To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast

predatorix - 02-11-2014, 17:12

Hejka
Mam mały problem z zegarami HC. Otóż do tej pory jak przekręcalem kluczyk bez odpalania zegary zapalaly się. Dzisiaj chciałem zmienić żarowki na ledy w zegarach i po montażu ich z powrotem i po przekreceniu zaplonu zegary najpierw delikatne się podswietlaja i dopiero jak włączę światła to się zapalają tak jak powinny. Nadmieniam ze nie zmieniłem żarówek bo nie wiem gdzie one są. Czyżby coś z potencjometr em od ściemniania konsoli ? Z góry dziękuję za jakiekolwiek rady i wskazówki.

[ Dodano: 03-11-2014, 23:14 ]
Ktoś coś w sytuacji powyżej ?

sveno - 05-11-2014, 11:52

predatorix napisał/a:
Dzisiaj chciałem zmienić żarowki na ledy w zegarach
HC podświetlane są świetlówką, nic nie wymienisz, chyba, że żaróweczki pod kontrolkami.

Dziwny masz ten problem, powinno być odwrotnie. Pobaw się potencjometrem, sprawdź kostki. Skoro nic nie zmieniłeś to pomyśl co mogłeś zepsuć/źle podłączyć.

mysterllo - 18-11-2014, 10:37

ma ktos aktualny opis montazu ( wraz ze zdjeciami ) zegarow high contrast do wersji 163 KM oraz opis podpiecia tak by pokazywal licznik kilometrow i pozostale opcje ?? i co do tego oczywiscie jest potrzebne procz licznika z w/w wersji
balcik - 18-11-2014, 16:18

Witam, znalazl by sie moze ktos z Okolicy Iłży/ Radomia co pomogł by zamontowac zegary HC?jak coś pw
sveno - 18-11-2014, 16:22

balcik, wiesz, że by się znalazł :) masz mój nr?

mysterllo, poproś Swinksa o reupload zdjęć.


Do administracji: co się dzieje, że tyle userów zostało usuniętych?
cuube, trawkins....

mysterllo - 20-11-2014, 07:35

swinks nie odpowieda na wiadomosci :/
swinks_UK - 20-11-2014, 11:38

Cierpliwości. Zrobię upload jak będę miał czas i będę w domu.
Jak sie ma mobilny internet w pracy, to można g....

Hugo - 25-11-2014, 08:08

Panowie i Panie chcę z powrotem wlutować w płytkę obrotomierza od HC z 2,4 GDI te oporniki itp. rzeczy, które wcześniej wylutowałem w celu przełożenia i mam pytanie: czy wlutowując z powrotem te oporniki, tranzystory itp. jest ważne żeby były tak samo obrócone, skierowane itd. czy to nie ma znaczenia?
Proszę o radę...

KsiadzRobak - 25-11-2014, 10:36

oporniki nie mają polaryzacji, tranzystory już tak
generalnie elementy bierne najczęściej nie mają polaryzacji (wyjątek np. kondensator elektrolityczny) a czynne już musisz lutować zgodnie ze specyfikacją

Hugo - 25-11-2014, 10:51

KsiadzRobak, no pięknie, w ogóle się na tym nie znam i nie wiem czym się różnią oporniki od tranzystorów itp., więc po Twoim poście nie wiem już kompletnie nic :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A tak na poważnie, jak wkleję Ci fotki tych elementów, które wylutowałem i chciałbym ponownie wlutować to powiesz mi, które są które?

Sunderland86 - 25-11-2014, 10:56

Hugo wklej foty i powiemy co i jak
KsiadzRobak - 25-11-2014, 12:46

oczywiście - obudowy elementów są dość charakterystyczne
Hugo - 25-11-2014, 13:19

Super. Dzisiaj wieczorem będą fotki.
swinks_UK - 25-11-2014, 14:54

No dobra... pierwszego postu nie mogę edytować, za dużo czasu upłynęło. Tak więc spróbuję od nowa...

Przeróbka - zastąpienie zegarów analogowych 4G63 i 4G64 zegarami High Contrast z 6A13. Opis konwersji obrotomierza.
Obrotomierz:
Tak jak pisał Bartek, płytka obrotomierza zegarów analogowych wymaga modyfikacji jeśli zakładamy zegary HC, chodzi o inny układ mechanizmu wskazówki.
Oto płytka klasycznego zegara „czterocylindrówki” od strony druku:

Na niebiesko elementy wymagane do przeniesienia na płytkę HC.
A tu zdjęcie z zaznaczonymi elementami:


Zdjęcie przedstawia wersję z 2.4 GDI (4G64), ale w przypadku silnika 2.0 (4G63) różnica tkwi tylko w skalowaniu w układzie równoległym rezystorów, który w 4G64 ma wartość 6.1kΩ (rezystory 15k i 11k), a w 4G63 ma 5.8kΩ. W rzeczywistości przekłada się to na przekłamania w granicach 50-100 rpm, co mieści się w granicach błędu. Zresztą układ jest indywidualnie kalibrowany w każdym obrotomierzu, więc wartości rezystorów mogą ulegać zmianom, ważne by dzielnik miał tą samą wartość.


