To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica

Anonymous - 17-04-2013, 18:47

Panowie takie pytanie czasami dzieje sie tak że klimatronik tak jakby sie zacinał tzn po ustawieniu na auto czy poprzez manualną zmianę temperatury i siły nawiewu cały czas wieje ciepłym powietrzem wrecz gorącym nie pomaga wciśniecie snieżynki ani trybu eco caly czas wieje gorące i pomaga tylko wyłaczenie silnika na jakiś czas co to może być za przyczyna ?
fj_mike - 17-04-2013, 21:18

czubekxx napisał/a:
ten wentylator jest pod konsolą centralną czy gdzieś z boku?

Dokładniej pod osłoną, nad stopami pasażera.

czubekxx - 17-04-2013, 23:15

fj_mike napisał/a:
Dokładniej pod osłoną, nad stopami pasażera


dzięki...trzeba będzie to posprawdzać i poczyścić dokładnie...
z tym, że ten dźwięk dochodzi raczej spod zegarka, więc pewnie coś głębiej siedzi niż w wentylatorze...
a kratki od nawiewu, te centralne, da się jakoś wyjąć bez rozbierania całości?

major - 26-04-2013, 21:32

Mam taki problem(nie wiem czy był już poruszany), otóż 2 dni temu z okolicy konsoli środkowej(na dole) zaczęły dochodzic dziwne dźwięki.

Dzieję się to po odpaleniu auta i jest to takie rytmiczne stukanie(jakby jakaś zębatka przeskakiwała). Dźwięk ten ustaje po około minucie. Sytuacja powtarza się przy każdym uruchomieniu auta.

co to może byc?

BRUNER - 27-04-2013, 13:48

Panowie, mam takie pytanie nie widzę skroplin pod samochodem przy włączonej klimie (bez względu na wilgotność) Chciałem sprawdzić drożność odpływu ale nie bardzo wiem gdzie go szukać. I drugie pytanie : po włączeniu klimy przez kilka minut wszystko działa jak trzeba a potem wydajność układu spada do zera. Czy niedrożny odpływ może być "sprawcą" zamieszania?
Krzyzak - 29-04-2013, 12:09

odpływ jest na grodzi - tak w okolicy alternatora
niedrożność nie ma nic do rzeczy w kwestii, o której piszesz

fj_mike - 29-04-2013, 22:13

BRUNER napisał/a:
Czy niedrożny odpływ może być "sprawcą" zamieszania?

Gdyby układ był niedrożny, miałbyś najprawdopodobniej mokry dywanik pod nogami pasażera (przy założeniu, że układ jest sprawny).
Ale tak jak wspomniał Krzyzak, to nie ma związku z niedrożnością. Klima po prostu nie działa.

BRUNER - 13-05-2013, 12:13

Walki z klimą ciąg dalszy. Klima działa z tym że krótko. Tzn po załączeniu przezdwie , może trzy minuty chłodzi przyzwoicie a potem dmucha tym co na zewnątrz. Sprzęgiełko niby zalapuje, wentylator się kręci ale wieje ciepłym. Mam za niskie ciśnienie po stronie wysokiego ciśnienia (max. 6,2 bara) nie wiem czy to wina kompresora czy może zaworu rozprężnego? Gdzie go szukać , jak sprawdzić? Pomocy !!!!
Tomek - 13-05-2013, 12:17

BRUNER napisał/a:
Walki z klimą ciąg dalszy. Klima działa z tym że krótko. Tzn po załączeniu przezdwie , może trzy minuty chłodzi przyzwoicie a potem dmucha tym co na zewnątrz. Sprzęgiełko niby zalapuje, wentylator się kręci ale wieje ciepłym. Mam za niskie ciśnienie po stronie wysokiego ciśnienia (max. 6,2 bara) nie wiem czy to wina kompresora czy może zaworu rozprężnego? Gdzie go szukać , jak sprawdzić? Pomocy !!!!


mam to samo, tylko trwa to u mnie maks kilka sekund

[ Dodano: 13-05-2013, 12:19 ]
u mnie jest 5 barów i jak sie sprezarka załącza to nie rośnie
a na LP jest -1 bar (!?!?)

wyglada jakby spreżarka nie ładowała ciśnienia?
sam nie wiem co o tym myśleć
rok temu się samo naprawiło, a teraz jak się nie poprawi, to zmieniam sprężarkę, a potem zawór rozprężny

radamanthys132 - 13-05-2013, 12:59

Jesli sprezarka idzie w podcisnienie na 100% jest malo czynnika lub filtr (dehydrator) jest zapchany.
Tomek - 13-05-2013, 13:01

radamanthys132 napisał/a:
ezarka idzie w podcisnienie na 100% jest malo czynnika lub filtr (dehydrator) jest zapchany.


czynnik dopiero co nabity od zera, dwa razy

filtr jest nowy, tzn w tamtym roku zmieniony, ale jesli tak mówisz, to może i to wymienie znowu

radamanthys132 - 13-05-2013, 14:23

Spokojnie, najpierw sprawdz czy nie zmraza sie, bedzie to objaw zapchania. Chłodny powinien byc ale jesli zaobserwujesz szron lub bedzie baaaardzo zimny to mamy przyczyne. A moze masz po prostu dziurencje? Nabijany automatem? Szczelnosc sprawdzana na jakim cisnieniu? zaraz po nabiciu tez takispadek cisnien?
Tomek - 13-05-2013, 14:47

radamanthys132 napisał/a:
Spokojnie, najpierw sprawdz czy nie zmraza sie, bedzie to objaw zapchania. Chłodny powinien byc ale jesli zaobserwujesz szron lub bedzie baaaardzo zimny to mamy przyczyne. A moze masz po prostu dziurencje? Nabijany automatem? Szczelnosc sprawdzana na jakim cisnieniu? zaraz po nabiciu tez takispadek cisnien?


nie ma nieszczelnosci
problem jest taki, że klima działała, a przestała działać po spuszczeniu czynnika, wymianie jednego przewodu i nabiciu czynnika

ten sam problem miałem rok temu, po spuszczeniu czynnika, demontażu rurek i ponownym napełnieniu
wtedy samo się naprawiło

u mnie jak się włączy klimę, sprężarka się załącza (sprzęgło się kręci), ale węże ani się nie grzeją ani nie zamarzają

BRUNER - 13-05-2013, 14:47

U mnie podobnie. Układ sprawdzałem i napełniałem kilka razy, fakt że automatem ale nowym i dobrym. Mam taki w pracy więc jest gratis. Może ktoś wie gdzie ten zawór rozprężny jest i jak go sprawdzić?
Tomek - 13-05-2013, 14:49

BRUNER, zawór jest na parowniku (tam gdzie filtr kabinowy, za schowkiem przed pasażerem)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group