To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód

Owczar - 26-02-2013, 19:48

Zapytaj o kraj produkcji i zapytaj czy gwarancja uwzględnia koszty ponownej wymiany łożyska.

No i jeśli chcesz ryzykować to kup...

polaff - 26-02-2013, 21:58

Owczar napisał/a:
czy gwarancja uwzględnia koszty ponownej wymiany łożyska
na 100% musiał by być rachunek lub faktura na robociznę a z tym bywa różnie...
KoraX - 02-03-2013, 13:36

Ja właśnie otrzymałem przesyłkę z nowym łozyskiem i piastą "made by KOYO"
Jest taka aukcja na allegro gdzie kolo oferuje łozysko+piasta KOYO.
Napisałem do niego i zapewniał że jest to import z Japoni i oryginalne zaprasowane łożysko na piaste.
Piasta z łożyskiem była zapakowana w pudełko plastikowe z wytłoczonym napisem KOYO ale na tym koniec. Żadnych oryginalnych pudełek naklejek nic.
Ciekawe - tak jakby to była część serwisowa :doubt:
Cena 365 PLN z przesyłką. Zobaczymy czy wytrzyma więcej niż inne (max. 10 miesiący) ;-)

yam1530 - 02-03-2013, 15:38

łoł no to nieźle zaszalałeś 365zł kupa kasy

[ Dodano: 02-03-2013, 15:40 ]
KoraX napisał/a:
Zobaczymy czy wytrzyma więcej niż inne (max. 10 miesiący) ;-)
Jkie poprzednio montowałeś że wytrzymały tylko 10 miesięcy?
KoraX - 02-03-2013, 18:04

yam1530 napisał/a:
łoł no to nieźle zaszalałeś 365zł kupa kasy

[ Dodano: 02-03-2013, 15:40 ]
KoraX napisał/a:
Zobaczymy czy wytrzyma więcej niż inne (max. 10 miesiący) ;-)
Jkie poprzednio montowałeś że wytrzymały tylko 10 miesięcy?


Rok temu w Maju chciałem wypróbować łożysko razem z piastą - Nie pamiętam dokładnie jakie to było, ale raczej coś w stylu "SEVICE PARTS" Koszt to 255 PLN (z piastą) - wiec też nie takie bardzo tanie. Wytrzymało do Lutego 2013 roku - czyli nawet mniej niż 10 miesięcy.

Montowałem również samo łożysko :KOYO: (tzn. z flanszą) (260 PLN) - średnio wytrzymywało do roku.
Wydaje mi się, że jednak koło 215/45 "17 i nasze kochane drogi robią swoje :-X

spown - 02-03-2013, 18:51

KoraX napisał/a:
yam1530 napisał/a:
łoł no to nieźle zaszalałeś 365zł kupa kasy

[ Dodano: 02-03-2013, 15:40 ]
KoraX napisał/a:
Zobaczymy czy wytrzyma więcej niż inne (max. 10 miesiący) ;-)
Jkie poprzednio montowałeś że wytrzymały tylko 10 miesięcy?


Rok temu w Maju chciałem wypróbować łożysko razem z piastą - Nie pamiętam dokładnie jakie to było, ale raczej coś w stylu "SEVICE PARTS" Koszt to 255 PLN (z piastą) - wiec też nie takie bardzo tanie. Wytrzymało do Lutego 2013 roku - czyli nawet mniej niż 10 miesięcy.

Montowałem również samo łożysko :KOYO: (tzn. z flanszą) (260 PLN) - średnio wytrzymywało do roku.
Wydaje mi się, że jednak koło 215/45 "17 i nasze kochane drogi robią swoje :-X


Ile zrobiłeś w tym czasie km? Ja miałem identyczny rozmiar kół, jak pisałem wcześniej wymieniłem 3 łożyska (każde w innym kole ;) ) i żadne nie padło...

KoraX - 02-03-2013, 23:29

spown,
Robie rocznie ok 20 kkm. Nie ukrywam że sam się dziwie bo np. w tylnych kołach w ogóle nie wymieniałem jeszcze a zrobiłem już autem 80 tys. km.
Za to w przednich - jak pisałem - przerabiałem już każdą opcję: od samego łożyska Koyo, po tańsze łożysko z piastą czy używkę z piastą od innego gala. Teraz niby "oryginał Koyo" z piastą.
We will see :?

mszolc - 03-03-2013, 14:55

KoraX napisał/a:

Montowałem również samo łożysko :KOYO: (tzn. z flanszą) (260 PLN) - średnio wytrzymywało do roku.

A klucza dynamometrycznego do dociągnięcia nakrętki przegubu z momentem jaki podaje manual kolega użył?
Jeśli łożysko ma za dużo luzu to będzie myszkowało lewo-prawo, aż się w końcu wytrze.
A żeby zrozumieć, jak mu się fajnie pracuje kiedy jest za mocno skręcone, to wystarczy sobie pasek w spodniach dociągnąć na ostatnią dziurkę. :shock:

marecki - 03-03-2013, 18:09

mszolc, dobrze prawisz,tylko w każdym manualu ,każdej marki, są podane momenty na częściach oryginalnych a jak wiadomo nie każdy używa takich części przy wymianie,tak więc te momenty mogą się różnić (może nie wiele ale jednak)
Sorry za OT

yam1530 - 04-03-2013, 22:11

mszolc, W naszym manualu siła z jaką powinno się dokręcić piastę to 196-255Nm.
Czyli na koniec klucza o długości 1m muszę przyłożyć siłę 200N? Czyli 20kg?
Nie mając klucza dynamometrycznego sprawę mogę załatwić tak?

Marcino - 04-03-2013, 23:08

A jak skręcam w prawo jak jade na zakręcie szybciej (tak wiecej jak 30km/h) i buczy z przodu... to które koło mam obstawiać?
deejay - 04-03-2013, 23:23

Marcino napisał/a:
A jak skręcam w prawo jak jade na zakręcie szybciej (tak wiecej jak 30km/h) i buczy z przodu... to które koło mam obstawiać?


Obciążenie i masa auta "idzie" na lewą stronę , wiec lewe :wink:

Marcino - 04-03-2013, 23:32

deejay napisał/a:
Marcino napisał/a:
A jak skręcam w prawo jak jade na zakręcie szybciej (tak wiecej jak 30km/h) i buczy z przodu... to które koło mam obstawiać?


Obciążenie i masa auta "idzie" na lewą stronę , wiec lewe :wink:


Dzięki, tak myślałem.

Hugo - 05-03-2013, 07:41

deejay napisał/a:
Obciążenie i masa auta "idzie" na lewą stronę , wiec lewe
Na 99%, bo nie ma na to reguły. Osobiście się o tym przekonałem.
Marcino - 05-03-2013, 08:44

Hugo napisał/a:
deejay napisał/a:
Obciążenie i masa auta "idzie" na lewą stronę , wiec lewe
Na 99%, bo nie ma na to reguły. Osobiście się o tym przekonałem.

Ale jak podniosę i zakrecę kołem to chyba wyczuje..?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group