To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód

Krzyzak - 05-03-2013, 12:29

Marcino napisał/a:
Ale jak podniosę i zakrecę kołem to chyba wyczuje..?
sprawdź luz góra-dół, bo na boki możesz jeszcze wyczuwać luz np. końcówek kier.
a jak chcesz pokrećić i posłuchać, to lepiej klocki zdejmij, bo mogą szorować

deejay - 05-03-2013, 12:50

Marcino napisał/a:
Hugo napisał/a:
deejay napisał/a:
Obciążenie i masa auta "idzie" na lewą stronę , wiec lewe
Na 99%, bo nie ma na to reguły. Osobiście się o tym przekonałem.

Ale jak podniosę i zakrecę kołem to chyba wyczuje..?


Auto w gore i zakrec kołem trzymając w tym momencie sprężynę , jesli odczuwasz drgania /mrówienie to łożysko do wymiany .

MotoManiak - 11-03-2013, 20:01

Najprawdopodobniej kupię te łożyska firmy TORA:
http://moto.allegro.pl/pi...3031456528.html

Ale pojawiły się jeszcze takie firmy JPN Japan:
http://moto.allegro.pl/lo...3066707187.html

I zastanawiam się które będą lepsze. JPN czy TORA? Jak myśłicie?
Zastanawia mnie dlaczego piszą, ze do modelu 2.5 V6 mogą nie pasować, a ja akurat tą wersje silnikową posiadam.

Hugo - 11-03-2013, 20:56

MotoManiak napisał/a:
Najprawdopodobniej kupię te łożyska firmy TORA:
http://moto.allegro.pl/pi...3031456528.html

Ale pojawiły się jeszcze takie firmy JPN Japan:
http://moto.allegro.pl/lo...3066707187.html

I zastanawiam się które będą lepsze. JPN czy TORA? Jak myśłicie?
Nie ma różnicy.
diabelll - 11-03-2013, 21:10

ciezko wprasowac i wyprasowac
takie lozysko jak mam do dyspozycji prase ?
http://moto.allegro.pl/mi...3031492004.html

m6riano - 12-03-2013, 00:41

MotoManiak, może gdzies kiedyś usłyszeli lewym uchem(wietrzonym,niemytym) że w 2,5V6 są piasty 5 śrubowe...i w zasadzie to prawda tyle że tylko w wersji JDM czyli VR4
diabelll, Jaką masz tą prase? bo czasami wystarcza 18 czasami 20 ton

Petercali - 12-03-2013, 19:01

jakim momentem powinna byc dokrecona nakretka piasty?
yam1530 - 12-03-2013, 19:59

W naszym manualu siła z jaką powinno się dokręcić piastę przednią to 196-255Nm.
Pieraś - 14-03-2013, 15:57

Jak sie wymienia piaste to mozna jakos sprawdzic czy flansza jest prosta?
Nie mam podstaw do tego by ja wymieniac - na pewno tarcze bo delikatnie nierowno hamuje (wiecie o co c'mon). Ale pomyslalem by dodatkowo flansze sprawdzic.

m6riano - 14-03-2013, 17:31

a co masz flansza do krzywych tarcz?
flansza(a właściwie poprzez flansze) przykręcasz łożysko do zwrotnicy.
to piasta jeśli już może mieć jakieś bicie...zmierzysz tak samo jak tarcze czujnikiem zegarowym.

kropp - 14-03-2013, 19:12

Pieraś napisał/a:
Jak sie wymienia piaste to mozna jakos sprawdzic czy flansza jest prosta?
Nie mam podstaw do tego by ja wymieniac - na pewno tarcze bo delikatnie nierowno hamuje (wiecie o co c'mon). Ale pomyslalem by dodatkowo flansze sprawdzic.


Tak jak napisał m6riano - flansza nie ma znaczenia, jest to element w którym siedzi łożysko i za pomocą którego przykręcane jest łożysko całe z piastą do zwrotnicy. U mnie wariował ABS, po paru hamowaniach biło autem i czuć było to na pedale hamulca. Okazało się że łożysko odmówiło posłuszeństwa i przy okazji odrazu zatarł się jednocześnie tłoczek - wszystko w lewym przednim kole. Auto podczas hamowania wpadało w drgania i ściągało go. Po wymianie łożyska, tłoczka zacisku + oczywiście wszystkie gumki problem wariującego ABS-u i bicia przy hamowaniu minął jak ręką odjął :) I jest już jak należy. pzdr

Pieraś - 14-03-2013, 20:20

no bylem troche skolowany, gdy czasem widze gdzies wlasnie lozyska niby we flankszy a napisane bez flanszy. te piasty kanaco to faktycznie koyo? warto to brac? tak jak patrze na ceny to licze, ze te 400 trzeba polozyc by kupic dobre. u mnie nie bije kolo tylko jak jade i lekko mam skrecne kola (luk drogi) to slychac jakby cyklicznie cos szuralo i tak samo przy mocnych zakretach. i obstawiam, ze to lozysko, a nie przegub - kiedys jak mialem luz na rzegubie juz w peugeocie to bylo stukanie zadnego szurania jakby. a z czasem tyci czesciej sie to slyszy .... nie bardzo chyba chce czeakac do momentu, gdy bedzie klekotac, bo nie chcialbym lecac 120 lub szybciej zawinac pirueta jak kolo w koncu zblokuje.
komarsnk - 14-03-2013, 20:27

Pieraś, koła Ci nie zblokuje - najwyżej może odpaść :p :p :p
Ale to będzie poprzedzone na prawdę mocnym luzem.

Pieraś - 14-03-2013, 20:35

ale to moge z tym jezdzic jak dlugo?
przy np. 100 zacznie bic kierownica, czy wylapie spory luz na lewarku?

chcialbym tylko miec pewnosc ze kupie dobre lozysko i bede mial kogos kto na pewno dobrze wymieni i nic nie spierpaper. juz tak rok jezdze i naprawde nie duzo sie "pogorszylo" - tylko rok temu rzadko to bylo teraz czesciej. czasem to jest tak, ze pasazer nie slyszy, a ja tak, a czasem to i pasazer uslyszy jak mu powiem by posluchal(a)

komarsnk - 14-03-2013, 21:09

Pieraś, luz wyczujesz jak podniesiesz koło.
Wcześniej deejay podawał sposób diagnostyki łożyska do wymiany ale jeszcze bez luzu.
Kręcisz kołem i dotykasz sprężynę - jak drga/wibruje to łożysko do wymiany.
A jak długo możesz jeździć? Kumpel w becie e36 miał z tyłu taki luz, że jakby pomierzyć odchyłki od osi to wyszłoby przynajmniej 5mm w każdą stronę :p (razem - 1 cm :D )
Jeździł tak - z tym tylko, że przy 180km/h wyczuwał nieprzyjemne pływanie tyłu :shock: :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group