To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Czy komputery w E3 są zamienne - dyskusja.

Maretzky85 - 02-11-2010, 07:25

Krzyzak, źle doczytałeś :) Ma E38 2.0 8V (89r) i kupił pierwszy lepszy od 2.0 8V (90).
Jak jeszcze przed liftem to wszystko powinno działać :) Po lifcie przestawili chyba jeden pin w inne miejsce.

Juiceman, poniewczasie ... po to wydzieliłem temat do ogólnego z resztą.

Tryniu - 11-11-2010, 11:26

Panowie, mam pytanie, W moim Galancie 2.0 był komputer MD 173635, zakupiłem przez neta komputer MD167736 z silnika 1.8. Po wymianie komputera auto dalej mi nie odpala i gdy chcę sprawdzić za pomocą diody błędy to zero reakcji, dioda się nie świeci wogole. Czy to oznacza ze komputer jest uszkodzony?
Maretzky85 - 11-11-2010, 20:12

Albo to nie wina komputera, może prąd do niego nie dochodzi.
Bartek - 12-11-2010, 10:41

haha - poczytałem, boki pozrywałem :D

Wymienność komputerów - fajny temat, niestety ja osobiście nie podejmę się rzucania twierdzeniami Wald'a (o wymienności na podstawie 3 szt. :D ) po naprawieniu ok. 200 (tak słownie dwustu) szt. takich komputerów.

Komputery są w 100% wymienne takie, które mają nr zaczynający się od e2t.... taki sam - mogą mieć różne obudowy - móżdżek mają identyczny - przykład jeden z kompów Lancera (nie Colta) 1.5 12v i europejska wersja Eclipse 1.8 z 89 r.

Przy różnych nr e2t.... komputery różnią się od kodu programu (3 cyfry na procku pod oznaczeniem typu) po strukturę wewnętrzną jak kompy od SOHC i DOHC, które mają wspólne ok. 14 pinów, poza tym różnią się wszystkim.

Teraz do sedna:
Miśki poza karoseriami różnią się również mechanicznie - taką najbardziej ukrytą różnicą są wtryski różnej wydajności - w jednakowych silnikach mogą być różnice 30% w zależności od rocznika, rynku na który był egzemplarz przeznaczony i wymogów emisji spalin w poszczególnych krajach. Do tych różnic dopasowane są mapy wtrysków, które różnią się znacznie w obrębie np. 2.0 SOHC. Nie twierdzę, że nie odpali silnik, ale dawki paliwa puki są zbyt duże, to cierpią tylko ekonomia i moc, jak są za małe, źle dobrany komputer zabije silnik (powtórzę, nie od razu - po kilku tysiącach km, może kilkunastu tysiącach) - przy niedoborach paliwa silnik spala swoje elementy - taka ogólna zasada silników spalinowych, którą warto znać zanim się coś pogrzebie :mrgreen: . Mapy zapłonu są też bardzo różne w zależności od obciążenia (odczytu z przepływomierza)

Najbardziej bzdurnym twierdzeniem jakie tu przeczytałem jest to, że mając komputer od 2.0 w silniku 1.8 coś się poprawia. Jest prawdopodobnie jak ktoś wcześniej napisał - wymieniłeś padnięty komputer, na niewłaściwy więc masz znaczną poprawę, co zupełnie nie oznacza, że wkładając sprawny właściwy komputer nie będzie dalszej poprawy :D

Tryniu - 22-03-2011, 10:38

Krzyzak napisał/a:

jeszcze jedno 2 litry na kompie z 1.8 będzie jeździł słabo, ale odpali


Mam pytanie. Otóż właśnie posiadam kompa z 1.8 w swoim 2.0 i owszem, odpala ale okropnie spala gazu ;/ na wcześniejszym kompie było to w mieście około 13l-14l/100km a teraz na tym kompie spala 18l a nawet zdarzyło się 20l!!! / 100km
Znacie może przyczynę? Czy przyczyną tego będzie to że jest od 1.8 i za nic nie da się tego wyregulować

Krzyzak - 22-03-2011, 11:57

nie wiem - nie podejmuję się diagnozy aut z LPG
Owczar - 22-03-2011, 13:06

Tryniu, a jaką masz instalację LPG? Jeśli zwykły mikser, to komp od silnika nie ma znaczenia.
Tryniu - 03-06-2011, 19:50

Owczar napisał/a:
Tryniu, a jaką masz instalację LPG? Jeśli zwykły mikser, to komp od silnika nie ma znaczenia.


Instalację gazową mam zwykłą zakładaną w 2005r. Nie było to zakładane przeze mnie lecz przez byłego właściciela. Od tamtej pory praktycznie przy gazie nie było nic robione...
A z roku na rok jest coraz gorzej a teraz po wymianie na inny komputer już całkowicie :doubt:

A co do komputera czy znacie może kogoś kto mógł by pomóc w naprawie uszkodzonego komputera :?: Uszkodzenie polegało na wylanych kondensatorach które zalały ścieżkę.

Maretzky85 - 03-06-2011, 22:16

Tryniu, Ja mogę Ci spróbować pomóc pod warunkiem, że nic innego nie umarło przy okazji spalenia ścieżek :P
Crosby - 18-06-2011, 12:56

Bartek napisał/a:
Miśki poza karoseriami różnią się również mechanicznie - taką najbardziej ukrytą różnicą są wtryski różnej wydajności - w jednakowych silnikach mogą być różnice 30% w zależności od rocznika, rynku na który był egzemplarz przeznaczony i wymogów emisji spalin w poszczególnych krajach. Do tych różnic dopasowane są mapy wtrysków, które różnią się znacznie w obrębie np. 2.0 SOHC. Nie twierdzę, że nie odpali silnik, ale dawki paliwa puki są zbyt duże, to cierpią tylko ekonomia i moc, jak są za małe, źle dobrany komputer zabije silnik (powtórzę, nie od razu - po kilku tysiącach km, może kilkunastu tysiącach) - przy niedoborach paliwa silnik spala swoje elementy - taka ogólna zasada silników spalinowych, którą warto znać zanim się coś pogrzebie . Mapy zapłonu są też bardzo różne w zależności od obciążenia (odczytu z przepływomierza)

no ja teraz założyłem inny komp i własnie zauważyłem że mam duze spalanie czyli sugerujesz ze musze zmienic wtryski czy dac przesterowac kompa na inna mape wtryskową zeby mi mniej palił



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group