A tu płytka obrotomierza HC z silnika 2.5V6 (6A13). Na niebiesko zaznaczyłem elementy, które trzeba usunąć.


Na zdjęciu z góry zaznaczyłem te elementy.


Na koniec widok druku zmodyfikowanej płytki obrotomierza. Na niebiesko wstawione elementy. Uwaga, ścieżkę z nóżki nr 2 układu scalonego należy przerwać i wstawić tam rezystor 24kΩ (ja dałem od strony druku). Tak samo, od strony druku wlutowałem rezystor 10kΩ między diodą a zasilaniem +12V, sama dioda idealnie weszła w miejsce rezystora 42kΩ od strony elementów.


To jest opis dotycząsy modyfikacji z 6A13 do 4G6x. Dodatkowym utrudnieniem jest modyfikacja między dwoma różnymi typami układów obrotomierza, o czym za chwilę.

[ Dodano: 25-11-2014, 14:13 ]
A teraz szerzej o układzie obrotomierza.

1. Wystepują dwa rózne typy układu:
- tzw. bez diody
- tzw. z diodą
W związku z tym może wystąpić trudność w zaadoptowaniu płytki obrotomierza jednego typu w obrotomierzu z płytką drugiego typu. Opisana w poście wyżej modyfikacja włąśnie opisuje ten problem. W przypadku swapu tego samego typu układu, sprawa jest wtedy banalnie prosta przy modyfikacjach..

2. Różnice 4G6x i 6A13.
Sama róznica sprowadza się do wartości kondensatora wiszącego na nóżce nr 5 układu scalonego:
- 10nF (103j na schemacie) dla zegarów pracujacych w autach z V6 i VR4
- 15nF (153j na schemacie) dla zegarów pracujących w GLS i GDI (4G6x)

3. Pozostałe róznice. Układ rezystorów
Tutaj jedyną kolejną różnicą jest sam układ dzielnika, są to minimalne różnice w doborze samych rezystorów. IMO, sprawa pomijalna jeśli działamy w obrębie tego samego typu silnika, np. 4G63 i 4G64. Nawet róznice czterorzędówek i V6 też nie są specjalnie istotne. Można dopiero zauważyć istotnie inne wartości w zegarach HC z wersji 6A13TT (Galant/Legnum VR4), tutaj chodzi o większy zakres skali obrotomierza.

Podsumowując. Przeróbka obrotomierza sprowadza się do dwóch aspektów:
- potencjalna modyfikacja wzgledem modelu silnika: kondensator 10nF > 15nF
- potencjalna modyfikacja układu z adaptacją "płytka bez diody" > "płytka z diodą"
IMO, jeśli nie adaptujemy zegarów z VR4 to na tym można zakończyć.

A terza czas przejść do schematów:
1. Układy "Z diodą":
Zegary analogowe z GDI


Zegary HC z Legnum i Galant VR4 (wartości rezystora w dzielniku mogą się minimalnie różnić)


Zegary HC z Galanta V6


2. Zegary "Bez diody":

Zegary analogowe Galant V6


Zegary HC Galant V6

Hugo - 26-11-2014, 08:45

Witam. Wklejam fotki, oto płytka obrotomierza z HC od 2,4 GDI, w którą wlutowałem oporniki, tranzystory itp. z licznika analogowego od V6 (proszę nie komentować jakości lutowania :wink: ):




Już na pierwszy rzut oka widać, które elementy były wymieniane. Obrotomierz miał być przerobiony pod V6, a teraz chciałbym powrócić do pierwotnej płytki, tzn. wlutować z powrotem w płytkę elementy na zdjęciu poniżej, tylko proszę o informację w przypadku których ważna jest polaryzacja:


Ponizej wklejam fotkę płytki obrotomierza z drugich zegarów HC, które akurat posiadam, są od V6 anglika. Czy dobrze kombinuję, że mogę wstawić tą płytkę "na żywca" bez żadnych przeróbek do licznika od GDI z wersji europejskiej i wszystko będzie hulać?




Z góry dzięki za odpowiedzi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group