| 
				
					| Carisma - FAQ - [Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów
 
 Renix - 10-12-2013, 22:10
 
 Czy ktoś może mi powiedzieć co odpowiada za ustawianie dźwigni zmiany biegów w położeniu neutralnym - czyli między 3 a 4?  Jeśli np wrzucę luz z 5 - dźwignia zostanie  wychylona maksymalnie w prawo. Podobnie po wrzuceniu luzu z 1 lub 2 - dźwignia zostaje wychylona w lewo...Inaczej mówiąc dźwignia dosyć ciężko chodzi na boki i nie wraca w środkowe położenie.
 Stało się to dość nagle..wszystkie biegi wchodzą - ale teraz trzeba wiedzieć gdzie ich szukać
  Nie sądzę żeby wytarły się jakieś tulejki - bo stało by się to przecież stopniowo. Jakaś rada? 
 Nieaktualne...
 Uszkodzenie było standardowe
   karpin87 - 18-12-2013, 10:21
 
 Panowie nie widze żadnego schematu ani zdjęć, proszeę pokażcie jakieś foto gdzie to jest i jak to wymienić, proszę też o schemat gdzie jest wlel oleju e tej skrzyni
 kamasxxx - 26-12-2013, 03:37
 
 Witam , własnie wróciłem od rodziny jakieś 200 km i pod blokiem nagle żaden bieg nie chciał wskoczyć
      po chwili próbowania mocnego i średniego, bieg 1 wskoczył i przejechałem sie po parkingu na 2 i 3 i wchodziło ciężko , ale weszło po czym chciałem zaparkować i znowu to samo.......Jak myślicie są to tulejki wybieraka ? Carisma 98 GDI i jeszcze jedno pytanie jutro tzn dzisiaj musze jechać do kolejnej rodziny i czy w przypadku porannego poprawnego wskoczenia biegu mogę ruszyć w trase? oczywiście jeśli po przejechaniu paru odcinków od 1-2-3 biegu nic sie nie będzie działo.... lukaszpl - 26-12-2013, 07:47
 
 Myślisz że przez noc się naprawiło? Nikt Ci tego nie zagwarantuje, ale może też kończyć się sprzęgło.
 kamasxxx - 26-12-2013, 11:02
 
 O dziwo przed chwilą przejechałem jakieś 5 km na różnych biegach i wchodza normalnie
  nie mam pojęcia co było wczoraj, ale ważne że działa   MmzTattoo - 26-12-2013, 11:17
 
 z tego co piszesz masz GDI a tam masz wybierak na linkach więc tulejki napewno odpadają
 kamasxxx - 26-12-2013, 20:45
 
 a więc wróciłem i zauważyłem jedno: przy włączonym silniku żaden bieg nie chce wejść... z chwilą kiedy wyjmę kluczyk ze stacyjki można śmiało wrzucać biegi a gdy już rusze wszystko jest ok a więc jutro mechanik wita
   Renix - 03-01-2014, 20:26
 
 Winne jest sprzęgło. Nie rozłącza się do końca.
 7ukasz - 07-01-2014, 16:02
 
 Witam. Czytam ciągle o wymianie jakichś tulejek wybieraka. Czytam też jakie to proste w wymianie. Ja mam najwyraźniej jakąś inną wersję Carismy, bo u mnie nie znalazłem żadnych tulejek. Nie ma też dostępu od dołu. Jedynym wyjściem jest zdemontowanie obudowy filtra powietrza, puszki z bezpiecznikami i tego ustrojstwa pod tą puszką (nie wiem co to jest).
 U mnie problem polega na tym, że na prawej lince (patrząc z góry w kabinie) bardzo ciężko pracuje i lewarek nie wraca na swoje położenie przy ruchu na bok tylko tak zostaje. Czy ktoś ma taką wesję carismy jak ja i wie co mam tam wymienić aby się pozbyć tego problemu? Moja wersja to sedan 2000rok 1,8 GDI.
 plecho1 - 07-01-2014, 17:50
 
