To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia

robertdg - 09-12-2012, 15:08

MD741818
marcinspike - 13-12-2012, 15:10

"Przyjrzałem się sprawie dokładniej, stuka najczęściej przy redukcji z 1 na 2 bieg (po puszczeniu sprzęgła, to samo na wstecznym - za każdym razem po puszczeniu sprzęgła)
Stuka również podczas gwałtownego przyspieszenia"
Jednocześnie zauważyłem że jeżeli bardzo delikatnie (umiejętnie) puszczam sprzęgło to stuku nie ma.

Chciałem odświeżyć temat przypadłości mojego auta.

bluecard88 - 13-12-2012, 18:00

marcinspike napisał/a:
"Przyjrzałem się sprawie dokładniej, stuka najczęściej przy redukcji z 1 na 2 bieg (po puszczeniu sprzęgła, to samo na wstecznym - za każdym razem po puszczeniu sprzęgła)
Stuka również podczas gwałtownego przyspieszenia"
Jednocześnie zauważyłem że jeżeli bardzo delikatnie (umiejętnie) puszczam sprzęgło to stuku nie ma.

Chciałem odświeżyć temat przypadłości mojego auta.


Ja miałem identyczne obiawy, dokładnie, ale u mnie to była bardzo głupia rzecz. W schowku na okulary na desce rozdzielczej leżała zapalniczka samocxhodowa i stukała na 1 i 2 i na szybszym przyśpieszeniu. Byłem przekonany ,że dzwięk ze skrzyni nawet mechanik tak to słyszał. Tak jakoś dzwięk się przenosił.

marcinspike - 13-12-2012, 18:02

Nie, no w schowku na okulary mam pusto :D
lukinarty - 19-12-2012, 14:10

No więc tak , w swojej skrzyni wymieniam wszystkie 4 łożyska, oprócz tych na mechanizmie różnicowym bo są całkiem dobre, kompletne sprzęgło a i przy okazji przednie prawe łożysko koła. No i mam pytanie za pomocą jakiego narzędzia planować tą podkowę?? Wolałbym jej nie poharatać :? . A i przy okazji dla pewności zapytam się jakim olejem zalać skrzynie po tym zabiegu?? :)
Owczar - 19-12-2012, 14:13

Oddać ją do planowania. Samemu tego nie splanujesz...
lukinarty - 19-12-2012, 14:30

No i tego się właśnie spodziewałem...
milo - 19-12-2012, 15:09

lukinarty napisał/a:
A i przy okazji dla pewności zapytam się jakim olejem zalać skrzynie po tym zabiegu??

Jak wcześniej dużo razy pisane najlepiej Texaco MTF-94

malina_drizzt - 19-12-2012, 19:46

milo napisał/a:
lukinarty napisał/a:
A i przy okazji dla pewności zapytam się jakim olejem zalać skrzynie po tym zabiegu??

Jak wcześniej dużo razy pisane najlepiej Texaco MTF-94


Tak sobie kombinuję, że wcale ten mtf-94 nie jest taki idealny do naszych skrzyń jak powiadają.
U siebie zauważyłem, że delikatnie rozgrzana skrzynia, albo jeszcze zimna pracuje dużo ciszej.
W lecie przy 30st. na zewnątrz i po dłuższej trasie terkocze słyszalnie.
Z tego co pamiętam przy 100st. C mtf-94 ma lepkość około 10, a oleje syntetyczne amsoil, redline o klasie lepkości 75w90 coś około 15. Przy temperaturze 80-90st. różnica jest pewnie jeszcze większa.
Zgodzę się z tym, że skrzynia w zimie pracuje lepiej na 75w80 szczególnie jeśli chodzi o zmianę biegów, ale nie zapewnia takiej ochrony latem jak 75w90.
Może się mylę, ale moim zdaniem dla wydłużenia żywotności chyba lepiej zalać 75w90.
Obecnie jeżdżę na mtf94, ale niedługo zmienię na pełny syntetyk o wyższej lepkości najprawdopodobniej amsoil albo redline i opiszę różnice jeśli takowe będą.

m6riano - 20-12-2012, 04:31

lukinarty, Ja i Keleron zalaliśmy Millersem:
http://allegro.pl/millers...2866367990.html
Jak będziesz wymieniał w SMM to powinni mieć jeszcze kapke więc dogadaj sie to nie będziesz musiał kupować 3 tylko 2 litry...;-)

sampler - 21-12-2012, 08:12

malina_drizzt napisał/a:

Zgodzę się z tym, że skrzynia w zimie pracuje lepiej na 75w80 szczególnie jeśli chodzi o zmianę biegów, ale nie zapewnia takiej ochrony latem jak 75w90.


Nie bez powodu Mitsubishi zaleca olej klasy 75W85 ktorego nie widzialem na rynku. Sam jezdze na estrowym pelnym syntetyku Motul Gear 300

Krzysek - 21-12-2012, 15:07

sampler napisał/a:
malina_drizzt napisał/a:

Zgodzę się z tym, że skrzynia w zimie pracuje lepiej na 75w80 szczególnie jeśli chodzi o zmianę biegów, ale nie zapewnia takiej ochrony latem jak 75w90.


Nie bez powodu Mitsubishi zaleca olej klasy 75W85 ktorego nie widzialem na rynku. Sam jezdze na estrowym pelnym syntetyku Motul Gear 300


W moim galancie też ten motul jest. Tani nie jest, ale wszystko ładnie chodzi :D , jak na razie :P .

fuegos - 23-12-2012, 13:52

A co powiecie na Castrol Syntrans Multivehicle 75w90 lub Castrol Driveline Syntrax Universal 75w90? Probowal ktos stosowac dodatki typu MolySlip? Przymierzam sie do wymiany i nie wiem co wlac zeby bylo jak najlepiej. W Cari sprawa byla oczywista bo musi byc specjalny ELF i koniec a tutaj wachlarz dostepnych olejow jest ogromny.
Kamil_Ziomek - 24-12-2012, 13:41

A próbował ktoś 75w85 ?
bluecard88 - 24-12-2012, 14:17

Ją mam zalany RedLnie MT90 ale jak dla mnie nie różni się od tańszych, zapłaciłem około 300 z przesyłka z usa. Wyrzuta kasy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group