To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Stuki w tylnym zawieszeniu

raddex - 16-04-2012, 23:57

Hugo napisał/a:
raddex napisał/a:
Teraz mi powiedźcie czy mój stabilizator i łączniki dobrze są zamontowane
Tak.


Dziękuję, więcej nie dociekam.

Gatsu - 26-06-2012, 23:07

Podpowiedzcie mi, co może stukać w tyle, amorki wymieniane we wrzesniu na kayaby plus sprezyny, slychac gluchy stuk z prawej strony, taki jakby przeskok wytlumiony, szczegolnie gdy np. jade do przodu, zahamuje i rusze do tyłu, byłem dziś na diagnostyce i ze byl miły pan :) doszlismy do wniosku że jedyne miejsce gdzie czuc i slychac ten stuk to tu:



tam gdzie gorny wahacz laczy sie ze "zwrotnica" (poprawcie mnie jesli sie to nie tak nazywa:)
istnieje mozliwosc wymiany tulei tam ? lub ewentualnie o co pytac japaneze :) bo i tak litania do niego mi sie zbiera ;)

Hugo - 26-06-2012, 23:26

Gatsu napisał/a:
istnieje mozliwosc wymiany tulei tam ?
Jak najbardziej :wink:
Wszystko masz w tym temacie: http://forum.mitsumaniaki...lejka+zwrotnicy
Pasuje od Carismy i Volvo S40/V40. Kosztuje ok. 17 zł. Sam je montowałem u siebie, sporo przejechałem i wszystko gra. Jedyny problem to średnica, otwór w zwrotnicy ma 36 mm, a w/w tulejka ma średnice 36,5 mm. Wniosek: najpierw do tokarza i stoczenie 0,5 mm po obwodzie.

Gatsu - 26-06-2012, 23:56

Podziekował :) i tez mi zarzuca na mokrym,nierownosciach jak tam doczytałem :)
Hugo - 27-06-2012, 00:06

Gatsu napisał/a:
Podziekował
Nie ma za co.
Gatsu napisał/a:
i tez mi zarzuca na mokrym,nierownosciach jak tam doczytałem
Mam nadzieję, ze ta tulejka jest przyczyną, bo może ich być kilkanaście, o ile nie kilkadziesiąt :mrgreen:
artufcb - 08-10-2013, 15:13

witajcie, kupiłem Galanta prawie 2 miesiące temu i przy kupnie sprzedający ostrzegł mnie, że jest luz z tyłu na którejś gumie, która jest do wymiany no i najlepiej wymienić po obu stronach. Niestety dokładnie nie zapamiętałem o którą chodzi (choć mam swój typ, zdjęcie poniżej) no i teraz na poprzecznych nierównościach słychać stukot, właśnie najbardziej z prawej strony, tam gdzie jest zużyta, z lewej nie. Tylko czy to ta guma?



Do tego na nierównościach, szczególnie na studzienkach kanalizacyjnych ucieka mi dupa na boki. Możliwe, że to przez łyse opony z tyłu, jak założę zimówki to będę wiedział, ale widzę, że odpowiedzialne za to mogą być też jakieś gumy.
Pomoże ktoś?

Owczar - 08-10-2013, 15:14

Z którego roku jest auto?
artufcb - 08-10-2013, 15:19

1998
Owczar - 08-10-2013, 15:25

To niestety wszystkie gumy już nadają się na śmietnik, niezależnie od przebiegu są spraciałe. Ja w swoim zmieniałem jakieś 2 lata temu to były już dość mocno zdegradowane przez czas. Założyłem u siebie poliuretany.

Żeby tył jechał jak należy zmień wszystkie gumy z tyłu- tuleje wahaczy, tuleje zwrotnic, gumy stabilizatora oraz tylne amorki. Nawet kiedy na przeglądzie amorki wyglądają ok to nie znaczy, że są dobre. Minimalny wyciek z amorka=śmietnik.

Taki już urok tego auta... Jak wszystko jest ok to daje wielką przyjemność z jazdy, ale wielowahacz wymaga specjalnej troski, choć w porównaniu do innych marek wytrzymuje naprawdę długo.

artufcb - 09-10-2013, 10:14

ogólnie całe zawieszenie przód i tył to igła. Tak zapewniał poprzedni właściciel, tak samo wyszło na przeglądzie. Amortyzatory i sprężyny są nowe, tylko te gumy, o które pytałem. W sumie chodzi mi tylko, żeby mi ktoś powiedział jak one się nazywają, żebym wiedział co kupić.
Samochód ma 15 lat, więc wątpliwe jest, żeby od tego czasu elementy zawieszenia były oryginalne :)

@owczar, mówiłeś o poliuretanach. Rozumiem, że tylko te jedne gumy bez sensu wymieniać na poliuretany, że lepiej byłoby całe zawieszenie wymienić? Jaki byłby koszt? Czy tak samo bez sensu jest wymienić tył, a przód zostawić?

