[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód
Owczar - 26-02-2013, 19:48
Zapytaj o kraj produkcji i zapytaj czy gwarancja uwzględnia koszty ponownej wymiany łożyska.
No i jeśli chcesz ryzykować to kup...
polaff - 26-02-2013, 21:58
Owczar napisał/a: | czy gwarancja uwzględnia koszty ponownej wymiany łożyska | na 100% musiał by być rachunek lub faktura na robociznę a z tym bywa różnie...
KoraX - 02-03-2013, 13:36
Ja właśnie otrzymałem przesyłkę z nowym łozyskiem i piastą "made by KOYO"
Jest taka aukcja na allegro gdzie kolo oferuje łozysko+piasta KOYO.
Napisałem do niego i zapewniał że jest to import z Japoni i oryginalne zaprasowane łożysko na piaste.
Piasta z łożyskiem była zapakowana w pudełko plastikowe z wytłoczonym napisem KOYO ale na tym koniec. Żadnych oryginalnych pudełek naklejek nic.
Ciekawe - tak jakby to była część serwisowa
Cena 365 PLN z przesyłką. Zobaczymy czy wytrzyma więcej niż inne (max. 10 miesiący)
yam1530 - 02-03-2013, 15:38
łoł no to nieźle zaszalałeś 365zł kupa kasy
[ Dodano: 02-03-2013, 15:40 ]
KoraX napisał/a: | Zobaczymy czy wytrzyma więcej niż inne (max. 10 miesiący) | Jkie poprzednio montowałeś że wytrzymały tylko 10 miesięcy?
KoraX - 02-03-2013, 18:04
yam1530 napisał/a: | łoł no to nieźle zaszalałeś 365zł kupa kasy
[ Dodano: 02-03-2013, 15:40 ]
KoraX napisał/a: | Zobaczymy czy wytrzyma więcej niż inne (max. 10 miesiący) | Jkie poprzednio montowałeś że wytrzymały tylko 10 miesięcy? |
Rok temu w Maju chciałem wypróbować łożysko razem z piastą - Nie pamiętam dokładnie jakie to było, ale raczej coś w stylu "SEVICE PARTS" Koszt to 255 PLN (z piastą) - wiec też nie takie bardzo tanie. Wytrzymało do Lutego 2013 roku - czyli nawet mniej niż 10 miesięcy.
Montowałem również samo łożysko :KOYO: (tzn. z flanszą) (260 PLN) - średnio wytrzymywało do roku.
Wydaje mi się, że jednak koło 215/45 "17 i nasze kochane drogi robią swoje
spown - 02-03-2013, 18:51
KoraX napisał/a: | yam1530 napisał/a: | łoł no to nieźle zaszalałeś 365zł kupa kasy
[ Dodano: 02-03-2013, 15:40 ]
KoraX napisał/a: | Zobaczymy czy wytrzyma więcej niż inne (max. 10 miesiący) | Jkie poprzednio montowałeś że wytrzymały tylko 10 miesięcy? |
Rok temu w Maju chciałem wypróbować łożysko razem z piastą - Nie pamiętam dokładnie jakie to było, ale raczej coś w stylu "SEVICE PARTS" Koszt to 255 PLN (z piastą) - wiec też nie takie bardzo tanie. Wytrzymało do Lutego 2013 roku - czyli nawet mniej niż 10 miesięcy.
Montowałem również samo łożysko :KOYO: (tzn. z flanszą) (260 PLN) - średnio wytrzymywało do roku.
Wydaje mi się, że jednak koło 215/45 "17 i nasze kochane drogi robią swoje |
Ile zrobiłeś w tym czasie km? Ja miałem identyczny rozmiar kół, jak pisałem wcześniej wymieniłem 3 łożyska (każde w innym kole ) i żadne nie padło...
KoraX - 02-03-2013, 23:29
spown,
Robie rocznie ok 20 kkm. Nie ukrywam że sam się dziwie bo np. w tylnych kołach w ogóle nie wymieniałem jeszcze a zrobiłem już autem 80 tys. km.
Za to w przednich - jak pisałem - przerabiałem już każdą opcję: od samego łożyska Koyo, po tańsze łożysko z piastą czy używkę z piastą od innego gala. Teraz niby "oryginał Koyo" z piastą.
We will see
mszolc - 03-03-2013, 14:55
KoraX napisał/a: |
Montowałem również samo łożysko :KOYO: (tzn. z flanszą) (260 PLN) - średnio wytrzymywało do roku. |
A klucza dynamometrycznego do dociągnięcia nakrętki przegubu z momentem jaki podaje manual kolega użył?
Jeśli łożysko ma za dużo luzu to będzie myszkowało lewo-prawo, aż się w końcu wytrze.
A żeby zrozumieć, jak mu się fajnie pracuje kiedy jest za mocno skręcone, to wystarczy sobie pasek w spodniach dociągnąć na ostatnią dziurkę.
marecki - 03-03-2013, 18:09
mszolc, dobrze prawisz,tylko w każdym manualu ,każdej marki, są podane momenty na częściach oryginalnych a jak wiadomo nie każdy używa takich części przy wymianie,tak więc te momenty mogą się różnić (może nie wiele ale jednak)
Sorry za OT
yam1530 - 04-03-2013, 22:11
mszolc, W naszym manualu siła z jaką powinno się dokręcić piastę to 196-255Nm.
Czyli na koniec klucza o długości 1m muszę przyłożyć siłę 200N? Czyli 20kg?
Nie mając klucza dynamometrycznego sprawę mogę załatwić tak?
Marcino - 04-03-2013, 23:08
A jak skręcam w prawo jak jade na zakręcie szybciej (tak wiecej jak 30km/h) i buczy z przodu... to które koło mam obstawiać?
deejay - 04-03-2013, 23:23
Marcino napisał/a: | A jak skręcam w prawo jak jade na zakręcie szybciej (tak wiecej jak 30km/h) i buczy z przodu... to które koło mam obstawiać? |
Obciążenie i masa auta "idzie" na lewą stronę , wiec lewe
Marcino - 04-03-2013, 23:32
deejay napisał/a: | Marcino napisał/a: | A jak skręcam w prawo jak jade na zakręcie szybciej (tak wiecej jak 30km/h) i buczy z przodu... to które koło mam obstawiać? |
Obciążenie i masa auta "idzie" na lewą stronę , wiec lewe |
Dzięki, tak myślałem.
Hugo - 05-03-2013, 07:41
deejay napisał/a: | Obciążenie i masa auta "idzie" na lewą stronę , wiec lewe | Na 99%, bo nie ma na to reguły. Osobiście się o tym przekonałem.
Marcino - 05-03-2013, 08:44
Hugo napisał/a: | deejay napisał/a: | Obciążenie i masa auta "idzie" na lewą stronę , wiec lewe | Na 99%, bo nie ma na to reguły. Osobiście się o tym przekonałem. |
Ale jak podniosę i zakrecę kołem to chyba wyczuje..?
|
|
|