To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

rasiak1980 - 16-04-2009, 11:43

nie brzmi to najlepiej, podobnego coś raz w życiu słyszałem i okazało się że krzywka na wałku była zjechana
turek61 - 17-04-2009, 00:20

rasiak1980 napisał/a:
podobnego coś raz w życiu słyszałem i okazało się że krzywka na wałku była zjechana

ja też to słyszałem u jednego z naszych forumowiczów w GDI.Okazało się że w głowicy brak było otworu olejowego i krzywka była zjechana.
Gdzieś na forum jest ten temat.

Moomin - 17-04-2009, 15:41

turek61 napisał/a:

ja też to słyszałem u jednego z naszych forumowiczów w GDI.Okazało się że w głowicy brak było otworu olejowego i krzywka była zjechana.
Gdzieś na forum jest ten temat.


Turek61, nie strasz ludzi. :) To u mnie było, ale nie tak jak mówisz. W głowicy brak było otworu olejowego i przez to przytarty był wałek rozrządu (ale nie krzywka) i głowica. To prawda, ale to nie było przyczyną stukania - był nią klasycznie popychacz. :) Z tym, że u mnie nie waliło to tak jak koledze w Volvo.

mlun - 17-04-2009, 20:57

Na tych filmikach to wiecie :lol: Na żywo pewnie zupełnie inaczej brzmi.
Anonymous - 17-04-2009, 21:30

rok sie juz bujam z tym waleniem...niewiele kilometrow zrobilem,bo z 8 tys moze...
olej zmienilem bo ciagle cykl miejski praktycznie. powiem Wam ze na tym castrolu edge 5W30 jakby ciszej walil.

motul kosztowal cos 46 euro za 5+1 litr,niby to Motul ale nie chyba jakas gorna polka :






a to "nasz" zestaw do wszelkich prac wymagajacych lezenia pod autem.

wracajac do tematu,kiedys dzwonilem do polanda do swojego szwagra i dalem mu posluchac "on-line" moj silnik. nie byl zachwycony :?
pytal czy mam wlasciwe cisnienie oleju,baaardzo sie zdziwil ze silnik nie wali jak jest zimny,bo byla tez teoria ze to panewka,ale ona walila by ciagle.wspomnial tez o zatkanym kanaliku ktory smaruje popychacz ( bylo o tym na forum)
czasami przy krotkim podjezdzie jak silnik jest cieply,jak odpale go ponownie po kilkuminutowym postoju,to zdarzy sie ze przez moze minute jest cisza,zauwazylem tez ostatnio ze podczas przechodzenia w stan klekotania wzrosly na chwile obroty.

Cytat:
Na tych filmikach to wiecie :lol: Na żywo pewnie zupełnie inaczej brzmi.


brzmi tak ze jak wjade miedzy bloki to echo fajne sie robi :wink:
ostatnio parkuje w duzym podziemnym parkingu- tam to jest co posluchac :mrgreen:

Moomin - 17-04-2009, 21:50

Ja mam jeszcze info odnośnie tego oleju Shell do GDI - niestety wycofano go z produkcji. :( Niewiele osób go tu chyba używało, ale w końcu był to produkt specjalnie do GDI. Udało mi się jeszcze kupić 4l z zapasów magazynowych, ale w przyszłym roku i ja się będę zastanawiał na co przejść.
skull - 16-06-2009, 23:22

Koledzy mam dylemat z olejem :lol: śmiać mi się chce bo temat tak wałkowany, ten wątek przeczytałem cały uważnie :wink: Sprawa trochę nie typowa bo jak kupiłem swojego GDI nie wiedziałem jaki był olej wcześniej i dla bezpieczeństwa zalałem Castrol Magnatec 10W40, ale strasznie zaczęły klepać zawory. Po wizycie w ASO dowiedziałem się, że lepiej lać rzadki olej do GDI i długo nie czekałem zalałem ELF Excellium LDX 5W40. Silnik szybko cichnie na tym oleju i ładnie pracuje, ale pojawił sie nowy problem bo zaczęło "siorbać" olej i to na trasie, po mieście mogę natłuc km i nic nie weźmie. Ostatnio naprawiałem auto w innym ASO i dowiedziałem się, że zalecany olej do tych silników 10W30 a że jest ciężko dostępny i drogi serwis stosuje podobne oleje 10W40. Powiedziano mi że 5W40 jaki mam może być powodem że silnik "bierze olej". Kurna to jaki teraz mam zalać :| przebieg silnika 230 000km, brak wycieków z silnika, auto jest żwawe i ładnie przyspiesza. Miska kupiłem w Szwecji, wysyłałem maile z zapytaniem do serwisu z książki serwisowej, ale cisza nikt nie odpowiedział. Poradźcie co zalać bo będę robił trochę kilosów przez okres wakacyjny.
Kamilofone - 16-06-2009, 23:59

Sam ostatnio stałem przed podobnym dylematem jaki olej zalać do mojego GDI.
Postanowiłem podzwonić po salonach a dokładnie serwisach Mitsubishi na śląsku !
Za którymś telefonem połączyli mi z kierownikiem serwisu i dowiedziałem się że
sami zalewają GDI Shell Helix Ultra 10W60 a że jest trudno dostępny i dość drogi
to Pan zaproponował również Shell Helix Plus 10W40 i taki mam swoim silniku ;-)
Na początku po zamianie nie słyszałem poprawy ale teraz po kilku dniach
jest coraz lepiej więc ze swojej strony mogę zarekomendować :) ))

skull - 17-06-2009, 00:32

Tak czytałem że ogólnie do Japonskich aut ten Comma polecają
http://www.allegro.pl/ite...sza_jakosc.html
a kolego Kamilofone w Twoim Miśku klepia zaworki lub był jakiś problem ze spalaniem oleju?

Krzyzak - 17-06-2009, 08:15

zalewalem olej Comma 10W40 for GDI do Galanta 2.4GDI i popychacze byly cicho
jednak dodam, ze wymienialem tez wtedy popychacze, wiec moze nie jest to zbyt miarodajne ;)

Kamilofone - 17-06-2009, 08:50

skull napisał/a:

a kolego Kamilofone w Twoim Miśku klepia zaworki lub był jakiś problem ze spalaniem oleju?


Sam mam problem bardziej z cykaniem niż stukaniem popychaczy,
ale zauważyłem że czym bliżej do wymiany oleju tym bardziej dają znać o sobie !
Teraz jak wspomniałem mam zalanego Shella i jest coraz cichej pod maską :)
Jeśli oleje robią tak dobre jak paliwa to jestem pełen nadziei na poprawę.

Luq - 17-06-2009, 16:42

Moja niedawno kupiona GDI ma 170 tys km i juz najwyzszy czas na wymiane oleju. Wg. niemieckiej kartki bede musial wlac polsyntetyk 10 w40. I w zwiazku z tym moje pytanie : Ile litrow oleju tam wchodzi ?
Moomin - 17-06-2009, 16:54

3,8 litra, jeśli dobrze pamiętam. W każdym razie czwarty litr już cały nie wchodzi.
mlun - 17-06-2009, 18:35

Tyle to na sucho. Przy wymianie to tak troche ponad 3L wchodzi.
SHARK1979 - 17-06-2009, 20:15

Morfi napisał/a:
kulfon30, mialem taki i stwierdze, ze nie oplaca sie przeplacac. Zalewam jutro mobilem 1.
77 zł za 5 l :)

Właśnie niedawno swoją Cari też zalałem Mobilem po raz drugi :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group