To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica

czubekxx - 26-02-2013, 22:42

czyli piny od przewodu czarnego i biało-czarnego? sorry za te pytania, ale jestem po ekonomii.... :(
Owczar - 26-02-2013, 22:51

Tak. Wtedy podasz masę bezpośrednio na dmuchawę.

Będzie jeszcze czerwono czarny- jego z niczym nie zwieraj. Przy okazji możesz zmierzyć jakie jest na nim napięcie w zależności od ustawienia siły nawiewu - na odłączonej kostce od tyrystora - pomiar od strony kostki.

Potem odłącz kostkę od dmuchawy (jest nieco głębiej, bliżej grodzi) i zrób pomiary między jej pinami w zależności od ustawienia prędkości dmuchawy przy podłączonej kostce do tyrystora.

Wtedy będzie już wszystko wiadomo. Jeśli nie masz multimetru to zrób tylko pierwszy test. Też sporo wyjaśni.

czubekxx - 26-02-2013, 22:55

multimetr mam...ogarnę...
przy kostce od dmuchawy robić pomiary każdego z każdym pinem czy jakoś inaczej?
ile jest w ogóle pinów na kostce od dmuchawy?

Owczar - 26-02-2013, 23:03

Są tylko 2 dlatego nie pisałem który z którym ;)
czubekxx - 27-02-2013, 09:50

na włączonym zapłonie dmuchawa w ogóle nie reaguje...nie włącza się....
Owczar - 27-02-2013, 10:20

Sprawdziłeś co się dzieje po zwarciu?
czubekxx - 27-02-2013, 10:26

spróbuję popołudniu bądź jutro rano i dam znać....teraz w robocie siedzę... :?

[ Dodano: 28-02-2013, 12:15 ]
kurcze, nie mogę znaleźć kostki od dmuchawy....gdzie ona dokładnie jest?



[ Dodano: 28-02-2013, 12:22 ]
dmuchawa już w ogóle nie łapie wyższych prędkości, nawet jak auto pracuje na wyższych obrotach...

[ Dodano: 28-02-2013, 14:15 ]
przy zwarciu pinów od wtyczki tyrystora dmuchawa rusza z pełnymi obrotami...
czyli szukać tyrystora???

robertdg - 01-03-2013, 08:03

Up ;-)
Owczar - 01-03-2013, 09:17

czubekxx napisał/a:
przy zwarciu pinów od wtyczki tyrystora dmuchawa rusza z pełnymi obrotami...


Wykluczyłeś problem z samą dmuchawą :) Szukaj tyrystora. Teoretycznie może być jeszcze problem z napięciem sterującym z climatronica, ale nie słyszałem jeszcze żeby komuś padł, a tyrystor owszem.

czubekxx - 01-03-2013, 11:07

robertdg napisał/a:
Up ;-)


dzięki :)


http://moto.allegro.pl/ga...2997122060.html

http://moto.allegro.pl/mi...2998299321.html

to będzie to?
pytanie czy z V-ki podejdzie do 2.0?

Owczar - 01-03-2013, 11:09

Tak, to ten jeżyk, ale myślę, ze możesz kupić taniej. Nie każdy musi wystawiać.

W każdym jest takie samo. Z diesla też by podszedł.

czubekxx - 01-03-2013, 11:43

a ten nr MR, który jest opisany na tyrystorze ma znaczenie?
Owczar - 01-03-2013, 12:20

Nie wiem czy się czymś różniły bo występowały różne numery, ale zasada działania taka sama.

Czyli sterowanie napięciem 0-5V a na wyjściu różny potencjał w stosunku do masy. Dla pewności możesz zamówić o takim samym numerze, bo nie ma gwarancji czy np nie zmieniły się napięcia sterujące lub obciążalność.

Możliwe, że np mitsubishi tylko coś poprawiło po lifcie i zwiększyło moc tyrystora aby się nie upalał, a działa tak samo. Trzeba by sprawdzić czy będzie działał.

Tomek - 01-03-2013, 12:24

Owczar napisał/a:

a ten nr MR, który jest opisany na tyrystorze ma znaczenie?


różnią się pomiędzy klimą manualną i klimatronikiem
w manualnej ten tyrystor jest sześcienny, taki klocek

Owczar - 01-03-2013, 12:28

Cytat:
różnią się pomiędzy klimą manualną i klimatronikiem


Ja zapomniałem, że były w ogóle z manualną klimą ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group