To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów

kropkaPl - 25-09-2015, 09:23

Bizi78 i to wymieniam te dwie tulejki co są na tym nizszym rysunku pod lewarkiem i przy skrzyni?
Bizi78 - 25-09-2015, 10:44

U mnie wystarczyło wymienić te które są pokazane na poprzedniej stronie w poscie usera: kruzyk z dnia: Wysłany: 01-12-2014, 19:25 :D .
Przeważnie wymienia się z dwóch stron drążka wybieraka, przy skrzyni biegów i na końcu lewarka.

kropkaPl - 28-09-2015, 20:30

Dzięki bizi78:) teraz jest bajka:)
Bizi78 - 01-10-2015, 10:53

A co myślicie aby zastosować zamiast tulejek z teflonu stal nierdzewną 8) .
Planuję dorobić i się zastanawiam, brąz czy nierdzewka :rolleyes: .

plecho1 - 01-10-2015, 20:55

Lepiej brąz a dokładniej B101. Właśnie z takiego sobie wytoczyłem i jak na razie wszystko ok.
Norberto - 04-10-2015, 09:56

Cześć, może ktoś ma schemat jak to wymienić...(te tulejki)
Bizi78 - 04-10-2015, 13:43

Odkręcasz nakrętkę i wymieniasz, tylko nie zapomnij ich nasmarować :wink: .
Tutaj masz pokazane tulejki przy skrzyni biegów:

Foto zapożyczone od usera: mwitek.

Tutaj na końca drążka zamiany biegów.

Fota z mojego MSS.

Przy problemach z 1 i wstecznym przeważnie wystarczy wymienić te z fotki nr. 2, przynajmniej u mnie to pomogło :D .

Norberto - 05-10-2015, 09:25

Cześć, słuchaj znalazłem coś takiego...
http://allegro.pl/mitsubi...5701596655.html
W sklepie natomiast u mnie w mieście jest komplet ale bez tych metalowych i zapinanej. Wg mnie patrząc na fotki to idą tam tylko te gumowe i plastikowe...
No i dzięki za fotki, na pewno się przydadzą... :o

Bizi78 - 05-10-2015, 11:16

Do tych dwóch miejsc które pokazałem potrzebujesz: 4 plastikowe, 4 oringi, 2 metalowe tulejki i 2 śruby z nakrętkami.
Oczywiście te met. tulejki i śruby najlepiej wymienić bo mogą być mocno skorodowane :wink: .
Te czarne gumowe na aukcji były montowane w carismach do któregoś tam bodajże roku, mogą się przydać.

Norberto - 06-10-2015, 09:59

Już kupione, dzięki za info. W weekend wymiana...
Napiszę jak po zabiegu działa... :twisted:

piotrekk6 - 20-10-2015, 10:39

Norberto napisał/a:
Już kupione, dzięki za info. W weekend wymiana...
Napiszę jak po zabiegu działa... :twisted:


I jak po wymianie?

[ Dodano: 23-10-2015, 19:48 ]
Dzisiaj i ja wymieniłem. Te przy drążku i te przy skrzyni łącznie z tą na zdjęciu poniżej. Efekt? Biegi chodzą ciężej, ale precyzyjniej. Nareszcie nie będę siłował się z piątką, z którą to miewałem problem.
Największy problem sprawiła mi ta tulejka na zdjęciu poniżej. Miałem wielki problem z wyjęciem starej. męczyłem się z 1.5h ale nareszcie poszło.


Zostały mi jeszcze te elementy z tego zestawu http://allegro.pl/mitsubi...5727686424.html Tak powinno być czy jest jeszcze jakaś tulejka o której zapomniałem?

Bizi78 - 23-10-2015, 21:24

piotrekk6 napisał/a:
Biegi chodzą ciężej, ale precyzyjniej.

Może za mocno skręciłeś :wink: .
Ze dwie tulejki mogą być jeszcze pod kotarką lewarka, dostępne od wnętrza auta.

areseral - 26-11-2015, 22:37

piotrekk6 napisał/a:

Dzisiaj i ja wymieniłem. Te przy drążku i te przy skrzyni łącznie z tą na zdjęciu poniżej.


Powiedz mi, które tulejki idą właśnie w to miejsce zaznaczone na zdjęciu?

I kolejna sprawa: czy siedzą jakieś tulejki również w tym dużym lizaku wychodzącym ze skrzyni oraz tym małym czarnym cięgnem, które połączone jest w pewien sposób pod tą gumą?

sylmak - 27-11-2015, 06:29

W miejscu zaznaczonym idzie jedna tulejka zapinana http://allegro.pl/mitsubi...5734712495.html i zabezpieczona zapinką bez tych metalowych tulejek. Z doświadczenia wiem że nie jest łatwo zapiąć nie oryginalną tulejkę ja miałem duży problem ponieważ nowa tulejka była zdeko wyższa i nie mogłem zapiąć zabezpieczenia pod nią. Jeśli chodzi o wszystkie tulejki to idzie ta którą ci opisałem + komplet przy skrzyni i komplet pod drążkiem. Elementy pozostałe z kompletu który został opisany powyżej ja część wykorzystałem przy samym drążku zmiany biegów pod mieszkiem przez co zniwelowałem luzy boczne lewarka.
areseral - 27-11-2015, 20:32

No właśnie luzów bocznych nie mam, bo w lewarku tulejki są ok, tulejka od lewarka do tego długiego drążka idącego do wodzika (już wiem jak się to nazywa :D ) została przeze mnie wymieniona. Ta bezpośrednio przy wodziku jest ok, niewytarta, bez luzów.

Mam tylko luz właśnie w tej zapinanej tulejce zabezpieczonej segerem oraz pośrodku wodzika, na tej jego kulce. Więc teraz już wiem, co musiałbym wymienić.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group