To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] LPG do GDi, gaz w GDi

Piotrek116 - 10-04-2012, 18:20

troche sporo jak na samochod ktory kosztuje srednio ok.10tys. ja narazie bede jezdzil na tej swojej rzezbei :P e hehe
KaWu - 11-04-2012, 14:52

Piotrek116 napisał/a:
ja narazie bede jezdzil na tej swojej rzezbei

Dobrze nazwane.

Obiecałeś wrzucić fotki po świętach, chodziło o Wielkanocne :?: :twisted:

i9i napisał/a:
Na razie czekamy na jakieś namacalne dowody bo takich co temat starszych generacji LPG w GDI-ku zaczęli było kilku i ślad po nich zaginął


Dokładnie.

Piotrek116 - 11-04-2012, 19:00

nie jestem za mocny z tych komputerowych magii mam zdjecia ale nie wiem jak je wstawic :oops:
Tomek - 11-04-2012, 19:32

Cytat:

nie jestem za mocny z tych komputerowych magii mam zdjecia ale nie wiem jak je wstawic :oops:


jak umiesz napisać posta na forum to i zdjęcia wrzucisz

np. w tym:

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40247

temacie masz łopatoogicznie napisane co i jak

a do reszty: po co wam te zdjęcia?
instalacji 2 generacji z wtryskiem w dolot nie widzieli?

magików tutaj już było kilku, co twierdzili, że wszystko pięknie
ale długo nie pobawili na forum i nie zdawali później relacji co i jak :mrgreen:

mam nadzieje, że Piotrek116, będzie pierwszy, który napisze po roku, albo po 30 tyś km, jak tam

Piotrek116 - 06-09-2012, 22:05

Nie bylo mnie troszke,gdyz jezdzilem troche za praca :-) i powiem tak : zrobolem na tej swojej rzezbie juz 25 tys km i narazie nic sie nie dzieje zwiazanego z gazem mam tylko do wymiany klocki z tylu i z przodu zajezdzilem je po wloskich gorach :-P w niedziele znow trasa 1400km. szczeze myslalem ze sie bedzie gozej sprawawal ale nie jest zle pozdrawiam. wkuza mnie tylko to ze jak klime wlacze to auto poro traci na mocy, dobrze ze jjuuz jesien za pasem heh
Damian780425 - 04-09-2013, 00:34
Temat postu: Gaz w Gdi znowu ;-)
Zaciekawił mnie dziś temat zamontowania gazu w GDI w sposób " fabryczny " no może pseudo fabryczny ;-)

Ciekawe co by sie stało gdyby pod istniejącą instalację benzynowa podpiać butle z gazem i zamiast benzyny w układzie był by gaz ???? Praktycznie instalacja gazowa najnowszej generacji z wtryskiem bezpośrednim ;-) . Ciekawe jak by to chodziło ??? pompa wysokiego ciśnienia powinna chodzić . Tylko butla z gazem od zestawu V generacji z pompa wstępną i ?????

Co wy na to ?

Juiceman - 04-09-2013, 06:10

Gaz w GDI - nie ma problemu ale co z tego jak mieszanka musi iść 70%gazu i 30% benzyny. Sam gaz niestety nie może być ;-)
plecho1 - 04-09-2013, 06:46

Gość z pod Chełma chciał coś takiego zrobić w Carismie. Wcześniej podobnie przerobił Hondę Civic, nawet zapraszał na jazdę próbną. Tylko w tej Hondzie dodatkowo przerobił układ paliwowy bo był tam wtrysk pośredni. Temat jest gdzieś na LPG-Forum.pl
Iron.Falcon - 04-09-2013, 07:52

w GDI i pozostałych bezpośrednich wtryskowcach świetnie sprawuje się LPdi firmy Vialle... ma swoje wady i zalety ( poczytaj sobie w necie ). Ceny od 7 tys w górę.
robertdg - 04-09-2013, 08:07

Brzmi bajecznie a po drodze brakuje wielu elementów, fabryczna linia paliwowa nie nadaje się do transportu gazu, brakuje kilku innych elementów jak zawór/reduktor, wtryski LPi, sterownik, itd.
Ponadto LPi tanie w serwisowaniu nie jest, znajomy kupił kiedys auto z LPi, chodziło ksiązkowo, raz się coś zepsuło i naprawa kosztowała niespełna 700zł, drugi raz się cos zepsuło i naprawa miała kosztowac ~3500zł, wkurzył się pojechał do gazowników i załozył sekwencje, 3500zł mu starczyło na wybajerowane fanty z montażem.

