??
Owczar - 16-10-2012, 13:18

Zależy czy czujesz się na siłach naprawić ją samemu. Używka się nie opłaca. Regeneracja ok, ale w sprawdzonym warsztacie.
m6riano - 16-10-2012, 18:51

zloty, zadzwoń do Japaneze i zapytaj ile kosztuje taka zabawa(kompletna-zostawiasz auto-naprawiają-odbierasz)
Kamil_Ziomek - 02-11-2012, 13:33

A myślał ktoś nad zmianą łożysk na wałkach na stożkowe tak jak w evo ?
milo - 02-11-2012, 15:03

Kamil_Ziomek napisał/a:
A myślał ktoś nad zmianą łożysk na wałkach na stożkowe tak jak w evo ?

Tak będzie tylko łożyska wałeczkowe z kołmierzem i tak zrobię jak będę wymieniał synchronizator :)

Owczar - 02-11-2012, 15:15

A są dostępne w takim rozmiarze?

Tylko nie wiem czy wałeczkowe na wałku sprzęgłowym to dobry pomysł. To w ruchomej oprawie może i tak, ale to stałe już nie za bardzo. Generalnie dany typ łożysk wymaga odpowiedniego pasowania i konstrukcji, dlatego bez przeróbki sposobu pasowania nie możemy sobie zmieniać łożysk na inne.

milo - 02-11-2012, 17:48

Owczar napisał/a:
To w ruchomej oprawie może i tak, ale to stałe już nie za bardzo

Łożysko wałeczkowe z kołmierzem wysuwane tylko w jedna stronę takie właśnie bedzie lepsze niż te bez kołmierza ruchome
Owczar napisał/a:
dlatego bez przeróbki sposobu pasowania nie możemy sobie zmieniać łożysk na inne.

Czasem trzeba poprawić fabrykę i tylko aby na korzyść :D

Kamil_Ziomek - 02-11-2012, 18:12

A co z siłą osiową działającą na wałki choćby ze względu na skośne zęby. Przecież to głównie te siły uszkadzają łożyska na wałku sprzęgłowym. Łożyska walcowe można obciążyć siłą osiową równą 5% siły promieniowej jaką wytrzymuje łożysko. Więc słaby wybór moim zdaniem. Łożysko stożkowe jest idealnie przystosowane do przenoszenia siły osiowej.

Co do rozmiaru na wałek sprzęgłowy to można dobrać średnice wewnętrzną i wysokość ale z zewnętrzną już trzeba pokombinować.

zloty - 02-11-2012, 18:20

Czy ma ktoś jakiś zaufany warsztat, który podjąłby się remontu skrzyni?? Najlepiej w świętokrzyskim...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group