To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] Falujące, nierówne obroty

Anonymous - 10-03-2014, 21:47

Z racji tego, że nie wiem co jeszcze w galancie gdi może reagować na wilgoć, postanowiłem przyjrzeć się bliżej fajkocewkom. Generalnie wszystkie okazały się zaśniedziałe w miejscu styku sprężyny fajki ze śrubką w cewce, niektóre także w miejscu styku sprężyny ze świecą. Z dwóch kompletów wybrałem te najlepiej wyglądające, oczyściłem z nalotu i zamontowałem ponownie. Być może jest trochę lepiej (a może to tylko dlatego, że mamy suche dni), ale nadal poszarpuje przy jeżdzie ze stałą prędkością. Czy to, że pojawił się ten nalot, to normalne, czy już oznaka, że coś jest nie tak z fajkocewkami? Proszę o pomoc, bo już mi ręce opadają z tym galantem i zaczynam się rozglądać za czymś innym... Jutro wieczorem spryskam jeszcze fajkocewki i przewody, zobaczymy co się okaże...
radek79 - 11-03-2014, 08:12

kanarini0, nie ma co się wkurzać, spraw sobie nowe fajkocewki lub sprawne na podmiankę z innego auta i po kłopocie
Anonymous - 11-03-2014, 20:31

Jest się co wkurzać, bo walczę już z tym szarpaniem tyle czasu i ciągle bez rezultatu...
Spryskałem dzisiaj fajkocewki i przewody wodą, ale żadnych iskier nie było. Raz tylko obroty mocniej zafalowały zaraz po pryśnięciu, ale nie wiem czy to akurat nie był zbieg okoliczności, bo potem jak pryskałem to były już raczej stabilne.
Kupić nowe to nie problem, tylko pytanie czy to pomoże. Nowe kosztują ok 200zł/szt, a na allegro używki od 30 do 120zł, więc jest to już jakiś wydatek. Raz już kupiłem używane i nic nie pomogło, więc teraz chcę być pewny, że to wina fajkocewek.
Proponowałeś kiedyś odpiąć wtyczkę od EGR, ale czy ma on coś wspólnego z falującymi obrotami na biegu jałowym zaraz po odpaleniu?

radek79 - 11-03-2014, 20:43

kanarini0 napisał/a:
Proponowałeś kiedyś odpiąć wtyczkę od EGR, ale czy ma on coś wspólnego z falującymi obrotami na biegu jałowym zaraz po odpaleniu?

z falującymi obrotami to ma nie wiele wspólnego ale z szarpaniem to ma dużo wspólnego,uparłeś się tych falkocewek z zaworem wystarczy wypiąć wtyczkę i się przejechać

Anonymous - 11-03-2014, 20:57

radek79 napisał/a:
kanarini0 napisał/a:
Proponowałeś kiedyś odpiąć wtyczkę od EGR, ale czy ma on coś wspólnego z falującymi obrotami na biegu jałowym zaraz po odpaleniu?

z falującymi obrotami to ma nie wiele wspólnego ale z szarpaniem to ma dużo wspólnego,uparłeś się tych falkocewek z zaworem wystarczy wypiąć wtyczkę i się przejechać


Uparłem się fajkocewek, bo muszę uporać się z falującymi obrotami i z szarpaniem, a podejrzewam, że to może być z tej samej przyczyny, no a EGR nie wyeliminuje falowania obrotów...

radek79 - 11-03-2014, 21:03

kanarini0 napisał/a:
radek79 napisał/a:
kanarini0 napisał/a:
Proponowałeś kiedyś odpiąć wtyczkę od EGR, ale czy ma on coś wspólnego z falującymi obrotami na biegu jałowym zaraz po odpaleniu?

z falującymi obrotami to ma nie wiele wspólnego ale z szarpaniem to ma dużo wspólnego,uparłeś się tych falkocewek z zaworem wystarczy wypiąć wtyczkę i się przejechać


Uparłem się fajkocewek, bo muszę uporać się z falującymi obrotami i z szarpaniem, a podejrzewam, że to może być z tej samej przyczyny, no a EGR nie wyeliminuje falowania obrotów...
falowanie obrotów w gdi ma bardzo dużo przyczyn nie związanych w cale z fakocaekami,najpierw trzeba pozbyć sie szarpania a później sprawdzić przepustnicę dolot, czujnik tps
Anonymous - 11-03-2014, 21:08

radek79 napisał/a:
kanarini0 napisał/a:
radek79 napisał/a:
kanarini0 napisał/a:
Proponowałeś kiedyś odpiąć wtyczkę od EGR, ale czy ma on coś wspólnego z falującymi obrotami na biegu jałowym zaraz po odpaleniu?

z falującymi obrotami to ma nie wiele wspólnego ale z szarpaniem to ma dużo wspólnego,uparłeś się tych falkocewek z zaworem wystarczy wypiąć wtyczkę i się przejechać


