To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Płyn chłodzący silnik

jaca71 - 13-04-2010, 23:32

mazin napisał/a:
Trik napisał/a:

Masz mały topik na ten temat. http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46735 i to w tym dziale technicznym. :roll:


Tylko że to jest link do .... niniejszego topiku ;-) Zrobiłeś zapętlenie ;-)

Nie, on tylko wykonał czyjąś robotę ;)

Radassss - 14-04-2010, 08:10

racer1972 napisał/a:
Przypuszczam,że jako,że to nowe ASO po prostu nie mieli odpowiedniego płynu...


jak poczytasz watek o plynie to sie dowiesz ze tutaj jest wlany najzwyklejszy plyn, wiec nie sadze zebu ASO nie mialo zadnego plynu do chlodnic na miejscu...
jakbys im zaplacil za plyn to by ci bez problemu dolali, to taki sam plyn eksploatacyjny jak plyn do spryskiwaczy, czy plyn hamulcowy, nie podlega gwarancji... kup sobie w sklepie litr plynu za 10 zloty i sam dolej jesli uwazasz ze jest go za malo ;)
u mnie od nowosci stan plynu jest blisko minimum i sie tym nie przejmuje

Uwex - 14-04-2010, 14:21

Radassss napisał/a:
u mnie od nowosci stan plynu jest blisko minimum i sie tym nie przejmuje

i masz rację , bo po to jest miarka min. , żeby wiedzieć , że jeszcze jest OK .

racer1972 - 15-04-2010, 00:15

No jest troszkę ponad minimum i zgodnie z instrukcją należy dolewać jak spadnie poniżej więc kicham na to na razie... Skoro też tak macie... To ASO uznało,że to za mało... Czy ja mam za nich myśleć? Następnym razem powiedzą,że koło mi zaraz odpadnie a śruby nie dokręcą... W ASO Citroena (moje poprzednie auto) sami uzupełniali co trzeba i to przeważnie za free przy okazji innej roboty...
alfiq - 15-04-2010, 08:31

Eeeech, czyli co, znów muszę narobić rabanu w MMC ? :twisted: Z drugiej strony zależy pewnie od mechanika, mnie dokładnie powiedzieli, że tak troche powyżej minimum powinno być i doleją, jak sobie życzę ale nie jest to konieczne. Czyli racer1972 po prostu trafiłeś na innego niż ja :)
Radassss - 15-04-2010, 08:47

luzik jak jest ponad minimum to jest spoko...
mi w sumie w asio chcieli dolac jak bylem na przegladzie ale jak mi rzucil cene za castrola 25 zloty litr to goscia wysmialem, jak mozn to w sklepie detalicznie za 10-12 kupic ;) , juz nie wspominajac ile to kosztuje w hurcie...

racer1972 - 17-04-2010, 14:06

alfiq mechanika to wyłącznie radio interesowało a płyn sprawdzał dzięcioł przyjmujący auto z biura obsługi serwisu... w tym problem bo powinien zapytać czy dolać płynu a nie mówić o tym przy wydawaniu auta... :evil: ale koledzy mnie uspokoili więc póki co będę obserwował stan... :shock:
krzychu - 30-04-2010, 12:20

Zadzowniłem właśnie do Japan Motors z zapytaniem czy mają DIA QUEEN SUPER LONG LIFE COOLANT (czyli to co niby fabryka leje) bo muszę dolać.

Powiedzieli mi że nie mają i zalewają czymś od Shell-a coś glikoshell czy jakoś tak. A pytanie jest czy on się na pewno miesza i czy jest coś co na pewno się zmiesza z moim? Myślę nawet czy nie dolać wody a przed zimą wymienić cały płyn bo będzie miał już z 4,5 roku.

mkm - 30-04-2010, 12:56

krzychu, z woda ostroznie. Miski nie lubia wody.
Ja bym nie czekal do zimy tylko wymienil teraz calosc. Jakby nie patrzec plyn powinno sie zmieniac co 2 lata wiec Twoj juz jest nieco przeterminowany :wink:

krzychu - 30-04-2010, 13:02

Long Lify powinny wytrzymywać bez problemu 5 lat (tak podają producenci kilku płynów). Co 2 lata to płyn hamulcowy się powinno wymienić a i tak rzadko kto to robi.

Ktoś ma jakiś typ dobrego płynu? Jakiś Prestone? Może coś z Valvoline?

tomekrvf - 30-04-2010, 21:48

krzychu napisał/a:
Ktoś ma jakiś typ dobrego płynu?

BASF Glysantin G30

krzychu - 01-05-2010, 09:21

Glysantin® Alu Protect / G30 - pewnie tem

Z tym że jest on skierowany do jednostek aluminiowych. 4G63 to nie żeliwo?

A o co chodzi z tą krzemionką? Lepiej z czy bez?

mazin - 01-05-2010, 13:40

krzychu napisał/a:
Glysantin® Alu Protect / G30 - pewnie tem

Z tym że jest on skierowany do jednostek aluminiowych. 4G63 to nie żeliwo?

A o co chodzi z tą krzemionką? Lepiej z czy bez?

Co do terminów wymiany, to w toyocie zalecali (i wymieniali) zdaje się po 60 tys. O ile dobrze pamiętam, to wymienili mi na płyn castrola antifreeze. Już po upływie gwarancji sam wymieniłem na taki przy 120 tys.:
dynagel
Zarówno fabryczny jak i castrol były idealnie czyste po zlaniu, nigdy nie musiałem dolewać, pamiętam też, że w ASO mierzyli właściwości tego fabrycznego i powiedzieli mi że jest jak nowy.

mkm - 01-05-2010, 16:09

Ja teraz zalewam STP. Dobra cena, jakosc ponoc tez.
DjQuest - 01-05-2010, 21:10

Śweży temat :) z 2010, teraz zalewany jest płynem Castrola.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group