To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów

plecho1 - 13-10-2013, 07:17

Pod autem w połączeniu skrzyni z drążkiem zmiany biegów. Chodzi o dwa miejsca, połączenie z wybierakiem w skrzyni i połączenie z drążkiem zmiany biegów.
mwitek - 13-10-2013, 08:21

dzięki za odpowiedź!
Czyli bez kanału / lewarka nic nię zrobie. A ta cześć przednia o której było pisane że bez kanału? Czy źle coś zrozumiałem?

plecho1 - 13-10-2013, 08:54

Jeśli się postarasz, to zrobisz to po podniesieniu auta na podnośniku, tylko dla bezpieczeństwa podstaw coś dodatkowo pod auto.
Duli - 21-10-2013, 23:47

Przy wymianie tulejek polecam również sprawdzenie stanu osłony dolnej wybieraka skrzyni (tej gumowej). Gdy będzie ona pęknięta, wymiana ich starczy na krótszy okres czasu, gdyż będzie się tam dostawał wszelki syf od spodu. U mnie była pęknięta i gdy potrzebowałem, niestety nikt w mieście nie miał i namierzyłem tylko u gościa, u którego brałem również tuleje (nick z allegro multiline). Nie chcę reklamować, ale innego zdjęcia nie znalazłem:



Na poniższym schemacie część na samym dole, numer 24222 (wchodzi między część 24007, a glebę w samochodzie, od spodu wystaje tylko tymi "kręgami" w środku):


mwitek - 14-11-2013, 08:00

Zaglądałem pod autko i odkryłem, że mam luz na zaznaczonym łączeniu.



Pewnie może to być powodem problemów z 1 i wstecznym? Tylko się zastanawiam czy w zestawach tulejek wybieraka będą również do tego miejsca. A nawet chciałbym chyba dokupić tylko do tego miejsca bo jak patrzyłem na połączenie przy drążku to wystające pod auto to tam jest sztywno. Chyba, że trzeba całość.

Chyba, że moje pytanie jest w ogóle bez sensu bo to o te tulejki od początku chodzi :D
(Bo myślałem, że wciąż rozmawiamy o tych 2 miejscach na drążku)

plecho1 - 14-11-2013, 08:16

Te też będą w komplecie, na drugim końcu tego drążka są takie same i też mogą mieć podobny luz. Jeśli te są aż tak rozbite, to może warto jednak wymienić cały komplet.
mwitek - 14-11-2013, 08:20

Dzięki za szybką odpowiedź.

Na drugim końcu drążka jest sztywno. Ale jeśli już kupię komplet to pewno i wymienię od razu 2.

Czyli to jest standardowa zawartość zestawu?

plecho1 - 14-11-2013, 08:40

Tu masz taki zestaw http://allegro.pl/mitsubi...3640234622.html A tu trochę tańszy i mniejszy zestaw http://allegro.pl/tulejki...3665036959.html
MmzTattoo - 14-11-2013, 22:36

Ja kupowałem ten droższy i powiem że warto najpierw przełożyłem tylko te od drążka niby biegi wchodziły ale to jeszcze nie było to. Po wymianie kompletu biegi wchodzą ładnie selektywnie bez szukania itp.
parzon - 15-11-2013, 10:01

MmzTattoo napisał/a:
Ja kupowałem ten droższy i powiem że warto najpierw przełożyłem tylko te od drążka niby biegi wchodziły ale to jeszcze nie było to. Po wymianie kompletu biegi wchodzą ładnie selektywnie bez szukania itp.


Witam, czy do 1.6 16v wersja 103 km, też ten http://allegro.pl/mitsubi...3640234622.html zestaw będzie pasował ? Może znacie kogoś w Łodzi kto mógłby mi to wymienić ?

MmzTattoo - 15-11-2013, 22:55

Powinny pasować ale nie dam sobie ręki uciąć niech ktoś jeszcze się wypowie.
Batmanikus - 15-11-2013, 23:24

Mam poliftową 95 KM '99. Te po stówce będą dobre?
mwitek - 21-11-2013, 15:35

zamówiłem ten mniejszy zestaw. muszę teraz rozszyfrować co jest do czego :) ale to chyba jak zdejme stare to zobaczę na które mam wymienić.

[ Dodano: 24-11-2013, 18:54 ]
Jestem właśnie po wymianie tulejek i powiem wam że albo te z zestawu były źle spasowane albo coś zrobiłem źle bo skończyło się na tym, że została jedna stara jedna nowa.

Cholernie ciężko wchodziły te nowe tulejki więc zamiast się powstrzymać i pomyśleć to zacząłem kombinować jak je tam wepchnąć i skończyło się zniszczeniem jednej. Ale i tak nie dałbym rady ich tam wsadzić. Mówię o jednym miejscu połączenie przy mechanizmie skrzyni pod silnikiem.

Kurde co zrobiłem źle?
Powinienem potraktować je papierem ściernym i dopasować? A może to gniazdo przetrzeć papierem? No nie wiem. Może jakieś gówniane po prostu te tulejki? No i teraz jedynka jakby się poprawiła ale wajcha chodzi ciężko (przód-tył) Jak myślicie dotrze się? Nasmarowałem oczywiście

A no i jeszcze jedno pytanie. Przy mojej walce kilka bądź kilkanaście razy okręciłem ten element wchodzący w mechanizm skrzyni, ten w którym są tulejki. Czy ma to jakieś znaczenie? Jest to jakaś regulacja? Ma to gwint i się odkręca? Czy po prostu się obraca? Bo nie wiem czy dobrze zrobiłem

I kurde zostałem z resztą zestawu której nie potrzebuje a nie mam 2 potrzebnych tulejek ehh taki los podły :D

Jarek90 - 08-12-2013, 12:57

Czy tulejki które odpowiadają za wsteczny i 1-szy bieg są widoczne na którymś z poniższych zdjęć? Muszę je wymienić, ale nie wiem gdzie dokładnie się one znajdują
Proszę o szybką pomoc.





mwitek - 08-12-2013, 16:20

wg mnie nie.

zobacz chwile wcześniej w moim poscie z 14 listopada jest zdjęcie z zaznaczonym miejscem gdzie są tulejki ktąre u mnie psuły wsteczny i jedynke



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group