To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Lancer 1.8 CVT

Trik - 14-06-2009, 23:22

Tylko patrz żebyś przez omyłkę EVO nie kupił :D Tylko faktycznie tam jest SST a to inna para kaloszy.
jaca71 - 14-06-2009, 23:25

Jak się z 60KM na 143 przesiądziesz to nawet z CVT będzie dynamicznie i płynnie ;)

Jak juz pisałem jest to ideał skrzyni biegów jeśli chodzi o wykorzystanie silnik - nic tak nie potrafi znaczy żadna inna skrzynia. Skrzynie dwusprzęgłowe starają się do tego dojść. Jakby nie było to DSG od VW już ma 7 biegów ale gdzie mu do nieskończoności CVT ;)
Jak pisałem jedyny minus to sprzęgło hydrokinetyczne - przez to w miejskich korkach samochód z CVT może ale nie musi palić więcej od manualnej skrzyni.

Jak już zostało napisane EVO i RalliArt nie mają skrzyni CVT!!!

krzychu - 14-06-2009, 23:36

Ja bym się tak tym CVT nie zachwycał. Po pierwsze i tak generuje większe opory niż SST czy menual. Do tego wrażenia z jazdy mogą nie przypadać do gustu (wrażenie skutera) a żeby było cicho (niskie obroty) nie można wciskać za dużo gazu.

Pozostaje jeszcze aspekt żywotności. Na razie nie ma jak sprawdzić...

jaca71 - 14-06-2009, 23:38

Jechałeś? Czy tak z opowieści ludowych wnioskujesz?
krzychu - 14-06-2009, 23:41

Widziałem na filmikach jak się to zachowuje (wciskasz gaz no i 6 tys). A co do jazdy to muszę się w końcu przejechać audi znajomego z multritornikiem tylko że w dieslu dużo niższe obroty standardowo utrzymuje i tam bardziej pokazuje swoje korzyści niż w benzynowym silniku. Ale to tylko moje zdanie.
jaca71 - 14-06-2009, 23:44

krzychu napisał/a:
Widziałem na filmikach jak się to zachowuje (wciskasz gaz no i 6 tys).
I tak się ma zachowywać - gaz w podłogę to obroty mocy maksymalnej. Trzeba się przejechać żeby zrozumieć o co tej skrzyni chodzi.
W 1,8 nie jeździłem ale 2.0 jak najbardziej. Do porównania mam jeszcze 3,5 V6 Nissana i nie ma nic fajniejszego od takiej skrzyni.
Ale nie przeczę że 1,8 może mieć problemy - trochę mały...

sla - 15-06-2009, 00:08

krzychu napisał/a:
Ja bym się tak tym CVT nie zachwycał.
Wadą CVT jest to że nie lubi słabych silników , a 143km to trochę mało.
krzychu - 15-06-2009, 00:09

Mnie się wydaje że to zleży kto czego oczekuje. A po drugie jak by ta skrzynia miała normalne sprzęgło (ale i tak dalej będzie generowało przez "paski" większe opory) i możliwość wybrania "agresji" pracy skrzyni (na w multitroniku jest standard i sport) to wiele by zyskała w moich oczach.

[ Dodano: 15-06-2009, 00:10 ]
sla napisał/a:
krzychu napisał/a:
Ja bym się tak tym CVT nie zachwycał.
Wadą CVT jest to że nie lubi słabych silników , a 143km to trochę mało.


Dużych też nie lubi. konstrukcja nie bardzo pozwala zastosować tą skrzynię powyżej około 300Nm. A Tiuningowanie diesle z tego typu skrzyniami to stąpanie po cienkim lodzie ale to tak na marginesie zresztą DSG też nie toleruje więcej jak 300Nm.

sla - 15-06-2009, 00:16

krzychu napisał/a:


Dużych też nie lubi. konstrukcja nie bardzo pozwala zastosować tą skrzynię powyżej około 300Nm

Oczywiście że pozwala stosują ją np.w Nissan Murano 3.5 V6 234KM XTronic CVT i wielu innych jeszcze mocniejszych samochodach.

jaca71 - 15-06-2009, 00:19

krzychu napisał/a:
Dużych też nie lubi.