 Bo ten temat Twego auta nie dotyczy. U ciebie jest to rozwiązane za pomocą linek i prawdopodobnie ta sprawiająca problemy zardzewiała. Może spróbuj wpuścić do jej wnętrza jakiś smar albo naftę.
 7ukasz - 07-01-2014, 19:40
 
 Dzięki za odpowiedź. Właśnie dzisiaj dobrałem się do tego. Trzeba zdemontować filtr powietrza i jego obudowę oraz odkręcić puszkę z bezpiecznikami oraz tą od podciśnienia i można od góry wszystko robić. Po odpięciu linki okazało się, że linka jest ok tylko przy skrzyni w skrajnych położeniach przycinało się. Przesmarowałem sprayem do smarowania łańcuchów, trochę poczekałem, poruszałem i już odbija.
 WPR - 03-02-2014, 15:57
 
 Możecie mi polecić który zestaw mam kupić jeżeli nie wchodzi mi jedynka i wsteczny ?
 http://allegro.pl/mitsubi...3874371840.html ?
 Chyba że da radę jakiś tańszy do tych biegów ?
 lub takie: http://allegro.pl/mitsubi...3933437125.html ?
 Czytałem poprzednie strony ale tam już wygasły linki.
 gieras1988 - 09-02-2014, 13:23
 
 Witam,
 Miałem podobne problemy ze wstecznym i jedynką głównie, czasami trójka zamiast jedynki wchodziła, a od wczoraj wrzucić wsteczny graniczyło z cudem.
 Na załączonym zdjęciu które zrobił kolega mwitek dorysowałem gdzie wsadziłem podkładkę (2mm grubości z rozwierconym środkiem na 10mm), wyeliminowała ona luz przez który nie dało się wrzucać wstecznego. Wszystkie tulejki wyczyściłem i przesmarowałem porządnie. Efekt jest taki że bez wymiany tulejek wsteczny wchodzi idealnie, jedynka również i przy okazji lewarek nie lata i nie trzeba czarować żeby wpiąć odpowiedni bieg
   
 
   Lubuszanin - 23-02-2014, 22:44
 Temat postu: Problem ze wstecznym
 Witam wszystkich,
 od niedawna posiadam Carismę 1.6 16V 103KM z 2001r. Jak wielu z Was posiadam problem ze wstecznym, ale jest trochę nietypowy. Mianowicie gdy próbuje wrzucić wsteczny to jest zgrzyt i lekkie szarpnięcie, ale dzieje się tak tylko wtedy gdy silnik jest zimny i wsteczny jest pierwszym biegiem jaki wrzucam i tylko za pierwszym razem.Wygląda to tak że np. rano wrzucam wsteczny( jest zgrzyt) wycofam z parkingu, wrzucę jedynkę i przejadę 2metry i gdy znowu spróbuję wrzucić wsteczny to już jest ok i nie zgrzyta. Czy to też tulejki, czy może coś innego? Bo jeśli były by to tulejki, to czy nie miał bym problemu ze wstecznym za każdym razem gdy go wbijam, a nie jak w moim przypadku tylko pierwsze wbicie? Za wsteczny odpowiadają tulejki z przodu, te pod skrzynią?
 
 [ Dodano: 02-03-2014, 23:05 ]
 Zdecydowałem się wymienić te tulejki, ponieważ czytając wcześniejsze posty jestem prawie pewien że w nich tkwi problem. Kłopoty mam ze wstecznym (zgrzyta), jedynka wchodzi dosyć ciężko i czasami zamiast 5 wejdzie 3. Mam pytanie odnośnie zestawu jaki polecicie żeby usunąć ww. usterki?
 Zestaw nr.1
 http://allegro.pl/mitsubi...3962529144.html
 
 Zestaw nr.2
 http://allegro.pl/tulejki...4023614396.html
 
 Zestaw nr.3
 http://allegro.pl/tulejek...3949425483.html
 WPR - 16-05-2014, 20:26
 
 Może ktoś wie coś na temat tej sprężyny:
 
   Gdzie moge ją dostać ? bo jak dobrze widze to końcówka jest ułamana i przez to nie wchodzą mi kompletnie biegi a wsteczny zgrzyta
 
 |  | 
 |  |