Galant - Ogólne - Czy komputery w E3 są zamienne - dyskusja.
Maretzky85 - 02-11-2010, 07:25
Krzyzak, źle doczytałeś Ma E38 2.0 8V (89r) i kupił pierwszy lepszy od 2.0 8V (90).
Jak jeszcze przed liftem to wszystko powinno działać Po lifcie przestawili chyba jeden pin w inne miejsce.
Juiceman, poniewczasie ... po to wydzieliłem temat do ogólnego z resztą.
Tryniu - 11-11-2010, 11:26
Panowie, mam pytanie, W moim Galancie 2.0 był komputer MD 173635, zakupiłem przez neta komputer MD167736 z silnika 1.8. Po wymianie komputera auto dalej mi nie odpala i gdy chcę sprawdzić za pomocą diody błędy to zero reakcji, dioda się nie świeci wogole. Czy to oznacza ze komputer jest uszkodzony?
Maretzky85 - 11-11-2010, 20:12
Albo to nie wina komputera, może prąd do niego nie dochodzi.
Bartek - 12-11-2010, 10:41
haha - poczytałem, boki pozrywałem
Wymienność komputerów - fajny temat, niestety ja osobiście nie podejmę się rzucania twierdzeniami Wald'a (o wymienności na podstawie 3 szt. ) po naprawieniu ok. 200 (tak słownie dwustu) szt. takich komputerów.
Komputery są w 100% wymienne takie, które mają nr zaczynający się od e2t.... taki sam - mogą mieć różne obudowy - móżdżek mają identyczny - przykład jeden z kompów Lancera (nie Colta) 1.5 12v i europejska wersja Eclipse 1.8 z 89 r.
Przy różnych nr e2t.... komputery różnią się od kodu programu (3 cyfry na procku pod oznaczeniem typu) po strukturę wewnętrzną jak kompy od SOHC i DOHC, które mają wspólne ok. 14 pinów, poza tym różnią się wszystkim.
Teraz do sedna:
Miśki poza karoseriami różnią się również mechanicznie - taką najbardziej ukrytą różnicą są wtryski różnej wydajności - w jednakowych silnikach mogą być różnice 30% w zależności od rocznika, rynku na który był egzemplarz przeznaczony i wymogów emisji spalin w poszczególnych krajach. Do tych różnic dopasowane są mapy wtrysków, które różnią się znacznie w obrębie np. 2.0 SOHC. Nie twierdzę, że nie odpali silnik, ale dawki paliwa puki są zbyt duże, to cierpią tylko ekonomia i moc, jak są za małe, źle dobrany komputer zabije silnik (powtórzę, nie od razu - po kilku tysiącach km, może kilkunastu tysiącach) - przy niedoborach paliwa silnik spala swoje elementy - taka ogólna zasada silników spalinowych, którą warto znać zanim się coś pogrzebie . Mapy zapłonu są też bardzo różne w zależności od obciążenia (odczytu z przepływomierza)
Najbardziej bzdurnym twierdzeniem jakie tu przeczytałem jest to, że mając komputer od 2.0 w silniku 1.8 coś się poprawia. Jest prawdopodobnie jak ktoś wcześniej napisał - wymieniłeś padnięty komputer, na niewłaściwy więc masz znaczną poprawę, co zupełnie nie oznacza, że wkładając sprawny właściwy komputer nie będzie dalszej poprawy
Tryniu - 22-03-2011, 10:38
Krzyzak napisał/a: |
jeszcze jedno 2 litry na kompie z 1.8 będzie jeździł słabo, ale odpali |
Mam pytanie. Otóż właśnie posiadam kompa z 1.8 w swoim 2.0 i owszem, odpala ale okropnie spala gazu ;/ na wcześniejszym kompie było to w mieście około 13l-14l/100km a teraz na tym kompie spala 18l a nawet zdarzyło się 20l!!! / 100km
Znacie może przyczynę? Czy przyczyną tego będzie to że jest od 1.8 i za nic nie da się tego wyregulować
Krzyzak - 22-03-2011, 11:57
nie wiem - nie podejmuję się diagnozy aut z LPG
Owczar - 22-03-2011, 13:06
Tryniu, a jaką masz instalację LPG? Jeśli zwykły mikser, to komp od silnika nie ma znaczenia.
Tryniu - 03-06-2011, 19:50
Owczar napisał/a: | Tryniu, a jaką masz instalację LPG? Jeśli zwykły mikser, to komp od silnika nie ma znaczenia. |
Instalację gazową mam zwykłą zakładaną w 2005r. Nie było to zakładane przeze mnie lecz przez byłego właściciela. Od tamtej pory praktycznie przy gazie nie było nic robione...
A z roku na rok jest coraz gorzej a teraz po wymianie na inny komputer już całkowicie
A co do komputera czy znacie może kogoś kto mógł by pomóc w naprawie uszkodzonego komputera Uszkodzenie polegało na wylanych kondensatorach które zalały ścieżkę.
Maretzky85 - 03-06-2011, 22:16
Tryniu, Ja mogę Ci spróbować pomóc pod warunkiem, że nic innego nie umarło przy okazji spalenia ścieżek
Crosby - 18-06-2011, 12:56
Bartek napisał/a: | Miśki poza karoseriami różnią się również mechanicznie - taką najbardziej ukrytą różnicą są wtryski różnej wydajności - w jednakowych silnikach mogą być różnice 30% w zależności od rocznika, rynku na który był egzemplarz przeznaczony i wymogów emisji spalin w poszczególnych krajach. Do tych różnic dopasowane są mapy wtrysków, które różnią się znacznie w obrębie np. 2.0 SOHC. Nie twierdzę, że nie odpali silnik, ale dawki paliwa puki są zbyt duże, to cierpią tylko ekonomia i moc, jak są za małe, źle dobrany komputer zabije silnik (powtórzę, nie od razu - po kilku tysiącach km, może kilkunastu tysiącach) - przy niedoborach paliwa silnik spala swoje elementy - taka ogólna zasada silników spalinowych, którą warto znać zanim się coś pogrzebie . Mapy zapłonu są też bardzo różne w zależności od obciążenia (odczytu z przepływomierza) |
no ja teraz założyłem inny komp i własnie zauważyłem że mam duze spalanie czyli sugerujesz ze musze zmienic wtryski czy dac przesterowac kompa na inna mape wtryskową zeby mi mniej palił
|
|
|