Jak nie lubi jak lubi ;)
http://www.nissanusa.com/...ifications.html
Oto poszlaka ;) Nie ma innej skrzyni niż CVT ;) A tam sporo więcej niż 300Nm jest. Stare zabobony powtarzasz ;)

krzychu - 15-06-2009, 00:23

jaca71 napisał/a:
A tam sporo więcej niż 300Nm jest. Stare zabobony powtarzasz ;)


No dobra 350Nm. Ja mówię o takich 2,5 albo 3 litrowym dieslu do którego już Audi nie potrafiło multritornika zrobić. A to sporo więcej jak 350Nm jest.

jaca71 - 15-06-2009, 00:27

Z dieslami i automatami to w ogóle jest jakiś klops. Toyota do tej pory nie potrafi zwykłego automatu do swoich najmocniejszych diesli zrobić avensisie i lexusach. Inni też nie bardzo. A Solaris robi ;)
krzychu - 15-06-2009, 00:32

jaca71 napisał/a:
Z dieslami i automatami to w ogóle jest jakiś klops.


Znaczy tiptronicy hasają z większymi dieslami w Audi. Ale Multritronik w dieslu to jest to. To połączenie jest naprawdę rewelacyjne. W miarę cicho i kulturalnie bo niskie obroty a duży moment (kulturalnie jeśli mówimy o Common Railu) do tego brak bolączki diesla związanego z małym zakresem obrotów i mało miłą pracą na wysokich obrotach.

sla - 15-06-2009, 00:57

krzychu napisał/a:
Ja mówię o takich 2,5 albo 3 litrowym dieslu

A ja myślałem że mówimy o benzyniakach z CVT bo takim jest Lancer 1,8

krzychu napisał/a:

No dobra 350Nm..

W nowym BMW M3 3,2l jest 400Nm i CVT

el_diablo - 15-06-2009, 07:30

krzychu napisał/a:
Ja bym się tak tym CVT nie zachwycał. Po pierwsze i tak generuje większe opory niż SST czy menual. Do tego wrażenia z jazdy mogą nie przypadać do gustu (wrażenie skutera) a żeby było cicho (niskie obroty) nie można wciskać za dużo gazu.


Trudno się nie zgodzić - opory takie jak w klasycznym automacie albo i większe, tak więc korzyści z optymalnego doboru przełozenia raczej są tracone. DSG czy SST na pewno będzie ekonomiczniejsze i szybsze.

[ Dodano: 15-06-2009, 07:41 ]
lynx napisał/a:
Chciałbym kupić pierwszego w życiu automata, głównie jeżdzę po mieście 70% miasto(agl. warszawska)/30% trasa. Jeżdzę zwykle dynamicznie, trzymam samochód na ekonomicznych obrotach 2 a 3 tysiące (1.4 SEAT CORDOBA ~60km).
Chciałbym abym mój nowy samochód był dynamiczny i płynnie jeździł.
I tak się zastanawiam się, czy mogę być zadowolony z użytkowania skrzyni CVT - tymbardziej że z tego co się na razie dowiadywałem nie będę mógł pojeździć sobie


Lancer z CVT jest wystarczająco dynamiczny do normalnej, w miarę szybkiej i sprawnej jazdy. Ale raczej nie sportowej. I raczej zapomnij o ruszaniu z piskiem opon ;) Płynność jest bardzo dobra. Przyzwyczaić się trzeba do zupełnie innych doznań akustycznych niż przy kazdej innej skrzyni.
Jeśli jeździsz dużo po mieście to muszisz liczyć się ze spalaniem rzędu 13 l/100 km.
W trasie jest dużo lepiej - przy prędkościach przepisowych można zejść do 7-7,5 l/100 km. W trasie też można odczuć największą jak dla mnie zaletę skrzyni - przy 100km/h masz ok. 1800 obr./min, dzieki czemu jedzie sie cicho, zdecydowanie ciszej niż Lancerem z manualem.

O stratach mocy generowanych przez CVT świadczy to, że powyżej 160 km/h dynamika jest już naprawdę słaba, a max co można wycisnąć to licznikowe 190 km/h z małym haczykiem.

Podsumowanie: ja osobiście jestem zadowolony z CVT. Osiągi przy normalnej jeździe wg polskich standardów są naprawdę wystarczające. W miescie jeździ się naprawdę dobrze. Gdybym jeździł po autostradach odczuwał bym może trochę brak mocy. W trybie manualnym jest sześć przełożeń - bardzo fajnie dobranych: Pierwszych pięć jest blisko zestopniowanych - tak, że przy dynamicznej jeździe cały czas można utrzymywać obroty powyżej 4 tys. czyli w "dynamicznej" fazie rozrzadu. Szóstka jest długa w sam raz do cichej i ekonomicznej jazdy. Zmiana przełozeń w trybie manualnym jest wystarczająco szybka (ok. 0,5 sek.), a łopatki przy kierownicy zachęcają do znacznie częstszych zmian biegów niż przy ręczenej skrzyni.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group