Owczar - 09-10-2013, 10:37

artufcb napisał/a:
ogólnie całe zawieszenie przód i tył to igła. Tak zapewniał poprzedni właściciel, tak samo wyszło na przeglądzie.


Zapewnienie sprzedającego można między bajki włożyć :) tak samo te trzepaki na przeglądzie. 2 tygodnie temu byłem swoim z wylanym amorkiem i sprawność wyszła coś koło 65%!! A tył latał po całej drodze.


Te na zdjęciu to silentbloki wahacza dolnego prostego. Wymiana tylko tych gum mija się z celem, bo zawieszenie pracuje jako całość, a widząc zdjęcia jestem pewien, że masz ori zawias z tyłu. Zresztą to zawieszenie wytrzymuje naprawdę dużo, jednak guma parcieje z czasem. Biorąc pod uwagę, że ona wytrzymała te 15 lat, to jest to naprawdę rewelacyjny wynik.

Jeśli chcesz żeby auto w końcu jeździło tak jak powinno to niestety będą spore koszty.

Same tuleje 450zł: http://poliuretany.olkusz...ego-18xpin.html
Kiedyś dawali rabat mitsumaniakom, ale teraz nie wiem czy coś jest.
Dodatkowo musisz od razu kupić śruby mimośrodowe do regulacji zbieżności- bo stare na pewno będziesz musiał ciąć.
Amorki obejrzyj- bo może wcale nie są nowe. Wszelkie oznaki wycieku oznaczają, że są na śmietnik.

Na koniec koniecznie zbieżność na 4 koła- od 100 do 150zł w zależności od miejsca.

Po wymianie samych gum ze zdjęcia też musisz robić zbieżność, a żeby ją zrobić musisz zmienić śruby. W większości przypadków śruby trzeba wycinać i konieczna jest wymiana także tulei przy mimośrodach. Pracy przy wymianie wszystkiego jest niewiele więcej, a efekt gwarantowany. Po wymianie tylko tych dwóch gum MOŻE będzie lepiej, ale na krótko, choć może być gorzej jeśli usztywnisz tylko jeden punkt, a inne zostawisz.

Gumy zawieszenia tylnego mają wpływ na sztywność i pewność w pokonywaniu zakrętów. W 90% przypadków uciekanie na dziurach to amorki. U mnie na zawieszeniu z poli i po 4 latach od wymiany amorków tył znowu zaczął uciekać. Szybkie oględziny- wylany amorek. Nowe monroe na tył i znowu prowadzi się jak po sznurku. Jednak gdy gumy są już stare to też mogą powodować podobny objaw.

Zawieszenie jak najbardziej możesz zrobić tylko z tyłu. Nie wiem czy te gumy dostaniesz inne niż poli- z tego co wiem to ciężko z tulejami na tył do galanta.

adt81 - 09-10-2013, 11:02

Owczar napisał/a:
Kiedyś dawali rabat mitsumaniakom, ale teraz nie wiem czy coś jest.


W wątku o tulejach poliuretanowych było podany kod (TN6429wT) rabatowy i faktycznie sprawdzałem na stronie w koszyku po jego wpisaniu wyświetla MITSU-MANIAKI i 10% obcina. Sam chyba wkrótce się będę do wymiany tyłu zabierał bo się dziwnie zachowuje i jak patrzyłem na gumy to faktycznie już trochę zmęczone.

Owczar - 09-10-2013, 11:05

Ja zamawiałem mailowo i wtedy rabat też dostałem, ale ktoś ostatnio pisał, że mu nie chcieli dać.

Polecam wymianę tych tulei, różnica jest naprawdę kolosalna. Teraz gdy wymieniłem amorki z tyłu, to aż chce się dodawać gazu w zakrętach ;) Po 15 latach te gumy nie mają pewnie nawet 30% swoich pierwotnych właściwości.

Aczkolwiek podniosłem też tył o 2cm i delikatnie go utwardziłem. Przez butlę LPG tył siadł i zrobił się dość spory negatyw, który też nie wpływa dobrze na prowadzenie.

adt81 - 09-10-2013, 12:15

No właśnie też mam LPG od lutego i w związku z tym negatyw na prawym tylnym kole i przez to jeździ się nieciekawie bo na nierównościach (których jak wiadomo jest więcej jak równości :-) ) auto lata po drodze więc pewnie wymiana tych wszystkich tulei pomoże. Dwie osoby z tyłu i przy kołach 16" między nadkole a oponę ledwo palec wchodzi. Amorki mają 2 lata (ok. 20tyś.) więc możliwe, że jeszcze są ok chyba, że sprężyny już mogą być zmęczone.
Hugo - 09-10-2013, 21:22

Owczar napisał/a:
z tego co wiem to ciężko z tulejami na tył do galanta
Już nie. Febest robi chyba wszystkie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group