Uparłem się fajkocewek, bo muszę uporać się z falującymi obrotami i z szarpaniem, a podejrzewam, że to może być z tej samej przyczyny, no a EGR nie wyeliminuje falowania obrotów...
falowanie obrotów w gdi ma bardzo dużo przyczyn nie związanych w cale z fakocaekami,najpierw trzeba pozbyć sie szarpania a później sprawdzić przepustnicę dolot, czujnik tps


Przepustnica wyczyszczona i sprawdzona, TPS wymieniony... tak jak napisałem, najgorsze falowanie jest zaraz po odpaleniu na zimnym silniku, potem już jest ok, tylko delikatne podrygi wskazówki...

radek79 - 11-03-2014, 21:12

kanarini0 napisał/a:
TPS wymieniony...

prawidłowa adaptacja czujnika przeprowadzona- czujnik w jakim zakresie napięcia ustawiony :?:

Anonymous - 11-03-2014, 21:21

radek79 napisał/a:
kanarini0 napisał/a:
TPS wymieniony...

prawidłowa adaptacja czujnika przeprowadzona- czujnik w jakim zakresie napięcia ustawiony :?:


Żadnej adaptacji nie było, no i zakresu napięcia też nie ustawiano, tylko tak, by obroty na biegu jałowym były odpowiednie. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że zaraz po odpaleniu obroty raz falują, a raz jest wszystko ok i silnik pracuje równiutko...
Na czym polega adaptacja czujnika? Po wszystkim zrobiłem tylko naukę obrotów...

galant24 - 30-03-2014, 15:29

kanarini0 napisał/a:
Z racji tego, że nie wiem co jeszcze w galancie gdi może reagować na wilgoć, postanowiłem przyjrzeć się bliżej fajkocewkom. Generalnie wszystkie okazały się zaśniedziałe w miejscu styku sprężyny fajki ze śrubką w cewce, niektóre także w miejscu styku sprężyny ze świecą. Z dwóch kompletów wybrałem te najlepiej wyglądające, oczyściłem z nalotu i zamontowałem ponownie. Być może jest trochę lepiej (a może to tylko dlatego, że mamy suche dni), ale nadal poszarpuje przy jeżdzie ze stałą prędkością. Czy to, że pojawił się ten nalot, to normalne, czy już oznaka, że coś jest nie tak z fajkocewkami? Proszę o pomoc, bo już mi ręce opadają z tym galantem i zaczynam się rozglądać za czymś innym... Jutro wieczorem spryskam jeszcze fajkocewki i przewody, zobaczymy co się okaże...


Mam podobnie. Fajkocewki miały biały nalot na styku sprężyny ze śruba przy cewce. Czy to oznacza, że fajkocewka jest uszkodzona, czy jest to naturalne i z czasem ten nalot się pojawia? Czy usunięcie go przywraca w pełni sprawność fajkocewki?

Anonymous - 13-04-2014, 21:57

radek79 napisał/a:
galant24 napisał/a:
Podpinam się do wątku, też mam galant 2.4 i jego jedyną dolegliwością jest właśnie poszarpywanie przy jeździe ze stałą prędkością w okolicach 2000 obrotów. Co to może być?

pod przepustnicą masz zawór egr, wypnij z niego wtyczkę,jeżeli problem ustąpił masz zawór do czyszczenia


Witam po dłuższej przerwie. Odpiąłem w końcu tą wtyczkę od EGR i szarpanie ustąpiło. Czy do czyszczenia EGR trzeba ściągać kolektor dolotowy? Jeśli tak, to czy oprócz nowej uszczelki pod ten kolektor muszę kupić jeszcze jakieś części?

radek79 - 14-04-2014, 07:32

kanarini0 napisał/a:

Witam po dłuższej przerwie. Odpiąłem w końcu tą wtyczkę od EGR i szarpanie ustąpiło. Czy do czyszczenia EGR trzeba ściągać kolektor dolotowy? Jeśli tak, to czy oprócz nowej uszczelki pod ten kolektor muszę kupić jeszcze jakieś części?

nie trzeba ściągać kolektora

Iron.Falcon - 14-04-2014, 08:43

U mnie jedna walnięta cewka dawała takie objawy... po wymianie jak ręką odjął, a też walczyłem z EGR, adaptacje, przepustnica, wtyczki......
Anonymous - 17-04-2014, 18:07

Iron.Falcon napisał/a:
U mnie jedna walnięta cewka dawała takie objawy... po wymianie jak ręką odjął, a też walczyłem z EGR, adaptacje, przepustnica, wtyczki......


A ja zacząłem właśnie od drugiej strony, wymiana świec, fajkocewek, czyszczenie przepustnicy itp., a właśnie po odpięciu EGR nie szarpie. Ale po oczyszczeniu EGR i ponownym podłączeniu nadal poszarpuje, jest nieco lepiej, ale nie można tego porównywać z tym, co jest bez EGR. Co mogę jeszcze zrobić by całkowicie usunąć to szarpanie?

radek79 - 17-04-2014, 20:24

kanarini0 napisał/a:
. Co mogę jeszcze zrobić by całkowicie usunąć to szarpanie?

zawór musi się nie domykać i stąd to poszarpywanie, można go zaślepić lub jeździć z wypiętą wtyczką



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group