[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica
czubekxx - 26-02-2013, 22:42
czyli piny od przewodu czarnego i biało-czarnego? sorry za te pytania, ale jestem po ekonomii....
Owczar - 26-02-2013, 22:51
Tak. Wtedy podasz masę bezpośrednio na dmuchawę.
Będzie jeszcze czerwono czarny- jego z niczym nie zwieraj. Przy okazji możesz zmierzyć jakie jest na nim napięcie w zależności od ustawienia siły nawiewu - na odłączonej kostce od tyrystora - pomiar od strony kostki.
Potem odłącz kostkę od dmuchawy (jest nieco głębiej, bliżej grodzi) i zrób pomiary między jej pinami w zależności od ustawienia prędkości dmuchawy przy podłączonej kostce do tyrystora.
Wtedy będzie już wszystko wiadomo. Jeśli nie masz multimetru to zrób tylko pierwszy test. Też sporo wyjaśni.
czubekxx - 26-02-2013, 22:55
multimetr mam...ogarnę...
przy kostce od dmuchawy robić pomiary każdego z każdym pinem czy jakoś inaczej?
ile jest w ogóle pinów na kostce od dmuchawy?
Owczar - 26-02-2013, 23:03
Są tylko 2 dlatego nie pisałem który z którym
czubekxx - 27-02-2013, 09:50
na włączonym zapłonie dmuchawa w ogóle nie reaguje...nie włącza się....
Owczar - 27-02-2013, 10:20
Sprawdziłeś co się dzieje po zwarciu?
czubekxx - 27-02-2013, 10:26
spróbuję popołudniu bądź jutro rano i dam znać....teraz w robocie siedzę...
[ Dodano: 28-02-2013, 12:15 ]
kurcze, nie mogę znaleźć kostki od dmuchawy....gdzie ona dokładnie jest?
[ Dodano: 28-02-2013, 12:22 ]
dmuchawa już w ogóle nie łapie wyższych prędkości, nawet jak auto pracuje na wyższych obrotach...
[ Dodano: 28-02-2013, 14:15 ]
przy zwarciu pinów od wtyczki tyrystora dmuchawa rusza z pełnymi obrotami...
czyli szukać tyrystora???
robertdg - 01-03-2013, 08:03
Up
Owczar - 01-03-2013, 09:17
czubekxx napisał/a: | przy zwarciu pinów od wtyczki tyrystora dmuchawa rusza z pełnymi obrotami... |
Wykluczyłeś problem z samą dmuchawą Szukaj tyrystora. Teoretycznie może być jeszcze problem z napięciem sterującym z climatronica, ale nie słyszałem jeszcze żeby komuś padł, a tyrystor owszem.
czubekxx - 01-03-2013, 11:07
robertdg napisał/a: | Up |
dzięki
http://moto.allegro.pl/ga...2997122060.html
http://moto.allegro.pl/mi...2998299321.html
to będzie to?
pytanie czy z V-ki podejdzie do 2.0?
Owczar - 01-03-2013, 11:09
Tak, to ten jeżyk, ale myślę, ze możesz kupić taniej. Nie każdy musi wystawiać.
W każdym jest takie samo. Z diesla też by podszedł.
czubekxx - 01-03-2013, 11:43
a ten nr MR, który jest opisany na tyrystorze ma znaczenie?
Owczar - 01-03-2013, 12:20
Nie wiem czy się czymś różniły bo występowały różne numery, ale zasada działania taka sama.
Czyli sterowanie napięciem 0-5V a na wyjściu różny potencjał w stosunku do masy. Dla pewności możesz zamówić o takim samym numerze, bo nie ma gwarancji czy np nie zmieniły się napięcia sterujące lub obciążalność.
Możliwe, że np mitsubishi tylko coś poprawiło po lifcie i zwiększyło moc tyrystora aby się nie upalał, a działa tak samo. Trzeba by sprawdzić czy będzie działał.
Tomek - 01-03-2013, 12:24
Owczar napisał/a: |
a ten nr MR, który jest opisany na tyrystorze ma znaczenie? |
różnią się pomiędzy klimą manualną i klimatronikiem
w manualnej ten tyrystor jest sześcienny, taki klocek
Owczar - 01-03-2013, 12:28
Cytat: | różnią się pomiędzy klimą manualną i klimatronikiem |
Ja zapomniałem, że były w ogóle z manualną klimą
|
|
|