Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Klima jak jest ciepło nie chłodzi.
W@sio - 06-06-2016, 08:28
nytsug napisał/a: | A czy ktoś się orientuje co może być przyczyną samoczynnego przełączania się obiegu zewnętrznego na wewnętrzny podczas działania klimy? Klima chłodzi ale obieg się przełącza, co to może być? |
To jest normalne, układ klimatyzacji nie dałby rady schłodzić wnętrza pojazdu pakując do środka chłodzone powietrze z zewnątrz, łatwiej i szybciej zwyczajnie jest chłodzić wnętrze auta gdy układ stopniowo schładza określoną objętość powietrza.
Podobnie działa lodówka, na obwodzie otwartym to tak jakbyś miał cały czas otwarte drzwi do lodówki
marcino1980 - 21-04-2018, 14:36
witam szanownych mm pytam tu bo problem podobny w galancie jest,czy w moim aucie taka naprawa wygląda tak samo?
miron - 20-05-2018, 11:17 Temat postu: Klimatyzacja awaria. Witam. Z dnia na dzień padła klima. Ciśnienie prawidłowe. Wentylatory włączają się. Sprzęgło wygląda tak: https://zapodaj.net/aa21277a949e5.jpg.html
Kręci się luźno względem koła na włączonym i wyłączonym silniku (tak ma być?). Co jeszcze sprawdzić?
Pawel1988 - 21-05-2018, 08:28
Cześć. Jak zdemontowaleś sprzęgło to była tam jakaś podkładka pomiędzy nim a kompresprem ? U mnie jak padła Klima to wystarczyło pozbyć się tej podkładki i działa do dziś. Musisz poszukać i sprawdzić jaka powinna być szczelina i zmierzyć szczelinomierzem.
lolo.lolo - 21-05-2018, 10:06
Pawel1988 napisał/a: | Cześć. Jak zdemontowaleś sprzęgło to była tam jakaś podkładka pomiędzy nim a kompresprem ? U mnie jak padła Klima to wystarczyło pozbyć się tej podkładki i działa do dziś. Musisz poszukać i sprawdzić jaka powinna być szczelina i zmierzyć szczelinomierzem. |
miałem to samo - wystarczyło usunąć tą podkładkę i wszystko śmiga
Bzyk_R1 - 21-05-2018, 10:56
Szczelina musi mieć między 0,3-0,5mm
miron - 21-05-2018, 17:17
U mnie podkładki nie ma. Trzy lata temu usunąłem. Co się wymienia? (model MSC90CA)
[ Dodano: 03-06-2018, 12:04 ]
Sprzęgło wymienione (tarcza, koło, łożysko i cewka komplet 280pln rozmiar 97mm). Wymieniono na kanale bez ściągania kompresora. Sprawdzenie szczelności, dobicie (70gram po 3 latach także szczelna instalacja)
Bob27 - 29-06-2018, 22:04
Witam,
Może trochę nie to forum ale miałem OTI i porada z podkładką pomogła, a teraz takie same objawy ma znajomy w Foresterze z 2005 r., więc podejrzewam, że problem podobny. Na forum Subaru nic nie znalazłem na temat korekcji szczeliny, więc może tu ktoś pomoże?
Konstrukcja kompresora podobna, ale zamiast nakrętki w środku jest śruba i żadnej podkładki tam nie ma. Ktoś miał do czynienia z takim problemem w Foresterze?
Moody - 17-07-2018, 20:19
Bob27, o ile już nie rozwiązałeś problemu - w O2 jest gwint na wałku, stąd nakrętka. U Ciebie w wałku dlatego śrubka. Podkładki regulacyjne są pod tarczą sprzęgła więc musisz najpierw odkręcić tę śrubkę i ją ściągnąć aby się do nich dostać.