Iron.Falcon - 04-09-2013, 08:16

ja nie wiem czy się nadaje, czy się nie nadaje bo nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ba - ja nawet nie należę do zwolenników montażu gazu... no ale jako liberał uważam, że każdy sobie może robić ze sobą i swoim autem co mu się tylko podoba i nic mi do tego. Jeśli ktoś pyta o gaz w GDI no to odpowiadam, że na podstawie tego co czytałem to można i ponoć to całkiem dobrze współgra.
http://www.vialle.com.pl/lpdi.html

Marcino - 04-09-2013, 08:33

Znam ten ból.... jak miałem Carisme GDI, tez myślałem o LPG żeby taniej jeżdzić.
Wg mnie za wysokie koszty żeby gazować starego galanta, no chyba że bedziemy go dłuuugo trzymac.

Damian780425 - 04-09-2013, 09:34

Ja hipotetycznie zakładam czy by sie dało ? Robertdg dlaczego fabryczna instalacja benzynowa by się nie nadawała ? butla z zaworami i pompą od najnowszej instalacji V generacji a dalej na serji . Jakaś firma instaluje już wtrysk ciekły gazu na seryjnych wtryskiwaczach i podobno spisuje się rewelacyjnie . całe sterowanie od PB zostaje jak w serji . Jestem tak ciekawy tego rozwiązania że kto wie czy nie pobawię się w zrób to sam . Jest nawet szansa do pracy na obu zasilaniach odpalanie na pb wystarczy zawór elektromagnetyczny i przełącznik w kabinie . ( zastanawia mnie tylko co by się działo gdyby wymieszały by sie dwa paliwa w pompie WC ;-) ) Natkneło mnie na takie rozwiązanie wczoraj w pracy jak zobaczyłem zasilanie w widlaku Toyoty chodzi tylko na gazie i reduktor nie występuje .
i9i - 04-09-2013, 09:50

Jak gazowałem gala, to do gazowników zajeżdżałem Carismą i z synem właściciela (całkiem kumaty gość, choć młody) wszedłem w dyskusję o GDi i gazie. Samo działanie LpDi to nic innego jak właśnie wpięcie się gazem w fabryczny układ paliwowy przed pompą WC. Niby proste, ale propan-butan ma mniejszą kaloryczność i jego dawkowanie przez ECU będzie niewłaściwe, ponadto sondy będą podawać błędne dane i problem z dawkowaniem będzie się pogłębiał. Ponadto GDi jest skonstruowany tak by benzyna wpadała w odpowiednie zawirowania i mieszała się optymalnie z powietrzem (by MMC), natomiast gaz w komorze się rozpręży i mieszanka będzie chaotyczna. Jechać może i będzie ale z jeżdżeniem będzie to miało niewiele wspólnego. Rozprężający się gaz będzie poddawał końcówki wtrysków skrajnie niskim temperaturom, co przy wyższej temperaturze spalania gazu znacznie rozciągnie temperaturowy zakres ich pracy. Odpalanie odbywać będzie się zawsze na gazie co przy pominięciu wypalonych gniazd będzie kłopotliwe przy niskich temperaturach (za informacją producenta instalacji, będzie to zamarzanie wtryskiwaczy).
Damian780425 napisał/a:
Jakaś firma instaluje już wtrysk ciekły gazu na seryjnych wtryskiwaczach i podobno spisuje się rewelacyjnie . całe sterowanie od PB zostaje jak w serji . Jestem tak ciekawy tego rozwiązania że kto wie czy nie pobawię się w zrób to sam . Jest nawet szansa do pracy na obu zasilaniach odpalanie na pb wystarczy zawór elektromagnetyczny i przełącznik w kabinie . ( zastanawia mnie tylko co by się działo gdyby wymieszały by sie dwa paliwa w pompie WC ;-) )

Gaz będzie mieszał się z benzyną i magistralą zwrotną zabierze go do baku, i z tego powodu Vialle wycofuje się z LPDi (by info gaziarza). Musiały by być dwie osobne linie i przez moment między paliwami trzeba by pompę WC i układ opróżnić.

mlun - 04-09-2013, 09:51

Rozważając czysto teoretycznie ciekawe czy wtryski Pb dały by radę przy gazie. W sensie czy by się nie zatarły itp.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group