Stachhu - 06-08-2018, 18:37
Cześć,
w moim O1 2.4 MIVEC mam problem z klimą. Jak u wielu z was poprzednio klima podczas jazdy działa, ale jak robi się korek zaczynają się problemy. Myślałem, że to czynnik jest na wykończeniu, więc pojechałem dziś nabić. Okazuje się, że czynnika ubyło ledwie 150g, ale problem jest taki, że nie załącza się wentylator od klimy, przez co jest ona niewydajna. Tak mi to wytłumaczył koleś w NORAUTO w Gdańsku.
To wina szczeliny, cewki elektromagnesu czy jeszcze coś innego?
Ktoś może mi łopatologicznie wytłumaczyć jak się za to zabrać i zrobic samemu? Nie mam kanału, ale mam żabę i kobyłki, wystarczy?
[ Dodano: 09-08-2018, 10:04 ]
Cześć,
u mnie temat rozwiązany:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1574811#1574811
Kordianz - 28-05-2019, 15:25
Witajcie. Mam podobny przypadek.
Klima działała, i nagle zaczyna grzać powietrze. Kontrolka miga, ale pozostaje aktywny obieg zewnętrzny.
Wczoraj był an od klimy (Gal Serwis - warszawa) i mówi, że nie odpala się sprężarka, coś z elektryką. Idę dopiero w czwartek, nie mają terminów do elektryka samochodowego.
Ciśnienie gazów jest ok.
Ale jest tez rzecz wydaje mi się dziwna. pokrętło chłodzenia jest na samo zimno, a z nawiewów leci ciut podgrzane mam wrażenie jak jest upał (ale może to tylko złudzenie)...
pali mi się tez check engine, ale to chyba niezwiązane, bo od dwóch dni, a klima od trzech tygodni nie działa. Dziś odbieram zamówiony port na usb to zaczytam błędy
MitsuGo - 29-05-2019, 14:51
Jeśli zewnętrzna część sprzęgła nie jest przyciągana do koła napędowego a przerwa jest w granicach 0,3-0,5mm to stawiam na cewkę sprzęgła sprężarki,
łatwo to sprawdzić ale trzeba posiadać multimetr. Trzeba sprawdzić napięcie na przewodzie cewki i ewentualnie oporność cewki.
Kordianz - 30-05-2019, 10:03
MitsuGo napisał/a: | Jeśli zewnętrzna część sprzęgła nie jest przyciągana do koła napędowego a przerwa jest w granicach 0,3-0,5mm to stawiam na cewkę sprzęgła sprężarki,
łatwo to sprawdzić ale trzeba posiadać multimetr. Trzeba sprawdzić napięcie na przewodzie cewki i ewentualnie oporność cewki. |
Dzięki, rano auto odstawiłem i dałem specowi te podpowiedzi
elektryk - 30-05-2019, 10:33
Kordianz napisał/a: | Dzięki, rano auto odstawiłem i dałem specowi te podpowiedzi | Ręce opadają. Do czego to doszło że trzeba "specjaliście" od naprawiania pomagać podpowiadając co i jak trzeba naprawić. Kolega MitsuGo opisał sposób diagnozowania problemu w tak prostych słowach że można to zrobić samemu, w przypadku tak prostej konstrukcji specjalista powinien mieć to w małym palcu.
Zmień serwis, taka diagnostyka powinna być zrobiona podczas pierwszej wizyty, nie wierzę że "specjalista" od klimatyzacji nie był w stanie zdiagnozować problemów w działaniu sprzęgła elektromagnetycznego. Albo mu się nie chciało albo jest miernym specjalistą.
Kordianz - 30-05-2019, 11:37
nie no, podjechałem, zostawiłem auto i powiedziałem co tu koledzy piszecie. Facet może nie zna Mitsubishi tak jak wy, zawsze to pomoc.
Wcześniej nie widział auta.
[ Dodano: 31-05-2019, 15:16 ]
No i chłodzi, podciągnęli sprzęgiełko i dobili gazu bo było ciut za mało
|
|
|